Урок. Навчання грамоти. Читання

Про матеріал

Тема: Закріплення звука [й], букви «йот». Ознайомлення з буквосполученням «йо». Читання букварних текстів діалогічної форми.

Мета: закріпити звукове значення букви «ій», формувати навички читання слів з буквосполученням «йо». Вчити під час читання дотримувати пауз та інтонації відповідних речень. Формувати вміння правильно вживати форми звертання; розмовляти відповідно до норм літературної вимови. Виховувати любов до природи, трудолюбивість.

Перегляд файлу

Навчання грамоти. Читання

 

Тема: Закріплення звука [й], букви «йот». Ознайомлення з буквосполученням «йо». Читання букварних текстів діалогічної форми.

Мета: закріпити звукове значення букви «ій», формувати навички читання слів з буквосполученням «йо». Вчити під час читання дотримувати пауз та інтонації відповідних речень. Формувати вміння правильно вживати форми звертання; розмовляти відповідно до норм літературної вимови. Виховувати любов до природи, трудолюбивість.

Обладнання: енциклопедії, променеподібні таблиці, сигнальні картки з буквами «й» і «ь», предметні малюнки, абетка, малюнок до народної пісеньки «Зайчику, зайчику».

 

Хід уроку

 

1. Організаційний момент

Пролунав дзвінок – починається урок.

 Працюватимемо  старанно, щоб почути у кінці,

 Що у нашім 1-м класі діти – просто молодці.

2. Повторення відомостей про звуки і букви.

Фронтальне опитування

- Яку букву вивчили на попередньому уроці? Який звук вона позначає?

- Що ви знаєте про цей звук?

- Назвіть слова зі звуком [й].

- Яка буква не позначає жодного звука?

- Розвиток фонематичного слуху. Гра «й» чи «ь».

- Я називатиму слова, а ви сигналізуйте відповідними картками, яку букву потрібно писати у слові. ( Гай, сіль, чай, день, Матвій, дідусь, кінь, зелений, синій, тінь, край )

 

 Читання променеподібних таблиць:

В П

Р В

МА Й КА ЛА Й КА

Н С

С Т

Н

 

3. Робота над текстом «Пасіка».

- Читання назви тексту з дошки ( інтрига )

ЙПЙАЙСЙІЙКЙА

- Закреслити букву «Й» і прочитати назву тексту.

- Тлумачення слова: - Діти, а що таке пасіка? Що ви собі уявляєте, почувши це слово?

- Утворення асоціативного куща за допомогою малюнків

 

МЕД

РІЙ БДЖІЛКА

ВУЛИК

ПОЛЕ КВІТИ

ЛАН

ПАСІЧНИК

 

- А давайте ми зараз з вами помандруємо на пасіку, а для цього прочитаємо текст «Пасіка».

 

Робота за букварем с.94

- читання колонки слів, пояснення їх значення

- читання тексту вголос ланцюжком

- бесіда за прочитаним:

1) Куди дідусь вивіз вулики?

2) Що було поруч із липовим гаєм?

3) Куди поселили новий рій?

4) Яким буде мед?

5) Чим корисний мед?

- Ось бджілка принесла нам завдання:

1) Скласти звукову модель слова «пасіка»

2) Назвати всі слова з тексту, де є звук [й]

3) Знайти і прочитати питальне речення

4) Прочитати речення, де є слово «Андрійко»

5) Яке речення може бути підписом до малюнка?

- Читання тексту дітьми як бджілки

- Молодці, бджілки, добре справились із завданням. Давайте відпочинемо.

 

 Фізкультхвилинка.

Сірий зайчик скік та скік,

По капусту він прибіг.

Нахиливсь, зірвав головку,

Але й мав собі мороку.

Поки в ліс її приніс,

Мокрий став у нього ніс.

 

Ігрова ситуація з Зайчиком ( забігає дитина і каже загадку )

- Що вам відомо про зайчика?

- Що він їсть?

- Що знаєте про його повадки, який за кольором буває?

- Сьогодні ми з вами вивчимо українську дитячу пісеньку «Зайчику, зайчику».

 

1. Слухання пісеньки ( діалог вчителя і героя-зайчика ) с.95

2. Словникова робота

( Тварини ) ( Рослини )

Зайчик гайочок

Соловейко квіточки

Лисонька калиновім

- Що об’єднує ці слова?

3. Читання пісеньки учнями. Відпрацювання виразності

4. Робота в парах – читання пісеньки в особах.

5. Завдання від зайчика – «З’єднайте слова”.

нора березовий

лисонька зелений

горбочок калинова

соловейко знайома

гайочок співучий

гілка стара

 

- А чим відрізняється зайчик від кролика?

- А більше дізнайтесь про зайчика ось із цих книг ( показ Великої дитячої енциклопедії та Енциклопедії «Живий світ» )

6. Робота за малюнками: «Домалюй малюнок» ( квіти, соловейко, нора, лиска ) – малюнок на дошці, добавляєм частини малюнка.

7. Підсумок уроку ( підсумок уроку підвести разом з Зайчиком )

- Що дізналися нового?

- Що на уроці сподобалось найбільше?

docx
Додано
27 квітня 2018
Переглядів
1652
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку