урок математики у 5 класі
із використанням інтерактивних технологій
Тема уроку. Розв’язування вправ на всі дії з натуральними числами
Мета уроку:
закріпити вміння учнів виконувати дії над натуральними числами;
розвивати навички усної лічби, обчислювальні навички, логічне мислення, самостійність; виховувати активність, увагу.
Обладнання: картки, малюнки, дошка.
Хід уроку
І. Організаційний момент
Клас ділиться на дві команди. Кожна команда обирає капітана.
ІІ. Конкурси
Гра «Мікрофон»
Учні по черзі імітують «говоріння в мікрофон». Інші діти не можуть говорити, вигукувати з місця, право говорити належить лише тому, в кого символічний мікрофон.
Відгадати загадки:
Серед них найбільше не зможемо назвати.
А найменше знать годиться
Це звичайно… (Одиниця)
Про числа він розповідає,
Відрізки, формули, кути –
Його нам треба берегти.
Повинен знати кожен учень,
Що це наш друг і помічник… (Підручник)
Як усі їх будеш знати,
Зможеш будь-яке число
Легко записати.
Пишуться красиво й стисло.
Що це, діти? Та це ж… (Цифри)
Запитання–жарти
Учням кожної команди дається 5 слів. Із них 4 об’єднані загальною ознакою. Знайти зайве п’ яте слово.
«Мозкова атака»
Ця гра допомагає пошуку оптимального розв’язку поставленої проблеми. Виходять по одному учню з кожної команди. Учитель ставить запитання. Учні повертаються в сої команди, вислуховують думки кожного члена команди, вибирають натуральний розв’язок, повертаються за ігровий стіл і відповідають.
Запитання
(Відповідь: не можна, оскільки через 72 години (через 3 доби) буде знову 12 годин ночі, а сонце вночі не світить).
(Відповідь: 4 кішки).
Та швидко він копав:
За кожні півгодини сім відер набирав.
Попрацював він п’ять годин,
Пішов відпочивати.
Так скільки встиг картоплі
Іванко накопати?
(Відповідь: 70 відер).
Досвідчений юннат.
Не міг би ти штук 10 метеликів спіймати?...
Узяв сачок на плечі
Й пішов юннат у ліс.
Прийшов він аж надвечір…
-То скільки ж ти приніс? –
Питають у юнната .
А Вітя каже: «Ох,
Лишилось сім піймати, якщо спіймаю трьох…»
То може з вас хто, діти, уже підрахував:
Скільки ж в лісі Вітя
Метеликів спіймав?
(Відповідь: жодного).
Естафета
Для кожної команди підготовлено по одній картці. На картках записано приклади. Учні по черзі розв’язують по одному прикладу. Перемагають учні тієї команди, які швидко і правильно розв’язали усі приклади. Вчитель відкриває відкидну дошку з записаними на ній тими ж самими прикладами з розв’язками. Учні разом із вчителем перевіряють відповіді на картках і визначають переможців.
Приклади
Гра «Ланцюжок»
Для кожної команди на дошці записано ланцюжок обчислень. Перемагає та команда, учні якої найшвидше усно знайдуть число, яке стоїть в кінці ланцюжка обчислень.
1)
2)
Гра «Ромашка»
Учитель вивішує плакат з малюнком. До кожного з чисел, записаних на пелюстках, додати число, записане в центральному крузі. Від кожного з чисел, записаних на пелюстках, відняти число, записане на листку. Вчитель послідовно показує на пелюстки, учні обчислюють усно і піднімають руки. Перемагає та команда, яка дає більше правильних відповідей.
Знайдіть «ключове слово»
Потрібно усно розв’язати приклади, які пропонує вчитель. Учні по черзі виходять до дошки і записують до схеми словами число-відповідь. У виділеному стовпчику з’явиться «ключове слово», яке означає одну з дій над натуральними числами.
Приклади
|
1д |
е |
в’ |
я |
т |
ь |
|
|||||||||
|
|
2ч |
о |
т |
и |
р |
и |
|
||||||||
|
3д |
в |
а |
н |
а |
д |
ц |
я |
т |
ь |
||||||
|
4с |
і |
м |
н |
а |
д |
ц |
я |
т |
ь |
|
|||||
|
5д |
в |
а |
|
||||||||||||
|
6д |
в |
а |
д |
ц |
я |
т |
ь |
|
|||||||
|
7н |
у |
л |
ь |
|
|||||||||||
|
8о |
д |
и |
н |
а |
д |
ц |
я |
т |
ь |
|
|||||
9п’ |
я |
т |
н |
а |
д |
ц |
я |
т |
ь |
|
||||||
Конкурс капітанів
«Допоможи дідусеві»
Дідусеві потрібно перевезти в човні через річку вовка, козу і капусту. В човні може поміститися тільки один чоловік, а з ним або вовк, або коза, або капуста. Якщо залишити вовка з козою без дідуся, то вовк з’їсть козу, якщо залишити козу з капустою, то коза з’їсть капусту. Що ж робити, як перевезти через річку і вовка, і козу, і капусту?
ІІІ. Підсумок уроку
Учитель робить висновки, звертає увагу учнів на ті моменти, де учні помилялися. За перемогу в кожному конкурсі команда одержувала по одному балу. Підраховується загальна кількість балів, оголошується команда-переможниця. Виставляються оцінки.