Тема. Свято весни.
Мета: закріпити знання дітей про характерні ознаки весни; поповнити знання учнів про весну, весняні свята; розвивати логічне мислення, пам'ять, увагу; розвивати естетичні почуття викликані красою весни; прищеплювати любов і бережливе ставлення до природи.
Форма проведення: конкурсна програма.
Обладнання: інтерактивна дошка; плакат «Дівчина-весна», «Кошик з весняними квітами»; ілюстративний матеріал; лепбук; фішбоун; гілочка бажань.
Хід заняття
І. Вступна частина.
Ой ти, веснонько-весна,
Ти тепло нам принесла.
Розкувала річку,
Як блакитну стрічку.
Чебреці й фіалки
Заквітчали балки.
Босі бігаємо всі,
Миємо ніжки у росі. (О. Олесь)
Весна прийшла – усі радіють. Навесні пробуджується земля, оживає природа, а за нею – радісні клопоти хлібороба. Після холодних коротких днів і довгих зимових вечорів молодь отримувала можливість вийти на залиті сонячним світлом левади. Вкриті першою прозеленню пагорби, де дихалось на повні груди і співалось на повний голос. Весну, за уявленням предків, приносили на крилах птахи.
Перші весняні промені пригріють землю. Швидкі струмочки знову співають свою пісню. З вирію повертаються на батьківщину наші пернаті друзі. І все це відбувається весною. З давніх- давен у нашого народу було одне з найулюбленіших свят – Зустріч весни, що приходило пишно і радісно. Отже, я думаю ви здогадалися, що наше свято буде присвячене такій прекрасній порі року як весна, коли все оживає, пробуджується, цвіте і ти переконуєшся, що все погане пройде, а хороше розквітне.
І ось до нас також завітала дівчина-весна. Погляньте, яка вона прекрасна, квітуча. Збираючись до вас у гості, дівчина-весна нарвала кошик весняних квітів, але по дорозі вона його загубила. Тому, щоб його віднайти, нам потрібно буде виконати завдання.
Проте, перш ніж розпочати виконувати завдання, дівчина-весна хоче дізнатися, що ви знаєте про весну. Вона підготувала для вас декілька запитань.
Кубик Блума.
ІІ. Основна частина.
Щоб почати виконувати наші завдання, нам потрібно відгадати загадку.
Випливає з-за гори,
Загляда у всі двори,
Сіє, сіє позолоту,
Всіх скликає на роботу,
Осяває все навкруг
Чарівний червоний круг.
Доня дивиться в віконце:
– Тату, тату, сходить… (Сонце)
Знайдіть у класі сонечко.
Завдання 1. Створити лепбук «Весна». (робота в групах)
1 група. Інтелект-карта «Ознаки весни».
Написати ознаки весни.
2. група. Прикмети весни.
Вибрати прикмети тільки про весну.
Коли квітень з водою, то травень з травою.
Побачив шпака у дворі – знай весна на порі.
Грім ранньої весни перед холодом.
Який день 1 квітня, такий і 1 жовтня.
Коли птахи в’ють гнізда на сонячній стороні, то буде холодне літо.
3 група. Пазли «Прислів’я про весну».
Правильно поєднати частини прислів’я.
Весняний день – рік годує.
Весною не посієш – восени не збереш.
Ластівка в квітні день починає, а соловей кінчає.
Сій вчасно – вродить рясно.
4. група. Весняні квіти.
На фотоплівку приклеїти тільки весняні квіти.
5 група. Весняні свята.
До опису свята приклеїти відповідну картинку.
6 група. Праця людей навесні.
Приклеїти до кишеньки, тільки ті картинки, які показують діяльність людей навесні.
Отож, переходимо до наступного завдання. І знову потрібно відгадати загадку.
Це місце не просте, воно дрімуче і густе. (Ліс)
Завдання 2. Фішбоун «Правила поведінки в лісі навесні».
Не пошкоджуй кору дерев.
Не зривай в лісі, на лузі квітів. Не виривай рослини з корінням.
Не підходь близько до гнізд птахів, не руйнуй їх.
Якщо в тебе є собака, не пускай її гуляти по лісу весною чи на початку літа.
Не лови тварин, птахів та комах і не забирай їх з собою додому.
Не чіпай гніздо та яєчка руками, інакше птахи можуть назавжди їх залишити, і пташенята не з’являться на світ.
Галасуй, бешкетуй у лісі.
Викидай сміття у лісі.
Ламай гілки дерев.
І нас знову чекає нове завдання.
Ще не впав на землю сніг,
Він ховається в барліг.
І до теплої весни
Поринає він у сни. (Ведмідь)
Завдання 3. Гра «Буває чи не буває це весною?» (інтерактивна дошка).
https://wordwall.net/ru/myactivities
Навесні прокинеться,
з сонечком обніметься.
Та зелені шати
нумо приміряти. (Дерево)
Завдання 4. Гілка бажань.
Як ви знаєте, весною на деревах з’являється цвіт. Він уособлює початок нового, прекрасного. І хочеться, щоб наша гілочка теж зацвіла вашими мріями, бажаннями, і щоб вони обов’язково здійснилися.
ІІІ. Заключна частина.
Молодці, ви виконали всі завдання і зібрали наш кошик з квітами. І за це вам дівчина-весна хоче подарувати по квіточці із свого кошика, адже саме для вас вона їх збирала.
Думаю, ви також хочете подякувати та закликати весну у наші домівки, серця, яка принесе тільки нам радість і довгоочікуваний спокій та МИР, заспівавши веснянку.
Дівчатка співають веснянку «Вийди, вийди сонечко».
Додаток