Урок математики із використанням інтерактивних технологій на тему "Розв’язування вправ на всі дії з натуральними числами" (5 клас)

Про матеріал
Розробка уроку з математики у 5 класі для закріплення вміння учнів виконувати дії над натуральними числами; розвивати навички усної лічби, обчислювальні навички, логічне мислення, самостійність; виховувати активність, увагу.
Перегляд файлу

урок математики у 5 класі

із використанням інтерактивних технологій

 

Тема уроку. Розвязування вправ на всі дії з натуральними числами

 

Мета уроку:

закріпити вміння учнів виконувати дії над натуральними числами;

розвивати навички усної лічби,  обчислювальні навички, логічне мислення, самостійність; виховувати активність, увагу.

 

Обладнання: картки, малюнки, дошка.

Хід уроку

І.  Організаційний момент

 Клас ділиться на дві команди. Кожна команда обирає капітана.

 

ІІ.  Конкурси

 Гра «Мікрофон»

 Учні по черзі імітують «говоріння в мікрофон». Інші діти не можуть говорити, вигукувати з місця, право говорити належить лише тому, в кого символічний мікрофон.

 Відгадати загадки:

  1. Чисел  натуральних у світі є багато.

Серед них найбільше не зможемо назвати.

А найменше знать годиться

Це звичайно…       (Одиниця)

  1. У навчанні нам допомагає,

Про числа він розповідає,

Відрізки, формули, кути –

Його нам треба берегти.

Повинен знати кожен учень,

Що це наш друг і помічник…    (Підручник)

  1. Десять їх. Це не багато.

Як усі їх будеш знати,

Зможеш будь-яке число

Легко записати.

Пишуться красиво й стисло.

Що це, діти? Та це ж…      (Цифри)

 

Запитання–жарти

 Учням кожної команди дається 5 слів. Із них 4 обєднані загальною ознакою. Знайти зайве п яте слово.

  1. Додавання, множення, ділення, доданок, віднімання.
  2. Секунда, година, рік, вечір, тиждень.

 

«Мозкова атака»

Ця гра допомагає пошуку оптимального розвязку поставленої проблеми. Виходять по одному учню з кожної команди. Учитель ставить запитання. Учні повертаються в сої команди, вислуховують думки кожного члена команди, вибирають натуральний розв’язок, повертаються за ігровий стіл і відповідають.

 

Запитання

  1. Якщо о 12 годині ночі йде дощ, чи можна сподіватись, що через 72 години буде сонячна погода?

(Відповідь: не можна, оскільки через 72 години  (через 3 доби) буде знову 12 годин ночі, а сонце вночі не світить).

  1. Дайте відповідь на запитання: скільки в кімнаті кішок, якщо в кожному з чотирьох кутів кімнати сидить по одній кішці, а напроти кожної кішки сидить по три кішки і на хвості у кожної кішки сидить по кішці?

(Відповідь: 4 кішки).

  1. Копав Івась картоплю,

Та швидко він копав:

За кожні півгодини сім відер набирав.

Попрацював він пять годин,

Пішов відпочивати.

Так скільки встиг картоплі

Іванко накопати?

 (Відповідь: 70 відер).

  1. – Ти, Вітю,- каже Леся, -

Досвідчений юннат.

Не міг би ти штук 10 метеликів спіймати?...

Узяв сачок на плечі

Й пішов юннат у ліс.

Прийшов він аж надвечір…

-То скільки ж ти приніс? –

Питають у юнната .

А Вітя каже: «Ох,

Лишилось сім піймати, якщо спіймаю трьох…»

То може з вас хто, діти, уже підрахував:

Скільки ж в лісі Вітя

Метеликів спіймав?

  (Відповідь: жодного).

Естафета

Для кожної команди підготовлено по одній картці. На картках записано приклади. Учні по черзі розвязують по одному прикладу. Перемагають учні тієї команди, які швидко і правильно  розвязали усі приклади. Вчитель відкриває відкидну дошку з записаними на ній тими ж самими прикладами з розвязками. Учні разом із вчителем перевіряють відповіді на картках і визначають переможців.

   

Приклади

  1.   367+633     1)    549+451
  2. 3459+0      2)     0+8636
  3. 65-(29+25)     3) 81-(36+21)
  4. 39:3+16      4) 87:(62-59)
  5. 95-5·3      5) 37+12·6

 

Гра «Ланцюжок»

Для кожної команди на дошці записано ланцюжок обчислень. Перемагає та команда, учні якої найшвидше усно знайдуть число, яке стоїть в кінці ланцюжка обчислень.

1)

 

 

2)

 

 

 

Гра «Ромашка»

Учитель вивішує плакат з малюнком. До кожного з чисел, записаних на пелюстках,  додати число, записане в центральному крузі. Від кожного з чисел, записаних на пелюстках, відняти число, записане на листку. Вчитель послідовно показує на пелюстки, учні обчислюють усно і піднімають руки. Перемагає та команда, яка дає більше правильних відповідей.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Знайдіть  «ключове слово»

        Потрібно усно розв’язати приклади, які пропонує вчитель. Учні по черзі виходять до дошки і записують до схеми словами число-відповідь. У виділеному стовпчику зявиться «ключове слово», яке означає одну з дій над натуральними числами.

 Приклади

  1.                    113-104  (дев’ять)
  2.                    29-25 (чотири)
  3.                    48:4 (дванадцять)
  4.                    9+8 (сімнадцять)
  5.                    440:220 (два)
  6.                    4·5 (двадцять)
  7.                    1083·0 (нуль)
  8.                    9+2 (одинадцять)
  9.                    25-10 (п’ятнадцять)

 

1д

е

в

я

т

ь

 

 

 

2ч

о

т

и

р

и

 

 

3д

в

а

н

а

д

ц

я

т

ь

 

4с

і

м

н

а

д

ц

я

т

ь

 

 

5д

в

а

 

 

6д

в

а

д

ц

я

т

ь

 

 

7н

у

л

ь

 

 

8о

д

и

н

а

д

ц

я

т

ь

 

9п

я

т

н

а

д

ц

я

т

ь

 

 

Конкурс капітанів

«Допоможи дідусеві»

          Дідусеві потрібно перевезти в човні через річку вовка, козу і капусту. В човні може поміститися тільки один чоловік, а з ним або вовк, або коза, або капуста. Якщо залишити вовка з козою без дідуся, то вовк зїсть козу, якщо залишити козу з капустою, то коза з’їсть капусту. Що ж робити, як перевезти через річку і вовка, і козу, і капусту?

 

ІІІ.  Підсумок уроку

            Учитель робить висновки, звертає увагу учнів на ті моменти, де учні помилялися. За перемогу в кожному конкурсі команда одержувала по одному балу. Підраховується загальна кількість балів, оголошується команда-переможниця. Виставляються оцінки.

 

 

doc
Додано
3 квітня
Переглядів
205
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку