Сценарій вихователя Гаврилюк Н.П. 1 вересня - День знань

Про матеріал
Веселе, цікаве свято 1 вересня. Були запрошені гості які прийшли привітати першокласників та десятикласників з початком навчального року.
Перегляд файлу

 Результат пошуку зображень за запитом "розмальовки з мультфільма робот поїзд"

    

          Вінницький академічний музично-   

      

      драматичний театр ім. Садовського

  

 П'єса "Замовляю любов»

 П'єса "Замовляю любов"

 

 

29.11.2019 р. Початок – 19.00

 

Запрошуємо на чудову виставу !

 

 

 

  •  
  • П'єса "Замовляю любов" https://moemisto.ua/vn/pesa-zamovlyayu-lyubov-374.html Діти сьогодні вирушили на екскурсію до поліклініки. Там вони мали змогу познайомитися із структурою поліклініки та роботою лікарів і медсестер. Ця екскурсія для дітей стала пізнавальною і дуже цікавою

 

C:\Users\s7\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\IMG_0852.jpg

 

  • Коли ми хворіємо, ми йдемо до лікаря у поліклініку. Якщо у нас болить у грудях, ми кашляємо. Маємо нежить – ідемо до педіатра або до терапевта.

C:\Users\s7\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\IMG_0853.jpg

        Педіатр – лікар, який лікує дітей та підлітків до 18 років. Після 18 років треба іти до терапевта у поліклініку для дорослих. Якщо раптово заболить живіт, людина пораниться чи у неї буде чиряк – вона повинна іти до хірурга.

 

C:\Users\s7\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\IMG_0857.jpg

 

До цих лікарів ми ходимо, коли у нас щось болить, або ми себе погано почуваємо. Але до двох лікарів – стоматолог та гінеколог – дівчатам та жінкам потрібно ходити два рази на рік, навіть коли нічого не болить.

C:\Users\s7\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\IMG_0854.jpg

 

 Стоматолог – зубний лікар – оглядає наші зуби, і якщо вони хворі, лікує їх: ставить пломби чи вириває зуб, який не можна вилікувати. Якщо ходити до нього регулярно і не боятися – зуби боліти не будуть, а маленькі дірочки легше пломбувати, ніж великі і болючі.

C:\Users\s7\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\IMG_0855.jpg

Гінеколог – це лікар, до якого ходять лише дівчата та жінки. Він приймає або у поліклініці, або у жіночій консультації.

 

             Результат пошуку зображень за запитом "картинки про сексуальне виховання"

 

 

Дівчина повинна знати, де знаходиться районна поліклініка та жіноча консультація. Матері бажано познайомити доньку з дільничним гінекологом, щоб вона могла самостійно до нього ходити. Не треба лякати дівчину цим лікарем, його відвідини повинні стати для неї такою ж буденною справою, як і прийом у терапевта чи районного психіатра. Коли дівчина чи жінка іде до гінеколога, вона повинна мати з собою пелюшку чи серветку, а також стерильні гумові рукавички, які можна купити в аптеці. Лікар спочатку питає про самопочуття та скарги пацієнтки, потім дивиться її на кушетці, а якщо потрібно, дивиться на спеціальному кріслі.

Результат пошуку зображень за запитом "картинки про сексуальне виховання"

 

 Гінеколог лікує усі хвороби жіночих статевих органів. До нього треба іти тоді, коли довго немає місячних, коли вони болючі чи надто тривалі; коли з’являються виділення з піхви; коли болить низ живота або коли жінка думає, що вона вагітна.

  • До лікаря-уролога у дитячу чи дорослу поліклініку хлопці та чоловіки приходять на огляд один раз на рік і тоді, коли у них болять або дуже сверблять член та яєчка, їм часто хочеться ходити в туалет і це буває боляче, до лікаря також звертаються тоді, коли важко розпочати чи закінчити статевий акт. Лікар розпитує про те, де у хворого болить, оглядає статеві органи та призначає лікування. Уролога не треба соромитися, бо він стежить за здоров’ям чоловіків і вчасно може надати допомогу.
  •  Там вони мали змогу познайомитися з особливостями роботи таких важливих лікарів, як офтальмолог та стоматолог. Після екскурсії діти зрозуміли, що піклування про своє здоров'я - це першочерговий обов'язок кожного учня.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Іванівська спеціальна загальноосвітня школа - інтернат

 

  Екскурсія

        до     

 поліклініки

 

 

     C:\Users\s7\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\IMG_0840.jpg

 

Іванівська спеціальна загальноосвітня школа - інтернат

 

  Екскурсія

 до магазину

 

 

 

 

  Види магазинів та їх призначення

 

 

 

 

http://businessidei.com/uploads/posts/2013-02/1360353607_internet-magazin.jpg 

http://onbizness.ru/wp-content/uploads/2011/10/Kak_otkrit_magazin_produktov.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Мета: Формувати уміння користуватися послугами закладів торгівлі

Цілі: уточнювати і розширювати знання дитини про види магазинів (продуктові і промислові, спеціалізовані та універсальні), знайомити з атрибутами магазину: вивіскою-назвою, вітриною, умовним позначенням і режимом роботи магазину, з професіями людей, що працюють в магазині, обладнання магазину, дії покупця, розширювати словниковий запас по даній темі, розвивати комунікативні здібності, виховувати самостійність, вчити виконувати правила поведінки в магазині

Обладнання: список покупок.

Хід заняття:

І. Організаційний момент.

1. Налаштування на роботу:

Провести бесіду щодо правил поведінки в магазині.

  1. Підготовка до екскурсії:

Вибір магазину та маршруту поїздки

 

C:\Users\s7\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\IMG_0860.jpg

 

ІІ. Основна частина

  •   Підготовка до екскурсії,
  1. Визначення рівня знань учениці по даній темі.

Бесіда з ученицею на тему:

Види магазинів

 1.Поняття традиційного обслуговування через прилавок.

2. Метод продажу – самообслуговування.

3. Магазини типу "магазин -склад".

4.Торгівля товарами по каталогам.

 1. Торгова мережа є найбільш поширеною, включає в себе як великі сучасні, технічно обладнані магазини, так і ларьки, намети, торгові автомати.

 Існує багато видів магазинів , серед них:

 - Традиційне обслуговування через прилавок .

 

               C:\Users\s7\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\IMG_0861.jpg

 

Торгівля через прилавок обслуговування включає виконання наступних операцій:

1) зустріч покупця і виявлення його намірів;

2) пропозиція і показ товарів;

3) допомога у виборі товарів і консультація;

4) пропозиція супутніх і нових товарів;

5)проведення технологічних операцій, пов’язаних з нарізкою, зважуванням, відмірюванням;

6) розрахункові операції;

7) упаковка і видача покупок.

2 Магазини самообслуговування, у яких покупець має вільний доступ до товарів. Самообслуговування належить до одного із зручних для покупців методів продажу товарів з відкритим доступом. Це система продажу без продавця. Самообслуговування дозволяє:

• прискорити операції з продажу товарів;

• збільшити пропускну спроможність магазинів;

• розширити обсяг реалізації товарів.

 

                        C:\Users\s7\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\IMG_0865.jpg

 

Цей метод передбачає вільний доступ покупців до викладених у торговому залі товарів, можливість самостійно оглядати і відбирати їх без допомоги продавця, що дозволяє раціональніше розподіляти функції між працівниками магазину.

Оплата за відібрані товари здійснюється у вузлах розрахунку, що обслуговуються контролерами-касирами. При самообслуговуванні змінюються:

• технологічне планування торгового залу та інших приміщень магазину;

• організація матеріальної відповідальності і товаропоста-чання;

• функції працівників магазину.

  Метод самообслуговування застосовується при продажу більшості продовольчих і непродовольчих товарів. Виняток становлять побутові електроприлади і машини, холодильники, килими і килимові вироби, сервізи і кришталь, велосипеди, мотоцикли, човни, мотори, телевізійна і радіоапаратура, ювелірні вироби, годинники, сувеніри та деякі інші товари, оскільки при їхньому виборі покупці, як правило, потребують допомоги продавців. Ці товари, а також товари, що вимагають нарізки, упаковки тощо продають у магазинах самообслуговування через прилавок індивідуального обслуговування.

Перший магазин самообслуговування був відкритий у 1915 р. у Мемфісі (США). Магазин називався »Сіlа», а сама система одержала назву »cash and carry »,

3.Магазини типу "магазин -склад" , в яких товар не викладається на вітрини , полки , що значно знижує витрати з навантаження,

 

                                            C:\Users\s7\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\IMG_0869.jpg

 

розвантаження, укладанні , тому продаж здійснюється за більш низькими цінами ;

 4. Магазини, що торгують по каталогах. Каталоги можуть бути видані потенційним покупцям , що відвідали даний магазин , або розіслані їм поштою . Покупець , вивчивши каталог , відібравши товар , спрямовує замовлення з указівкою своїх реквізитів у магазин поштою . При торгівлі за попередніми замовленнями оплата може бути різна: при отриманні товару , у формі передоплати або шляхом поштового переказу ; виконання замовлення часто супроводжується доставкою товару безпосередньо за адресою покупця

 - Продаж через торгові автомати. Торгові автомати зручні тим , що можуть працювати цілодобово , без торгового персоналу . Їх встановлюють усередині магазина або на вулицях , вокзалах , в кафе і т.д. . Через автомати продається широкий асортимент товарів, включаючи як товари імпульсної покупки, необхідні в найрізноманітніших ситуаціях (сигарети, прохолодні та гарячі напої, цукерки, газети), так і інші продукти (колготки, косметика, різні легкі продукти харчування, гарячі супи, музичні альбоми, фільми, футболки, страхові поліси). Максимальний розвиток торгові автомати одержали в Японії, де з їх допомогою розповсюджуються ювелірні вироби, заморожене м’ясо, живі квіти, спиртні напої. Торгові автомати можна знайти на будь-якій фабриці, в офісах, великих магазинах роздрібної торгівлі, на автозаправних станціях, у готелях та ресторанах.

З точки зору покупців такі автомати мають наступні переваги:

• працюють 24 години на добу;

• надають можливість повного самообслуговування і »чистий» товар, який практично ніхто до цього не тримав у руках.

 

  • Правила поведінки в магазині
  • Заходячи у магазин, подивися, чи є в ньому потрібні тобі товари.
  • Умій правильно запитати про наявність у продажі тих чи інших товарів.
  •  
  • C:\Users\s7\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\IMG_0863.jpg
  • Будь чемним з продавцем. Не забувай подякувати йому за прода­не тобі.
  • Стоячи у черзі, не втручайся у розмову старших. Не привертай до себе увагу пустими запитаннями.
  • Коли ж тебе про щось запитують, відповідай чітко і люб'язно.
  • У магазині не можна бігати, кричати.
  • Будь акуратним, не сміти, не кидай на підлогу папірці, намагайся не замастити когось купленими продуктами.

 

  •             «Правила поведінки та користування транспортом» .
  1. Екскурсія до магазину
  • Знайомство з особливостями розташування магазину на мікрорайоні
  • Банкомат і його функції
  • Шафки для речей
  • Корзинки і візки. Їх функції.
  • Пошук необхідних відділів для здійснення покупок.
  • Знайомство з додатковими торговими відділами у супермаркеті, яких нема в звичайних магазинах (відділи самообслуговування, їх види)
  1. Здійснення покупок за списком.

- звернути увагу на:

- строк придатності,

- дата виробництва,

- фасування та вага продуктів,

 5. Розрахунок на касі.

- Визначення функцій каси та особливості роботи касира.

ІІІ. Заключна частина.

Підведення підсумків екскурсії

 

 

C:\Users\s7\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\IMG_0861.jpg

 

 

 

 

Класифікація магазинів роздрібної торгівлі

 

Класифіка-ційна ознака

Тип магазина

Характеристика

Обсяг послуг

Самообслуго-вування

Універсами, супер- та мегамаркети, про­понують товари широкого асортименту, задовольняють потреби людей у продовольчих та непродовольчих товарах

Обмежене обслу­говування

Відносно невеликі магазини, пропону­ють товари повсякденного попиту

Повне обслугову­вання

Фешенебельні універмаги, спеціалізовані магазини елітних товарів

Асортимент пропонованих товарів

Спеціалізовані

Пропонують обмежену групу товарів зі значною глибиною асортименту: магазини одягу, спортивних товарів, будівельних матеріалів

Вузькоспеціалізовані

Магазини з обмеженим асортиментом однотипної продукції, наприклад чоловічого одягу, електроінструментів тощо

Універсальні, тор­говельні центри (комплекси)

Пропонують широкий асортимент різноманітних товарів, поєднують функції універсаму та магазину, який торгує зі знижками

Товарна 
спеціалізація

Продовольчих товарів

Обслуговують мешканців мікрорайону, в якому розташований магазин

Непродовольчих товарів

Як правило, невеликі магазини, пропонують широкий асортимент непродовольчих товарів

Змішані

Комбіновані магазини, які пропонують дуже широкий асортимент товарів

Рівень цін

Елітні товари з ви­сокими цінами

Магазини, які пропонують товари високої якості з повним набором послуг

Магазини звичай­них цін

Торгують стандартними товарами за нижчими цінами завдяки меншим націнкам та більшому товарообігу

Магазини, які тор­гують за заниженими цінами

Магазини уцінених товарів, пропонують широку номенклатуру товарів. Це вироби, що вийшли з моди, некондиційні або залежалі товари.

Роздрібна торгівля товарами типу «секонд хенд», тобто товарами, які були у вжитку та пропонуються для ного використання

Форма 
торгівлі

Магазини звичай­ного типу

Обслуговують покупців з прилавку

Магазини самообс­луговування

Вільний доступ покупців до товару, самостійний вибір товарів

Магазини торгівлі за зразками

У торговельній (демонстраційній) залі вис­тавлені зразки товарів у повному асор­тименті, після придбання покупець отримує товар, якій відповідає зразку

Торгівля за поперед­німи замовленнями

Товари описуються в каталогах, на підс­таві яких покупець здійснює попереднє замовлення й отримує товар, що відповідає опису

Дрібнооптові магазини

Відпускають товари дитячим закладам, лікувальним та іншим закритим закладам за безготівковим розрахунком

Фірмові магазини

Створюються товаровиробниками з ме­тою просування на ринок нових товарів, вивчення попиту, проведення маркетингових досліджень

 

Іванівська спеціальна загальноосвітня школа - інтернат

 

  Екскурсія

  в аптеку

 

 

 

 

 

 

C:\Users\s7\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\IMG_0842.jpg

 

 

 

 

 

 

мета екскурсії: Закріпити і поглибити знання учнів про ліки; з'ясувати, як вони зберігаються на складі і в домашніх умовах; зібрати матеріал для використання на уроці з даної теми; розвивати і формувати основні групи компетенцій (комунікативні,самоосвітні). Продовжити знайомити дітей з різними професіями.

Тип заняття: Урок - екскурсія.

Учасники екскурсії: Учні 7 - 8 класів, завідувач аптекою, учитель .

Екскурсія допомагає конкретизації і поглиблення теоретичного матеріалу, дає можливість показати учням співдружність науки і практики; має велике виховне значення. Спочатку вчитель повинен ознайомитися з об'єктом екскурсії. Потрібно також домовитися про час проводження екскурсії, вивчити основні питання, на яких потрібно зупинитися; провести підготовчу роботу з учнями

            C:\Users\s7\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\IMG_0844.jpg

Під час екскурсії всі повідомлення в основному були зроблені учнями. Учитель допомагає систематизувати вивчений матеріал. Головний екскурсовод завідувач аптекою

план екскурсії

 зміст

 методи

 Місце проведення

 1. Збір учнів

 інструктаж

 школа

 2. Знайомство з об'єктом

 бесіда

 аптека

 3. Виявлення правил зберігання ліків

 Бесіда, самостійна робота

 аптека

 4. Обговорення результатів зберігання ліків

 Підсумкова бесіда

 аптека, школа

C:\Users\s7\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\IMG_0849.jpg

Головну увагу під час екскурсії слід звернути на самостійне добування знань учнями шляхом виконання індивідуальних завдань.

Учні об'єднані в чотири групи. Кожна група отримує завдання:

1 група - Зібрати відомості про створення аптек в місті і перспективи їх подальшого розширення.

2 група - Ознайомитися зі зберіганням кожного виду ліків в аптеці.

3 група - З'ясувати, які заводи є постачальниками ліків.

4 група - Домашня аптечка (підготувати повідомлення про основні види ліків, про

способах зберігання і застосування).

C:\Users\s7\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\IMG_0846.jpg

Опис проведеної екскурсії

На початку екскурсії один з учнів розповів, коли була побудована перша аптека, яка кількість ліків було.

Другий учень продемонстрував план аптеки (виконаний ним самим)

Учень з другої групи зробив повідомлення про те, що в аптеки надходить більше десяти видів ліків (знеболюючі, серцево-судинні, протигрипозні, ліки фітотерапії, від головного болю, гіпертонії та інші).

Учні третьої групи назвали заводи-виробники ліків в Україні: ВАТ Концерн «Стирол» м.Горлівка, ТОВ фармацевтична компанія «Здоров'я» м Харків, ВАТ «Фармак» г. Киев, АТ «Галичфарм» м.Львів, «Фармацевтичний вітамінний завод »м Умань, Борисовський завод медичних препаратів. Назвали країни, з якими підписані договори про постачання ліків: Німеччина (компанія Грюменталь ГМБХ), Росія (ВАТ «Новосибірський хіміко-фармацевтичний завод»), Індія, В'єтнам, Болгарія та інші.

C:\Users\s7\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\IMG_0848.jpg

Після цього екскурсовод запрошує учнів оглянути окремі секції аптеки. Доповнює відповіді учнів про правила зберігання і комплектації ліків в домашній аптечці.

Учні задають питання, відповіді на які заносять в конспект:

- Як визначити терміни зберігання ліків;

- Порядок зберігання ліків кожного виду і встановити залежність способу зберігання від їх властивостей.

- Які ліки не можна зберігати в домашній аптечці.

C:\Users\s7\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\IMG_0847.jpg

Учень четвертої групи розповідає про фіто-ліках, заготівлі та демонструє зібрані рослини.

Екскурсовод додає, що при порушенні технології заготівлі рослин, вони втрачають свої лікувальні властивості, а у деяких підвищується концентрація отруйних властивостей. Тому необхідно знати терміни заготівлі рослин.Після екскурсії учні узагальнюють матеріал екскурсії, і проводиться бесіда. Екскурсовод доповнює узагальнення учнів, що при правильному зберіганні та застосування лікарських препаратів підвищується їх економічна ефективність, при неправильних - відбуватися поступова зміна їх складу і властивостей.

Учитель узагальнює матеріал. Записи зберігаються, щоб цей матеріал можна було використовувати для оформлення стендів, рефератів, доповідей.

         Іванівська спеціальна загальноосвітня школа-інтернат

 

 

     БЕСІДА: "ДІЇ В УМОВАХ  

         НАДЗВИЧАЙНИХ  

             СИТУАЦІЙ"

 

 

 

 

Результат пошуку зображень за запитом "картинки надзвичайних ситуацій"

 

 

 

 

 

                                             Вчитель ОБЖ Гаврилюк В.М.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Основні принципи порятунку та захисту людей. Оптимальні дії під час конкретних НС. Перша допомога при НС. Дія рятувальних служб при НС. Права і обов’язки людини при НС та в період ліквідації їх наслідків

Порятунок і захист людей під час НС — головне завдання рятувальних служб, що керуються такими основними принципами:

  •    захищати слід усе населення країни;
  •    заходи щодо захисту населення та територій від надзвичайних ситуацій різного характеру плануються й здійснюються в суворій відповідності із законодавством;
  •    при проведенні рятувальних заходів порятунок дітей є одним із першочергових завдань.

Основними способами захисту населення під час НС у сучасних умовах є:

  •    порятунок населення в захисних спорудах та в простих укриттях на місцевості;
  •    розосередження та евакуація населення з великих міст у заміську зону;
  •    своєчасне та вміле використання населенням засобів індивідуального захисту;
  •    проведення заходів медичного захисту;
  •    проведення аварійно-рятувальних та інших невідкладних робіт у зонах НС.

http://www.lit.dp.ua/oz/img/4/DSC_2689.jpg

Для порятунку людей від наслідків НС завчасно будують захисні споруди: сховища або укриття. Сховищем називають захисну споруду, яка забезпечує захист людей, що переховуються в ній, від усіх вражаючих факторів: ядерного вибуху, отруйних речовин, бактеріальних засобів, високих температур та шкідливого диму.

Сучасні сховища — це складні в технічному відношенні споруди, обладнані різними системами та приладами, потрібними для забезпечення нормальних умов життя впродовж певного часу. Для захисту від отруйних бактеріальних засобів та радіоактивного пилу сховища герметизують.

Евакуація населення. Евакуація є одним зі способів захисту населення під час надзвичайної ситуації. Евакуація — це організоване вивезення населення з міст у заздалегідь підготовлені прилеглі безпечні місця з метою його розосередження. Евакуацію проводять у якнайкоротші терміни, поєднуючи перевезення на різних видах транспорту з пішою евакуацією.

Отримавши вказівки про евакуацію, слід прибути на збірний евакуаційний пункт, маючи при собі документи, засоби індивідуального захисту, теплі речі (навіть улітку), речі особистої гігієни й постільні речі, медикаменти, продукти харчування (на 2—3 дні) та найнеобхідніший посуд. Усі речі потрібно скласти до валізи, сумки або рюкзака. У квартирі, де ви мешкаєте, слід вимкнути всі освітлювальні й нагрівальні прилади, перекрити водопровід і газ, закрити вікна та кватирки. Прийом і розміщення населення, що прибуває в заміську зону, забезпечують місцеві органи влади та підрозділу МНС.

http://www.lit.dp.ua/oz/img/4/383403913.jpg

При НС важливо своєчасно та вміло використовувати засоби індивідуального захисту. Засіб захисту — це засіб, призначений для запобігання або зменшення дії на людину небезпечних і шкідливих факторів середовища. Засоби індивідуального захисту — це ті засоби захисту, які використовує одна людина.

Існують, приміром, фільтрувальні та ізолювальні засоби індивідуального захисту. Вони захищають людей від дії небезпечних і шкідливих аерозолей, газів та випарів, знижують небажані ефекти дії на людину світлового, теплового та іонізуючого випромінювань.

До ЗІЗ належать дорослі й дитячі протигази, респіратори, фільтрувальні саморятівники, протипилові маски й пов’язки з тканини, а також різні захисні костюми, у разі потреби, просякнуті спеціальними розчинами.

Основне призначення таких засобів — екстрений захист органів дихання та зору, а також обличчя й тіла при аваріях та евакуації. До переваг індивідуальних засобів захисту належать їхні невеликі розміри та вага, легкість у використанні незалежно від віку й статі.

Приклади індивідуальних засобів захисту.

  •    Різні протигази при використанні за призначенням забезпечують високоефективний захист від речовин нервово-паралітичної дії (зарин, зоман тощо), загальноотруйної дії (хлорціан, синильна кислота), радіоактивних речовин (йодистий метил). Час захисної дії становить близько 6 годин. Час захисної дії крапель отруйних речовин шкірнонаривної дії (типу іприт) становить близько 2 годин.
  •    Захисні окуляри призначені для захисту очей від опікових уражень.
  •    Захисні костюми призначені для захисту шкіри, одягу, взуття від зброї масового ураження, токсичних речовин тривалої дії, токсичного пилу, від нафти й нафтопродуктів, від шкідливих біологічних факторів. Зазвичай їх виготовляють із прогумованої тканини сірого або зеленого кольору. Шви такого костюма проклеєні спеціальною захисною стрічкою. Костюм складається із суцільнокроєних штанів з бахілами, куртки з капюшоном, двох пар двопалих рукавиць, сумки для зберігання речей.

При НС потрібно проводити заходи медичного захисту. Заходи медичного захисту населення під час НС проводять для збереження життя та здоров’я людей, котрі зазнають дії небезпечних та шкідливих факторів стихійних лих, аварій і катастроф. Для цього застосовують спеціальні медичні препарати, стимулятори резистентності (витривалості). Першу медичну допомогу постраждалим надають прямо в зонах ураження в ході рятувальних робіт.

http://www.lit.dp.ua/oz/img/4/71_image014.png

Будь-яка людина повинна вміти повідомляти рятувальним службам про виникнення НС, уміти здійснювати прості рятувальні роботи й надавати постраждалим першу допомогу. Доволі часто постраждалі помирають не через тяжкі травми, а через відсутність елементарних знань про першу медичну допомогу в тих людей, котрі перебувають поруч.

Якими є загальні принципи медичної допомоги? Перша медична допомога — це комплекс простих медичних заходів, які виконують на місці в порядку само- і взаємодопомоги. Основна мета першої медичної допомоги — врятувати життя постраждалого й швидко евакуювати його із зони ураження. Оптимальний термін надання першої медичної допомоги — до 30 хвилин після отримання травми, при отруєнні — до 10 хвилин. При зупинці дихання цей час скорочується до 5—7 хвилин. Відсутність допомоги впродовж 1 години після травми втричі збільшує кількість смертельних випадків серед важко поранених людей, а після 6 годин кількість загиблих зростає майже вдвічі! Що робити. Перш за все, потрібно обмежити дію вражаючих факторів: витягти постраждалого з-під завалів або з води, погасити одяг, що горить, винести постраждалого з палаючого приміщення або зони зараження отруйними речовинами, витягнути з машини.

Дуже важливо вміти швидко й правильно оцінити стан постраждалого. При огляді потрібно перш за все встановити, живий він чи мертвий, а потім визначити тяжкість ураження й відсутність або наявність кровотеч. Ознаки життя в постраждалого: наявність пульсу на сонній артерії, наявність самостійного дихання (визначається за рухом грудної клітки, за дихальним шумом), реакція зіниці на світло (якщо розплющене око постраждалого закрити рукою, а потім швидко прибрати її, то зіниця має звузитись).

Ознаки смерті: відсутність пульсу на центральних артеріях, відсутність реакції зіниці на світло, помутніння й висихання рогівки очей.

Запам’ятайте, що не можна:

  •    перетягувати постраждалого на інше місце, якщо йому не загрожує вогонь, обвал будівлі, якщо йому не потрібно робити штучне дихання й надавати термінову медичну допомогу;
  •    вправляти органи, що випали при пошкодженні грудної, а особливо черевної порожнин;
  •    давати воду або ліки постраждалому, котрий знепритомнів;
  •    торкатися до рани руками або якимись предметами;
  •    видаляти чужорідні тіла з рани черевної, грудної або черепної порожнин, слід просто накрити рану перев’язувальним матеріалом і чекати на швидку допомогу;
  •    залишати непритомного постраждалого на спині, особливо коли його нудить і він блює, залежно від стану, його потрібно покласти на бік або, в крайньому разі, повернути вбік його голову;
  •    знімати одяг і взуття постраждалого у важкому стані, слід тільки розірвати або розрізати їх;
  •    намагатися витягти постраждалого з вогню, води, будівлі, що може обвалитися, не вживши належних заходів для власного захисту.

http://www.lit.dp.ua/oz/img/4/image012.jpg

Найпоширеніші ураження й допомога при них.

Травматичний шок, що зазвичай виникає внаслідок травми або опіку. Слід обережно покласти постраждалого на спину, при блювоті повернути його голову набік. Перевірити, чи наявне дихання, чи працює серце. Швидко спинити кровотечу, іммобілізувати (знерухомити) місця переломів. Дати знеболювальні ліки.

Чого не можна робити. Не можна переносити постраждалого без надійного знерухомлення місць переломів, знімати одяг, що прилип до тіла після опіку, давати пити, якщо постраждалий скаржиться на біль у животі.

Сильна кровотеча. Перетиснути ушкоджену судину пальцем. Сильно зігнути ушкоджену кінцівку, підклавши під коліно або лікоть валик із тканини. Накласти джгут, але не більше ніж на 1,5 години, після чого послабити його, а коли кінцівка потеплішає й порожевіє, знову його затягти. При невеликих кровотечах затиснути рану стерильною серветкою та забинтувати.

Чого не можна робити. Не можна накладати джгут більше ніж на 1,5 години, прикладати до рани брудні серветки.

Непритомність. Покласти постраждалого на спину. Розстібнути комір, пояс. Розтерти руки, ноги, спину, груди спиртом, горілкою, одеколоном. Покласти на лоб змочену гарячою водою тканину. Дати понюхати нашатирного спирту.

Чого не можна робити. Не можна переносити, піднімати, намагатися всадовити постраждалого, обгортати голову холодними ганчірками.

Переломи кісток кінцівок. Накласти шину з палиць, гілок, очерету. Розмістити зламану руку або ногу так, аби вони перебували вище за рівень тіла. Прикласти холодний компрес. Дати знеболювальне.

Чого не можна робити. Не можна намагатися вправляти зламані кістки, накладати шину в місці, де виступає кістка, прикладати грілку, без зайвої потреби знімати одяг і взуття (у місці перелому одяг слід вирізати).

Рана. Змастити краї рани йодом або спиртом, накласти стерильну пов’язку, зафіксувати ушкоджену кінцівку.

http://www.lit.dp.ua/oz/img/4/omg7.png

Чого не можна робити. Не можна торкатися рани руками, при накладанні пов’язки торкатися до того боку бинта, що лягатиме на рану.

Тепловий (сонячний) удар. Теплові та сонячні удари дуже розповсюджені й дуже небезпечні в умовах аварійної ситуації. Ознаками теплових уражень можуть бути збільшення ритму серцевих скорочень до 100 й більше ударів на хвилину, почервоніння шкіри, особливо обличчя, відчуття пульсації в скронях, можливі нудота, блювання, шум у вухах, запаморочення, сонливість. Температура тіла при теплових ураженнях може підвищуватись до 40—41°.

У важких випадках постраждалий непритомніє. Перенести постраждалого в затінок, зняти одяг (якщо затінку немає, то зняти лишень цупкий, вузький одяг і обов’язково прикрити голову, груди людини власною тінню) і, збризнувши його водою, обмахувати рушником або одягом, що значно посилить охолодження. Можна розтирати кінцівки постраждалого, класти йому на голову й груди холодні компреси, давати багато пити.

Як транспортувати постраждалого. Небезпечно транспортувати постраждалого, який перебуває в непритомному стані, стані шоку, а також має сильні кровотечі й відкриті переломи, до надання першої медичної допомоги.

Способи транспортування постраждалого: перенесення на жердині, перенесення на мотузках, перенесення на поліетилені, шкурі, тканині, зрубаному молодому дереві, носилках.

Положення постраждалого при транспортуванні:

  •    лежачи на спині — постраждалі, які перебувають у непритомному стані, мають поранення голови, хребта й кінцівок;
  •    лежачи на животі — непритомні постраждалі з пораненнями хребта;
  •    лежачи на спині із зігнутими в колінах ногами — постраждалі з відкритими пораненнями черевної порожнини, з переломами кісток тазу;
  •    лежачи на спині з підібганими нижніми кінцівками й опущеною донизу головою — постраждалі, що втратили велику кількість крові й перебувають у стані шоку;
  •    на боці — постраждалі, які перебувають у непритомному стані, якщо немає жодного іншого виходу;
  •    напівсидячи з витягнутими ногами — постраждалі із пораненнями шиї й значними пораненнями верхніх кінцівок.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

І. Вступна частина.

Основним способом оповіщення населення про надзвичайні ситуації в умовах мирного часу та особливого періоду є передача інформації з використанням державних мереж проводового радіо і телевізійного мовлення.

ІІ. Основна частина бесіди.

1. Оповіщення, дії за сигналом  «Увага всім!»

У світі постійно виникають різного роду небезпеки, які пов’язані з природними катаклізмами, аваріями, катастрофами,тероризмом( навести приклади НС , які трапились у світі в останній час) ). Виникнення небезпечних ситуацій, як правило загрожує життю людей, завдає великих матеріальних збитків. Статистика свідчить, що переважна кількість аварій, катастроф відбувається за свідомих чи несвідомих дій людини. Головною причиною такого становища є низький рівень обізнаності населення з існуючою небезпекою техногенного і природного характеру. Це нерідко призводить до загибелі людей. В даний час аварії, катастрофи, стихійні лиха почастішали, що приносить величезну шкоду людям, сільському господарству і призводять до загибелі людей.

Головне завдання нашої бесіди – озброїтися знаннями, необхідними на

випадок аварії, катастрофи, стихійного лиха, а також при нападі повітряного

противника. Кожен учень повинен уміти захистити себе і товаришів, які

опинилися в екстремальних умовах.

Основним способом оповіщення населенння у НС мирного часу та в умовах війни вважати передачу мовної інформації з використанням державних мереж дротового, радіо та телевізійного мовлення.

Для притягнення уваги населення, перед передачею мовної інформації, включати сирени, виробничі та інші сигнальні засоби, що буде визначати подачу попереджувального сигналу “Увага, всім!”, по якому населення повинно включити  радіо, радіотрансляційні та телевізійні приймачі для прослуховування екстренного повідомлення.

1.Фомування понять „сигнал”, „оповіщення”.

Сигнал – це попередження, повідомлення про щось небажане, що може статись. Слово „оповіщення” означає: сповістити всіх про небезпеку, яка загрожує, і порядок дій на випадок аварії, катастрофи, стихійного лиха,випадків тероризму, а також попередити населення про безпосередню небезпеку нападу повітряного противника, якщо вона виникне. З цією метою для всієї країни встановлено єдині сигнали оповіщення ЦЗ.

Встановлені сигнали мають такі призначення:

1. Попередити населення про безпосередню небезпеку нападу повітряного

противника (Сигнал „Увага всім”).

2. Дозволити населенню продовжувати діяльність, яка була перервана сигналом „Увага всім” (Сигнал „Відбій повітряної тривоги”).

3. Попередити населення про термінову необхідність вжити заходів від дії небезпечних хімічних речовин (Сигнал „Хімічна небезпека”).

4. Попередити населення про необхідність вжити заходів захисту від радіоактивних речовин (Сигнал „Радіаційна небезпека”).

Основними засобами оповіщення й інформації населення про екстремальну обстановку є радіо, телебачення, звучання електричних і ручних сирен, виробничі і транспортні гудки. Сирени та гудки означають сигнал цивільного захисту „Увага всім!”. Він сповіщає людей про необхідність термінового увімкнення радіоприймача, телевізора і прийняття повідомлення місцевих органів влади або підприємств, установ, організацій.

 

                          Результат пошуку зображень за запитом "картинки надзвичайних ситуацій"

 

2. Ознайомлення з основними діями населення в надзвичайних ситуаціях.

Якщо сигнал „Увага всім!” застав вдома:

  • ввімкнути телевізор або радіоприймач і уважно прослухати інформацію;
  • закрити вікна, вимкнути усі електричні прибори та нагрівальні прилади,

перекрити газ, вимкнути світло;

  • потрібно допомогти батькам узяти необхідні речі;
  • взяти індивідуальні засоби захисту, завчасно підготовлений запас продуктів і води, особисті документи, кишеньковий ліхтар та найкоротшим шляхом прямувати до найближчої захисної споруди.

Якщо сигнал „Увага всім!” застав в університеті:

  • припиняються заняття;
  • студенти ,по можливості, отримують засоби індивідуального захисту;
  • студенти під керівництвом викладачів, кураторів(старостів) груп організовано йдуть у захисну споруду (сховище) або у вказане місце.

Якщо сигнал „Увага всім!” застав на вулиці:

  • вислухати вказівки адміністрації громадського місця та діяти у відповідності з ними (йти в зазначені сховища або укриття);
  • якщо студент не встиг сховатися в захисній споруді, слід негайно скористатися умовами місцевості: ямами, канавами, що є поблизу. У будь-якому такому укритті треба обов'язково лягти на землю вниз обличчям.

Коли необхідно відмінити сигнал „Увага всім!”, подається сигнал „Відбій повітряної тривоги”. За цим сигналом люди виходять зі сховища.

Як діяти після сигналу „Хімічна небезпека”:

  • при оголошенні хімічної небезпеки не панікуй, слухай повідомлення органів виконавчої влади з питань надзвичайних ситуацій;
  • щоб уникнути зараження небезпечними хімічними речовинами, для захисту органів дихання користуйся ватно-марлевою пов’язкою, протипиловою маскою чи спеціальними засобами захисту;
  • якщо засобів індивідуального захисту немає і вийти із району аварії неможливо - залишайся у приміщенні і негайно загерметизуй вхідні двері та

вікна, використовуючи ковдру чи інші щільні тканини;

  • перед виходом з будинку вимкни джерела електро-, водо- та газопостачання, візьми з собою необхідні речі, продукти харчування і воду;
  • виходь із зони хімічного зараження в бік, перпендикулярний напрямку вітру та обходьте тунелі, яри – в низинах може бути висока концентрація небезпечних хімічних речовин;
  • слухай по радіо вказівки управління з питань НС та ЦЗН облдержадміністрації.

Як діяти після сигналу „Радіаційна небезпека”

                                        :ЛДУ БЖД  спільно з ЄС проводять масштабні Міжнародні польові навчання EU-CHEM-REACT на базі полігону ДП «Екотрансенерго»

 

при оголошенні небезпечного стану не панікуй, слухай повідомлення органів виконавчої влади з питань надзвичайних ситуацій;

  • для захисту органів дихання користуйся ватно-марлевою пов’язкою, протипиловою маскою чи спеціальними засобами захисту (хустинкою,

протигазом, респіратором);

  • для зменшення проникнення радіаційних речовин в квартиру (будинок):

щільно закрий вікна та двері, щілини заклей;

  • підготуйся до можливої евакуації: упакуй у герметичні пакети та склади у валізу документи, цінності та гроші, предмети першої необхідності, ліки,

мінімум білизни та одягу, запас консервованих продуктів на 2-3 доби, питну воду. Підготуй найпростіші засоби санітарної обробки (мильний розчин для

обробки рук);

  • перед виходом з будинку вимкни джерела електро-, водо- та газопостачання, візьми з собою необхідні речі, продукти харчування і воду.

В складних умовах аварії, стихійного лиха необхідно дотримуватися організованості, дисципліни, точно виконувати встановлені правила поведінки. Метушня, паніка – неприпустимі під час надзвичайних ситуацій.

         Отже можна зробити висновки що інформування та оповіщення є основним принципом та головним і невід'ємним елементом всієї системи захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій. Своєчасне доведення сигналів та інформації про загрозу і виникнення надзвичайних ситуацій до центральних і місцевих органів виконавчої влади, підприємств, установ, організацій, населення є запорукою прийняття виважених рішень і виконання заходів щодо захисту населення і територій від наслідків надзвичайних ситуацій.  Кожний громадянин повинен знати сигнали цивільного захисту та вміти діяти за ними.

2. Організація евакуаційних заходів у школі.

  • Евакуація - організоване виведення чи вивезення із зони надзвичайної ситуації або зони можливого ураження населення, якщо виникає загроза його життю або здоров’ю, а також матеріальних і культурних цінностей, якщо виникає загроза їх пошкодження або знищення.

В разі виникнення надзвичайної ситуації рішення про проведення евакуації приймають на:

  • місцевому рівні - орган місцевого самоврядування;
  • рівні конкретного суб’єкта господарювання - його керівник (рівні університету – ректор).

Виведення студентів у разі пожеж, вибухів на найближчих підприємствах та транспорті:

Загальні заходи:

    оповіщення постійного складу школи та учнів за допомогою встановленого сигналу;

    проведення організованого виведення з школи за раніше розробленими схемами по поверхах із використанням запасних виходів, а за необхідністю – вікон першого поверху;

                          Результат пошуку зображень за запитом "картинки       евакуація надзвичайних ситуацій"

  збір навчальних груп та постійного складу в установлених безпечних місцях;

    проведення рятувальних робіт у разі виявлення людей у задимлених та загазованих приміщеннях, а також небезпеки обвалу конструкцій;

    підготовка місць збору уражених та надання першої медичної допомоги;

    визначення послідовності винесення матеріальних цінностей навчального закладу та їх охорони в місцях зосередження.

Евакуація школярів у безпечні райони в разі загрози радіоактивного забруднення місцевості, затоплення та впливу на організм НХР :

    отримати від органів місцевого самоврядування (управління НС МВК) розпорядження щодо проведення евакуації в безпечні райони. У виняткових випадках у разі отримання інформації з об’єкта, де сталася аварія, прийняття самостійних рішень;

    уточнення (визначення) часу накриття університету зараженою(радіоактивною) хмарою, затоплення водою та можливості проведення евакуації; прийняття самостійного рішення щодо евакуації;

    збір комісії з НС та орієнтування членів комісії  відповідно до обставин;

    інформування школярів, постійного складу та їх виведення з навчальних корпусів під керівництвом викладачів, кураторів(старостів) груп  обумовлені місця збору;

    висилання розвідувальної групи з числа постійної складу під керівництвом командира НФ для регулювання руху на маршруті, прийому та розміщення людей в районі (пункті) тимчасового розміщення;

    формування піших груп(колон). Виходячи з наявності засобів надання першої медичної допомоги та забезпечення безпеки руху в групу доцільно включати до двох навчальних груп. Під час подання автотранспорту посадку евакуйованих організують викладачи або куратори груп;

    відключення електропостачання, води, закривання вікон і дверей навчального закладу. Організація руху з дотриманням дисципліни маршруту, темпу та дистанції, надання взаємодопомоги;

    організація медичного обстеження та відпочинку студентів та співробітників університету  у пунктах тимчасового розміщення;

    після отримання даних про безпеку в районі університету та на маршруті - організоване повернення, розпуск студентів  та постійного складу подомівках.

   

В разі раптових обстрілів, повітряних атак, збройних нападів евакуація учнів та співробітників школи не проводиться, а проводиться укриття учасників навчально-виховного процесу в підвальних та інших заглиблених захищених приміщеннях в будівлі навчального закладу, яке заздалегідь пристосовується для укриття.

В разі загрози раптових обстрілів, повітряних атак, збройних нападів будівлі навчального закладу навчальний процес  припиняється, студенти та постійний склад розпускаються по домівках. Рішення щодо евакуації педагогічних та технічних працівників навчального закладу вирішується відповідно до складеного і погодженого заздалегідь з управлінням НС та управлінням освіти міськвиконкому плану евакуації навчального закладу.

3. Укриття в захисних спорудах, пристосованих укриттях

В сучасних умовах сховища й укриття по-старому залишаються надійними засобами захисту людей.

Отже, захисні споруди рятують людей не лише від зброї масового ураження, а й від впливу сильно діючих речовин, інших уражаючих факторів, що спричиняються великими аваріями і катастрофами. захисні споруди являють собою сховища і найпростіші укриття. Це такі штучні споруди, які надійно забезпечують захист людей, котрі ховаються в них, від уражаючих факторів ядерного вибуху (проникаюча реакція, світлове випромінювання), отруйних речовин, а також високих температур і шкідливих газів, що утворюються при пожежах і вибухах.

Сховища можуть будуватися окремо або обладнуватись у підвалах приміщень. Під них можуть бути пристосовані тунелі, шахти та ін. У сховищах можна перебувати деякий час.

Сховища повинні мати приміщення для:

розміщення людей;

санітарного вузла;

вентиляційної камери;

Зберігання брудного верхнього одягу.

4. Дії під час обстрілів повітряних атак. Дії в умовах терористичного акту. Вибухонебезпечні предмети, замасковані під валізи, пакунки.

Керівництво та педагогічний склад університету у разі загрози або виникнення надзвичайних ситуацій та під час воєнних дій повинні бути спрямовані на збереження життя і здоров’я  студентів.

У режимі повсякденної діяльності при можливому раптовому нападі противника необхідно:

Негайно довести сигнал (інформацію) до всіх учасників навчально-виховного процесу.

Перевести учнів та співробітників до захисних споруд та інших заглиблених приміщень дотримуючись плану евакуації.

Попереджувати прояви паніки, скупчень на шляхах евакуації.

Звертати увагу на поведінку учнів ліцею та першокурсників.

Застосувати при необхідності засоби індивідуального захисту органів дихання.

Надати допомогу потерпілим.

При першій нагоді повідомити про вибух правоохоронні органи або аварійно-рятувальну службу.

При раптовому артобстрілі, коли відсутня можливість залишити будівлю:

Займіть саме безпечне місце: прорізи капітальних внутрішніх стін, кути, утворені капітальними внутрішніми стінами, під балками каркаса.

Краще лягти і обхопити голову руками. Відкрити рот - це вбереже вас від контузії при близькому розриві снаряда чи бомби.

Якщо можливо, сховайтеся під стіл - він захистить вас від падаючих предметів і уламків.

Якщо з вами діти, укрийте їх під собою.

Не піддавайтеся паніці і зберігайте спокій, підбадьорюйте присутніх.

Тримаєтеся подалі від вікон, електроприладів.

Якщо виникла пожежа, відразу ж спробуйте загасити її.

         

                                        Результат пошуку зображень за запитом "картинки       пожежа надзвичайних ситуацій"

 

Використовуйте телефон тільки для виклику представників органів правопорядку, пожежних, лікарів, рятувальників.

Після закінчення обстрілу (бомбардування)

Залишаючи місце укриття уважно дивіться собі під ноги.

Не піднімайте з землі ніяких незнайомих вам предметів: авіабомба, ракета або снаряд. Вся увага - дітям і підліткам: не дайте їм підняти що-небудь з під ніг.

Якщо опинилися під завалом, постарайтеся очистити простір біля себе, розслабте м'язи і заспокойте дихання, постарайтеся повідомити про себе, використовуючи засоби зв'язку або привертайте увагу шумом, наприклад, стуком.

Якщо ви потрапили на вулиці у перестрілку:

-      одразу ляжте та озерніться навколо, виберіть найближче укриття та проберіться до нього не піднімаючись у повний зріст;

-      при першій можливості сховайтесь за кам’яними або бетонними конструкціями, у підвалі або під`їзді будинку, підземному переході і т.д.;

-      прийміть заходи щодо рятування дітей, прикрийте їх собою;

-      по можливості сповістіть про події співробітникам правоохоронних органів.

Необхідно відмітити, що типовою зброєю терористів є використання замаскованих вибухових пристроїв. Залежно від мети терористичного акту такі пристрої, споряджені годинниковим механізмом, можуть залишатись терористами у житлових будинках, навчальних закладах, установах і організаціях, підприємствах, громадському транспорті тощо.

Завдяки пильності громадян можна запобігти численним жертвам від спрацювання вибухового пристрою.

Слід пам'ятати, що вибухова речовина може бути різноманітного виду та мати різні властивості, що, у свою чергу, надає можливість замаскувати вибуховий пристрій навіть у поштовому конверті.

При виявленні вибухового пристрою або підозрілої речі необхідно:

-      зберігати спокій; негайно повідомити про знахідку представників міліції, охорони, аварійно-рятувальних служб або зателефонувати за номерами 101, 102;

-      не курити;

-      не користуватись запальничками, іншими джерелами відкритого, а також предметами, що можуть його утворювати;

-      не торкатись до підозрілої речі руками або іншими речами;

-      у жодному разі не намагатися перемішувати вибуховий пристрій (підозрілий предмет) або змінювати його положення;

-      залишити місце, де виявлено підозрілий предмет, при можливості організувати охорону на безпечній відстані.

У разі отримання повідомлення від представників влади (правоохоронних органів, аварійно-рятувальних служб) про евакуацію із будинку (зони ймовірної надзвичайної ситуації або проведення антитерористичної операції) необхідно зберігати спокій та чітко виконувати отримані інструкції.

У разі виявлення боєприпасів або речей, за зовнішніми ознаками схожих на боєприпаси, необхідно:

-      негайно припинити всі роботи в районі виявлення вибухонебезпечного предмета;

-      по можливості попередити про підозрілий предмет осіб, які знаходяться поряд;

-      вивести (відвести) на максимальну відстань усіх людей (не менше 100 метрів), які знаходились поблизу, намагаючись рухатись назад по своїх слідах;

-      позначити місце перебування предмета, а по можливості огородити його (для огорожі можна використовувати різні підручні матеріали: дошки, жердини, гілки, мотузки, шматки матерії тощо);

-      негайно повідомити про знахідку в місцеві органи виконавчої влади, у ДСНС та в МВС (повідомлення робити не поспішаючи, чітко, із зазначенням точної адреси (орієнтирів) місця знаходження вибухонебезпечного предмета);

-      очікувати на безпечній відстані від місця знаходження вибухонебезпечного предмета або предмета схожого на нього, представників органів місцевої влади, ДСНС, МВС, при цьому здійснюючи заходи щодо недопущення до небезпечної зони інших людей.

Категорично забороняється:

-      курити та використовувати відкритий вогонь поблизу місця знаходження вибухонебезпечного предмета або предмета, схожого на нього;

-      піднімати, витягувати з ґрунту, зрушувати з місця, кидати, ударяти і розбирати будь-які вибухонебезпечні предмети;

-      приносити в місця перебування людей предмети, що схожі на вибухонебезпечні.

5. Засоби індивідуального захисту та способи користування ними.

Засоби індивідуального захисту (ЗІЗ) - пристосування, призначені для захисту шкірних покривів і органів дихання від дії отруйних речовин та інших шкідливих домішок у повітрі. Такі засоби поділяються на засоби індивідуального захисту органів дихання (СІЗОД) і засоби захисту шкіри. До СІЗОД відносяться протигази, респіратори, ватно-марлеві пов'язки, до засобів захисту шкіри - захисні костюми. Вибір засобів захисту проводиться з урахуванням їх призначення і захисних властивостей, конкретних умов обстановки і характеру зараження.

Респіратори застосовують для захисту органів дихання від радіоактивного і ґрунтового пилу. В зв’язку з цим, кожна людина має бути добре обізнана зі способами захисту в умовах зараження техногенного характеру.

Зараження навколишнього середовища сильнодіючими отруйними і радіоактивними речовинами може призвести до тяжких наслідків. Особливо небезпечно, коли ці речовини потрапляють в легені людини. Щоб вони не попали в органи дихання, необхідно прикрити рот і ніс такими захисними матеріалами, котрі очистять (відфільтрують) атмосферне повітря від шкідливих домішок. Для захисту органів дихання (легень) використовуються протигази і респіратори.

Основні правила використання протигазів

Протигаз вважається надітим, коли скельця очкових вузлів лицьової частини знаходяться навпроти очей, шолом-маска надійно прилягає до обличчя, не перекручена трубка.

У протигазі дихати глибоко та рівномірно. Не потрібно різко змінювати навантаження.

При зніманні відтягнути за клапанну коробку та рухом руки вперед вверх зняти шолом-маску.

Знімання проводиться по команді чи при достовірній відомості про відсутність небезпеки ураження.

Уразі відсутності протигаза чи респіратора можна самостійно виготовити і успішно користуватися простими засобами захисту, до яких відносять: протипильну тканинну  маску і ватно-марлеву пов’язку.

III. Підведення підсумків бесіди.

Дані рекомендації містять загальні підходи до вирішення окремих  надзвичайних ситуацій. Сподіваюсь, що вам ніколи не прийдеться використовувати рекомендації на практиці.

Пов’язане зображенняПов’язане зображенняПов’язане зображенняПов’язане зображенняПов’язане зображенняПов’язане зображення

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Результат пошуку зображень за запитом "дії при надзвичайних ситуаціях презентація"Пов’язане зображенняРезультат пошуку зображень за запитом "дії при надзвичайних ситуаціях презентація"Пов’язане зображенняПов’язане зображенняПов’язане зображенняПов’язане зображенняПов’язане зображення

 

     Погоджено :                                                                           Затверджено:

ПК школи-інтернату                                            директор школи- інтернату

______Н.П.Гаврилюк                                               _________Л.М.Рибочка

_____________                                                             _________________

                           

                            Список дітей 5 – 10 класів,

         які відвідують заняття з ЛФК 2019-2020 н.р.

                                          5 клас

1.Василинич Іванна

2.Василинич Сніжанна

3.Темчук Іван

4.Коробко Ірина

                                         6 клас

1.Лавренов Богдан Анатолієвич

2.Козиревич Олег Миколаєвич

3.Поліщук Олександр Сергійович (плоскостопість)

4.Лонський Сергій Леонтійович

5. Кугай Владислав Андрійович

6. Тронц Віктор Олександрович

                                          7 клас

1.Гринчук Віталій Сергійович ((плоскостопість)

2.Поліщук Олег Сергійович (плоскостопість)

3.Січенко Олександр Ігорович (плоскостопість)

                                         8 клас

  1. Безолюк Оксана Леонідівна (плоскостопість)

2.Лавренов Андрій Анатолійович (плоскостопість)

3.Онуфріїшин Андрій Юрійович (плоскостопість)

4.Подунова Анастасія Анатолієвна (плоскостопість)

5. Шпичак Максим Володимирович (плоскостопість)

                                         9 клас

1.Ганевич Юрій Леонідович (плоскостопість)

2. Мазур Юлія Володимирівна (плоскостопість)

3. Мар янчик Ярослав Олександрович (плоскостопість)

4.Меркулова Діана Олександрівна (плоскостопість)

5.Слеба Ольга Юріївна

                                              10 клас

1.Загробська Аліна Олексіївна (плоскостопість)

2. Коваль Іван Сергійович (плоскостопість)

3.Мацько Наталія Костянтинівна (плоскостопість)

4.Пилявець Юлія Андріївна (плоскостопість)

5. Слободяник Марія Юріївна (плоскостопість)

 

 

4.Пилявець Юлія Андріївна (плоскостопість)

5. Слободяник Марія Юріївна (плоскостопість)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Іванівська спеціальна загальноосвітня школа-інтернат

 

 

              СВЯТО

ПЕРШОГО   ДЗВОНИКА

 

     «Літо, прощавай!

 Здрастуй, рідна школа!»

 

H:\1 ВЕРЕСНЯ 2019\IMG-ca4b8f235437ce90b0a96e87541e70ea-V.jpg

 

            Підготували педагоги учнів 8 класу.

 

 

Звучить музика. Учні вишикувані колоною. Колона прикрашена державною символікою Звучать фанфари.

Ведуча І.

Швидко літо пролетіло,

Осені прийшла пора.

Перше вересня настало,

Йде до школи дітвора.

 

              C:\Users\s7\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\IMG_0791.jpg

Ведуча ІІ.

Тільки й чуть веселий гомін,

Знову зустріч, рідний клас.

Із новим навчальним роком

Школа привітає вас.

Ведуча І.

Книга знань відкриє знову

Учням свій чарівний світ,

Хтось почне її спочатку,

Перший крок і перший зліт

Ведуча ІІ.

А у когось радість й смуток,

Рік останній, визначний,

Випускник! Хай день цей буде

Повним прагнень та надій!

Ведуча І.

Сьогодні відкривається перша сторінка шкільного життя для шести мешканців Країни Школярії. Тож привітаємо їх гучними оплесками, з добром і радістю запросимо до нашої шкільної родини.

Ведуча ІІ.

Заходьте дружньо та сміливо,

Маленькі школярі до нас.

Життя цікаве та яскраве

Розпочинається для вас.

Ведучий

Запрошуємо і вітаємо юних школярів 1 класу!

(звучить мелодія з фільму «Усатий нянь»по черзі ведучі називають і’мя та прізвища учнів, батьки заводять їх, стають поруч біля першої вчительки)

 

        C:\Users\s7\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\IMG_0792.jpg 

Ведуча І.

Вітаємо юних школярів першого класу!Протягом чотирьох років поруч з вами буде ваша перша вчителька ____________________

, лагідна, щира, працьовита, чиє добре серце зігріватиме вас під час перших труднощів у шкільному житті.

Ведуча ІІ.

Прапор державний - це гордість та сила.

Вічності частка, історії мить.

Тільки погляну на символ держави -

Знову побачу неба блакить.

Ведуча І.

Знову почую я пісню вкраїнську,

Що прославляє народ трудовий,

Прапор державний – гордість та сила,

Символ історії вічно живий.

Ведучий

Школо! Увага! Свято Першого дзвоника оголошується відкритим! (Звучить Гімн, підняття Державного Прапора.)

(Під пісню _________________вед.читають слова)

1-й ведучий:

Пам'ять, пам'ять…

Священні імена,

Пам'ять, пам'ять…

Совісті струна.

2-й ведучий: 

Солдатські душі… Вони очима-зорями дивляться на нас з небес, журавлями пролітають над нами, сумно курличучи в небесній долині.

1-й ведучий: 

Ми повинні завжди пам’ятати про людей, які загинули  заради нашого майбутнього, щоб ми жили у вільній, незалежній країні.

2-й ведучий:

  Їхні душі журавлиним ключем полинули у вирій вічності, ставши нашими Ангелами-Охоронцями у небі. Цей Ангельський Хор безупинно, як у дзвін, стукає в наші серця, не даючи їм збайдужіти, зачерствіти.

1-й ведучий:  Ці всі люди – справжні герої! Герої не вмирають. Вони завше будуть в наших серцях.

 

 

2-й ведучий

Вшануємо хвилиною мовчання пам'ять тих людей_, які захищали незалежність та територіальну цілісність нашої країни.

( Хвилина мовчання )

 Ведуча ІІ.

За традицією в урочисті святкові дні ми покладаємо квіти вдячності до пам’ятників героям, що полягли за свободу та незалежність нашої України.

1-й ведучий

Право покласти квіти до пам’ятника загиблим надається учням школи. 

Звучить мелодія – «Пливе кача»  (Покладання квітів)

 Ведуча ІІ.

Наша школа поповнилась знову.

Маленькі друзі біля нас стоять.

Давайте надамо їм слово,

Бо вони про дещо хочуть нам сказать.(Діти називають своє ім*я)

Ведучий

Слово для привітання надається першій вчительці   

      

          C:\Users\s7\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\IMG_0794.jpg

 

Ведуча ІІ.

Багато є професій в світі -

Не порахуєш їх ніколи,

Та знають всі – дорослі й діти

Професію «директор школи»

Ведуча І.

Без рідної він школи

Не може й дня прожити

Уміє наш директор нею дорожити.

Ведуча І.

Слово для вітання надається Рибочці Л.М.

 

         C:\Users\s7\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\IMG_0795.jpg

 

Ведуча І.

В Україні є здавна традиція славна –

Воду брати з чистої криниці,

Борошно із ярої пшениці,

Добрими руками замісити

І гостей на свято запросити.

Ведуча ІІ.

Сьогодні на нашому святі присутні багато гостей. Вони завітали до нас,щоб розділити з нами цю радісну годину і передати свої побажання.

 

                  H:\1 ВЕРЕСНЯ 2019\IMG-62c3ebee8ae7ab09c29fcb0ae0f19757-V.jpg

 

Звучить вірш «Україна»(під мелодію)

На світі багато чудових країн,

Мені наймиліша, найкраща країна,

Яка піднялася, мов Фенікс, з руїн

Безсмертна моя Україна.(8кл.)

Ти з давніх віків непокірна була

І волю свою боронила невпинно.

Нарешті збулося – її здобула

Звитяжна моя Україна. (8 кл.)

На землях твоїх неозорих степів

Живе працьовита і чесна родина,

Хвилюється колосом стиглих хлібів

Моя золота Україна (,8 кл.)

В садах і дібровах в вечірні часи

Чарує нас пісня дзвінка солов’їна,

І чути співочі дівчат голоси,-

Пісенна моя Україна (8 кл.)

        C:\Users\s7\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\IMG_0797.jpg

 

Тепер ще нелегко живеться тобі,

Є в тому, мабуть , особлива причина.

Та все подолає в тяжкій боротьбі

Незламна моя Україна (8 кл.)

Квітуй, мов калина,над плесами вод,

Будь в дружбі і праці міцна та єдина.

Хай буде щасливим твій вільний народ,

Прекрасна моя Україно!

Звучить музика голосніше, учні тримають прапорці

Ведуча І.

А до нас іде гість. Гість цей – винуватець свята, звикли ми його чекати. (Під музику виходить Навчальний рік)

Навчальний Рік

Так, я мандрувати звик! Я новий навчальний рік!

Я бажаю вам наснаги, добрих успіхів, відваги,

Славних перемог чимало, вчитись - на 12 балів!

Щоб сумлінними були, в клас наступний перейшли!

А для вчителів  - терпіння, щастя, творчого горіння!

У цю годину радісну, ранкову,

Щоб ви були завжди на висоті,

Я покладу на сходинки підкову,

        C:\Users\s7\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\IMG_0800.jpg

 

Щоб вчителям і учням щастило у житті!

 (Навчальний Рік кладе підкову на сходинки)

 

Ведуча ІІ. Сьогодні на нашій святковій лінійці особлива увага і тим, кого цей перший дзвоник востаннє покличе за парти це наші

одинадцятикласники. Для вас починається вирішальний навчальний рік. Ви уже дорослі: дівчата – чарівні красуні, хлопці – змужнілі юнаки. Ви дивитесь на першокласників і, можливо, впізнаєте в них

колишніх себе, таких же маленьких,схвильованих і радісних. А вони мріють і прагнуть швидше підрости, стати схожими на вас.

 

 Ведуча І.

Випускникам, нашим!

Вручаю мікрофона.

Вони усі хвилюються

І дуже просять слова

(Виходять випускники)

Випускник 1.

     C:\Users\s7\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\IMG_0801.jpg

 

Ростила десять років

Усіх нас рідна школа…

ЇЇ як рідну неньку,

Нам не забуть ніколи

Випускник 2

Школо, моя рідна школо,

Казка тепла й доброти.

Стежка від тебе хрещата

Веде нас в далекі світи.

Випускник 3

Але поки що ми – твої учні, рідненька.

Галасливі, веселі – усі, які є!

Ти для нас найрідніша і добра, як ненька.

Ми ніколи не зрадимо ім’я твоє.

Випускник 4

А вас сьогодні, малюки,

Ми привітаєм залюбки.

І побажаєм щиро вам,

Усім майбутнім школярам:

Ви навчайтесь на «12»

І не підводьте ваших мам.

Випускник 5

Сьогодні ми всі з теплотою і вдячністю

звертаємося ми до наших дорогих учителів.

Було це, здається, ще вчора,

Як вперше зустріли ми вас

Сміливо ви глянули в світ неозорий

І нас повели в світлий клас.

 Випускник 6

Крізь далеч років непомітно

В науку вказали ви путь.

Завжди посміхалися щиро й привітно,

Нам посмішку цю не забуть.

Випускник 7

Учитель наш – найкращий друг

Нам відкриває всі дороги,

Які до щастя нас ведуть,

Які ведуть до перемоги!

 

       C:\Users\s7\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\IMG_0803.jpg

Випускник 8

Дорогі наші вчителі!

Хай вам зорі сяють золоті!

Хай вам щастя доля принесе,

Хай Господь усіх вас береже!

Випускник 9

Сьогодні в нас свято, у кожного квіти,

Бо на свято всі з квітами йдуть.

Вчителям дорогим подаруймо їх,діти,

Бо вони своє серце для нас віддають!

 

            C:\Users\s7\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\IMG_0802.jpg

 

Ведуча ІІ.

Тож найкращі квіти України сьогодні для вас,дорогі наші вчителі!

(Звучить мелодія, учні дарують квіти вчителям)

Пісня про школу

Ведуча І

Увага! Увага! Увага! Настає хвилююча хвилина!

Хай дзвенить дзвінок веселий кришталево дзвінко

І покличе всіх нас в незвідані світи.

Дзвоник люблять всі – дорослі та малеча,

Пам’ятати його будем завжди я і ти.

Ведучий

Право дати перший дзвоник надається учениці 1-го класу,та учневі 10–го кл.

Ведуча ІІ.

Дзвенить дзвоник веселенько,

Зрання сон жене в ліси,

В чисте поле до роси.

Кличе учнів до навчання,

Нових успіхів, дерзання.

Ведуча І

Він прийшов до нас з привітом

Від небес, землі і со

нця, від пшеничного колосся

Задзвенить найперш малятам

Найменшим учням – першачатам!

Ведуча ІІ.

Вдруге – дружній всій родині,

На все добре в кожній днині

Ведуча І

Втретє щиро задзвенить на добро у нашім краї!

Ведуча ІІ.

Дзвени, мій дзвонику, і весело співай!

Щасливо, срібно, радісно, дитинно!

І про уроки всім нам сповіщай,

У добрий час, моя шкільна родино!

 

      Результат пошуку зображень за запитом "картинки 1 вересня для дітей"

Ведучий:Урочисту лінійку, приурочену святу Першого дзвоника оголошуємо закритою!

 (Звучить Державний Гімн України)

Ведуча І

З гілок тополь злітає листя,

Кружляє й падає до ніг.

Уперше діти урочисто

Переступають цей поріг.

Ведуча ІІ.

Право зробити коло пошани надається першокласникам разом з одинадцятикласниками. Шановні першокласники! Бажаємо вдалих перших уроків, успіхів, вливайтесь у нашу шкільну родину й гідно несіть звання учня. Шановні десятикласники! Хай остання сходинка шкільного життя буде для вас вдалою, успішною,

сприятиме здійсненню ваших майбутніх мрій і задумів.

Ведуча І

На цьому свято закінчене. Хай щастить вам усім у чарівній країні знань!

       

              H:\1 ВЕРЕСНЯ 2019\IMG-05f3d9e52f0168e29f081c6377fbcd11-V.jpg

docx
Додав(-ла)
Гаврилюк Ніла
Додано
26 січня 2023
Переглядів
364
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку