Сценарій знайомить учнів 7-9 класів із Загальною Декларацією прав людини, основними її положеннями та значенням для людства.
Відкритий захід присвячений 70-річчю ухваленню Загальної декларації прав людини.
Цілі:
Обладнання:
Хід заходу
І. Ведучий: Добрий день шановні вчителі, учні та безпосередні учасники нашої гри з основ правознавства присвяченій 65 річниці прийняття Загальної декларації прав людини! СЛАЙД 1. І перед тим як ми почнемо нашу гру, треба ознайомити з історією цього питання. СЛАЙД 2. І ми підготували для вас короткий історичний екскурс в історію виникнення потреби у людей в захисті своїх прав. (Ознайомлення глядачів з історичними віхами закріплення прав людини в історії цивілізації: виступають учні з короткими історичними довідками про основні правові документи, які підтверджували права людини: Підготовлені учні роблять короткі доповіді за наступними темами)
1. СЛАЙД 3. Велика Хартія вольностей (Англія), Біль про права (Англія), Американська Декларація незалежності, Конституція США, Біль про права (США), Декларація прав людини і громадянина (Франція) т.інш. СЛАЙД 4.
ІІ. Початок гри: Виклик на сцену учасників гри з трьох класів: 9-го, 10-го, 11-го класів (формування команд по 5 чоловік).
Пояснення правил 1 завдання: Записати визначення на окремих карточках, які віддаються журі
Права людини - це
Обов’язки – це
Громадянство – це
Конституція - це
Конвенція - це
Декларація - це
(Приклад)Права людини — це забезпечені державою можливості задоволення людиною своїх життєвих потреб та інтересів.
ІІІ. Ознайомлення присутніх з термінами: Права людини, Конвенція, Декларація. СЛАЙД 5,6.
ІV. 2 завдання: на екрані демонструються уривки з дитячих мультфільмів: «Дюймовочка» (уривок про підготовку Дюймовочки до весілля з жабою), «Попелюшка»(як мачуха змушувала тяжко працювати Попелюшку), «Білосніжка і сім гномів» (як мачуха вигнала Білосніжку з дому). Учасники повинні дати відповідь на питання: Які права героїв були порушені?
Ведучий: Тож ми побачили як порушувались права відомих героїв. А хто ж захищає наші права? СЛАЙД 7.
/ Свобода від рабства. Свобода від жорстокого і принижуючого гідність ставлення. /
- Ну, що ж ми провели розминку з теорії права, а зараз творче завдання для команд, вам треба намалювати емблему організації по захисту прав людини.
- А для всіх присутніх в залі я пропоную переглянути відеоролик «Захист прав людини і громадянина в демократичному суспільстві»
Перегляд фільму
Ведучий: Ну що ж фільм закінчився, а з ним і час на створення емблеми. Передаємо емблеми нашому журі, яке їх гідно оцінить.
- А я оголошую останнє конкурсне завдання!
- Ви бачите на дошці наше символічне правове дерево на гілках і стовбурі якого розміщені назви основних груп класифікації прав. Кожний з гравців команди бере листочок з певним правом і розміщує його на відповідному місці нашого дерева. (дивіться додаток)
Учасники виконують завдання
Ведучий: Ну що ж останнє завдання виконано і я перевіряю правильність його виконання (ведучий перевіряє завдання і виправляє, якщо є помилка)
Ведучий:А зараз я передаю мікрофон нашому журі для оголошення результатів конкурсу.
Оголошення результатів і поздоровлення переможців
Ведучий: Я теж поздоровляю наших переможців. І хочу побажати всім присутнім знати і захищати свої права, тому що тільки вільні і освічені люди можуть побудувати демократичне суспільство.
ДОДАТКИ
ПРАВО НА НА УЧАСТЬ В УПРАВЛІННІ СУСПІЛЬСТВОМ І ДЕРЖАВОЮ
ПРАВО НА МИРНЕ ПРОВЕДЕННЯ ЗБОРІВ, МІТИНГІВ,
ДЕМОНСТРАЦІЙ
ПРАВО НА ПИСЬМОВІ І УСНІ
ІНДИВІДУАЛЬНІ І КОЛЕКТИВНІ ЗВЕРНЕННЯ В
ОРГАНИ ВЛАДИ
ПРАВО ПРИВАТНОЇ ВЛАСНОСТІ
ПРАВО НА СОЦІАЛЬНИЙ ЗАХИСТ, ПРАВО НА ЗАБЕЗПЕЧЕНУ СТАРІСТЬ
ПРАВО НА ЖИТЛО
ПРАВО НА ОХОРОНУ ЗДОРОВЯ, МЕДИЧНУ ДОПОМОГУ І СТРАХУВАННЯ
ПРАВО НА ДОБРОВІЛЬНИЙ ПОДРУЖНІЙ СОЮЗ
ПРАВО НА ОСВІТУ