Сценарій уроку-квесту "Великі перегони"

Про матеріал
Мета квесту: узагальнити знання учнів із теми «Геометричні фігури»; формувати цікавість до вивчення математики, навички командної гри; виховувати наполегливість у досягненні мети, почуття відповідальності та взаємоповаги. Обладнання: маршрутні листи та карти команд, ілюстративний матеріал, картки із завданнями, два м'ячі. Місце проведення: приміщення школи. Тривалість квесту: 1 год. Правила квесту. У квесті беруть участь дві команди. Квест бажано проводити після вивчення геометричного матеріалу в курсі математики 5—6-х класів.
Перегляд файлу

Сценарій уроку-квесту «Великі Перегони»

Математичний квест для учнів 5—6-х класів

 з елементами геометрії

Елементи геометрії учні починають вивчати ще в початковій школі, а в 5—6-х класах ознайом­люються не лише з геометричними фігурами площини, а й просторовими формами. Пропонова­ний урок-квест присвячений Всесвітньому дню математика, який святкують 14 березня та іноді ще називають «Днем числа π.»

Мета квесту: узагальнити знання учнів із теми «Геометричні фігури»; формувати ціка­вість до вивчення математики, навички командної гри; виховувати наполегливість у досягненні мети, почуття відповідальності та взаємоповаги.

Обладнання: маршрутні листи та карти команд, ілюстративний ма­теріал, картки із завданнями, два м'ячі.

Місце проведення: приміщення школи.

Тривалість квесту: 1 год.

Правила квесту. У квесті беруть участь дві команди. Квест бажано проводити після ви­вчення геометричного матеріалу в курсі математики 5—6-х класів.

Команди повинні попередньо обрати капітанів, придумати назву та девіз. За клжною командою закріплено наставника (старшокласника) для перевірки правильного та вчасного виконання завдань командами.

У визначений час команди збираються на локації «Старт». Після вступного слова вчителя капітани команд за допомогою жеребкування обирають для своєї команди марш­рутний лист, до якого вноситимуться бали за виконання завдань (1 бал за кожне правильно виконане завдання).

До участі у квесті можна залучити старшокласників, які виконують роль мудреців.

Локації слід прикрасити висловами відомих людей про математику.

Маршрут

Команда 1: «СТАРТ», «Скарбниця мудрості», «Свята святих», «Експериментальна», «У здоро­вому тілі — здоровий дух», «Поетика математика», «Снайпер», «Дослідники» (спільна для обох команд), вестибюль школи.

Команда 2: «СТАРТ», «Експериментальна», «У здоровому тілі — здоровий дух», «Скарбниця мудрості», «Свята святих», «Снайпер». «Поетика математика», «Дослідники» (спільна для обох команд), вестибюль школи.

Хід квесту

І. Вступне слово вчителя

Доброго дня, дорогі друзі! Я рада вас вітати на грі, присвяченій математиці. Ви бачите ба­гато висловів про математику відомих письменників, учених, поетів. Не всі ви в майбутньому станете математиками, але математика потрібна і в науці, і в техніці, і в повсякденному житті.

Нехай ті учні, яким математика досі здавалася нудною та нецікавою, сьогодні переконаються, що вона весела та захоплива.

Сьогодні ви зможете показати не лише знання з математики, а й уміння міркувати, зіставляти, знаходити вихід зі складних ситуацій. Нехай під час змагання пануватимуть кмітливість, наполегли­вість, упевненість, довіра та повага одне до одного. Усі ці складові допоможуть вам здобути перемогу.

ІІ. Представлення команд

Команда 5-А класу

«Енштейни»

Наставник команди: Стоянов Микола

Капітан команди: Лукьянчук Дарья

Склад команди: Горохов Влад

                            Чебан Коля

                            Усенко Елизавета

                            Коновальчук Денис

                            Аракелян Тигран

 

Команда 5-Б класу

«Плюсики»

Наставник команди: Демчук Єва

Капітан команди: Кум-Сонн Яна

Склад команди: Науменко Софія

                            Васильковська Ірина

                            Волощук Артем

                            Гогуа Аміран

                            Коваш Віталій

 

ІІІ. Жеребкування

(Капітани команд отримують карту маршруту команди. Гравці ознайомлюються з маршрутним листом.)

Учитель. Порядок проходження локацій у кожної команди свій. За назвами локацій та на­писами, що їх супроводжують, ви, гравці, повинні здогадатися, до якого кабінету в навчальному закладі вам потрібно рухатися.

Гра починається на локації «Старт» і складається з певних етапів.

ІV.Проходження етапів гри

Локація. Старт

(вестибюль школи)

Учитель. 14 березня у світі відзначається незвичайне свято — Міжнародний день числа «Пі» (Internatonal π Day). Математики всього світу дуже люблять це свято, відзначаючи його різноманітними цікавими математичними заходами. Ми теж не хочемо стояти осторонь. У нашій школі до відзначення Міжнародного дня числа «Пі» буде проведено математичний квест «Великі перегони». Тож почнімо перегони з бліц-опитування.

(Учитель зачитує питання. Учні по черзі відповідають на них. За кожну правильну відповідь нараховується 1 бал. Два учні старшого класу стежать за швид­кістю підняття рук і правильністю відповідей учнів. Після закінчення виставляються бали у маршрутні листи команд.)

Питання є серйозні,

А є і жартівливі.

Тож будьте Ви уважні,

І будьте Ви кмітливі.

Запитання: 1. Яке натуральне число найбільше?  (Не існує.)

                         2. Який кут утворюють годинна і хвилинна стрілки годинника, коли       годинник показує 6 год? (Розгорнутий.)

                          3. Найкоротший місяць року? (Лютий.)

                          4. Скільки буде, якщо 10 поділити на його половину? (2.)

                          5. Який дріб завжди менший за одиницю? (Правильний.)

                          6. Знайдіть добуток чисел: 13*15*25*0*2? (0.)

                          7. Який знак треба поставити між числами 7 і 8, щоб отримати число, більше за 7 і менше за 8? (Кому.)

                          8. Над річкою летіли 1 голуб, 1 щука, 2 синиці, 2 стрижі, 5 чайок. Скільки птахів летіло? (10 птахів.)

                          9. Що з кухонного приладдя літає у космосі? (Тарілка.)

                          10. Ця назва походить від двох латинських слів, що означає «двічі» і «січу». Дослівно – «розсічені на дві частини». Про що йдеться? (Про бісектрису.)

 

Локація. Скарбниця мудрості
(Локація міститься в бібліотеці.)

Мудрець – Кузнєцов Максим

Мудрець. З давніх-давен про красу, логічність, стислість, бездоганну послідовність, блискучі результати писали не лише відомі математики, а й філософи, письменники, політики, музиканти. Найкращі, найвлучніші, найдотепніші їхні висловлювання ставали крилатими фразами, а цитати з оригінальних творів найвидатніших учених переходили з покоління в покоління і ставали теж у певному розумінні сторінками історії розвитку математики

Завдання: Учні повинні знайти в бібліотеці серед книжок із математики вислови відомих людей про математику як науку. Усього три вислови, кожен розрізаний на дві ча­стини. За кожен знайдений і складений вислів нараховується 1 бал.

Відповідь. 1. Математика—справа аж ніяк не тільки розуму, але також і фантазії... (Ф. Клейн.)

  1.                     Математика і поезія—це вираз тієї самої сили уяви, тільки в першому разі уява звернена до голови, а в другому — до серця. (Т. Хілл.)
  2.                     Жодна інша наука не навчає так ясно розуміти гармонію природи, як математика. (П. Карус.)

Локація. Експериментальна
(Локація міститься в кабінеті фізики.)

Мудрець – Шафоростов Ярослав

Перед входом у лабораторію учнів зустрічає оптична ілюзія — зображення «Ейнштейн — Монро». Коли глядач наближається до зображення, портрет Монро дивним чином перетворюється на портрет Ейнштейна.

Мудрець. Міжнародний день числа «Пі» випадково або навмисно збігається з днем народ­ження одного з найвидатніших фізиків сучасності—Альберта Ейнштейна. Він народився 14 бе­резня 1879 року. Подумайте та скажіть, скільки б йому виповнилося сьогодні. (Перше завдання для команди.)

(Потім «мудрець» показує одну за одною ще кілька картинок. Кожна відповідь оцінюється.)

Мудрець. Уважно подивіться на картинки, що я вам зараз покажу, та без вимірювань дайте відповіді на запитання:

  •                    Чи рівні відрізки?
  •                    Чи рівні фігури, лінії?

А тепер перевірте свої висновки за допомогою креслярських інструментів.

Мудрець. Чи можна довести рисунками твердження, що відрізки рівні? Чи не можуть наші очі обманювати нас?

Відповідь. Рисунки можуть ввести нас в оману, твердження потрібно доводити послідовні­стю логічних кроків.

Мудрець. А ще сьогодні святкує свій день число π — математична константа. І щоб отрима­ти медаль у вигляді числа я, ви зараз вирушите на завдання, які вам дадуть на локації «У здо­ровому тілі — здоровий дух».

Локація. У здоровому тілі — здоровий дух

(Локація міститься у спортивному залі.

Два мудреці-олімпійці дають учням завдання і оцінюють їх виконання.)

Мудрець – Анісіфорова Анастасія

Завдання. Від команди потрібно два гравці, один повинен влучити в баскетбольний кошик м’ячем, інший — збити виставлені кеглі. Дається три спроби. За кожну вдалу спробу — один бал.

 

Решта гравців команди отримують вимірювальну стрічку й завдання: виміряти довжину й ширину спортивної зали, а маючи висоту зали 5,5 м, розрахувати об’єм повітря, який припа­дає на одного учня класу із 30 дітей,

Відповідь. Об’єм спортивної зали—це добуток трьох його вимірів. Знайдену величину слід розділити на 30.

Локація. Свята святих

(Локація в кабінеті математики.

У кабінеті розставлено геометричні фігури, вивішено таблиці з планіметричними фігурами.)

Мудрець – Руденко Ганна

Мудрець. На краю світу дуже давно була країна Математика. Була вона зовам маленькою. Усього кілька міст. І міста в цій країні були особливими. В одному жили цифри, в іншому—знаки, у третьому— геометричні фігури. Наша історія сталася саме у третьому місті. Кожна фігура, яка там жила, була унікальною. І ніхто з мешканців цього міста ніколи не хотів зайняти місце іншого. У трикутника було найбільше прихильників, адже саме з Трикутників можна зробити Квадрат, Прямокутник чи Ромб. Навіть пихата Трапеція з повагою ставилась до старого й мудрого Трикутника. А його молодші ша­нувальники Квадрат, Ромб і Прямокутник завжди питали в старого вчителя поради.

Завдання. Учні отримують набір головоломки «Танграм» і картинок фігури-завдання. Учні повинні скласти якнайбільше фігур за 10 хвилин. За кожну складену фігуру нараховує­ться 1 бал.

Мудрець. Цією грою, однією з найстаріших головоломок, розважалися стародавні китайці, вони поділяли квадрат на 7 частин і називали свою фігуру «чи-чао-тю», що означає «хитромуд­рий візерунок із семи частин».

 

Локація. Поетика математика

(Локація міститься в кабінеті української мови та літератури.)

Мудрець – Усач Анастасія

Мудрець. Математика, хоч як це дивно на перший погляд, — родичка поезії. Незважаючи на всю свою складність і абстрактність, вона містить багато художнього, образного. В усякому разі беззаперечно, що математика — це справді-таки поезія, поезія думки, «поезія логіки ідей», як казав А. Ейнштейн, а математичні формули й закони не лише виражають істотні особливості об’єктивного світу, а й відображають «справжню, глибоку красу природи». Недаремно ж так багато відомих математиків були ревними шанувальниками поезії, а чимало поетів висловлю­вало своє захоплення стрункістю та красою математичної думки.

Завдання. Виконати завдання від учителя української мови.

Відповідь: пісня, півень, Пікассо, північ, пігмент, пінцет, ребус «Пізнання», шксель, піаніно, південь, пігмей, пінгвін, ребус «Піраміда».

Локація. Снайпер

(Локація міститься в маленькій актовій залі.)

Мудрець – Чалак Вячеслав

Мудрець. Усім відомо, що не можна стати гарним математиком, якщо не виховувати уваж­ність, спостережливість, послідовність і точність. Наступне завдання перевірить ці навички.

Завдання. Назвіть найбільшу кількість чисел, знайдених послідовно в таблиці чисел.

10 чисел — 1 б., 20 чисел — 2 б., ЗО чисел — З б., 40 чисел — 4 б. і т. ін., час — 2 хвилини.

Локація. Дослідники

(Локація міститься в Кабінеті географії.)

Мудрець – Залевський Владислав

Обидві команди сідають у протилежні кути кімнати, капітани отримують конверти із зав­даннями. Час виконання не перевищує 15 хвилин.

 

Локація.Фініш

(Вестибюль ліцею)

Команди збираються на локації. Капітани здають маршрутні листи вчителеві. Помічники- «мудреці» рахують бали.

 

В цей час учень розповідає вірш про математику.

Учень.(Чечельницька Анастасія)

 Якщо хочеш досягнути

У житті своїм вершин,

Математику збагнути

Мусиш тонко, до глибин.

Калькулятор і комп’ютер,-

Хто сьогодні їх не зна?

Та за пояс їх запхнути

Може світла голова.

Якщо хочеш бізнесменом

Після школи, друже, стать,

Аксіоми й теореми

Мусиш добре пам’ятать.

Якщо лікарем ти станеш,

То, колего, тут затям

Коли десь помилишся –

Хтось поплатиться життям.

Не кажу про космонавтів,

Вчителів і моряків.

Та коли чогось не знав,

Час це вивчити настав.

Не махай на все рукою,

Не лінуйся, а учись

Бо чого навчишся в школі,

   Знадобиться ще колись!

 

Конкурс для команд-вболівальників.

Оголошуються результати.

Вітають переможців «Великих перегонів».


 

docx
Пов’язані теми
Математика, 5 клас, Сценарії
Додано
2 квітня
Переглядів
364
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку