Сценарій свята " Прощавай, Букварику!"

Про матеріал

Мета: удосконалювати навички виразного декламування віршів, мелодійно виконувати пісні; підбити підсумки навчання дітей за рік; створити атмосферу радості від прочитання першої книги – Букваря;

Розвивати комунікативну, соціальну компетентність; пам'ять, акторські здібності в декламуванні віршів. Продемонструвати красу і чарівність рідного слова. Сприяти розвитку творчих здібностей, уваги, уяви дітей.

Виховувати любов до книги як джерела знань; інтерес до знань; бережливе ставлення до книги, любов до рідної мови, прагнення досконало знати її і навчатися говорити правильною літературною мовою. Викликати у дітей святковий настрій.

Перегляд файлу

 

 

 

Сценарій свята

 

 

 

                                                               Підготувала

                                                               вчителька початкових класів

                                                 Швець С.М. 

 

Мета: удосконалювати навички виразного декламування віршів, мелодійно виконувати пісні; підбити підсумки навчання дітей за рік; створити атмосферу радості від прочитання першої книги – Букваря;

Розвивати комунікативну, соціальну компетентність; пам’ять, акторські здібності в декламуванні віршів. Продемонструвати красу і чарівність рідного слова. Сприяти розвитку творчих здібностей, уваги, уяви дітей.

Виховувати любов до книги як джерела знань; інтерес до знань; бережливе ставлення до книги, любов до рідної мови, прагнення досконало знати її і навчатися говорити правильною літературною мовою. Викликати у дітей святковий настрій.

Обладнання: святково прикрашена зала кольоровими кульками, зображеннями казкових героїв, буквами, виставка підручників для 2 класу, шапочки-букви для кожної дитини, емблеми до свята.

Вчитель: Благословенна та ясна година, коли Буквар бере до рук дитина. Яка ж оце відповідальна мить! Нехай Господь Вас всіх благословить.

Доброго дня,шановні батьки, гості, дорогі діти! Спасибі, що завітали розділити радість дітей-радість подолання першої та найважливішої сходинки до мудрості. Сьогодні радісно та сумно  водночас…Прощання з найкращим другом це-завжди сумно, але поради свого першого друга Ви пам’ятатимете все життя…любити свою рідну землю, цінувати її працьовитих людей берегти святині нашого народу-землю, мові, пісню, хліб, вербу, калину. І не забувайте: Хто багато читає, той багато знає.

 

 

1.Любі гості, мами й тата,

В нас – букварикове свято.

Добре, що прийшли до нас

У чудовий перший клас!

2.Дізнайтесь, які ми тепер красномовні,

Послухайте наше виразне читання,

Веселі  пісні у нашому виконанні.

І разом віддячимо вірному другу,

Що нам допоміг подолати науку.

3.Ми всіх гостей вітаємо

І дуже вам радіємо,

Усі вже букви знаємо,

Книжки читати вміємо.

4.І дзвінок веселий кличе

Першокласників на свято.

Не запізнюйтесь! Скоріше !

Час з буквариком прощатись!

5.В першім класі урочистий

День прощання з букварем.

Кожен з вас колись в дитинстві

Був маленьким школярем!

6. Є книг багато мудрих і повчальних,

Товстих, тонких, барвистих, наче жар.

Але одна – книжкам усім начальник,

І по-простому звуть її – Буквар!

7.Він нас повів по буквах, як по східцях,

Як по життю, по сторінках своїх.

І от привів, нарешті, подивіться,

У мудрий світ чудесних скарбів – книг!

8.Буквар взяли ми перший раз,

Коли зайшли у перший клас.

І як нам радісно сказати:

Тепер ми вміємо читати!

9.Літера перша і перше слово,

З книжкою перша серйозна розмова.

Навчився й писати дружний наш клас!

Ви можете всі поздоровити нас!

10.Цілий рік ми працювали,

Розумнішими ми стали.

Ми старались, ми трудились

Багатьох ми справ навчились.

11.Хай кожен гість перевіря,

Чи знають учні букваря,

Чи можна нам, школярикам,

Прощатися з буквариком?

(Пісня «Ми першокласники »)

 

Нові портфелики,

А в них - букварики.

Не так то просто

Серед друзів нас знайти.

Приспів.

Ми - першокласники,  |

Ми - однокласники,   |

О, як нам весело     |

Гуртом до школи йти! | (2)

Ми пишем палички,

Крючечки, галочки.

Складаєм літери

До купки у склади.

Приспів.

Малюєм пташечки,

Квітки-ромашечки,

Співаєм весело,

Ти, пісенько, лети!

Приспів.

(Діти сідають)

Виходять Мальвіна і Буратіно.

Мальвіна:Ах, невихований хлопчисько! Куди ви йдете?

Буратіно:До школи!

Мальвіна: І вам не соромно? Подивіться на себе! Хто вас такого пустить до школи? Адже школа – це храм науки. Що ви будете в такому вигляді там робити?

Буратіно:Як то що? Бігати, бавитись, розважатись…

Мальвіна:Годі, годі,годі…геть усе на світі переплутав! Буратіно, давайте поговоримо з вами про школу і шкільне приладдя. Я буду загадувати про них загадки, а ви відгадуйте! Добре?Новий дім несу в руці, двері в ньому на замку.А живуть в будинку тім книжки, ручки, олівці.

Буратіно:Знаю, знаю, знаю! Це шпаківня.

(Мальвіна хапається за голову.)Що, не так? Підкажіть, діти!

Діти: Портфель.

Буратіно:Так, правильно! І як я раніше не здогадався?

Я до портфеля дуже звик,

і він без мене ні на крок:

Зі мною йде він на урок.

Його я дуже бережу(до себе пригортає),

Бо добре сніжної пори на ньому з’їхати з гори!

Мальвіна:Воно і видно, як ви його бережете! Якщо ви з’їжджали на ньому з гори, то зрозуміло, чому він у вас такий. Діти, скажіть, хіба це дбайливе ставлення до портфеля?

Діти: Ні.

Мальвіна: Слухайте, Буратіно, мої наступні загадки. Діти, допомагайте…

Олівці і ручки поскладали

Усі діти: у…(пенали)

Буратіно відвертається, відгадують діти:

Вона вкладається в книжки, щоб не шарпать сторінки.

Дуже проста відгадка: цей предмет - …(закладка).

Нею тільки поведи – залишаються сліди.

Що за дивна штучка? Та це просто…(ручка).

- Буратіно, годі сердитись! Слухайте наступну загадку.

Цю найпершу в школі книжку

Знає будь-який школяр.

До усіх книжок доріжку

Прокладає нам …

Буратіно: Самовар!

Діти: Буквар.

Мальвіна: Ну, що ви, Буратіно! А ось діти відгадали правильно.Мудрий Букварик всього навчить, якщо захочеш!

Буратіно: Я ж знаю всі-всі букви!

Мальвіна:Перевіримо! Я показуватиму тобі букви, а ти їх називатимеш. (В, М,Л, П, К, Р)

Буратіно: Ви, Ми, Ли, Пи, Ки, Ри.

- Ви чого смієтесь? Я всі букви назвав!

Мальвіна: Назвав то всі, але неправильно! Діти, допоможіть!

Буратіно: Ха! Не вмію їх назвати, зате вмію я книжки читати!Ви мені не вірите? Я вам доведу!(Дістає книгу. Читає.)

-Там на клумбі росте бак.

- Ой не так, ой не так, там на клумбі росте… мак.

-На дивані кіт гурчить.

-Ні, неправда, він…мурчить.

-В нірку враз сховалась тиша.

-Та не тиша, може, …миша.

-В лісі виросла Галина.

-Не Галина, а малина.

Мальвіна: Дійсно, Буратіно, ви читаєте, але допускаєте багато помилок під час читання.

Буратіно: Я б з радістю залишився із першокласниками і навчився читати правильно, але мене шукає Баба Яга. Вона хоче забрати у мене золотий ключик. До побачення!

Мальвіна: Зачекай, Буратіно!.. Ось так завжди… Ніколи не вистачає йому часу на навчання!

(Пісня «Вчать у школі») ( Встають)

(Сідають)

Листоноша:Двері швидко відчиняйте й листоношу зустрічайте!Доброго дня, дітвора! Із святом Букваря вас вітають герої казок і надсилають вам вітальні телеграми. А хто це? Здогадайтеся!

1. «Баба діда за сорочку, дочка бабу за торочку…»( «Ріпка»)

2.   «Я не пила , я й не їла: тільки бігла через місточок та вхопила кленовий листочок, бігла через гребельку та вхопила водиці крапельку…» («Коза-дереза»)

3.         «А мишка бігла, хвостиком зачепила, яєчко покотилося, впало та й розбилося.» («Курочка Ряба»)

4.  «Уліз ведмідь – семеро стало…» («Рукавичка»)

5. Не полечу з вами. Як була я в лужку, виломала ніжку, а ви полинули, мене покинули. (Кривенька качечка.)

6.Ловись, рибко велика і маленька.(Вовк, Лисиця.)

7.Гей, Круть, гей, Верть, а гляньте, що я знайшов!(Півник)

8. Я по засіку метений,я на яйцях спечений,я від баби втік, я від діда втік і від тебе втечу(Колобок).

 Діти: Дякуємо за вітання.

Вчитель: Діти! Як ви думаєте, а чи завітає Букварик до нас на свято?

Діти: Завітає.

Вчитель: Тільки потрібно його гарно попросити.

Діти: Любий Букварику, ласкаво просимо до нас на свято!

(Під музику заходить Буквар.)

Буквар: Я мандрую по країнах, я з абеткою дружу.

              І малечу, як зустріну, грамоті одразу вчу.

              Щиро з усіма ділюся, не шкодую своїх знань,

              Безліч хитрих і цікавих маю для малят завдань.

 Учень: Будь гостем, Букварику. Сідай, будь ласка.

Буквар: От ми гуртом і розберем, як ви мене учили, чи всі зі мною,Букварем, весело дружили.

Я щиро всім допомагав

Як з літер слово утворити.

Вас, новачків, навчав.

Рік швидко пролетів

Ви підросли і помужніли

Тепер вже знаєте багато

Та гарно вмієте читати

Тож Вам я хочу на прощання

Задати ось такі питання

Щоб знати, а чи можно вас

Перевести у другий клас?

1.Скільки літер в українському алфавіті?(33)

2.Як називається наша країна?(Україна)

3.Як називається столиця України?(Київ)

4.Яка перша літера стоїть в алфавіті?А остання?

5.Які букви позначають два звуки?(Я,Ю,Є,Ї,Щ..)

Буквар: Молодці!Можна вас сміливо переводити до другого класу.

Учень: Ми не тільки букви вивчили, ми подружилися з ними, вірші знаємо про них.

(Всі встають)

Буква А:

Голосиста буква А наш Букварик відкрива,

Не одна вона іде, а всю азбуку веде.

Цю букву знають всі на світі,

В неї почесне місце в алфавіті.

Весела, гарна, гомінка

І найскромніша буква А!

Буква Б:

Будинок білий біля річки

З балконами на кожен бік

Будують братик і сестричка,

Бо в них і тато будівник

Буква В:

Веселі вишні вкрили віти,

Виблискують з гущавини.

Василько воду ллє на квіти,

щоб вище виросли вони.

Буква Г:

Під віконцем гладіолус

У багряному цвіту.

Подає він ніжний голос:

«Я на радість всім цвіту».

Аґрус виріс біля ганку

І зацвів вже на світанку

Буква Я:

 Хто між літер найскромніший?

Назовіть її імя.

Буква Я найголосніше

Відгукнулася Це я!

Ну ,а хто хвалько найбільший?

Назовіть його імя.

Стала Я тихіше миші

І сказала:Це не я.

Буква Д:

Буква Д  - як в лісі дім.

Живуть птахи дружно в нім.

Дядечко дятел і його дітвора,

Дрізд з діточками своїми двома.

Буква К:

Вранці півник в курнику будить всіх: «Ку-ку-рі-ку!»

Прокидайтеся, курчата, будем букву К вивчати.

Качки край копанки клопочуть,

Качаток кличуть звідусіль.

Кача впіймати кішка хоче

Киш! – каже Катя кішці тій.

(Танок каченят.)

 

Буква М:

Взялись за руки ми і встали.

На букву М подібні стали.

Ну ж бо, М, дай руку А.

Ну ж бо МА дай руку МА.

Мама, мама, мама, мама –

Тихо ручкою скриплю.

Подивись, швиденько, мамо,-

Ось як я тебе люблю!

Буква Т:

Т Молоточок, молоточок,

 поможи забить гвіздочок!

Мною ви не заб'єте,

 Я ж залізна буква Те.

Вчитель - Зіграти хочеться мені З тобою, друже в «Так чи ні.» Тобі питання задаю, Готуй же відповідь свою.

1.Скажи, співає сом пісні? Не гайся з відповіддю!

2.Чи вміє плавати гусак? Ну що на це ти скажеш?

3.А крокодили на сосні свої будують гнізда?

4.Узори пишні на вікні мороз малює взимку?

5.Чи достигають навесні пшениця й жито в полі?

6.Чи може вище гір літак у вишину злетіти?

7.Чи правда це, що вовк усмак наївся груш і яблук?

8.Ріка біжить у далині. Чи є у неї ноги?

9.А під кінець скажи мені, цікава гра у «Так чи ні»?

Україночка:

Українка я маленька,

З України батько й ненька.

На Вкраїні вся родина.

Всім нам мати – Україна.

-Люблю я букву У, бо з неї починається назва держави, в якій ми живемо. Знаю, що і ви любите Україну, її традиції, пісні, танці.

 (Пісня» Алфавіт»)

Кожна буква знає точно,

Де стоїть вона в ряду.

Кожну букву без підказки,

Без помилки я знайду.

Приспів:

Алфавіт, алфавіт.

Букв строкатий дивний світ,

І гармонія й порядок.

І знання — це Ал-фа-віт

2.Підберу потрібне слово
У товстому словнику.
Алфавіт всі мусять знати —
Пригодиться на віку!

3. А — найперша,

Я — остання

А між ними, як і слід,

Букв прекрасний і веселий

Незвичайний дружний рід.

4. Складемо з них склад і слово.

Казку, розповідь-чи вірш.

Прочитати їх захочеш —

Алфавіт вивчай скоріш!

Буква Х:

Плоскогубці розійшлися,

Розсміялись: - Ха-ха-ха!

Ці веселі плоскогубці

Схожі з літерою Х.

Вчитель:  Буква Х все ходить, ходить, місця собі не знаходить.

                   Хотіла б я у вас спитати ,

                  Чи хочете у гру пограти?

(Гра « Ходить буква рядами.»)

( Сідають всі)

-         У мене в руках буква. Коли я скажу такі слова: «ходить буква рядами, хоче дружити із вами» і підійду до когось із вас, то ви повинні придумати слово, яке б починалось цією літерою.

 (Під супровід музики вбігає Баба Яга)

Вчитель.

-Хто ж це завітав до нас? Що за непрошений гість?

Та це ж Бабусечка Ягусечка!

-Люба бабусю, кого ви тут шукаєте? Івасика-Телесика забрало лебедятко на крила і понесло до батечка, до матінки.

Баба Яга:

-Телесика я ще впіймаю, а зараз ловлю я іншого хлопчика – Буратіно! Чи чули про такого?

-Знаєте, що він надумав? Подарувати чарівного ключика дітям, щоб вони могли потрапити до країни книжок, могли багато читати, знати і все про мене довідатись. Я цього не хочу!

Вчитель:

-Вгамуйтесь, шановна бабусю! Краще привітайтесь з дітьми.

Баба Яга (стає в загрозливу позу)

-Добрий день, коли голову не морочите, а побитись зі мною хочете.

Вчитель:

 -Бабусю, у нас свято, а ви – битися…І не соромно?

Баба Яга:

-Яке свято? 

Вчитель:

 -Свято Букваря. Наші першокласники вже навчилися читати і хочуть потрапити у Королівство книжок, щоб багато знати.

Баба Яга:

-Не дозволю! Все одно спіймаю отого хлопчиська Буратіно! Не дозволю!

Вчитель:

-Зачекай-но, бабусечко. Я пропоную тобі пограти у гру. Якщо виграєш, то ми підкажемо, куди побіг Буратіно. Але якщо програєш, то не будеш нам більше заважати. Згодна?

Вчитель:Треба назвати шкільні речі у яких зустрічається звук і

Баба Яга:ручка, папір, підручник, зошит, олівець, фарби, пенал, пропис, фломастери, альбом.

Вчитель: Багато ти, бабусечко, назвала, але в словах:гумка, фарби, пенал, пропис, фломастери, альбом, звука “інемає.

-Гра називається «Хто краще збереться до школи».

(На двох столах лежать шкільні речі. Треба скласти ті предмети, у назвах яких є звук і .(Ручка, папір, підручник, зошит, гумка, фарби, лінійка, олівець, пенал, фломастери, пропис) Під музику).

Баба Яга:-Програла! Програла…

(Вибігає)

Діти встають

1.Літеру за літерою

Вчили ми щодня.

Підійшли до світлого

Справжнього знання.

2.Я сторіночку останню

В букварі перегорну.

Свого друга на прощання

Я до серця пригорну.

3.Букви всі від А до Я

Дуже добре знаю я.

Далі я навчатись буду

А букварик не забуду.

4.Ти перша книжечка моя

Тепер читати вмію я

Багато в світі є книжок

А ти найперший мій дружок!

5.Нам знайома буква кожна,

Почали ми вже читать.

І віднині всіх нас можна

Читачами називать!

6.Ми завтра підем знов до школи,

Бо у знаннях – краса і сила.

Та не забудемо ніколи,

Що нам ця книга світ відкрила.

7.Позаду перша сходинка.

Весь алфавіт ми знаємо.

Тепер в казковий світ книжок

Всі разом завітаємо.

8.Букварику, букварику!

Про все розкажеш ти:

Про зоряні ліхтарики,

Про ріки і мости.

9.Добрий Букварику!Перша книжко!

Хочеться навіть, плакати трішки!

Жаль розлучатися, хоч і треба,

Ми не забудемо ніколи про тебе!

10.Ми навчилися читати, ми навчилися писати,

Ми зустріли у школі навчання зорю.

І сьогодні всі разом від щирого серця

Ми приносим подяку свою Букварю!

 

11.Дитинство – це пісня, що понад світом

Відлунює всім привітом.

І пісню цю не спинить –

Нехай же вона звучить!

Пісня «Букварик»

(Сідають всі)

Буратіно:Ось і знову я тут! Ви шановну Ягусечку не бачили?

Вчитель: Бачили, вона приходила до нас, тебе шукала. Але діти перемогли її у змаганні, і вона пообіцяла більше тебе не ображати

Буратіно:Діти, я вирішив вам подарувати чарівний ключик від Королівства книжок. Помандруймо туди разом!

Усі: Із задоволенням!

 

Буквар:

Я щасливий Букварик,

Я тому радію,

Що всі діти в першім класі

Вже читати вміють.

Мені на зміну прийде «Читанка» нова,

Вона відкриє вам читацькії дива.

А з нею ще й сестриця «Рідна мова»

Така розумна й загадкова…

Читанка:

 Я іду, іду, іду, слово рідне вам несу.

З вами познайомимось охоче,

Кожен з вас читати хоче.

В мене є казки на різні теми,

Вірші є, байки, статті, легенди.

Стану другом кожному із вас –

Читанку полюбить 1 клас.

Мова:

Як найчарівніша колискова,

Хай звучить для вас рідна мова.

У моїй державі – правил море,

Хто не вчить їх, в того – сум і горе.

В нашій рідній українській мові

Золоте зернятко – кожне слово.

Вчіться мови рідної, малята,

Я ж вам в цьому буду помагати.

Математика:

Знайомі з математикою, друзі?

Я так за вас радію нині дуже,

Щоб розв’язати, треба вміть читати.

Під силу вам тепер мої завдання.

Ви покажіть й на математиці старання,

Бо сучасні діти все повинні вміти:

Грамотно писати, множити й ділити.

Ще повинні вміти рідний край любити,

Школу і родину, вільну Україну! 

Природознавство:

А де лягає сонце спати ,

І звідки вітер ,звідки тінь,

І сніг чому такий лапатий,

І заєць чом такий вухатий,

Чого бджолі дрімати лінь?

Чи справді гірша стала глина,

Від чого запашна малина.

Куди повзе рогатий жук-

Це я , малята розкажу.

Буквар:

-Сьогодні кожен першокласник заслуговує медалі за старання та перші успіхи у навчанні.(Вручення медалей.)

( Встають всі діти)

Мені, Букварику, пора. Чекає інша дітвора.

Учні:

Ніколи не забудемо ми друга-букваря,

І завжди вчитись будемо для щастя і добра!

Пісня на мотив мелодії «Пусть бегут неуклюже»

 « Ми уже не малята»

І. Ми уже не малята,

Не маленькі дошкільнята —

Цілий рік в школі вчилися ми.

Нашу вчительку любили,

Всі слова її ловили

І в усьому наслідували.

Ми читаєм і рахуєм,

Додавати вмієм всі.

Ой, як жаль нам, що не підем

В перший клас ми всі. (Двічі)

II. Букварі прочитали,

Сто задач розв'язали,

Кожну букву виводили ми.

Наші тати і матусі,

Ви були для нас — як друзі,

Разом з нами училися ви.

Ми спасибі скажем щиро

І учительці, й батькам.

За турботу, за терпіння

Щиро дякуємо вам. (Двічі)

Вчитель: На цьому наше свято закінчується, але шлях до знань тільки розпочався. І сьогоднішнє свято – перша сходинка у шкільному житті, яку учні подолали власною працею.

     Сподіваюсь, що зібрані зернятка знань проростуть рясним урожаєм у майбутньому, а тепло сьогоднішнього свята залишиться у серцях наших дітей назавжди!Бажаю вам дорогі діти, успіхів у навчанні, а вам, шановні батьки-бачити своїх дітей завжди здоровими і щасливими.

Дякую за увагу! До нових зустрічей!

docx
Пов’язані теми
Навчання грамоти, Сценарії
Додано
27 квітня 2018
Переглядів
1132
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку