Сценарій тижня англійської мови

Про матеріал
Сценарій містить: 1.План проведення тижня англійської мови 2.Конкурс для 5-9 класів «Цікаві постаті Великої Британії». 3.“Who Knows English Better”. Конкурс для 5-9 класів. 4.St. Valentine's Day. Позакласний захід 5. Розважально-пізнавальна гра “Traveling to English” with Sherlok Holmes and Watson для учнів 2-4 класів.
Перегляд файлу

D:\Users\USER\Desktop\Logo english 2.jpg

 

План проведення тижня англійської мови

Понеділок

  1. Відкриття тижня англійської мови.
  2. Віртуальна подорож Великою Британією. https://www.youtube.com/watch?v=msGMpIqvHIE

Вівторок

  1. Перегляд фільму англійською мовою. https://www.youtube.com/watch?v=nlgn2P1EfVs
  2. Конкурс для 5-9 класів  «Цікаві постаті Великої Британії».

Середа

  1. Конкурс на найкращий словник англфйської мови.
  2. “Who Knows English Better”. Конкурс для 5-9 класів.

Четвер

  1. St. Valentine's Day . Позакласний захід

 

П’ятниця

  1. Зустріч з Шерлоком  Холмсом і доктором Ватсоном.
  2. “Travelling to English” Вікторини для молодших класів.

 

 

 

Конкурс для 5-9 класів  «Цікаві постаті Великої Британії».

Учні вдівають костюми відомих людей Великобританії, та розказують про них .

PROMINENT PEOPLE OF BRITAIN

William Shakespeare

was an English poet and playwright.

He was the greatest writer in the English language and a prominent dramatist.

Lewis Carroll

was an English writer, mathematician, logician [loʊˈdʒɪʃən], Anglican deacon [ˈdiːkən]  and photographer. His most famous writing is Alice's Adventures in Wonderland.

Charles Darwin

was an English naturalist. He established that all species of life have descended over time from common ancestors [ˈænˌsestərz].

 

Sir Arthur Conan Doyle

was a Scottish physician and writer who is most noted for his fictional stories about the detective Sherlock Holmes.

Sir Isaac Newton

was an English physicist and mathematician who is one of the most influential scientists and as a key figure in the scientific revolution. His book Philosophiæ Naturalis Principia Mathematica laid the foundations for most of classical mechanics.

 

Alexander Graham Bell

was an eminent scientist, inventor, engineer and innovator. He invented the first practical telephone.

Charlie Chaplin

was a British comic actor and filmmaker who rose to fame in the silent era. Chaplin is considered one of the most important figures of the film industry.

Agatha Christie

was a British crime writer of novels, short stories, and plays. She is best remembered for the detective novels  about Hercule Poirot and Miss Marple.

John Lennon

was an English musician, singer and songwriter who rose to worldwide fame as a founder member of the Beatles.

Princess Diana

was the first wife of Charles, Prince of Wales, the eldest son and heir apparent of Queen Elizabeth II.

She was well known for her fund-raising work for international charities.

 

David Beckham

is an English footballer who currently plays for French Ligue 1 club Paris Saint-Germain. He has played for Manchester United, Preston North End, Real Madrid, Milan, Los Angeles Galaxy, and the England national

 

  1. “Who Knows English Better”.

Конкурс для 5-9 класів.

”Who knows English better”

Мета та завдання:

  • узагальнити та закріпити вивчений матеріал;
  • розвивати пам’ять та увагу учнів;
  • розширювати світогляд школярів;
  • зацікавлювати учнів до вивчення англійської мови;
  • виховувати почуття відповідальності, взаємоповаги та співпраці.

Хід конкурсної програми

Ведучий: Hello, boys and girls! We gathered here to find the most cheerful and quick–witted team. Look, we have two teams: “Girls” and “Friendly”. Now let me introduce our jury.

Привіт всім! Ми зібралися, щоб визначити найвеселішу та найкмітливішу команду. Перед вами дві команди: “Girls” и “Friendly”. А зараз дозвольте представити наше журі( Представлення членів журі) 

- Our first competition is greeting. Наш перший конкурс „Привітання”.

1. Команди розказують про себе за наступним планом:

1) Name
2) Age, appearance
3) Favorite subjects
4) Hobby
5) Favorite sport
6) Favorite animals
7) Favorite meal

Ведучий:

I love learning English,
I can read,
I can write,
I can speak English, too,
I love learning English,
And what about you?

Наш наступний конкурс – розминка.

2. Кожен учасник команди вибирає картку із завданням та виконує його. Йому можуть допомогти члени команди або вболівальники.

Картки із завданнями:

– Name 5 hobbies
– Name 5 sports
– Name the months of the year
– Name 5 school subjects
– Name the days of the week
– Name 5 sorts of fruit
– Tell us about your friend
– Tell us about yourself
– Say or sing the ABC
– Tell us about your family
– Name the 4 countries of the United Kingdom
– Name 4 seasons
– Count from 10 to 20
– Count from 1 to 10
– Name 7 animals
– Tell us what are you good at
– Name 5 things in your classroom
– Name 7 colours

  – Let’s check up how you know countries.

Давайте перевіримо, як ви знаєте англомовні країни.

3. Команди відповідають по черзі. Вболівальники можуть допомагати.

1)  What countries are English-speaking?

Canada

The USA

Great Britain

Brasilia

Ukraine

China

Australia

Germany

Spain

France

Japan

New Zealand

2) Choose the flag of each country.Учням пропонуються прапорці, їм слід визначити якій країні він належить.

3) What is the capital of the country?

В даному конкурсі беруть участь всі члени команд по черзі. Кожна правильна відповідь приносить 1 бал.

І.   Canada, The USA, Great Britain, Brasilia, Ukraine, China

ІІ. Australia, Germany, Spain, France, Japan, New Zealand

4) What cities are situated in Great Britain?

Boston

Liverpool

Chicago

Florida

Oxford

Manchester

London

New-York

Glasgow

Cardiff

5)   “Sights of Great Britain” Назвати, які з визначних місць знаходяться у Великобританії. 

Big Ben

Statue of Liberty

Disneyland

Madame Tussaud's wax museum

Tower

Royal Park

Westminster Abbey

Covent Garden

Hollywood

Stonehenge

Wembley Stadium

The National History Museum

The Royal Observatory

Buckingham Palace

The Houses of Parliament

White House

6) “Parts of the United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland”

Назвати частини Великобританії.

- Our next competition is for captains.

4. Капітани отримують картки зі словами. В слова змішані літери. Їх завдання: скласти слова та перекласти їх українською. 

1)l i s h e n g (English)
n d f r i e (friend)
k b o o (book)

2) t a i n b r i (Britain)
a l a n i m (animal)
a c e f (face)

5. “In the World of the Words”

Поки капітани готуються, командам пропонуються букви. Необхідно назвати якомога більше слів, що починаються на ці букви. Перемагає той, хто називає останнє слово.

Наприклад: «А» - apple, apricot, actor, art, artist, action etc.

Завдання такого плану допоможе учням  активізувати та збагатити лексичний запас.

6. “Crossword”

 Командам пропонується розгадати кроссворд, в якому приховано ім’я королеви Великобританії. Перемагає та команда, яка виконає завдання швидко і правильно, а також називає ім’я королеви.   

1. Language is spoken in Great Britain.

2. The capital of Great Britain.

3. A short form of Great Britain.

 4. A black and white animal which is like a horse.       

 5. The smallest part of Great Britain.

6.  The physical part of a person.

7.   The symbol of England (flower).

8.  A wrong statement. 

9. A part of body which is thinking now.

ENGLISH
LONDON
BRITAIN
ZEBRA
WALES
BODY
ROSE
MISTAKE
HEAD

7. “Poems”

- And the last competition is your home task, your poems in English.

 Журі підводить підсумки гри та нагороджує переможців.

We finish our competition. Thank you and good–bye.

St. Valentine's Day

Позакласний захід

1. Виставка учнівських листівок присвячених St. Valentine's day

2. Карта Великобританії .The map of Great Britain

3.The flags of Ukraine , Great Britian , Ireland , England , Wales

4.The white and red roses

5. The drawing of the pupils "St. Valentine's story" . A lovely joke comic.

6.Song "I love you"

7.Saying about St. Valentine's Day

 

N1. Dear friends dear guests we invite you on our holiday "St. Valentine's Day"

N2: You are welcome!

N1:We are glad to see you!

 

N2. Do you know proverbs about Love?

P1.Love conquers all.

P2.When poverty comes in at the window , love flies out at the window.

P1.Beauty lies in love's eyes.

P2 Love me , love my dog.

P1.Love makes the world go round.

 

SONG My Bonnie or      #1. ?Perfect?- Ed Sheeran

N1. Now listen the Famous quotiatons about love:

P3.Where there is love, there is life.(Mahatma Gandhi)

P4.Life is a flower for whitch love is the honey.(Victor Hugo)

P3.Take away love, and our earth is a tomb.(Robert Browning)

P4.At the touch of love everyone becomes a poet.(Author unknown)

P3.Who being in love is poor?(Oscar Wilde)

P4. It is necessary to love , it is necessary to say.(French proverb)

 

P5

February the fourteenth day

It's Valentine they say

I chose you from among the rest

The reason is I love you best.

 Song #2. ?What Makes You Beautiful?- One Direction

P6

I have a little Valentine

That someone sent to me

It's pink and white

And red and blue,

As pretty as can be.

 

P7

And in the centre

There's a heart

As red , as red can be!

And on it's written

All in gold "So You

With love from me".

 

P8

I'm , a little Valentine

Red and white

With ribbons and lace,

I am a  beautiful sight,

I can say, " I love you"

On Valentine Day

Just put me in your envelope

and give me away.

#3. ?Sad Song?- We The Kings ft. Elena Coats

 

P9

I am a little letter

I'm a little letter , nice and fat.

Here is my addres,

here is my stamp.

Drop me in the mailbox

then watch me go

Sending my love

Around the globe.

 

P10

How many Valentines?

Valentines , Valentines

One for Father,

One for Mother,

One for Grandma

One for Sister

And here is one for you!

 

P11.   My love is like a red rose...

a)The Rose is a symbol of secret , silence and love.

b)The most popular day to give roses is Valentine's Day.

c)The largest rosebush is the size of a football field.

d)The buds of the smallest rose , "Si", are the size of a grain of rice.

 

N1.

The rose is the traditional symbol of England. It become truly "royal"

during the war of the roses.The war was between the royal house of

Lancaster(whose emblem was a white rose) and the two combined

to create the Tudor Rose.

 

N2

Millions people in the world loved

Diana, Princess of Wales , for her kindness.

It was heartbreaking when she died

in a crash in 1997.After they sang this song about her

 

...Goodbye England's rose

From a country lost without

Your soul...

 

N1

Do you know that people use roses to make perfume? But not only that!

Just imagine- you can make jam, jelly and candy from roses! You can chew-

rose petal to freshmen your breath.

 

N2

What does it mean?

A white rose means “You are so wonderful!”

A red rose says – “I love you!’

A pink rose – “ Please, believe me”

A rose without thorns means love at first sight.

N1

Roses can be different colours. There are even black, blue and green roses! Can you believe that?

“A lovely joke” comic.

  • I made them for every girl in the class.
  • What? A valentine card! He mocks us!
  • We’ll show you how to joke with love!
  • I was wrong! Save me!
  • I don’t joke. This time….

#5. ?My heart will go on?- Celine Dion

ST. VALENTINE’S STORY ( a play)

Дійові особи : Імператор Клавдій, Святий Валентин, пара молодят, солдати, кат, дочка охоронця, оповідач.

Сцена 1.

NARRATOR: It was long ago. The emperator Claudius ruled Rome.

CLAUDIUS: I want to have a big army! But the men do not want to fight in wars. They do not want to leave their wives and families. I‘ve got an idea! From now men cannot marry at all!!!

NARRATOR: Young men thought the new law was cruel and unfair.

 

Сцена 2.

Затемнена кімната. Горять свічки. У кімнаті – священник та пара молодят.

NARRATOR: At that time there lived a priest. His name was Valentine. He did not like Claudius law. He married people secretly.

VALENTINE: …and now you’re husband and wife. I congratulate you on the happiest day of your life!

Чути шум  і галас солдат, які наближаються.

SOLDIERS: I know where they are! We’ll catch them!

 VALENTINE: I can hear some noise ! Soldiers! They are going to catch us! Run away!

Солдати хапають Валентина. Молодятам вдається втекти.

 

Сцена 3.

Тюрма

NARRATOR: So, the emperor Claudius put Valentine in prison. He decided to kill him.

 VALENTINE: I’m not afraid of death. I think I did the right thing.

NARRATOR: A young lady often visited Valentine  in prison. She was the daughter of a prison guard.

DAUGHTER: I bring you flowers from many young people who asked me to give them to you. They have also written you these notes…

Валентин читає записки.

VALENTINE: They write  that they believe in love too.

DAUGHTER: They think you did the right thing.

Дівчина йде. Заходять солдати і кат.

 

VALENTINE: Wait! Here’s my dying wish. Give this note to my friend.

 

Сцена 4.

Темно. Зі свічкою виходить дочка охоронця, на ходу читаючи записку.

DAUGHTER:…. You helped me to hold my head up in prison. Thank you for everything you’ve done for me! Love from your Valentine.

NARRATOR: It was on the 14th February many , many years ago. People still remember St. Valentine. Every year on this day they give each other special valentine cards. They express their feelings for the people they love.

Do you know what LOVE is?

P12              LOVE is… finding a rose on the car’s seat

P13             LOVE is …. Keeping her always in my mind

P14              LOVE is …. The sun shining brightly in a rainy day

P15             Love is … staying in front of the mirror for hours

P16               LOVE is… trembling while holding her hands

P17         LOVE   is… cooking him a dessert when you are in diet

Whitney Houston - I Will Always Love You (Official 4K Video)

 

THE END.

 

 

 

 

Зустріч з Шерлоком  Холмсом і доктором Ватсоном.

“Travelling to English” Вікторини для молодших класів.

Розважально-пізнавальна гра “Traveling to English”

with Sherlok Holmes and Watson для учнів 2-4 класів

 

Мета та завдання:

  • створити позитивну мотивацію до вивчення англійської мови;
  • повторити та закріпити вивчений матеріал;
  • вчити дітей колективній діяльності, співпраці.

 

„Подорож” проводиться з учнями 2-4 класів. Всі учні – пасажири потягу, який рушає в подорож до англійської мови. Кожна група учнів займає свій поїзд, який зупиняється на різних станціях. Діти самі обирають розпізнавальні знаки для себе, але в кожній групі є машиніст “driver”, який проводить свою групу по станціях. Для того, щоб поїзди „не потрапляли в аварійні ситуації” на своєму шляху, кожна група отримує   маршрутний лист “train table”, в якому вказано маршрут кожного поїзда, назви станцій та порядок руху. В ньому також вказано час зупинки, кількість отриманих балів.

Хід гри

Teacher: Dear friends, today you are passengers of these trains. We are going to travel to English. The trains are leaving. Good journey! See you later!  Sherlok Holmes and Dr.Watson will help you to solve your problems.

Station 1: “Musical”
Відгадайте мелодію та заспівайте пісню англійською мовою. (використовуються пісні, які вивчалися раніше: “What is your name?”, “I see green, I see yellow”, “I am a pupil”, “Hello, how are you?”, “Head and shoulders”, etc.) На цій станції відповідальними є вчитель музики та учнів старших класів, які пропонують музику без слів, а діти згадують та виконують її англійською мовою. Якщо їм не вдалося вгадати пісню,  пропонується інша мелодія.  

Station 2: “Phonetics”
Прочитайте слова в транскрипції.
Наприклад: [spu:n], [tri:], [plein], [faiv], [sta:], [kwi:n], [fa:m], [bo:l], [blu:], [boks]

Station 3: “Reading”
Перевіряється техніка читання (кількість слів за одну хвилину). Один з учнів, обраний командою, отримує лист зі словами або з текстами. Учню дається одна хвилина на підготовку, потім він зачитує запропонований матеріал. Підраховується кількість прочитаних слів за одну хвилину і виставляється така ж кількість отриманих балів у маршрутний лист.  

 Наприклад: Ship, egg, bus, book, queen, star, horse, name, sit, yes, mug, cook, feed, park, port, cake, stone, little, bench, jump, good, sheep, farm, floor, plate, nose, big, bell, sun, wood, lake, bone, fish, pen, tulip, pupil, that, thеse, moon, bird, purse, king, morning, yellow, weak, beak, ball, day, boy, out.

Якщо учень завершив читати слова, а вчитель його не зупиняє, він починає читати запропонований матеріал з початку.  

Station 4: “Poetical”
Розкажіть вірш англійською мовою. 

The dog

What I can do

I have a dog. His name is Pat.
He can do this, he can do that.
Look at my dog! Tricks he can do.
I love my dog. He loves me too.

I can skip and play football,
Hockey, tennis, basketball.
I can jump and I can run,
I can have a lot of fun.

 

Station 5: “Grammatical”

І. Поставте правильні форми дієслова to be (am/is/are)

ІІ. Знайдіть і виправте помилку

1. I …a pupil.
2. You … from England.
3. My dad … tall and strong.
4. My mum … very good.
5. This dog … fat.
6. We …big.
7. Pete and Bob … students.

1. Ann and Mike is pupils.
2. We English are.
3. I have five book.
4. They has two stars.
5. What is your names?
6. I see one dogs.
7. Pete run in the park.

Station 6: “Lexical”
Продовжити перелік слів за темами (усно): 

 1. dog … 2. red … 3. read …
„Відгадай слово, яке зображено на малюнку ”.    

Station 7: “Riddles”
Відгадайте загадки.

  1. I live in a hot country.
    I am big.
    I give people milk.
    I have a hump ( горб) on my back
    What am I? (a camel)
  1. The teachers writes
    On me with chalk, (крейда)
    My face is black,
    I cannot talk,
    What am I? (a blackboard)

Station 8: “Dialogue”
Бесіди за темою „Знайомство, „В магазині”, „В зоопарку”

Station 9: “Conversation”
Складіть розповідь за малюнком.  
Наприклад: “I see a dog. Its name is Rex. Rex is big and good. It is red. Its nose is black. The dog is under the desk. It’s a good dog. This is its bone. Rex is happy. I like the dog.

Station 10: “Crossword”
Знайти 10 слів, що позначають кольори (можна використати будь-який кросворд за темою).

k

r

e

d

a

j

l

a

y

d

b

b

r

o

e

k

s

g

r

e

y

l

r

f

g

r

e

e

n

m

l

c

a

o

k

i

g

a

t

b

v

l

p

c

w

b

l

u

e

n

n

b

o

i

k

n

i

g

z

j

n

g

y

w

n

i

f

q

c

w

h

s

t

e

o

k

p

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Сокіл Ганна Степанівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0