Сценарій свята прощання з букварем "Прощавай, наш перший друже!"

Про матеріал

Сценарій розрахований на малокомплектні класи (3-5 учнів). Містить пісні, частівки, завдання як для першокласників, так і для їх батьків. В кінці свята ми використали відео-презентацію як звіт за рік. Всім дуже сподобалося.

Перегляд файлу

Звучить мелодія «Вчать у школі»

  І .                  Ось над Стрільцівкою

                           Зайнялась зоря.

                           В нашій школі  славне свято -

                           Свято букваря.

ІІ.

Увага!  Увага!  Увага!

У нас сьогодні свято.

Приходьте до нас у гості всі :

Малята, мами і тата.

      ІІІ.

Дізнайтесь, які ми тепер красномовні.

Послухайте наше виразне читання,

Вірші, пісні у нашому виконанні

І разом віддячимо вірному другу,

Що нам допоміг подолати науку.

 

 

Учитель: Ось і позаду місяці навчання в школі, місяці перших радостей і невдач, щасливого сміху і щирих сліз. Але це і місяці перших перемог. Нам радісно повідомити, що всі учні читають, грамотно пишуть, рахують. Тож вітаємо вас зі святом і бажаємо щасливих шкільних днів і надалі.

Ми зібралися в цьому залі на найголовніше свято першокласника – свято Букваря. Сьогодні і сумний, і радісний день.

Сумний тому, що ми прощаємося з першою книгою – Букварем. Радісний тому, що ми навчилися читати, писати, і попереду в нас нові, ще більш цікаві книжки.

Я вітаю вас з цим святом і бажаю вам, щоб книга стала одним із ваших друзів, щоб ви любили її і шанували.

1.Ясне сонечко проміння

Посилає щедро в клас,

Це воно, напевно, знає

Що сьогодні свято у вас.

 

2. В першім класі – урочистий

“День прощання з Букварем”

Пригадай-но , як колись ти

Був маленьким школярем.

  1. Є святкових днів багато

На листках календаря.

А між ними – й наше свято –

Вшанування Букваря.

4.  Згадайте, люба вчителько,

Матусі, татусі,

Як «бекали » і «мекали»

Спочатку ми усі.

5. Любі гості, мами й тата,

В нас букварикові свято.

Добре, що прийшли до нас

На гостину в перший клас.

 

Пісня «Букварик»

Мій букварик, мій букварик – він найкращий друг.
Прокидаюсь, посміхаюсь і беру до рук.
Буква «а» на зірку схожа, буква «о» – проста,
Гарно вчитись допоможе книжка золота.

П-в:
Завдання просте – а, бе, ве, ге,де.
Хто такий букварик має, той не пропаде.

Треба всім старанно вчитись, знати головне:
Книжка ця – найкраща в світі – виручить мене.
Буква «а» на зірку схожа, буква «о» – проста,
Гарно вчитись допоможе книжка золота.

П-в:
Завдання просте – а, бе, ве, ге,де.
Хто такий букварик має, той не пропаде.

Незнайко: (одягнений як слід)

Ой! Ой! Ой! Насилу врятувався!

Ведучий Що це за несподіваний гість? Ви, діти, його впізнали? (Так)

А звідки ви його знаєте?

(Відповіді дітей)

Незнайко: Добрий ранок!

Ведучий: Який ранок? Адже це день.

Незнайко: А я не знаю чи ранок, чи день, чи вечір.

Ведучий :А чому це ти так репетував?

Незнайко:Та то я від злодія втікав.

Ведучий: Від злодія? Від якого?

Незнайко: Від звичайного, який хотів у мене украсти мою шапку.

Ведучий: Твою шапку? А навіщо вона йому?

Незнайко:Як це навіщо? Ви хіба не знаєте? Чим більша шапка, тим розумніша голова!

Ведучий :Ой, Незнайко! Не сміши нас! В тебе розумна голова! Ти ж нічогісінько не знаєш. Тому тебе і прозвали Незнайком. Краще сідай, дивись і вчись на нашому святі Букваря.

Незнайко: На чому? На чому? На святі букваря? А де ж ваш буквар про якого ти говориш?

Ведучий.: Ми Букварика чекаєм… (розгублено) А його усе немає… Де ж так довго забарився? Може, в лісі заблудився?..

– Діти, а давайте поки що поспіваємо пісеньку для Незнайки.

Пісня «Абеткова»

Абеткову пісеньку весело співати.

Абеткову пісеньку треба добре знати.

А,Бе,Ве – коник у траві живе,

Ге,Ге,Де,Е – мама донечку веде,

Є,Же,Зе – по стежині жук повзе,

И,І,Ї іЙ- гріється на сонці змій.

Ка,еЛ,еМ- лисенятко під кущем,

еН, О, Пе-песик носиком сопе,

еР,еС, Те – в полі житечко росте,

У, еФ, Ха – я сміюся – ха-ха-ха!

Це,Ча,Ша – кіт в дорогу вируша,

Ща, Ю, Я – гарна пісенька моя.

Знак м’який Ь- помічник мовчазний,

Не мовчи, а абеточку учи!

Незнайко:

Ой, яка пісня чудова лунала!

І все про букви розповідала.

Я, Незнайко, всіх вітаю

І першокласників вітаю

Зі святом букваря!

Вчитель: Діти давайте запросимо і Букварика до нас на свя­то. Адже сьогодні ви попрощаєтеся зі своєю першою книжкою.

(Діти кличуть Букварика).

Незнайко:

Ой, а це хто ?

(Заходить Розбійник і веде зв’язаного Бук­варя).

 Розбійник

Попався, ти, розумник. ,

Букварик, кажуть, звуть?

Ану мерщій зізнайся,

Чому тебе чекають тут?

За що так поважають

Малята-першачки,

І святом проводжають

Тебе ці малюки?

Букварик: (звертається до дітей).

Привіт, маленькі друзі!

Це я – ваш справжній друг!

І зараз я в полоні,

Врятуйте мене тут!

Вчитель: Діти, давайте виручати Букварика

Із полону страшного рятувати.

Розкажіть цьому розбійнику невченому

про свою найпершу книжечку.

1-й учень

Розбійничок чудовий,

Не муч вже ти його!

Ми з ним здавна знайомі

і любимо давно.

2-й учень

«Спасибі» – ми говоримо,

Букварику, тобі,

Що ми собі дозволимо

Читать книжки нові.

3-и учень.

Ти краще подружися

З Буквариком скоріш,

І з ним ти помирися –

Він всіх читать навчить.

 Розбійник

Щоби такого зробити поганого? Не віддати вам Букварика? Гаразд не плачте. Якщо ви правильно будете відповідати, то станете моїми друзями і отримаєте свого Букваря. Відповідайте: -так або – ні!

1. Скажіть, співає сом пісні? Не гайся з відповіддю... (Ні)

2. Чи вміє плавати гусак. Ну що ви скажете тут? (Так)

3. Чи може стати у вогні Вода холодним льодом? (Ні)

4. Скажіть мені, червоний мак в січневу пору квітне? (Ні)

5. А крокодил букет на дні з лілей зібрати може? (Ні)

6. Чи може вище гір літак  у вишину злетіти? (Так)

7. А візерунки на вікні мороз малює взимку? (Так)

8. Чи правда, друзі-бо, що рак, коли повзе, то задки? (Так)

9. Якшо не їстиме три дні, верблюд ходити зможе? (Так)

10. Чи достигають навесні пшениця й жито в полі? (Ні)

11. Ріка біжить у далині. Чи є у неї ноги? (Ні)

12. Росте у морі пастернак? Відповідай скоріше... (Ні)

13. Скажіть, морози крижані страшні для мавп тропічних? (Так)

14. До забіяк і розбишак є у людей повага? (Ні)

15. А під кінець скажіть мені: цікава гра у «Так» чи «Ні»?

 

Розбійник

А може, й правда, друзі,

Відпустити Букваря.

Лишень перевірю для початку

Чи зможете казки відгадать

Вчитель: Дітки, всі мерщій ставайте

І Букварика виручайте.

Не підведіть його довіру

Назвіть всі казочки хутчіш.

З ЯКОЇ КАЗКИ?

1.

Він звірят усіх лікує,

Від халепи їж рятує,

І зайчат, і мавпенят,

Бегемотів, тигренят.

Вилікує він за мить

Все, що в звірів заболить,

Наш добрий лікар… ( Айболить).

2.

Сидить півник на печі,

Їсть смачненькі калачі.

Тут лисичка прибігає,

Півника мерщій хапає.

Біжить котик рятувати,

В лиса півника забрати. ( Котик і півник )

3.

Вигнав дід козу із хати

Тай пішла вона блукати,

В зайця хатку відібрала.

Всі козу ту виганяли.

Рак козуню ущипнув – Зайцю хатку повернув. ( Коза – дереза)

4.

Я – бичок – третячок,

Смоляний в мене бочок.

Із соломи дід зробив,

Бік смолою засмолив. ( Солом’яний бичок)

 

 (Розбійник відпускають Букварика)

 Розбійник. Вибачте мене. Я більше не буду.

Я хочу з вами подружитися

І багато чого навчитися.

Букварику, навчи мене читати

І букви розрізняти!

Букварик.

Добре, тебе прощаю я,

І згоден навіть вчити.

Щиро дякую вам, діти.

Врятували ви мене!

Недарма ми з вами вчилися..

Бачу, знаєте усе.

Буду вами я гордитись

І усім я розкажу,

Що у школі цій трудитись

Кожен учень вміє залюбки.

Вчитель: І ти присядь, Букварику, і послухай слова подяки для тебе. Сьогоднішнє наше свято – це перша сходинка у нашому шкільному житті, яку діти подолали власною працею. Як було тяжко починати писати! Не слухалися букви маленьких дитячих рук.

1 учень:
В мене вдома є підмога.
Труднощів я не боюсь,
Бо зі мною допомога:
рідні мама і татусь.

2 учень:
Недавно – дуже дивно –
Здавалося мені:
І як писати рівно
Ці літери трудні?

3 учень:
Старався я немарно,
Кривуль ніде нема.
І ручка пише гарно,
Виписує сама.
І літеру, і кому
Я можу написать
І вже несу додому
Похвалу «Молодець».

Вчитель. Дорогі діти, ви за місяці нашої з вами співпраці дуже підросли! І це не тільки помітно по вимірам зросту, а найголовніше, ­– ви підросли в своїх знаннях, навичках. Нам інколи було важкувато… То буква не хотіла в памяті залишатись, то звук не вимовлявся правильно, але ми подолали ці неприємності. І зараз я хочу вручити вам Сертифікати, які підтверджують, що першокласники з успішністю пройшли курс вивченні Букваря!!!

Конкурси

Буквар. Діти, які ви молодці. Я вами пишаюсь! Я хочу подивитися, як ви засвоїли протягом року усі знання. Готові?

Але спочатку перевіримо ваших батьків, як вони колись навчались.

1. Якою рукою краще розмішувати чай? (Чай краще розмішувати ложкою.)

2. Що може бути усюди, навіть у стінах? (Вуха)

3. Що можна бачити із заплющеними очима? (Сон)

4.  Ви сидите в літаку, за вами кінь, а попереду автомобіль. Де ви? (На дитячій каруселі.)

5. На що найбільше схожа половина апельсина? (На другу половину апельсина.)

6.  Що робить сторож, коли в нього на капелюсі сидять два горобці? (Спить.)

7.  Що потрібно робити коли бачиш зеленого чоловічка? (Переходити вулицю.)

8. Яке ім'я першої жінки, що освоїла літальний апарат? (Баба Яга)

9. Назвіть п'ять днів, не називаючи чисел і назв днів. (Позавчора, учора, сьогодні, завтра, післязавтра.)

Молодці!!! У розумних і кмітливих батьків – розумні діти!

А тепер завдання для першокласників – це загадки.

  1. Всяк школяр його шанує,

Бо він пише і малює.

Хто ж цей славний молодець?

Це, звичайно………… ( олівець )

  1. Виводить букви і слова

Ота цікава штучка,

В руці виблискує здаля

Нова, гарненька ………… ( ручка )

  1. Не сорочка, а зшита,

Не кущ, а з листочками.

Бачити – не бачить.

Чути – не чує,

Мовчки говорить,

Добре мудрує.

Діток навчає, втоми не знає. (книга )

  1. Ось до класу всіх скликає

Голосистий наш дзвінок,

І ми радо поспішаєм

Не в садок, а на ……….( урок )

  1. Цю найпершу книжку

Знає будь-який школяр.

До усіх книжок доріжку

Прокладає наш……. ( Буквар )

– Діти, з першим завданням ви впоралися. Давайте подивимося на друге завдання.

 Гра „ Склади слово” (на дошці плакат)

ЛХБІ – хліб РТАПА – парта

КШЛОА – школа МЗАИ – зима

РКОУ – урок КВУАБ – буква

– Які ви молодці. А ось наступне завдання – заспівайте частівки.

***

Приготуйте фотоплівки

І зніміть на згадку нас.

Заспіває вам частівки

На прощання перший клас.

***

Як були ми ще малими,

Всі казали :малюки!

А тепер не малюки ми-

Ми вже справжні козаки!

***

Ми навчились рахувати

І письмово, і в умі.

Нам не треба калькулятор,

Калькулятор – ми самі.

***

Всі навчилися писати,

Ну і я навчився теж.

Кажуть вчителька і мати:

«З ліхтарем не розбереш».

***

Я працюю, наче бджілка,

Бач, як гарно я пишу!

(співає дівчинка, показуючи зошит хлопчику, який продовжує частівку)

Дай мені до понеділка,

Завтра батьку покажу.

***

Всі куплети доспівали,

Закінчився перший клас.

Другокласниками станем,

Привітайте дружно нас!

Буквар. Молодці, діти! Ви чудово впоралися з усіма завданнями. Як весело! Не хочеться прощати­ся! Але мушу поспішати. Я ще багатьом дітям знадоблюся.

Я залишаю вас.

Всі літери прочитані,

Усіх їх тридцять три.

Тепер всіх вас учитимуть

Підручники нові.

На згадку про наше свято кожен із вас отримає подарунок від Букварика. Я приніс вам медалі за те, що вмієте читати і писати, спі­вати і лічити.

Ведучий. А зараз ми хочемо представити вашій увазі невеликий фото звіт за рік.

ПРЕЗЕНТАЦІЯ

Учень 1

Наші тата і матусі,

Ви були для нас – як друзі,

Разом з нами училися ви.

Учень 2

Ми спасибі скажемо щиро

І учительці, й батькам.

За турботу, за терпіння

Щиро дякуємо вам.

Учитель. Вам, шановнії батьки, «Спасибі» хочу я сказати

За допомогу у навчанні, старанність, витримку, любов.

За те, що вчились рахувати, старанно букви всі писати

Та гарно – гарно малювати. Це перший крок!

Попереду – ще одинадцять років!

Отож, навчайтеся, батьки,

І кожен день робіть уроки!

– Вам дорогі дітки хочеться побажати:

Тепла, здоров’я, щастя, миру

і світла, радості щодень

Щоб усмішками ви цвіли;

Й завжди веселими були!

Й до вас приходили, мов казка,

Тепло, любов, надія й ласка.

Цілий рік ми так трудились!

Навіть трохи притомились.

Час настав і відпочити,

Нас чекає довге літо!

Вчитель: Дорогі діти! Шановні гості ! Ми щиро вдячні тим, хто завітав на наші перші жнива. Сподіваюсь, що зібрані зернятка знань проростуть рясним урожаєм у майбутньому, а тепло сьогоднішнього свята залишиться у серцях наших дітей назавжди!

Вже час закінчувати свято

І хочу я всім побажати:

Хай Бог охороняє вас від злого,

Хай світить сонце і колосяться жита,

Щоб всі були здорові і щасливі

На многії і благії літа.

1

 

doc
Пов’язані теми
Навчання грамоти, Сценарії
Додано
25 квітня 2018
Переглядів
1525
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку