Сценарій свята рідної мови

Про матеріал
Закріпити знання дітей з рідної мови, розвивати вміння миттєво розпізнавати головні та другорядні члени речення, виховувати любов до рідної мови і бажання краще її вивчати.
Перегляд файлу

До Дня української писемності та мови

Казочка про Мову

Ведучий: - У країні Знань чудовій

 Українська живе мова:

Солов’їна, барвінкова,

Ніжна, чиста, калинова,

Ніби усмішка, ясна,

Веселкова, чарівна!

З неї діточки чудові,

Звати їх Частини Мови.

Й хоч ознаки мають різні,

Всі для неньки вони рідні.

В мирі й злагоді жили,

Завжди дружніми були.

Та, все ж, якось за обідом

Зав’язалась в домі тому

Між братами і сестричкой

Суперечка невеличка.

Кожен з них доводим іншим,

Те, що він найважливіший.

 

Учень-Іменник: - Я, Іменник, взяв на плечі

Визначати різні речі:

Хто? Сестричка, мама, татко,

Рибка, пташка, лисенятко.

Що? Планета, мир, країна,

Ручка, зошит, скатертина.

Звуки, букви, слово, мова –

Ось частина ця чудова!

 

Учень-Прикметник: - А я даю твоїм предметам

Різні ознаки чи прикмети.

Вони без цих ознак умілих

Не будуть гарні й зрозумілі.

Ось речення: «Настала осінь».

Простіше не буває.

Поклич Прикметника, і враз

Усе немов засяє:

«Настала осінь люба, ясна,

Багата, золота, прекрасна,

Врожайна, гарна, кольорова».

Ось ця частина пречудова!

 

Учень-Числівник: - Числівник визначить тобі

Порядок чисел при лічбі.

Без мене не дізнаються ніколи

В якому році хто пішов до школи.

Ніхто без мене ще не зможе, брати,

В крамниці гроші рахувати.

Задачу жодну розв’язать,

Домашню адресу написать.

Про кількість букв і звуків в слові

Лиш знати цій частині мови!

 

Учень-Займенник: - А поспитай звичайного Займенника

За кого він у мові? За Іменника.

Хоч можу в реченні я легко

Змінить числівник і прикметник.

Тож, саме я найважливіший,

Бо вам усім я найрідніший!

 

Учень-Дієслово: - Ну, а візьміть ви назву Дієслово

Сама підказує, що діє слово.

Таким я механізмом володію,

Що всіх вас запускає в дію.

Історію хто написав би з вас,

Коли б не мій минулий час?

Захоче скласти план хтось з вас,

Майбутній допоможе час.

Тож, я скажу вам: «-Дієслово-

Частина мови пречудова!»

 

Учень-Прислівник:    - Я самостійна теж частина мови,

Стою я завжди поруч Дієслова,

Й відповідаю впевнено йому

На запитання: Звідки? Де? Чому?

Я звик, незмінюваний в мові,

Ознаки різні виражать при слові.

Ну, а не відмінююсь ніколи,

Бо я – прислівник принциповий!

Тому, не тільки Дієслово,

А й я важливим є у мові!

 

Учень-Прийменник: - Я Прийменник – частина службова,

Завжди вірно, брати, вам служу.

Слова в реченні дуже уміло

Я зв’язками своїми зв’яжу,

У словах своїх букв маю мало,

Три, чотири, а часто й одну,

Проте, роль я велику зіграю:

Думку в реченні я уточню,

Тож, скажу всім вам сміло:

  • В мові дуже я важливий!

 

Учениця-Частка: - Я Частка – ця частина теж службова,

Завжди, брати, я вірно вам служу,

Але, повірте, в інтересах мови

Я «Так» і «Ні» де треба, там й скажу!

 

Учениця-мати Мова: - Милі мої соколята,

Донечко та ви, хлоп’ята!

Я почула суперечку

Й затривожилось сердечко.

Як один, мені всі рідні,

Всі важливі і потрібні.

Не була б я гарна, ні

У розмові й на письмі.

Пісня б мило не звучала,

Коли б, діти, вас не мала.

Суперечку зупиніть,

В мирі й злагоді живіть!

 

(Всі виконують пісню «Батьківська мова»)

 


 

 

 

docx
Пов’язані теми
Українська мова, 3 клас, Сценарії
НУШ
Додано
31 жовтня 2022
Переглядів
373
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку