Урок основи здоров'я у 2 класі "Твої друзі. Вибір друзів. Друзі за інтересами "

Про матеріал

Мета: розширити уявлення учнів про дружні взаємини; розвивати вміння обирати друзів, товаришувати й спілкуватися, знаходити спільні інтереси з іншими людьми; формувати навички культури спілкування, комунікативні вміння; вчити цінувати дружбу та заохочувати бути справжнім другом. Обладнання: Фігурки феї Уваги і чаклунки Доброти, “усмішки”, м’ячик, пелюстки “чарівної квітки ”, вислови та правила про дружбу, відеозапис фізкультхвилинки та мультфільму. Тип уроку. Комбінований.

Перегляд файлу

Дата                                Урок                                      Осн.здоров’я          2 кл.

Тема. Твої друзі. Вибір друзів. Друзі за інтересами (с. 101-103,з.с.55-56)

Мета: розширити уявлення учнів про дружні взаємини; розвивати вміння обирати

           друзів, товаришувати й спілкуватися, знаходити спільні інтереси з іншими

           людьми; формувати навички культури спілкування, комунікативні вміння;

           вчити цінувати дружбу та заохочувати бути справжнім другом.

Обладнання: Фігурки феї Уваги і чаклунки Доброти, “усмішки”, м’ячик,

           пелюстки “чарівної квітки ”, вислови та правила про дружбу, відеозапис

           фізкультхвилинки та мультфільму. 

Тип уроку. Комбінований.

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

1.Віршоване привітання

 - З давніх пір і по нині кажуть всі в Україні:

  «Здоровенькі були!» Привітайтесь і ви.

Стали, діти, підтягнулись, один одному всміхнулись.

На урок старання не забудьте взяти. Сіли всі рівненько, будем працювати

2. Психологічне налаштуванняБесіда про мрії і бажання дітей 

- Про що ви мрієте найбільше?  (Діти хочуть сюрпризів – собаку, машину з пультом управління, книжку, ляльку тощо.)

 - Це хороші подарунки, які можна купити за гроші. Але є те, чого не купиш за гроші. Що це?  (Діти називають: життя, здоров’я, час, добро, любов, дружба.)

ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ, МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

- Часто вдома чи у школі можна почути: «Діти, потрібно дружити, бути дружними, дружно гратися, дружно жити».

- Що ж потрібно робити, щоб стати комусь другом? (Орієнтовні відповіді: турбуватися про друга; намагатися зробити для нього щось хороше; не сваритися; підтримувати у скрутну хвилину; радіти за свого друга, поважати його думку тощо.)

 - Однак є така країна, де можна придбати те, що неможливо купити за гроші. У цій країні живуть фея Увага і чаклунка Доброта (На дошці прикріплюють фігурки феї і чаклунки.)  В цю країну може потрапити кожен, але за однієї умови: потрібно вміти помічати прекрасне в людях, які вас оточують, захоплюватися їхніми гарними рисами, виявляти доброзичливість до них. Навчитися цьому нам допоможе фея Увага і чаклунка Доброта: фея зробить нас уважними до оточуючих, підкаже, як стежити за власною поведінкою, а чаклунка навчить бачити в людях хороші риси характеру.  Хороші риси людини або її вчинки побачити важче, ніж погані. Погані вчинки кидаються у вічі, тому що завдають нам болю, хвилюють і сердять. 

ІІІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

- Сьогодні на уроці ви більше дізнаєтесь про дружні взаємини, про те, як товаришувати й спілкуватися.

- Дружба і друзі починаються з теплого слова і щирої усмішки. Тож подивіться один на одного, посміхніться. І давайте з таким настроєм проведемо наш урок, бо тільки в теплі і добрі, в ніжності і щирості зможе розквітнути наша квітка дружби, яку ми будемо вирощувати увесь урок.

ІV.ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Робота над скоромовкою

- А щоб краще нам читалось, давайте прочитаємо скоромовку

Женя з бджолами не дружив-

Завжди Женя бджіл дражнив.

Женю бджоли не жаліли-

Та малого нажалили!

  • Діти, а хотіли б ви мати такого товариша, як Женя? Чому?

2. Гра «Угадай друга» (Словесне малювання)

- Розкажіть, з ким ви дружите. З ким зі своїх друзів любите бувати надворі? Чому? А щоб було цікавіше, не називайте фм’я. Опишіть його, а ми спробуємо відгадати.

3. Робота в групаз. Складання правила про дружбу: 

- Радію за успіхи товариша, разом з ним переживаю невдачі. 

- Коли з ким посварюся, першим намагаюся примиритися. 

- Зупинити товариша, коли він робить щось погане. 

- У дружбі немає дрібниць.  (діти доповнюють правила) . 

4.Складання та читання прислів’я про дружбу. (Робота в групах ) 

- Друга шукай, а знайдеш - бережи. 

- Старий друг кращий за двох нових. 

- Скажи мені, хто твій друг, - я скажу, хто ти. 

- Пробуй золото вогнем, а дружбу бідою. 

- Друзі пізнаються у біді.

 -  Другом ми називаємо того, кому довіряємо. Де немає повної відвертості, не може бути й дружби. У всіх людей, які нас оточують, є певні недоліки. Хто хоче мати друга без недоліків, той залишається без друзів. Ось чому не може бути міцної дружби без того, що люди пробачили один одному. Іноді у стосунках виникають непорозуміння, які можна подолати тільки разом. 

5. Слухання віршів про дружбу(Випереджальне завдання)

6. Гра: “Виявляй доброзичливість не лише словами, але й посмішкою, руками, жестами.»

Пантоміма.  (Діти стають у 2 ряди, напроти один одного і без слів (жестами та мімікою) виражають схвалення, привітання, побажання добра, здоров’я, (кивають головою, прикладають руку до серця, роблять жести “Удачі вам!”) )

 - Як ви думаєте, де потрібно стояти, щоб іншому було видно, що ви хочете привітатися, кивнути? З ким можна привітатися кивком? 

7.Гра: “Ласкавинки.” (з м’ячем.)  Діти кидають м’яч одне одному, називаючи ласкавим іменем того, до кого потрапив м’яч. 

8. Робота за підручником (с. 101-103)

- Уже другий рік ви ходите до школи і, напевне, у вас з'явилися нові друзі. Чи замислювалися ви над тим, чому в одних школярів багато друзів, а в інших — ні?

- Чи багато друзів у вас?

- Як ви спілкуєтеся і поводитеся з іншими?

- Порівняйте, які захоплення у вас, а які — в інших дітей.

- Мабуть, у вашому класі є учні, які цікавляться музикою чи танцями, вирощують квіти або займаються спортом, щось колекціонують або люблять малювати. Поцікавтеся, може, і вам будуть до вподоби заняття однолітків і ви з ними потоваришуєте? Що при цьому слід пам'ятати? Ще мають бути ко­рисні захоплення.)

- Прочитайте вірш Анатолія Костецького «Секрет».

- Про який «секрет» йдеться у вірші?

- Які ще «секрети» дружби ви знаєте?

9.Фізкультхвилинка( «То не є проблема»)

V.УЗАГАЛЬНЕННЯ ТА СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ОТРИМАНИХ ЗНАНЬ

1.Робота в зошиті. (с.55-56)

2.Робота в групах

- Об'єднайтесь у дві групи (хлопчики і дівчатка) та напишіть на ма­леньких папірцях якомога більше своїх захоплень.

- Розподіліть ваші записи на три групи: те, чим займаються переважно хлопчики; переважно дівчатка; і хлопчики, і дівчатка.

3.Гра «Хрестики нулики»

- Біля правильної відповіді поставте «хрестик», а біля неправильної — «нулик».

О Хлопчики і дівчатка можуть бути справжніми друзями.

О Справжній друг дасть тобі списати складну задачу.

О Щоб мати справжніх друзів, треба бути дуже сильним.

О Справжній друг завжди зрадіє твоїм успіхам.

О Друг — це чесність, справедливість, підтримка.

4.Гра: паперові “Посмішки” 

Учні піднімають “посмішки”, якщо названа якість у них є.

(Пропоновані якості: акуратність, вихованість, життєрадісність, веселий, надійність, освіченість, відповідальність, сміливість, красота, терпимість і вміння прощати, чесність, працьовитість, щирість, чуйність. ) 

5.Перегляд мультфільму «Квіти дружби»

6. Висновки (діти складають закон про дружбу і утворюють класну квітку дружби) 

- завжди прислухатися одне до одного; 

- не брехати одне одному; 

- не кривдити та не обзивати одне одного: 

- завжди підтримувати одне одного; 

- не залишати одне одного в біді; 

- завжди чинити по справедливості; 

- завжди поступатися одне одному; 

- допомагати одне одному.

VІ. ПІДСУМОК УРОКУ

- З ким ви дружите?

- За якими ознаками ви обираєте друзів?

- Опишіть своїх друзів. Які риси характеру їм властиві?

- Що ви робите для своїх друзів?

- Як ви допомагаєте своїм друзям?

- Яких успіхів досягли ваші друзі?

- Що ви робите, коли друзі хворіють?

- Чи можлива дружба між дівчатками і хлопчиками?

- Отже, я бажаю вам вірних гарних друзів і щоб ви такими були для своїх друзів

1

 

docx
Додано
14 квітня 2019
Переглядів
3020
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку