Мета: розширити уявлення учнів про дружні взаємини; розвивати вміння обирати друзів, товаришувати й спілкуватися, знаходити спільні інтереси з іншими людьми; формувати навички культури спілкування, комунікативні вміння; вчити цінувати дружбу та заохочувати бути справжнім другом. Обладнання: Фігурки феї Уваги і чаклунки Доброти, “усмішки”, м’ячик, пелюстки “чарівної квітки ”, вислови та правила про дружбу, відеозапис фізкультхвилинки та мультфільму. Тип уроку. Комбінований.
Дата Урок Осн.здоров’я 2 кл.
Тема. Твої друзі. Вибір друзів. Друзі за інтересами (с. 101-103,з.с.55-56)
Мета: розширити уявлення учнів про дружні взаємини; розвивати вміння обирати
друзів, товаришувати й спілкуватися, знаходити спільні інтереси з іншими
людьми; формувати навички культури спілкування, комунікативні вміння;
вчити цінувати дружбу та заохочувати бути справжнім другом.
Обладнання: Фігурки феї Уваги і чаклунки Доброти, “усмішки”, м’ячик,
пелюстки “чарівної квітки ”, вислови та правила про дружбу, відеозапис
фізкультхвилинки та мультфільму.
Тип уроку. Комбінований.
1.Віршоване привітання
- З давніх пір і по нині кажуть всі в Україні:
«Здоровенькі були!» Привітайтесь і ви.
Стали, діти, підтягнулись, один одному всміхнулись.
На урок старання не забудьте взяти. Сіли всі рівненько, будем працювати
2. Психологічне налаштуванняБесіда про мрії і бажання дітей
- Про що ви мрієте найбільше? (Діти хочуть сюрпризів – собаку, машину з пультом управління, книжку, ляльку тощо.)
- Це хороші подарунки, які можна купити за гроші. Але є те, чого не купиш за гроші. Що це? (Діти називають: життя, здоров’я, час, добро, любов, дружба.)
ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ, МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
- Часто вдома чи у школі можна почути: «Діти, потрібно дружити, бути дружними, дружно гратися, дружно жити».
- Що ж потрібно робити, щоб стати комусь другом? (Орієнтовні відповіді: турбуватися про друга; намагатися зробити для нього щось хороше; не сваритися; підтримувати у скрутну хвилину; радіти за свого друга, поважати його думку тощо.)
- Однак є така країна, де можна придбати те, що неможливо купити за гроші. У цій країні живуть фея Увага і чаклунка Доброта (На дошці прикріплюють фігурки феї і чаклунки.) В цю країну може потрапити кожен, але за однієї умови: потрібно вміти помічати прекрасне в людях, які вас оточують, захоплюватися їхніми гарними рисами, виявляти доброзичливість до них. Навчитися цьому нам допоможе фея Увага і чаклунка Доброта: фея зробить нас уважними до оточуючих, підкаже, як стежити за власною поведінкою, а чаклунка навчить бачити в людях хороші риси характеру. Хороші риси людини або її вчинки побачити важче, ніж погані. Погані вчинки кидаються у вічі, тому що завдають нам болю, хвилюють і сердять.
ІІІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
- Сьогодні на уроці ви більше дізнаєтесь про дружні взаємини, про те, як товаришувати й спілкуватися.
ІV.ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1. Робота над скоромовкою
- А щоб краще нам читалось, давайте прочитаємо скоромовку
Женя з бджолами не дружив-
Завжди Женя бджіл дражнив.
Женю бджоли не жаліли-
Та малого нажалили!
2. Гра «Угадай друга» (Словесне малювання)
- Розкажіть, з ким ви дружите. З ким зі своїх друзів любите бувати надворі? Чому? А щоб було цікавіше, не називайте фм’я. Опишіть його, а ми спробуємо відгадати.
3. Робота в групаз. Складання правила про дружбу:
- Радію за успіхи товариша, разом з ним переживаю невдачі.
- Коли з ким посварюся, першим намагаюся примиритися.
- Зупинити товариша, коли він робить щось погане.
- У дружбі немає дрібниць. (діти доповнюють правила) .
4.Складання та читання прислів’я про дружбу. (Робота в групах )
- Друга шукай, а знайдеш - бережи.
- Старий друг кращий за двох нових.
- Скажи мені, хто твій друг, - я скажу, хто ти.
- Пробуй золото вогнем, а дружбу бідою.
- Друзі пізнаються у біді.
- Другом ми називаємо того, кому довіряємо. Де немає повної відвертості, не може бути й дружби. У всіх людей, які нас оточують, є певні недоліки. Хто хоче мати друга без недоліків, той залишається без друзів. Ось чому не може бути міцної дружби без того, що люди пробачили один одному. Іноді у стосунках виникають непорозуміння, які можна подолати тільки разом.
5. Слухання віршів про дружбу(Випереджальне завдання)
6. Гра: “Виявляй доброзичливість не лише словами, але й посмішкою, руками, жестами.»
Пантоміма. (Діти стають у 2 ряди, напроти один одного і без слів (жестами та мімікою) виражають схвалення, привітання, побажання добра, здоров’я, (кивають головою, прикладають руку до серця, роблять жести “Удачі вам!”) )
- Як ви думаєте, де потрібно стояти, щоб іншому було видно, що ви хочете привітатися, кивнути? З ким можна привітатися кивком?
7.Гра: “Ласкавинки.” (з м’ячем.) Діти кидають м’яч одне одному, називаючи ласкавим іменем того, до кого потрапив м’яч.
8. Робота за підручником (с. 101-103)
- Уже другий рік ви ходите до школи і, напевне, у вас з'явилися нові друзі. Чи замислювалися ви над тим, чому в одних школярів багато друзів, а в інших — ні?
- Чи багато друзів у вас?
- Як ви спілкуєтеся і поводитеся з іншими?
- Порівняйте, які захоплення у вас, а які — в інших дітей.
- Мабуть, у вашому класі є учні, які цікавляться музикою чи танцями, вирощують квіти або займаються спортом, щось колекціонують або люблять малювати. Поцікавтеся, може, і вам будуть до вподоби заняття однолітків і ви з ними потоваришуєте? Що при цьому слід пам'ятати? Ще мають бути корисні захоплення.)
- Прочитайте вірш Анатолія Костецького «Секрет».
- Про який «секрет» йдеться у вірші?
- Які ще «секрети» дружби ви знаєте?
9.Фізкультхвилинка( «То не є проблема»)
V.УЗАГАЛЬНЕННЯ ТА СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ОТРИМАНИХ ЗНАНЬ
1.Робота в зошиті. (с.55-56)
2.Робота в групах
- Об'єднайтесь у дві групи (хлопчики і дівчатка) та напишіть на маленьких папірцях якомога більше своїх захоплень.
- Розподіліть ваші записи на три групи: те, чим займаються переважно хлопчики; переважно дівчатка; і хлопчики, і дівчатка.
3.Гра «Хрестики — нулики»
- Біля правильної відповіді поставте «хрестик», а біля неправильної — «нулик».
О Хлопчики і дівчатка можуть бути справжніми друзями.
О Справжній друг дасть тобі списати складну задачу.
О Щоб мати справжніх друзів, треба бути дуже сильним.
О Справжній друг завжди зрадіє твоїм успіхам.
О Друг — це чесність, справедливість, підтримка.
4.Гра: паперові “Посмішки”
Учні піднімають “посмішки”, якщо названа якість у них є.
(Пропоновані якості: акуратність, вихованість, життєрадісність, веселий, надійність, освіченість, відповідальність, сміливість, красота, терпимість і вміння прощати, чесність, працьовитість, щирість, чуйність. )
5.Перегляд мультфільму «Квіти дружби»
6. Висновки (діти складають закон про дружбу і утворюють класну квітку дружби)
- завжди прислухатися одне до одного;
- не брехати одне одному;
- не кривдити та не обзивати одне одного:
- завжди підтримувати одне одного;
- не залишати одне одного в біді;
- завжди чинити по справедливості;
- завжди поступатися одне одному;
- допомагати одне одному.
VІ. ПІДСУМОК УРОКУ
- З ким ви дружите?
- За якими ознаками ви обираєте друзів?
- Опишіть своїх друзів. Які риси характеру їм властиві?
- Що ви робите для своїх друзів?
- Як ви допомагаєте своїм друзям?
- Яких успіхів досягли ваші друзі?
- Що ви робите, коли друзі хворіють?
- Чи можлива дружба між дівчатками і хлопчиками?
- Отже, я бажаю вам вірних гарних друзів і щоб ви такими були для своїх друзів
1