17 липня о 18:00Вебінар: Чи може наука сформувати підприємницьку компетентність?

Сценарій відкритого заходу присвячений 70-тій річниці Загальної Декларації прав людини

Про матеріал

Сценарій знайомить учнів 7-9 класів із Загальною Декларацією прав людини, основними її положеннями та значенням для людства.

Перегляд файлу

Відкритий захід присвячений 70-річчю ухваленню Загальної декларації прав людини.

 

Цілі:

  • розкриття змісту і доцільності міжнародних стандартів з прав людини і громадянина, суті проблеми боротьби за юридичне закріплення прав людини в історії цивілізації; засвоєння матеріалу, що розкриває основи громадянських, політичних, економічних, соціальних та культурних прав громадян;
  • вироблення вмінь працювати в команді, міркувати, аналізувати, ставити питання, шукати власні відповіді, критично розглядати проблему, робити висновки, виховання прагнення до самореалізації, поваги до прав та інтересів інших;
  • формування покоління, здатного навчатися впродовж життя, створювати й розвивати цінності громадянського суспільства.

 

Обладнання:

  • Тексти Загальної декларації прав людини, Конвенції про права дитини, Міжнародного пакту про економічні, соціальні, культурні права, Міжнародного пакту про громадянські й політичні права; 
  • «Правове дерево» - малюнок дерева на якому будуть розміщуватися права та свободи людей та громадян;
  • Листи з надрукованими деякими правами;
  • Комп’ютер; запис музичних уривків;
  • Проектор з екраном для перегляду презентації та відеосюжетів про права людей.

 

Хід заходу

І.  Ведучий: Добрий день шановні вчителі, учні та безпосередні учасники нашої гри  з основ правознавства присвяченій 65 річниці прийняття Загальної декларації прав людини! СЛАЙД 1.  І перед тим як ми почнемо нашу гру, треба ознайомити з історією цього питання. СЛАЙД 2.  І ми підготували для вас короткий історичний екскурс в історію виникнення  потреби у людей в захисті своїх прав. (Ознайомлення глядачів з історичними віхами закріплення прав людини в історії цивілізації: виступають учні з короткими історичними довідками про основні правові документи, які підтверджували права людини: Підготовлені учні роблять короткі доповіді за наступними темами)

1. СЛАЙД 3.   Велика Хартія вольностей (Англія), Біль про права (Англія), Американська Декларація незалежності, Конституція США, Біль про права (США), Декларація прав людини і громадянина (Франція) т.інш. СЛАЙД 4. 

 

ІІ. Початок гри: Виклик на сцену учасників гри з трьох класів: 9-го, 10-го, 11-го класів (формування команд по 5 чоловік).

 Пояснення правил 1 завдання: Записати визначення на окремих карточках, які віддаються журі

Права людини -  це

Обов’язки – це

Громадянство – це

Конституція - це

Конвенція - це

Декларація - це

(Приклад)Права людини — це забезпечені державою можливості задоволення людиною своїх життєвих потреб та інтересів.

ІІІ. Ознайомлення присутніх з термінами: Права людини, Конвенція, Декларація. СЛАЙД 5,6.

ІV.   2 завдання: на екрані демонструються уривки з дитячих мультфільмів: «Дюймовочка» (уривок про підготовку Дюймовочки до весілля з жабою), «Попелюшка»(як мачуха змушувала тяжко працювати Попелюшку), «Білосніжка і сім гномів» (як мачуха вигнала Білосніжку з дому). Учасники повинні дати відповідь на питання: Які права героїв були порушені?

Ведучий: Тож ми побачили як порушувались права відомих героїв. А хто ж захищає наші права? СЛАЙД 7.

  •      А на цьому слайді ми бачимо три основні групи на які діляться наші права за походженням. СЛАЙД 8.
  •      А ось класифікація прав людини за своїм змістом. СЛАЙД 9,10.
  •       Що ж ми ознайомились з загальними поняттями, а зараз з допомогою конкурсу між командами, ми з’ясуємо, які ж права існують. (Викликаються по одному гравцю від команди, їм задаються по черзі питання, якщо хтось не відповідає, право на додаткову відповідь має наступний гравець) СЛАЙД 11,12.
  • Які права порушила лисиця відносно колобка ? /право на життя/
  • Яке право хотів забезпечити папа Карло Буратіно, купивши йому буквар? /право на освіту/
  • Яке право короля хотіла порушити банда у «Бременських музикантах», обікравши його? /право на власність/
  • Які права порушив Карабас Барабас відносно акторів свого театру?

/ Свобода від рабства. Свобода від жорстокого і принижуючого гідність ставлення. /

- Ну, що ж ми провели розминку з теорії права, а зараз творче завдання для команд, вам треба намалювати емблему організації по захисту прав людини.

- А для всіх присутніх в залі я пропоную переглянути відеоролик «Захист прав людини і громадянина в демократичному суспільстві»

Перегляд фільму

Ведучий: Ну що ж фільм закінчився, а з ним і час на створення емблеми. Передаємо емблеми нашому журі, яке їх гідно оцінить.

- А я оголошую останнє конкурсне завдання!

- Ви бачите на дошці наше символічне правове дерево на гілках і стовбурі якого розміщені назви основних груп класифікації прав. Кожний з гравців команди бере листочок з певним правом і розміщує його на відповідному місці нашого дерева. (дивіться додаток)

Учасники виконують завдання

Ведучий: Ну що ж останнє завдання виконано і я перевіряю правильність його виконання (ведучий перевіряє завдання і виправляє, якщо є помилка)

Ведучий:А зараз я передаю мікрофон нашому журі для оголошення результатів конкурсу.

Оголошення результатів і поздоровлення переможців

Ведучий: Я теж поздоровляю наших переможців. І хочу побажати всім присутнім знати і захищати свої права, тому що тільки вільні і освічені люди можуть побудувати демократичне суспільство.

  • До нових зустрічей!

 

ДОДАТКИ

ПРАВО НА НА УЧАСТЬ В УПРАВЛІННІ СУСПІЛЬСТВОМ І ДЕРЖАВОЮ

 

ПРАВО НА МИРНЕ ПРОВЕДЕННЯ ЗБОРІВ, МІТИНГІВ,

ДЕМОНСТРАЦІЙ

ПРАВО НА ПИСЬМОВІ І УСНІ

ІНДИВІДУАЛЬНІ І КОЛЕКТИВНІ ЗВЕРНЕННЯ В

   ОРГАНИ ВЛАДИ

ПРАВО ПРИВАТНОЇ ВЛАСНОСТІ

ПРАВО НА СОЦІАЛЬНИЙ ЗАХИСТ, ПРАВО НА ЗАБЕЗПЕЧЕНУ СТАРІСТЬ

 

ПРАВО НА ЖИТЛО

 

ПРАВО НА ОХОРОНУ ЗДОРОВЯ, МЕДИЧНУ ДОПОМОГУ І СТРАХУВАННЯ

 

ПРАВО НА ДОБРОВІЛЬНИЙ ПОДРУЖНІЙ СОЮЗ

ПРАВО НА ОСВІТУ

 

 

 

 

 

 

 

Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку