Урок. Навчання грамоти.Читання.Тема." Звуки [р], [р′]. Позначення їх буквами Р, р («ер»).Читання складів,слів. Скоромовки."

Про матеріал

Мета: ознайомити учнів з артикуляцією нових звуків; формувати вміння виконувати синтетичні та аналітичні дії зі звуками; вчити читати склади, слова з новою буквою; збагачувати словниковий запас; розвивати артикуляційний апарат, мовлення, мислення; виховувати у дітей охайність, старанність, інтерес до навчання.

Перегляд файлу

 

Навчання грамоти. Читання.

Тема. Звуки [р], [р′]. Позначення їх буквами Р, р («ер»).Читання складів,слів. Скоромовки.

Мета: ознайомити учнів з артикуляцією нових звуків; формувати вміння виконувати синтетичні та аналітичні дії зі звуками; вчити читати склади, слова з новою буквою; збагачувати словниковий запас; розвивати артикуляційний апарат, мовлення, мислення; виховувати у дітей охайність, старанність, інтерес до навчання.

Обладнання: предметні малюнки до загадок, звуко-складові моделі та фішки до них, картки-блискавки, зошити, плакат «Правильно сиди під час письма».

                                          Хід уроку

I. Організаційний момент

Стали, дітки, підтягнулись.

Одне одному всміхнулись.

Сіли всі рівненько,

Попрацюємо гарненько.

Учитель перевіряє наявність на партах у дітей необхідного приладдя, готовність учнів до уроку.

II. Повторення та закріплення матеріалу

1 Бліц-опитування

Учитель швидко показує букву, учні називають її, а також зву­ки, що вона позначає на письмі.

2 Читання складів та слів на картках-блискавках

Пи са во му кі ско плу спі

вона мова сом слон клас папка сапа

3 Гра «Слово в слові»

— Пошукайте нові слова в слові калинові.

Лин, нова, вона, вони, вінок, віник, нива.

III. Мотивація навчальної діяльності

1 Відгадування загадок

Має клешні й довгі вуса.

Я і сам його боюся:

Він щипає, мов гусак,

Ну, а звуть щипаку... (рак).

А ось, де може жити рак, ви скажете, відгадавши таку загадку.

• Наче скло прозоре,

В’ється синя стрічка,

То біжить у море

Безупинна... (річка).

— Назвіть перший звук у словах-відгадках.

2 Складання звукових моделей слів-відгадок

— Отже, з яким звуком ви ознайомитесь на уроці?

IV. Повідомлення теми і завдань уроку

— Сьогодні ви ознайомитесь з новим звуком і буквою, яка його позначає на письмі, будете вчитися читати нові склади, слова, вивчите скоромовку. А на уроці ви повинні бути уважними і ста­ранними, щоб виконати всі завдання.

V. Вивчення нового матеріалу. Ознайомлення з новим звуком

1 Виділення звуків [р], [р′]

Дірявим ситом із ріки

рак носить воду

на грядки.

В. Лучук

— Назвіть слова зі звуками [р], [р′]. Визначте їх позицію в на­званих словах.

2 Артикуляція звуків [р], [р′], віднесення їх до приголосних, позначення фішкою

3 Аналітико-синтетичні вправи

1) Гра «Утвори склад»

— Утворіть всі можливі склади зі звуками [р], [р′].

2) Гра «Назви звуки»

Учитель називає склад, учні називають звуки, що його утворили.

3) Гра «Відшукай кінець»

Ридають літери в кожному рядочку:

Від слів лишилися тільки шматочки.

Кінець треба відшукати,

Щоб всі слова ті врятувати.

4 Гра «Мікрофон по колу»

Учні добирають свої слова з новими звуками.

VI. Фізкультхвилинка

Ра-ра-ра! Ра-ра-ра! —

У нас розпочалася гра.

Ри-ри-ри! Ри-ри-ри! —

Нумо, руки догори.

Вліво, вправо нахилились,

Низько до землі вклонились...

Присідай і випрямляйся,

Разом з нами дружно грайся.

Раз-два! Відпочили?

До роботи дружно сіли.

VII. Ознайомлення з новою буквою

1 Розгляд букви. Аналіз її графічної будови. Добір предметів з навколишнього середовища, схожих на букву р («ер»)

Виліз равлик на стеблину,

Зупинився і завмер.

На собі несе хатину,

А вона — як буква «ер».

В. Гринько

2 Місце букви в касі

3 Друкування літер Р, р у зошитах

Повторення правил сидіння за партою, користування ручкою та зошитом.

4 Читання складів з вивченою буквою

На дошці — малюнок сонечка, в середині буква р («ер»), на промін­цях — а, о, і, и, у. Під керівництвом учителя діти читають прямі та оберне­ні склади.

VIII. Робота за Букварем (с52-53)

1 Розглядування малюнків. Складання звуко-складових моделей слів редиска, равлик, визначення позиції нового звука

2 Відгадування загадки, викладення звукової моделі слова сорока

Біла латка, чорна латка по дереву скаче.

3 Робота зі складовою таблицею

— Назвіть звуки, що позначають букви у червоних кружечках.

— Назвіть звуки, що позначають букви у синіх кружечках.

— Прочитайте надруковані склади.

— Які склади пропущені?

Читання складів по горизонталі, по вертикалі з нарощуванням темпу.

4 Читання слів за променеподібною таблицею

5 Словниково-логічні вправи

Утворення і читання слів із запропонованих складів.

6 Читання слів у колонках

— Прочитайте слова зі складом ра, ро, ру.

— Порівняйте кожну пару слів.

IX. Фізкультхвилинка (гімнастика для очей)

Широко розплющу очі,

Роздивлюся все охоче.

(Учні максимально широко розплющують очі.)

Потім мружусь, наче киця,

І заплющую очиці!

(Учні міцно заплющують очі.)

Вправа повторюється 20 разів.

X. Продовження роботи за Букварем (с.53)

1 Гра «Слухняний ротик». Робота над скоромовкою

1) Мовчазне читання.

2) Читання хором з нарощуванням темпу.

3) Заучування скоромовки.

4) Промовляння скоромовки окремими учнями.

2 Логічна вправа «Хто у кого»

XI. Підсумок уроку

— Яку букву вивчили на уроці? Знайдіть її в касі.

— Які звуки вона може позначати?

— Коли ви були маленькі, у багатьох з вас вимова звуків [р], [р′] викликала труднощі, як і у героя вірша К. Дяченка «Важка літера».

Боря «ер»

Не вимовляє.

Йому мама

Підсобляє:

— Каже: «Риба,

Ріпа, брама,

Марка, хмарка,

Зебра, грак».

Та у Борі

Знов не так:

Риба — «либа»,

Ріпа — «ліпа»,

«Малка», «хмалка»,

«Зебла», «глак»...

Аж червоний

Весь. Бідак.

Мама встала:

— Ех ти, «Боля»!

Він як скочить

На стілець:

— І не Боля я,

А — Бо-ря!!!

Ну, нарешті...

Молодець!

 

docx
Додано
27 квітня 2018
Переглядів
1914
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку