Сценарій: "Твій біль, Україно, дзвони Чорнобиля"

Про матеріал
Матеріал для проведення години спілкування для учнів 9класу. До дня Чорнобильської трагедії.
Перегляд файлу

  Виховний захід «Твій біль, Україно, дзвони Чорнобиля» 

Мета:  дати аналіз історичним подіям 26 квітня 1986 року, вказати на вплив аварії ЧАЕС на навколишнє середовище, а особливо на людину;  відзначити подвиг українського народу при ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи,   запалити свічку пам’яті за загиблими при ліквідації пожежі на ЧАЕС; виховувати почуття поваги і пам’яті до трагічних сторінок України.

Форма проведення: виховна година

Обладнання:   мультимедійна презентація

Оформлення: показ слайдів, що висвітлюють події даної трагедії, місце з портретами пожежників, що загинули при ліквідації пожежі та свічка пам’яті за жертвами Чорнобильської катастрофи

Епіграф до заходу: ,,Чи знаєш ти, світе, як сиво ридає полин, як тяжко, як тужно моєму народу болить’’(Борис Олійник)  

                                                      Хід заходу

Учень1:

Чи буде квітень, як завжди Дарунком весняної здоби.

Чи власним іменем біди

Ми назвемо його Чорнобиль?

Чи може викреслимо його

З календарів своїх допоки

Нас теплий грітиме вогонь Ще не відкритих ізотопів? Безмежна мисль, немає меж

Її спинити годі! І ти, Чорнобилю, ти теж Не маєш меж сьогодні.

Вступне слово вчителя. 26 квітня 1986 рік. В пам'яті українського народу це день чорнобильського лиха, болю, суму. Забути це чи викреслити із нашої пам’яті – неможливо.Почався новий відлік українського часу. Болісний і гіркий 

26 квітня!

Люди. не проспіть!

Атомне століття раною горить

«Дзвони Чорнобилю» – тема нашого заходу. З давніх давен звуки дзонів були сигналом якоїсь біди, дзвони – бо всі повинні чути і знати про цю страшну трагедію, дзвони – бо всі повинні пам’ятати тих, хто віддав своє життя, долаючи наслідки цієї біди. Пісня ,, Чорнобильські дзвони’’   

26 квітня!

В ніч із забуття

Йде страшне створіння – атомне дитя.

Суть його безкровна і зіниць нема І уста безмовні, і душа німа.

Вирвавшись на волю з мороку ночей,

Вже калічить долі і батьків, й дітей

Присипляє мозок посвистом глухим

Стронцієву дозу сипле, наче дим

Учень 2. Що таке Чорнобиль? Чому він став для нас знаком біди?...Минуть роки і десятиліття,а чорний день Чорнобильської трагедії все одно хвилюватиме людей і тих,кого він зачепив своїм не добрим крилом. І тих.

Хто народився далеко від скривдженої землі. Чорнобиль - це біль України…

Учень3.Чорнобильська трагедія…Це повість, що зіткана із правди,скорботи,мужності людей.Зібраних у  зоні неприборканої стихії.130км на північ від Києва.Мальовничий куточок рідної землі,що потопає у квітучих садах.Гарна річка Прип’ять,вода вній коричнева,мабуть,тому,що витікає із торф’яних поліських боліт.Течія мідна,бистра,зачерпнеш рукою терпку коричнювату воду і шкіру відразу стягне від болотних кислот.Тут в Чорнобилі,земля древня.Тут князь Святослав наречену собі вибирав. Більше тисячу років цьому маленькому містечку.За 18км від Чорнобиля розташована

ЧорнобильськаАЕС.Безпосереднє місце,де знаходиться станція і містечко обслуговуючого персоналу- місто Прип’ять.

Учень 4:Чорнобиль. Це назва невеличкого районного центру, що знаходиться в 130 км від Києва. Заснований ще за часів Київської Русі, стародавній Чорнобиль дав свою гірку назву потужній атомній електростанції, будівництво якої було розпочато в 1971 році. В 1983 році вже працювало 4 енергоблоки цієї електростанції із запланованих шести.Але в історію Чорнобиль увійде назавжди, як місто, що дало назву одній з найбільших в історії людства катастроф.

Учень5:Для України, для всіх, хто прямо чи побічно причетний до трагедії Чорнобиля та її наслідків, час ніби розділився на дві частини: до 26 квітня 1986 року і після нього. Цим частинам часу в народі вже дано назву – два кольори часу, і тому недаремно пісню, яку ви зараз почуєте, стала символом червоного і чорного кольорів в долі України та її народу.

Звучить пісня «Два кольори» 

Учень7.Як історія говорить про ці страшні події? Ту мирну весняну українську ніч на берегах Прип’яті люди ніколи не забудуть. Вона була, як

зараз усім здається, найтихішою і найтеплішою. І не сповіщала про біду.

Навпаки всім жителям містечка атомників ще звечора, під вихідний, жадалося отримати від природи хорошу погоду. Проте в ту саму ніч з 25 на

26 квітня відлік часу став уже не мирним, а бойовим і аварійним. Відлік пішов на хвилини і секунди. О першій годині 23 хвилини 40 секунд, коли всі

спали безтурботним сном, над четвертим реактором Чорнобильської атомної станції несподівано велетенське полум’я розірвало нічну темряву.

Учень8.

 Як біда, підступна і падлюча

І скільки крутизни хова нутро. Повзе вона, звиваючись гадючо До прихисту, який звело добро.

Щоб зненацька боляче вжалити,

Лишаючи то рану, то синця,

Метається, мов звір, несамовито.

Цей атом, незбагненний до кінця.

А думалось: впокорений, слухняний.

Гадалося, служитиме як слід.

Та вибухнув пекельно в день весняний

Так, що здригнувсь тривожно всенький світ.

Зів’яв пейзаж, зробивсь таким пасивним,

Вгорнулось місто в незвичайний дим.

І мирний атом ,ставши агресивним,

Націлився на села і сади.

 

Учень 9. І справді вважалося, що атом мирний, але треба пам’ятати, що людина належить до найчутливіших до радіації видів істот.  Радіонуклідне забруднення торкнулося десятки мільйонів людей. Найбільше посипані радіонуклідами землі лежать навколо ЧАЕС, але й за сотні кілометрів атмосферні потоки і дощі забруднили поля і ліси радіонуклідами до небезпечного рівня.Елементами-рекордсменами за відстанню поширення стали інертні гази, йод і цезій.Період напіврозпаду цезія-137 близько 30 років і його ізотопу цезій-134 – 20 років

Учень 10.За час вибухової і вулканічної активності реактора було викинуто в атмосферу тисячу мільйонів кюрі. Більша частина була зумовлена ізотопами  з малими періодами напіврозпаду, тому за десять років активність зменшується у 100 разів.Небезпека створюється ізотопами плутонію, цезію і стронцію. На жаль, вона зберігається і в ХХІ столітті.

Учень 11.

Зойкнула Земля чаїним криком - Сину, вбережи і захисти!

Вийшла мати із іконним ликом:

-   Йди, синочку, хто ж коли не ти?

Спалахнуло небо, впало крижнем:

-   Боже, вбережи і захисти!

Вийшла жінка з немовлятком ніжним:

-   Йди, коханий, хто ж коли не ти?

І уже ні сина, ані мужа!

Лиш розверсті зоряні поля….

Так пліч-о-пліч стали біль і мужність.

Дух і Воля. Небо і Земля.

Учень 12.  Першим ступив назустріч атомній біді начальник караулу лейтенант Володимир Правик. Ступив за бар’єр, за межу можливого. Ступив туди, звідки звичайна людська доля бере новий початок – у безсмертя. І стояв. Доки вистачило сили. Разом із ним у вогонь ступили його пожежники ,його підлеглі.

Учень13.Ось на допомогу Правику рвонувся Віктор Кібенок, який прибув на допомогу з Прип’яті. Вступивши у веруюче полум’я, у смертельну небезпеку ,якою дихав реактор, пожежники в ту ніч, не шкодуючи ні сил, ні самого життя ,виконували присягу на вірність народу України.

Учень14. На підмосковному Митинському кладовищі на гранітних плитах із червоними зірками навічно вибиті імена пожежників ,які закрили нас собою та пішли у безсмертя.

Зпапам’ятайте ці прізвища:

Володимир Правик

Віктор Кібенок

Микола Ващук

Володимир Тишура

Василь Ігнатенко

Микола Титенок

 

 (запалення свічки та хвилина мовчання)

Учень 15.  Вплив Чорнобильської аварії на здоров’я людей дуже значний і цей вплив буде проблемою не тільки для сучасного покоління, але і для наступного. 

Людство прагне Всесвіт осягнути І себе у ньому зрозуміти.

А тривожне «бути чи не бути»?

Страшно над Планетою висить.

Учень 16. Чорнобильська аварія – це одне з найбільших техногенних катастроф сьогодення. Це справжнє національне лихо українського та інших народів. У світі зараз нараховується 500 атомних електростанцій, а на території України 5: Чорнобильська, Рівненська, Хмельницька, Запорізька, Південно-Українська.

Учень 17.Учені вважають, що вплив радіації на людський організм можна контролювати, але треба дотримуватися таких рекомендацій:

1.     не вживати в їжу овочі та фрукти, що мають неприродньо великі розмір.

2.     їсти якомога більше молочних продуктів, особливо сир, вони забезпечують організм кальцієм, який запобігає накопиченню стронцію в кістках.

3.     яйця краще смажити ,а не варити (шкарлупа накопичує стронцій).

4.     цибуля та часник сприяють виведенню з організму радіоактивних речовин.

5.     не захоплюватися кавою ,вона затримує радіонукліди в тканинах, краще пити чай.

6.     з м’ясних продуктів краще їсти свинину та птицю ,вареним, але не смаженим.

7.     рекомендується вживати у їжу волоські горіхи, сиру моркву, буряк.

Учень 18.Захисні спорудження є найбільш надійним засобом захисту населення від аварії у районах АЕС. Укриття 4 блоку «саркофаг» ЧАЕС поступово осідає, деформується і стає більш радіоактивним. Тому велику увагу світова спільнота приділяє створенню нового проекту саркофагу ,який буде надійним і безпечним.

Учень 19

Ніщо не згоїть вирваної втрати -  Нема таких на світі лікарів.

І тільки сміх наївний немовляти

Зове в життя стражденних матерів

Нам горе люте Миром пережите,

Нам поховати зло в бетон і бронь,

І – не забути! – доки світ і люди,

Синів землі, що відвели вогонь.

Учень 20. Доля нашої днини після Чорнобильської катастрофи сумна і нелегка, але все дається в порівнянні. Щастя нашої днини в тому, що ми живемо, що ті, що могли ніколи не народитися після 1986 року народились, живуть і вчаться творити прекрасне.

Учитель 

Буває часом сліпну від краси,

Спиняюсь,- не втямлю, що воно за диво – 

Оці степи, це небо, ці ліси,

Усе так гарно ,чисто, незрадливо,

Усе як є – дороги, явори,

Усе моє, все зветься – Україна

Така краса, висока і нетлінна,

Що хоч спинись і з Богом говори

 

 

 

 

 

 

 

 

 

pdf
Додано
14 січня 2021
Переглядів
2055
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку