Урок -проект "Рівняння в нашому житті"

Про матеріал
Урок-проект "Рівнянняв нашому житті"розкриває групову роботу учнів над пооектом,виховує фінансову грамотність,патріотизм.
Перегляд файлу

Тема:Урок-проект «Рівняння в нашому житті»

Мета:   удосконалити  вміння учнів розв’язувати рівняння та  задачі за   допомогою рівнянь;

розвивати алгоритмічне і  творче мислення, обчислювальні    навички, кмітливість, здатність аналізувати і робити висновки;

виховувати  старанність, пізнавальну активність, культуру   математичних записів і мови, вміння працювати в групах.

 Тип уроку: удосконалення знань, умінь та навичок.

 Наочність та обладнання: ноутбук, презентація до теми,  картки 

 Епіграф:  «Рівняння – це золотий ключ, що відкриває усі математичні сезами»                                                   

                     С. Коваль                             

                                                   Хід уроку:

І. Організаційна частина

Добрий день ,шановні діти!

Весь цей час ми не гуляли,

А сумлінно працювали

Числа натуральні вчили

Додавання й віднімання повторили

Щоб рівняння та задачі розв,язати

А сьогодні є нагода

Перевірити знання.

І які ж то результати

Дало наше навчання

Діти сьогодні у нас трішки незвичайний урок.По перше,на нашому уроці присутні гості,повернулись,привітались,по друге,ми проведемо його у трішки незвичній формі. Але перш ніж його розпочати,давайте відгадаємо загадку:

Загадкове,нам знайоме,

В ньому є щось невідоме.

Його треба розв’язати,

Тобто корінь відшукати.

Кожен легко,без вагання,

Відповість, що це...

Отже,сьогодні ми проведемо з вами урок-проек «Рівняння в нашому житті».

Протягом всього уроку ми з вами будемо розв,язувати рівняння та задачі і спробуємо довести ,що рівняння потрібні в нашому житті.А девізом нашого уроку будуть ось такі слова польського математика Станіслава Коваля: «Рівняння – це золотий ключ, що відкриває усі математичні сезами»     

Отже,відкрили зошити і записали число,класна робота. 

Діти,а оцінювати результати своєї роботи ви бедете самостійно.Кожен із вас взяв картку самоконтролю,написали своє прізвище зверху і будете оцінювати кожен вид роботи.                                         

ІІ.Мотивація навчальної діяльності

Вчитель звертається до учнів:

  • Протягом двох тижнів ми з вами працювали над проектом «Рівняння в нашому житті.

Отже,на сьогоднішньому уроці ми повинні з вами з,ясувати для чого ж нам  потрібні рівняння в житті, які труднощі вони допомагають долати?

Для цього клас був заздалегідь поділений на групи: дослідники, теоретики і практики .

«Дослідники» – «Для чого потрібні рівняння в житті?» (Як рівняння допомагають нам вивчати математику).

«Теоретики» працювали над питанням «Як розв’язували рівняння в давнину?»

«Практики»– оформили результати роботи усіх учнів і створили буклети.

ІІІ.Робота в групах.

Отже,ми будемо працювати в групах.Давайте швидко розподіль ролі і повторимо правила роботи в групах.(Учень нагадує правила)

1)Але перш ніж групи презентують нам результати своєї дослідницької роботи,давайте пригадаємо все,що ми знаємо про рівняння.Проведемо  вправу «Мікрофон».Отже,слухаємо уважно запитання:

  • Що називається рівнянням?
  • Що таке корінь рівняння?
  • Що означає розв’язати рівняння?
  • Як знайти невідомий доданок?
  • Як знайти невідомий від’ємник?
  • Як знайти невідоме зменшуване ?

Молодці!Оцінили свій результат згідно шкали ,яка вам запропонована.

2)А зараз проведемо вправу «Знайди помилку»

Оцінили.

3)Давайте швидко перевіримо правильність виконання домашнього завдання. І теж оцінили ..

4)А тепер надаємо слово «Дослідникам»

Вирішили вчителя ми запитати

Може, не варто той корінь шукати,

Труднощів стільки треба долати?

На що вчитель нам відповів:

Слухайте, діти, уважно урок.

Дуже багато рівнянь є в житті,

Потрібно для кожного корінь знайти.

Ви ж починаєте з парти шкільної,

З пошуків «ікс» та задачі важкої.

Раджу: хай труднощі вас не лякають,

Той усе зможе, хто їх подолає.

1.Рівняння – це чудовий інструмент, який допоможе опис складної життєвої ситуації, задачу, сформульовану українською мовою, перетворити в красиве, струнке математичне речення.

2.Рівняння допоможуть розв’язати задачу на уроці і вдома.

3.І навіть завдання зовнішнього незалежного оцінювання після закінчення школи допоможе розв’язати найпростіше рівняння, яке ми вивчаємо у 5 класі. Отже,ми твердо переконалися ,що рівняння нам потрібні в житті.

Молодці,надаємо слово «Теоретикам»

1.Працюючи над проектом ,ми дослідили: З найдавніших рукописів, що дійшли до нас, видно, що в Давньому Вавилоні і Давньому Єгипті були відомі прийоми розв’язування рівнянь.

2.Єгипетські вчені майже 4 тис. років тому невідоме число в рівнянні називали «хау» (у перекладі – купа) і позначали спеціальним знаком. У папірусі, що дійшов до нас, є така задача: «Купа і її сьома частина становлять 19. Знайдіть купу». Сьогодні ця задача виглядала б так: «Сума невідомого числа і його сьомої частини дорівнює 19. Знайдіть невідоме число».  Щоб розв’язати цю задачу, слід скласти рівняння:

Х+х=19

3.Пізніше рівняння назвали мовою математики. Тому, щоб мати гарні оцінки з математики, слід гарно навчитися розв’язувати рівняння.

А далі слово «Практикам»

1.Працюючи над проектом «Рівняння в нашому житті» ми довідались , що рівняння , у яких невідоме входить до буквеного виразу,розв`язується способом двох дій.

2.Також, ми дізналися,що рівняння такого виду називають матрьошками.

3.Наша група розробила пам`ятку «Як ров`язують  задачі за допомою  рівнянь».

4.Також наша група узагальнила матеріали ,які напрацювали всі групи і з допомогою вчителя випустила буклет «Рівняння в нашому житті»

 Молодці,діти,а я підготувала вам кросворд рівняння»,якщо у нас вистачить часу,то ми його розгадаємо.

5) Тепер давайте доведемо,що ви справді навчились розв,язувати рівняння і зараз з вами проведемо гру «Шифрувальник». Працюючи біля дошки,ви повинні не тільки правильно розв,язати рівняння,але й відкрити зашифровану букву. Якщо ми правильно розв,яжемо всі рівняння,то отримаємо слово.

1)368+х=401                                   х=33      У

2)3042-х=894                                  х=2148  К

3)х-689=325                                    х=1014  Р

4)269+(х-385)=475                        х=591     А

5)879-(458+х)=231                        х=190     Ї

6)(х-296)-348=219                         х=863     Н

7)(237+х)-583=149                        х=495     А

   Так в якій державі ми живемо? Пам,ятайте діти,ви-майбутнє України.Тож своїми знаннями примножуйте її культуру,будьте гідними своїх предків,бережіть волю і незалежність України,поважайте свій народ,її мову і традиції.Будьте справжними патріотами своєї держави Україна.Домовились?Я на це сподіваюсь.До речі ,сьогодні яке свято?(патріотичне виховання) Оцінили.

6).А тепер давайте розв,яжемо біля дошки задачу ,яка розв,язується за допомогою рівняння.

Задача:Щомісячний бюджет сім’ї становить  8168 грн. Деяка  частина сімейного бюджету на оплату комунальних послуг, 2023 грн. на купівлю продуктів харчування. Після цього в сімейному бюджеті залишилось  2847 гривен. Скільки грошей сім’я витрачає на оплату комунальних послуг?

Правильна відповідь:    (8168-х)-2033=2847               х=3288

7)А зараз ров,яжемо задачу самостійно,працюючи в групах.

1.Михайлик  із власних заощаджень витратив 365 грн. на купівлю канцтоварів для школи,потім  ще  купив футбольний м`яч за 124 грн. Після цього у Михайлика залишилось ще 127 грн. Скільки грошей було у Михайлика?

(Х-365)-124=127            х=616

Отже,діти і тут  нам знадобились   рівняння. Для підвищення свого добробуту кожна сім’я планує  та  прогнозує власні  доходи та  витрати. І ви повинні цікавитися бюджетом своєї сім,ї,вчитись планувати витрати власних коштів та заощаджувати.(фінансова грамотність)

8)Фізхвилика

Щоб рівняння розв’язати

На хвилинку треба встати

Руки в боки, підтягнулись,

Вліво, вправо повернулись,

Нахиляємось вперед,

Прогинаємось назад.

Руки в кулачки узяли

Свої пальці розім’яли.

Головою покрутили,

Скільки вистачить вам сили.

Потягнулись,посміхнулись

І в роботу окунулись.

9)Отже,діти,ми продовжуємо розв,язувати рівняння і зараз попрацюємо самостійно в групах. Гра «Відкрий картинку» У вас на партах є велика картка з відповідями і маленькі картки з рівняннями .Якщо ви правильно розв,яжете рівняння,то отримаєте  одну із картинок мальовничих регіонів нашої країни,адже ми з вами приймаємо участь у конкурсі «Подорож  Україною»

Самостійна робота «Відкрий картинку»

1) х + 45 = 203

2) 81 + х = 306
2) 634 – х = 37
4) 484 + (х - 48) = 583

5) 425 - (х - 76) = 213
6)(246 + х) – 148= 642
 

Відповіді:1)158: 2)225: 3)597: 4)147: 5)288: 6)544

 «Дослідники»-Софіївський дендропарк

«Теоретики»- Асканія Нова-найбільший український заповідник.

«Практики»- Хортиця-колиска козацтва

ІІІ. Підсумки уроку.Рефлексія.

Наш урок добігає кінця. Діти,то як ви гадаєте,чи потрібні нам рівняння в житті?

- Чи цікаво вам було сьогодні? 

- Чим запам’ятався урок?

- Чи задоволені ви своєю роботою?     

 

А тепер Вам мої побажання:Побажання:

Рівняння-це не просто рівність

З однією змінною чи кількома

Рівняння-це думок активність

Це інтелекту боротьба

Тож будьте творчими

Активно розвивайтесь

Робіть добро,долайте труднощі в житті

Але з рівняннями,прошу, не розлучайтесь.

Вони послужать вам у майбутті!

 

Ви сьогодні гарно попрацювали. Прийшов час підвести підсумки та дізнатися результати.

Діти підраховують свої бали на картках самоконтролю і таким чином дізнаються свою оцінку за урок.Вчитель визначає результат роботи кожної групи.

 

1

 

docx
Додано
3 квітня
Переглядів
262
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку