Тема: Закріплення звука [й], букви «йот». Ознайомлення з буквосполученням «йо». Читання букварних текстів діалогічної форми.
Мета: закріпити звукове значення букви «ій», формувати навички читання слів з буквосполученням «йо». Вчити під час читання дотримувати пауз та інтонації відповідних речень. Формувати вміння правильно вживати форми звертання; розмовляти відповідно до норм літературної вимови. Виховувати любов до природи, трудолюбивість.
Навчання грамоти. Читання
Тема: Закріплення звука [й], букви «йот». Ознайомлення з буквосполученням «йо». Читання букварних текстів діалогічної форми.
Мета: закріпити звукове значення букви «ій», формувати навички читання слів з буквосполученням «йо». Вчити під час читання дотримувати пауз та інтонації відповідних речень. Формувати вміння правильно вживати форми звертання; розмовляти відповідно до норм літературної вимови. Виховувати любов до природи, трудолюбивість.
Обладнання: енциклопедії, променеподібні таблиці, сигнальні картки з буквами «й» і «ь», предметні малюнки, абетка, малюнок до народної пісеньки «Зайчику, зайчику».
Хід уроку
1. Організаційний момент
Пролунав дзвінок – починається урок.
Працюватимемо старанно, щоб почути у кінці,
Що у нашім 1-м класі діти – просто молодці.
2. Повторення відомостей про звуки і букви.
Фронтальне опитування
- Яку букву вивчили на попередньому уроці? Який звук вона позначає?
- Що ви знаєте про цей звук?
- Назвіть слова зі звуком [й].
- Яка буква не позначає жодного звука?
- Розвиток фонематичного слуху. Гра «й» чи «ь».
- Я називатиму слова, а ви сигналізуйте відповідними картками, яку букву потрібно писати у слові. ( Гай, сіль, чай, день, Матвій, дідусь, кінь, зелений, синій, тінь, край )
Читання променеподібних таблиць:
В П
Р В
МА Й КА ЛА Й КА
Н С
С Т
Н
3. Робота над текстом «Пасіка».
- Читання назви тексту з дошки ( інтрига )
ЙПЙАЙСЙІЙКЙА
- Закреслити букву «Й» і прочитати назву тексту.
- Тлумачення слова: - Діти, а що таке пасіка? Що ви собі уявляєте, почувши це слово?
- Утворення асоціативного куща за допомогою малюнків
МЕД
РІЙ БДЖІЛКА
ВУЛИК
ПОЛЕ КВІТИ
ЛАН
ПАСІЧНИК
- А давайте ми зараз з вами помандруємо на пасіку, а для цього прочитаємо текст «Пасіка».
Робота за букварем с.94
- читання колонки слів, пояснення їх значення
- читання тексту вголос ланцюжком
- бесіда за прочитаним:
1) Куди дідусь вивіз вулики?
2) Що було поруч із липовим гаєм?
3) Куди поселили новий рій?
4) Яким буде мед?
5) Чим корисний мед?
- Ось бджілка принесла нам завдання:
1) Скласти звукову модель слова «пасіка»
2) Назвати всі слова з тексту, де є звук [й]
3) Знайти і прочитати питальне речення
4) Прочитати речення, де є слово «Андрійко»
5) Яке речення може бути підписом до малюнка?
- Читання тексту дітьми як бджілки
- Молодці, бджілки, добре справились із завданням. Давайте відпочинемо.
Фізкультхвилинка.
Сірий зайчик скік та скік,
По капусту він прибіг.
Нахиливсь, зірвав головку,
Але й мав собі мороку.
Поки в ліс її приніс,
Мокрий став у нього ніс.
Ігрова ситуація з Зайчиком ( забігає дитина і каже загадку )
- Що вам відомо про зайчика?
- Що він їсть?
- Що знаєте про його повадки, який за кольором буває?
- Сьогодні ми з вами вивчимо українську дитячу пісеньку «Зайчику, зайчику».
1. Слухання пісеньки ( діалог вчителя і героя-зайчика ) с.95
2. Словникова робота
( Тварини ) ( Рослини )
Зайчик гайочок
Соловейко квіточки
Лисонька калиновім
- Що об’єднує ці слова?
3. Читання пісеньки учнями. Відпрацювання виразності
4. Робота в парах – читання пісеньки в особах.
5. Завдання від зайчика – «З’єднайте слова”.
нора березовий
лисонька зелений
горбочок калинова
соловейко знайома
гайочок співучий
гілка стара
- А чим відрізняється зайчик від кролика?
- А більше дізнайтесь про зайчика ось із цих книг ( показ Великої дитячої енциклопедії та Енциклопедії «Живий світ» )
6. Робота за малюнками: «Домалюй малюнок» ( квіти, соловейко, нора, лиска ) – малюнок на дошці, добавляєм частини малюнка.
7. Підсумок уроку ( підсумок уроку підвести разом з Зайчиком )
- Що дізналися нового?
- Що на уроці сподобалось найбільше?