Сценарій уроку в 7 класі "Поп - музика"

Про матеріал
В цьому році показувала відкритий урок з музичного мистецтва у 7 класі з теми "Поп-музика". Урок всім присутнім сподобався. Надіюсь, що комусь стане в нагоді. Дякую.
Перегляд файлу

СЦЕНАРІЙ УРОКУ В 7 КЛАСІ "ПОП_МУЗИКА"

Тема. Поп-музика

Мета. Ознайомити учнів з історією поп- музики, її характерними особливостями,  творчістю видатних виконавців, з хітами популярної української та зарубіжної музики.

Головні завдання:

Навчальні. Вчити учнів логічно мислити, формувати позитивне ставлення до поп- музики на основі емоційного сприйняття музичних композицій поп-виконавців та гуртів . Привчати дітей працювати самостійно та  в групах, здобувати нові знання з різних джерел інформації, ділитися ними з однокласниками.

Розвиваючі. Розвивати  критичне мислення; музичну пам'ять, мелодичний, ритмічний і гармонічний слух; артистизм; вокально-хорові навики.

Виховні: виховувати інтерес до української  та зарубіжної поп- музики, музичну культуру та музичний  смак, а також кращі моральні цінності особистості.

Тип та вид уроку: комбінований,урок-подорож, урок вивчення нової теми.

Обладнання: музичний інструмент,комп’ютер, проектор, мультимедійна презентація, карта світу, макети державних прапорів країн – Швеції, США, Великобританії, Іспанії, України;  карточки,  кольорові стікери, ватман.

Музичний матеріал:

  • Відеоролик – завдання учнів Мелітопольської школи
  • Історія поп- музики (відеоролик)
  • Майкл Джексон  «Біллі Джин»
  • Гурт «АББА» - «Mammamia»
  • Попурі пісень з репертуару С. Ротару.
  • Танець «Макарена»
  • сл. і муз. В. Івасюка «Червона рута» - пісня.
  • Музика «Саксофон»

 

Хід уроку

І. Організаційний момент. (Слайд №1)

  •  Вхід до класу учнів під музикуВ. Івасюка «Червона рута» - пісня.
  • Музичне вітання:

 

 

Учні: Ми дуже раді бачить вас. Всіх вітає вас 7-а клас!                                                                         Хай пісня лине на весь світ- наш музичний всім привіт!

 

Вчитель. Дорогі учні,шановні колеги, я також рада вітати вас на уроці музичного мистецтва. Адже урок  наш сьогодні буде незвичайним. І  кожному із вас  діти, надається можливість показати свої  знання, уміння татворчі здібності.На минулому уроці  ви розділились на три команди- на команду «Мелодія»,  «Ритм» та команду  «Гармонія» і отримали  завдання для того, щоб самостійно  підготувати інформацію  на сьогодні. Протягом уроку  ви будете працювати та користуватися карточками, які  лежать на партах перед вами, вони вам допоможуть  легше запам’ятати та сприйняти  інформацію з даної теми.

За правильні відповіді вибудете отримувати лідери -@, а в кінці уроку ми дізнаємося,  хто із вас і яка команда  були найактивнішими. Тому, я всім вам сьогодні бажаю творчості, гарного настрою та удачі.

ІІ.Мотивація навчальної діяльності.

Вчитель. То жми переходимо до нової теми нашого уроку. Але перед тим як її назвати на вас  чекає завдання – сюрприз. Вам потрібно розгадати кросворд, ключові слова  якого і будуть темою нашого уроку. А підготували для вас кросворд ваші однолітки- учні  Мелітопольської школи №2 разом зі своїм вчителем музичного мистецтва -Тарасовою Оленою  Вікторівною… І так, увага на екран. (На  екрані відео-звернення учнів Мелітопольської школи з запитаннями. Семикласники розгадують кросворд.( Ключове слово-«Поп-музика»)

ІІІ.Вивчення нової теми «(Слайд №2)

Вчитель.  Тема нашого уроку-подорожі «Поп- музика». Головне завдання, яке стоїть  сьогодні перед вами, діти -  це познайомитись з поняттям поп- музика, його особливостями, а також з творчістю та музикою самих яскравих її представників.

Сьогодні ми  станемоз вами мандрівниками, та будемо подорожувати тими країнами світу, які їх прославили виконавці поп-музики . А допоможе   нам в цьому ось ця карта маршруту.

І так , ми вирушаємо в музичну подорож, і  наша перша зупинка - це Великобританія(звертаємось до карти маршруту та прикріплюємо державний  прапор Великобританії).

Саме в Великобританії в 1926 році вперше прозвучав термін «pop-music». Що ж означає термін поп-музика?(слайд №3)  З англійської pop music —це  популярна музика, тобто загальнодоступна музика, що охоплює різні стилі, жанри та напрями в музиці.

ЇЇ основні риси: проста  нескладна, ритмічна мелодія, яка легко запам’ятовується. Вокал характеризується  мелодійною та емоційною манерою виконання.Основне призначення поп-музики — розважати людей і спонукати їх до танцю.

Жанри поп-музики: Диско – музичний стиль, кінця 70-х, виділяється гарною мелодією, вокалом  та танцювальним ритмом. Саме стиль  диско став проривом в поп- музиці.

Данс – поп – стиль електронної танцювальної музики, на сьогодні є самим популярним жанром в молодіжних клубах та на дискотеах.

Класик – поп – стиль поп – музики, в якому основним інструментом є фортепіано.

 

Вчитель. До речі в 70-х  роках ХХ століття в бувшому Радянському Союзі поп-музику називали «естрадною музикою», «естрадою», а пісні виконували співаки-солісти під інструментальний акомпанемент так званих ВІА.

Пропоную вам переглянути  відео матеріал про історію виникнення поп-музики. (Діти зверніть увагу на те, що ще нового ви дізнаєтесь  про даний стиль)

(Слайд №4) Перегляд відео- ролика  «Історія виникнення поп- музики»

Вчитель. Познайомившись з історією виникнення популярної музики давайте ще раз нагадаємо:

- Яке основне призначення поп-музики?...  (розважати людей і спонукати їх до танцю). @

- Які вокальні жанрибули попередниками поп-музики? (народні пісні,  вуличні  романси та балади) @

- Назвіть відомі імена  виконавців поп-музики , які сьогодні не сходять з екранів – ( Леді Гага, Бейонс, Шакіра, Брітні Спірс…) @

-Як називається сама престижна світова нагорода- премія в вокальних конкурсах? (Премія ГремміВоордс- (американської Академії звукозапису)@

Всім дякую за відповіді.     

Вчитель. Ми продовжуємо свою музичну подорож і зараз настав час завітати до Швеції. (звертаємося  до карти маршруту, прикріплюємо прапор Швеції).

Адже на  нашому музичному олімпі поп- гурт із Швеції, який в 1970-і став справжнім проривом в поп-музиці, завдяки стилю «диско». То ж прошу вашої уваги на екран.

(Слайд №5) Слухання: «Mammamia» гурту «АВВА

Вчитель. Що це за гурт, хто може сказати?...(Слайд №6)

Так, саме зараз ви прослухалишвецький  гурт «АББА» -  з фрагментом  пісні-  «MammaMia», що в перекладі означає – «моя мама». Дана композиція увійшла в десятку кращих хітів гурту в різних країнах Європи  та Америки. А в Австраліїнавіть ходили чутки, що кожен третій австралієць має в себе екземпляр сингла «Мама міа».

  • Який характер в пісні?(наспівний, танцювальний, мелодійно-ліричний, яскравий..)@
  • Які звучали музичні інструменти?(гітари, фортепіано, ударні)@
  • Якою є мелодія в даній композиції, чи важко її запам’ятати? (проста, легко запам’ятовується)@

А зараз з творчим шляхом «АББА» нас познайомить команда «Мелодія», яка підготувала інформацію про даний гурт. Будь ласка, вам слово.(Виходять і розказують)

Команда «Мелодія» - гурт «АББА»

1 учень.  Гурт «АББА» – це шведський музичний квартет, який був утворений у 1972 р. у Стокгольмі. Гурт проіснував всього десять років, упродовж яких посідав найвищі місця у світових рейтингах пісень.

2 учень. Назва  гурту  складається  з перших літер імен учасників – А-Агнета, Б-Бйорн, Б-Бенні і А-Анні.Заснували гурт музиканти- співаки й автори пісень БйорнУльвеус і БенніАндерссон.

3 учень. У 1974 році «АББА» перемогла  на  конкурсі пісні «Євробачення» з піснею «Waterloo». Саме пісня «Waterloo»   визначена найкращою піснею за 50-літню історію пісенного конкурсу «Євробачення».До речі теми пісень колективу звучать у першому українському мультфільмі- серіалі «Лис Микита».

5 учень. «АББА» вважається одним з найуспішніших колективів упродовж усієї історії популярної музики. Сьогодні навряд чи знайдеться радіостанція, на хвилях якої не звучать пісні цього гурту.Тому й не дивно, що загальне число проданих записів і синглів «АББА» сягає  понад 380 мільйонів.

6 учень. За повідомленнями мас-медіа, 5 червня 2016 року учасники групи зустрілися на приватній вечірці. Таким чином, квартет зібрався на одній сцені вперше через 30 років. А вже в жовтні 2016 року  учасники гурту оголосили про возз'єднання. Вони повідомили, що зновуповертаються до спільної роботи.

 

 

 

Вчитель.Дякуємо команді «Мелодія» заінформацію. А зараз завдання для команди    « Ритм» та «Гармонія».  Гра називається «Творчий батл». Умови цієї гри вам уже знайомі. Одна команда по темі гурт «АББА» задає питання - друга відповідає, і навпаки. Будь ласка, розпочинає команда…

Гра «Творчий батл»(приблизно можуть бути такі питання та відповіді)

1.З якої країни походження гурту «АББА»? (Швеція)@

2.В якому році був створений гурт? (1972р.) @

3.Скільки років проіснував гурт? (10) @

4.Що означає назва гурту «АББА»? (перші літери імен учасників гурту) @

5.В якому конкурсі «АББА» стала переможцем? (Євробачення) @

6.Як називалась пісня, з якою гурт переміг на Євробаченні? (Ватерлоу) @

7.В якому українському мультфільмі звучить музика даного  гурту? (Лис Микита) @

8.В якому році  учасники гурту проголосили про своє повернення в гурт?(2016)… @

 

Учитель.Дякуємо учасникам команд.

А ми продовжуємо нашу подорож, і зараз я пропоную  нам всім завітати до  США(на карті маршруту, прикріплюємо державний прапор США).Адже на  нашому творчому олімпі   «король»  поп-музики...То ж увага на екран.

Слухання: М. Джексон «Біллі Джин»(Слайд № 7)

Учитель. Хто це, що це за співак?...(Слайд № 8)

 

Так, саме у виконанні Майкла Джексона прозвучала пісня «Біллі Джин», яка мала шалений  успіх та  отримала статус «платинової» пісні. Вона потрапила до списку 500 найкращих пісень усіх часів за версією журналу RollingStone, та має дві нагороди Греммі – самої престижної  музичної премії Америки  у сучасній музиці.Саме під цю пісню Джексон  вперше виконав свою легендарну «місячну ходу».

  • Який характер в цій пісні «Біллі Джин»? (яскравий, дужединамічно - емоційний, танцювальний,…)
  • Чи є різниця між виконавцями гурту «АББА» і Майклом Джексоном? (Так, М.Д. виконання набагато емоційніше, динамічніше, зі своєрідними танцювальними ефектами  в порівнянні  з ліричними, спокійними вокалом та  рухами виконавців гурту «АББА»…)

 

    А  зараз ми послухаємоінформацію про  творчість Майкла Джексона, яку  підготували учасники  команди «Гармонія»  Будь ласка, вам слово.

Команда «Гармонія»- «Майкл Джексон»

1 учень.Майкл  Дже́ксон – роки життя якого були з 1958 по 2009 рік . Це американський співак, танцюрист, кіноактор, автор пісень, який досяг міжнародної популярності у віці 12 років як соліст дитячого гурту «П'ятірка Джексонів», а згодом став одним із найуспішніших сольних артистів в історії світової поп-музики.

2 учень. Найбільшим визнанням користуються його три альбоми — «OfftheWall» (1979), «Thriller» (1982) і «Bad» (1987).  Саме альбом «Thriller» був занесений у Книгу рекордів Гіннесса як диск, що був розпроданий найбільшою кількістю дисків  за всю історію музики, а саме 108 млн примірників, станом на 2010 рік.

3 учень. Упродовж  життя Майкл  невтомно  працював  над  новими  піснями,  записував  численні  альбоми, створював  неймовірні  шоу  для  концертної  діяльності.Уявіть собі: кількість проданих у світі записів Джексона -альбомів, синглів, збірок  складає понад один мільярд копій. 

 

4 учень. Так як володар більше ста нагород та премій, Майкл 25 разів потрапив до Книги рекордів Гіннесса за звання «Найкращого артиста усіх часів», одержав 15 премій «Греммі», був офіційно визнаним «Королем поп-музики», також Джексон був нагороджений «За видатний вклад у світову культуру»…

5 учень.Цікаві факти із життя Майкла Джексона:

-Майкл знаменитий своєю місячною ходою і фірмовим нахилом. Для такого трюка були створені і запатентовані спеціальні черевики.Він був неймовірним артистом , його називали людиною-легендою. 

6 учень. – Окрім музичної діяльності  король поп-музики більше 20 років допомагав лікарням та дитячим будинкам для сиріт , а особливо людям Африки. Він віддав більше трьохсот мільйонів доларів на свою доброчинність, за що отримав багато нагород , неодноразово від президентів США.

 

Вчитель. Дякую вашій групі за підготовлену інформацію. А для закріплення по творчості М. Джексона ми зкомандами «Мелодія» та «Ритм» зіграємо у гру «Незакінчене речення». Я починаю речення, а ви – кожна команда по черзі повинні продовжити основну його думку та закінчити.

Гра «Незакінчене речення»

1.Майкл Джексон-це…(американський співак, танцюрист, кіноактор, автор пісень)@

2.Міжнародної популярності він уже  досяг у віці…(12 років)@

3.Кількість проданих у світі записів Джексона -альбомів, синглів, збірок нараховує…(понад мільярд копій)@

4. 25 разів він потрапив до книги….(«Рекордів Гіннеса» )@

5. Майкл Джексон прославився своїм фірмовим нахилом і…(місячною ходою)@                              6. Крім музичної діяльності Майкл займався доброчинністю, а саме…(більше 20 років допомагав лікарням та дитячим будинкам для сиріт , а особливо людям Африки. Він віддав більше трьохсот мільйонів доларів на свою доброчинність )@

 

Вчитель. Всім дякую за ваші відповіді. Ми продовжуємо нашу подорож і зараз я всім пропоную повернутись із США до нас на Батьківщину, в рідну Україну.  (звертаємося  до карти маршруту, прикріплюємо державний  прапор України).

Адже на  нашому музичному олімпі  видатна популярна  співачка  всіх часів  України та бувшого Радянського Союзу - … То ж , увага на екран.

Попурі пісень С. Ротару у її ж виконанні.(Слайд № 9)

 

Вчитель. Хто Це?...(відповіді учнів) (Слайд № 10)

 

Так, Софія Ротару- українська популярна співачка, яка своїм талантом підкорила  покоління 20- 21 ст.  ЇЇ пісенний репертуар звучить   більше як на 10 мовах світу. Софію Ротару називають «золотим голосом України». А ім’я її знають в багатьох країнах Європи та Америки. То ж з  творчістю Софії Ротару нас зараз познайомлять учасники команди «Ритм» (виходять  і розповідають)

Команда «Ритм»- « Софія Ротару»

 1 учень.        Ротару Софія  Михайлівна народилася у 1947  році , у селіМаршинці Чернівецької області в багатодітній родині.

Є українською  естрадною  співачкою, Народна артистка Радянського Союзу, Народна артистка України, Заслужена артистка Молдови, Герой України,  лауреат  численних  премій  та  фестивалів.

2 учень.        Софія Ротару почала  співати  з  першого класу, також співала  у  шкільному і  церковному  хорі, виховувалась на українських народних піснях.                                                                        В  юнацькі  роки відвідувала  драматичний  гурток, виконувала    пісні  на  різноманітних  конкурсах. Навчалася  в  Чернівецькому музичному  училищі, а пізніше закінчила Кишинівський державний університет мистецтв.

3 учень.  У  1968  році стала  лауреатом IX Всесвітнього фестивалю  молоді  і студентів  у  Софії (Болгарія), одержавши золоту  медаль  за  виконання  української  народної  пісні  «На камені  стою», молдовської – «Люблю  весну». Також нагороджена орденами "Знак пошани", "Дружби народів", "Людина долі-2000" , "За заслуги" , "Св. княгині Ольги". Лауреат премії ім. Островського, "Овація" та багато ін. В її музичній кар’єрі  11 «Золотих грамофонів». З 1973 по 2017 рік є постійним гостем «Пісні року». Зарубіжна преса , до розвалу Радянського Союзу називала Софію Ротару – «диригентом Радянського Союзу»

4 учень.  У 1971 році Ротару знялася в головній ролі у музичному телефільмі «Червона рута», названому так за пісню, що звучала у картині, композитора Володимира Івасюка, з яким у Софії склалася плідна творча співпраця. Софія Ротару була солісткою вокально-інструментального ансамблю «Червона рута», який був сформований нею  та її чоловіком музикантом -Анатолієм Євдокименком .                                   5 учень.Окрім фільму «Червона рута», Софія Ротару знялася в картинах «Пісня буде поміж нас»,  «Де ти, любов?», автобіографічному фільмі «Душа», музичних комедіях «Ніч перед Різдвом», «Безумний день Фігаро» та інших.

6 учень. Софія Ротару – одна з найвідоміших та високооплачуваних зірок вітчизняної поп-музики.  В її скарбничці понад 500 пісень, величезна кількість фанатів всіх віків. По сьогоднішній день,  в свої 70, вона не сходить з екранів телевізорів та радіо. Є улюбленицею як старшого так і молодого покоління. 

 

Вчитель. Дякуємо команді «Ритм» за підготовлену інформацію. А ми   з командами «Мелодія» та «Гармонія» підведемо підсумки.

 

     -Скажіть будь ласка, прослухавши інформацію про Софію Ротару, що ви нового для себе дізнались про співачку?  (приблизні відповіді учнів)

  • Українська естрадна співачка,@
  • Родилась в Чернівецькій обл. ,@
  • Почала співати ще з 1-го класу у шкільному та церковному хорі,@
  • Закінчила Чернівецьке музичне училище, та Кишинівський університет мистецтв@
  • Є народною артисткою Радянського Союзу, України та Молдови, нагороджена в багатьох номінаціях,@
  • Софія Ротару крім вокальної діяльності ще  знімалася в кіно. («Червона рута», «Душа», музичних кінокомедіях…)@
  • Пісенний репертуар складає понад 500 пісень і тд. …@
  • Співає більше як на 11 мовах світу…@

 

Вчитель.Ми продовжуємо нашу подорож і слідуючою зупинкою буде –Іспанія.  (звертаємося  до карти маршруту, прикріплюємо державний  прапор Іспанії).

 Саме в цій країні у 1992р. завоював популярність танець-пісня «Макарена», яку виконував іспанський  дует LosdelRío, а танцювала вся Європа та Північна і Південна Америка. Ця пісня-танець стала справжнім хітом поп-музики 90-х.р.і на сьогоднішній день вона не втратила своєї популярності як серед дорослих так і серед дітей..

 Тому зараз  я пропоную  для всіх зробити музичну танцювальну  хвилинку. До танцю запрошуються як учні так і гості нашого уроку. (Повторення рухів Макарени, потім всі танцюють під музику)

 

ІV. Фізкульхвилинка. Танець «Макарена» (Слайд № 11)

 

 

Вчитель.Всім дякую, молодці, давайте один одного привітаємо аплодисментами. А ми продовжуємо наш урок, і переходимо до вокально-хорової роботи.

V. Вокально-хорова робота (Слайд № 12)

 

Вчитель. Сьогодні ми з вами будемо (виконаємо)розучувати пісню, із репертуару Софії Ротару, музику та слова якої  написав – основоположник української естрадної музики- Володимир Івасюк. Пісню,яку  вважають гімном української естради, і ця пісня називається… «Червона рута». Але для початку давайте розспіваємося.

Поспівка:

-Вокальні вправи по складах мо-ме-мі-ма-мо Т-SD-D-Т в різних тональностях

-Вправа «Луна»

-Розучування та виконання пісні В. Івасюка «Червона рута»

 

VІ. Оцінювання  творчої діяльності учнів на уроці.

 

Вчитель. Всім вам, діти,  дякую,  Сьогодні ви всі гарно старались на уроці, показали свої знання та навички. То ж, давайте підведемо підсумки, порахуємо «лідери» і подивимося

  • хто був найактивнішим на уроці?...
  • яка команда зібрала більше всіх «лідерів»?...

 

VІІ.Домашнє завдання.(Слайд №13)

Уявіть себе журналістом українського музичного телеканалу « MusicBox UA» і підготуйте свій відгук про сучасну поп-музику. (усно-письмово)

 

VІІІ. Рефлексія

Вчитель.Мені здається, діти, що сьогодні після нашого уроку у вас залишиться море вражень,.. але які вони- ці враження, це залежить тільки від вас.

У вас на партах лежать прямокутні вирізки паперу  різних  кольорів.

-якщо для вас урок залишив  корисні та цікаві враження, то візьміть в руки будь-який яскравий колір;

- якщо після уроку у вас залишились позитивні враження, але у вас виникли ще де-які питання, візьміть в руки папір темно-зеленого кольору;

  - якщо після уроку у вас залишились негативні враження візьміть  в руки темно-бузковий колір. (учні вибирають кольори)А зараз  з вибраних вами кольорів паперу зробіть кораблики, запустіть їх в море- «Море вражень від поп-музики» та  поділіться з нами своїми емоціями та враженнями  від уроку. (учні роблять з аркушів кораблики та запускають в  «море вражень»стають в коло)

Учні роблять кораблики та запускають їх в «море вражень від поп-музики» на  фоні музики  (Слайд №14)

Вчитель. Подивіться яке в нас вийшло яскраве море вражень про наш урок, про поп- музику.  Скільки ви передали своїх теплих та яскравих емоцій - молодці!

І для того, щоб ви розказали про  свої враження від уроку, ми станемо в коло, та проведемо гру, яка називається - «Я сьогодні молодець!».

Саморефлексія. Гра «Я сьогодні молодець!»

Вчитель. Всім дякую за урок, ви були сьогодні всі молодці. А зараз давайте підтримаємо один одного і  подякуємо нашим гостям гарячими оплесками.

Музичне «до побачення» співаємо а капела  -(«Луна»)

Вихід учнів із класу під звучання пісні «Червона рута»

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Марченко Наталія Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
21 травня 2019
Переглядів
2197
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку