Цей сценарій розроблений особисто мною, мені здається колегам буде цікава нова форма роботи з старшокласниками - розробка інформаційної картки для батькіів.
Сценарій виховного заходу, проведеного у 11-Б класі, за темою:
«День гідності й свободи»
Класний керівник: Квасникова С.В.
Мета: вшанувати патріотизм і мужність громадян, які восени 2004 року та у листопаді 2013 року-лютому 2014 року постали на захист демократичних цінностей, прав і свобод людини і громадянина, національних інтересів України та її європейського вибору, прищеплювати любов до Батьківщини, зберегти та донести до учнів об’єктивну інформацію про доленосні події в Україні початку ХХІ століття, розвивати бажання стати гідними громадянами України.
Оформлення: презентація «Україна – це територія гідності й свободи», виставка малюнків учнів молодших класів «Наш дух не зламати», відео «Революція гідності», пісні – «Моє ім'я – Україна», гімн України.
Хід заходу
(слайд №1)
Учитель: Моя ти рiдна Україно,
На прапорi твоїм блакить,
Багата й сильная країна,
Де жито в колосi шумить.
Пройшла страшний ти час розрухи,
Голодомору i вiйни,
Розправили величнi крила
Твої знедоленi сини.
(звучить пісня «Моє ім'я – Україна» у виконанні ансамблю)
Вед.1 Україна – це отча земля, рідний край, де ми народилися. Наша держава розташована в центрі Європи. Через усю Україну з півночі на південь протікає могутній Дніпро – одна з найбільших річок Європи. На берегах Дніпра розкинувся красень-Київ – столиця нашої держави. З півдня Україну омивають моря – Чорне й Азовське.
Вед.2 На заході здіймаються у небо вершини Карпат, а на півдні розкинулися Кримські гори. Густі ліси на півночі – це Полісся. А далі на південь природні пейзажі поступово змінюються, переходячи у вільні степи. Ось така дивовижна природа нашої України.
Вед. 1: Україна – це територія гідності й свободи. Такими нас зробила не одна, а дві революції – Майдан 2004 року, який був святом Свободи, і Революція 2013 року – Революція гідності. Це був надзвичайно важкий іспит для України, коли українці продемонстрували свою європейськість, гідність, своє прагнення до свободи.
Учитель: Президент України Петро Порошенко підписав укази про відзначення щорічно 21 листопада Дня Гідності і свободи.
(слайд № 2)
Вед 2. За цей час не одному поколінню українців довелося ціною власного життя здобувати право прийдешніх поколінь на незалежність.
(слайд № 3-7)
Ведучий 2: Перегорнемо далі сторінки історії.
(Відео Євромайдан-2014 – на відео звучит Гімн України, учні виконують його) – 2-3 хв.
Ведучий1: Трагічні події в Україні, починаючи з листопада 2013 року, тривожать та не залишають байдужими жодного громадянина країни. Кожному з нас необхідно усвідомити, за що боролися учасники Євромайдану і заради чого пожертвувала своїм життям Небесна сотня та воїни, які загинули і гинуть у боротьбі за свободу, цілісність та єдність держави.
(слайд № 8,9)
(на фоні мелодії скрипки звучить вірш)
А сотню вже зустріли небеса…
Летіли легко, хоч Майдан ридав.
І з кров’ю перемішана сльоза….
А батько сина ще не відпускав.
Й заплакав Бог, побачивши загін –
Спереду – сотник, молодий, вродливий,
І юний хлопчик в касці голубій,
І вчитель літній – сивий-сивий.
І рани їхні вже не їм болять…
Жовто-блакитний стяг покрив їм тіло…
Як крила ангела, злітаючи назад,
Небесна сотня в вирій полетіла…
Ведучий 2: Вшануємо пам’ять Небесної сотні хвилиною мовчання.
(Хвилина мовчання)
Учитель: До Вашої уваги пропоную історичну довідку.
1 уч.: 21 листопада – в Києві почалися студентські акції протесту, спричинені несподіваним одностороннім рішенням влади відкласти підписання Угоди про асоціацію між Україною та Європейським Союзом.
Після жорстокого побиття студентів та розгону Євромайдану, мирний протест переріс у масові зібрання – щотижневі віче для підтвердження своїх поглядів, громадського спротиву – та постійні сутички між протестувальниками та спецпризначенцями, наслідком яких стала трагічна загибель понад 100 людей – Героїв Небесної Сотні…
2 уч.: Профспілки у той нелегкий час підтримали вибір українського народу, креативної молоді, у напрямі європейської інтеграції України. І у ході розвитку революції Будинок профспілок опинився в епіцентрі доленосних для країни подій.
На усіх його поверхах вирувало життя: окрім працівників апаратів всеукраїнських профспілок, які щоденно працювали, там були розміщені пункти обігріву, медичної допомоги членам профспілок, які брали участь у мирній акції, організовані харчування та створено основний майданчик для сповіщення про події Євромайдану – 1ресс-центр.
3 уч.: Події 18-20 лютого 2014 року стали справжньою національною трагедією. У мирний час, у центрі Європи прицільним вогнем було вбито десятки громадян України, а Будинок профспілок – спалено вогнем. І це стало переломним моментом.
«Революція Гідності» – так назвуть згодом «Євромайдан» – об’єднала весь український народ навколо високої мети – відстоювання незалежності України, її розвитку в європейському співтоваристві, захисту демократичних цінностей, прав і свобод людини і громадянина, досягнення гідного рівня життя й праці.
(слайд № 10)
Учитель: Я маю щиру надію на те, що життя в Україні зміниться на краще. І наша держава стане вільною, незалежною та займе чільне місце серед вільних і рівних країн світу. Ми з вами - частинка народу. Сьогодні ми відзначаємо одинадцяту річницю Помаранчевої революції та другу річницю Євромайдану. І те, як ми разом з вами свідомо подивимося на ті події, знайдемо в своїй душі місце для співчуття, як ми розкажемо про це своїм дітям, онукам, близьким, залежить наше майбутнє. Тому я пропоную Вам продовжити нашу інформаційно-просвітницьку роботу, а саме створити наступну інформаційну картку для батьків, назву якої ми визначили заздалегідь – «Україна – це територія гідності й свободи».
(попередня робота – визначення змісту кожної сторінки картки)
(слайд № 11)
1 ст. – назва картки
2 ст. – Указ Президента № 837 від 13 листопада.
3 ст. – Асоціативне гроно до поняття «гідність», визначення цього поняття.
4 ст. - Асоціативне гроно до поняття «свобода», визначення цього поняття.
5 ст. – Практична діяльність (виховні заходи, проведені в НВК).
6 ст. – Висловлювання та афоризми за темою.
Учитель: Починаємо нашу співпрацю. Пропоную об'єднатися у 2 групи. Ми кажемо: «День гідності й свободи». А чи розуміємо ми, що значать ці слова?
Будь ласка, складіть асоціативне гроно до поняття «гідність».
(Гідність – поведінка особистості, честь, відношення до особистості з боку оточуючих, цінність людини, національна гідність, ставлення людини до самої себе, Конституція України, Цивільний кодекс України, Кримінальний кодекс України).
Учитель: Ці словосполучення допоможуть Вам виокремити значення поняття «гідність».
Гідність - це самооцінка особистістю своїх ділових, моральних, людських, інших соціальних якостей; честь, совість, чесність, здатність оцінювати свої вчинки.
Учитель: Продовжуємо працю в групах. Таким же чином складіть чинники поняття «свобода».
(Свобода – внутрішня гармонія, свобода вибору, відповідальність, воля, можливість бути різними, влада, свобода висловлювань, правове суспільство, принципи життєдіяльності, відповідальність).
Учитель: Таким чином визначення поняття «Свобода» може звучати так: Свобо́да — можливість чинити вибір відповідно до своїх бажань, інтересів і цілей.
Учитель: Об'єднавши поняття гідність й свобода, ми самі глибше розуміємо значення свята Дня гідності й свободи та допомагаємо Вашим близьким усвідомити це.
Учитель: 5 сторінка інформаційної картки – це безпосередньо ті заходи, які проходили в НВК до Дня гідності й свободи. Давайте згадаємо разом (учні називають).
І остання сторінка – афоризми та вислови про гідність та свободу (учні зачитують свої варіанти, найкращі заносимо до картки). Отже наша інформаційна картка майже створена. Залишилось весь матеріал внести до сторінок та розпечатати. Дякую за співпрацю.
Ведучий: Ще в І столітті н.е. римський державний діяч, філософ Цицерон на публічному виступі сказав: «Люблять Батьківщину не за те, що вона велика, а за те, що вона твоя».Україна, як мати, благословляє своїх дітей на праведний шлях і захищає їх оберегами.
Учитель:
Нехай ніхто не половинить,
Твоїх земель не розтина,
Бо ти єдина, Україно,
Бо ти на всіх у нас одна.
Одна від Заходу й до Сходу
Володарка земель і вод –
Ніхто не ділить хай народу,
Бо не поділиться народ!
(слайд № 12)