Сценарій виховного заходу "Козацькі забави. Посвята в п՚ятикласники". Приурочено до Дня захисників і захисниць України та до Дня козацтва.
Сценарій виховного заходу
"Козацькі забави. Посвята в п՚ятикласники"
Вед 1. Доброго дня Вам, добрі люди!
Щиро просимо до нас!
Раді Вас у нас вітати,
Щастя та добра бажати.
Вед 2: Наша вільна Україна,
Наше щастя і наш рай!
Чи на світі є країна
Ще миліша за наш край?
Вед 1: Добрий день вам, друзі щирі,
Хай живеться вам у мирі.
Не минайте нашу хату,
Бо у нас сьогодні свято!
Вед 2: Сьогодні свято в шкільній родині
І все козацтво тут як тут.
У цьому залі радість лине.
Козацькі ігри всіх вас ждуть!
Вчитель. Доброго дня всім присутнім в цьому залі! Слава Україні!
Цього року 1 жовтня (вчора) Україна відзначала свято Покрови Пресвятої Богородиці, День захисників і захисниць України, День створення УПА, а також День українського козацтва.
І так уже повелося, що в нашій школі є традиція, за якою кожен наш клас ‒ це певний гурт, який має свою назву, емблему і девіз. У спадок нашим п՚ятикласникам від випускників минулого року перейшла назва гурту ‒"Козачата". Але козаки, перш ніж їх приймали на Січ, проходили випробування. І ми теж хочемо сьогодні перевірити наших п՚ятикласників: чи вони сміливі і розумні, чи кмітливі і вправні, чи талановиті і веселі, чи можуть носити звання козака ‒ тож проведемо сьогодні посвяту в «Козачата»!
Привітайте наших пʼятикласників!
(під звуки козацького маршу заходять пʼятикласники: всі по парах, а попереду один з прапором. Закладає прапор в трибуну і всі стають на сцені. )
Вед 1. Розселив Господь людей по всьому світу і кожному народові дав землю. Богом дана земля є святою і рідною, тому її захист – це найперший обов’язок народів.
Вед 2. Для українців такою землею є Україна. Вона полита потом і кров’ю наших героїчних предків. Шануймо героїчну історію нашого великого народу! Вшануймо хвилиною мовчання памʼять всіх захисників і захисниць, які в боротьбі за нашу землю віддали своє життя.
(Хвилина мовчання). ДЯКУЮ!
Вед 1. Запорозька Січ! Мабуть немає жодної людини в нашій Україні, яка б не знала про славну Січ, про січове лицарство, про героїчні звитяги, про інші походи і подвиги славних козаків.
Вед 2. А чи є у цьому залі козаки веселі і сміливі, що силою та завзяттям можуть похвалитись та мови рідної не цураються? Які співи й танці полюбляють та мудрість народну не забувають?
(Пятикласники всі разом : Є!)
Вчитель. Звичайно, що є! Отже, зараз Вам доведеться пройти через випробування. І щоб ваш клас довів, що ви всі гідні бути гуртом «Козачата», потрібно бути дружніми і згуртованими, допомагати і підтримувати один одного, бо лиш у єдності наша сила!
Ну що ж, ви готові??
Для того щоб захищати свою країну, треба бути перш за все розумним і кмітливим. Давайте перевіримо, чи це так!
(1.Вікторина)
1) Наука, що вивчає минуле людства (історія)
2) Прізвищем якого гетьмана назване місто в Україні і ціла область?(Хмельницький)
3) Якщо б Україна була людиною, то яке день народження святкувала б вона у цьому році? (32)
4) Назвіть щонайменше 5 назв, як називають у різних регіонах України картоплю (ріпа,бульба, бараболя, барабуля, мандибурка)
5) Якого поета називають Кобзарем? (Шевченка)
6) Назвіть найдовший духовий музичний інструмент (трембіта)
7) Найвідоміший козацький танець (гопак)
8) Продовжіть українські приказки:
Вискочив як…(Пилип з конопель)
Не кажи гоп, …(поки не перескочиш)
Кожна жаба… (своє болото хвалить)
Робота не вовк, … (в ліс не втече)
Як «на» - то чує, …(а як «дай» - то глухий).
9. Що стане більше, якщо його перевернути догори ногами? (Число 6).
10. Хлопчик розповідає: "Вчора був такий жахливий дощ, а мій батько не взяв ні парасольки, ні капелюха. Коли він з'явився в дверях, вода лилася з нього струмками, але жодна волосина на його голові не змокла. Сховатися від дощу в радіусі милі від нашого будинку ніде - навколо голий степ". Чому жодна волосина на голові чоловіка не промокла (Батько хлопчика був абсолютно лисим).
11. Які зуби у людини з'являються останніми? (Штучні).
12. Хто може підняти і пересунути і коня, і слона?(Шахіст)
13. Росте в саду береза.
У неї 5 великих гілок.
На кожній великій гілці по 10 маленьких гілочок,
на кожній маленькій гілочці — по 1 яблуку.
Скільки всього яблук росте на цьому дереві? (А хіба яблука на березі ростуть?)
14. Якою рукою потрібно розмішувати чай?(Рукою не потрібно, потрібно ложкою)
15. Що станеться з білою хустинкою, якщо її опустити в Чорне море? (Намокне).
Вчитель. Дякую вам за відповіді, усі ви ‒ розумники!
А ще козаки любили у вільний час веселитись! Ви, діти, вмієте жартувати?
(Хором: так!)
Запрошуємо веселунів на сцену!
( Гуморески – 5 хлопців:_____________________________________________________________)
1. Петрик Коржик,
той, що ходить
до шостого класу,
листа в село накарлякав
дядькові Панасу.
«Добрий день вам,
дядьку й тітко!
Я ходжу до школи
й чув, що ви на тому тижні
свиню закололи.
Ми вас просимо у гості ‒
татко, я і мати,
і всі разом на вокзалі
будем зустрічати.
Я вас перший на пероні
між людьми побачу:
держіть в руках банку смальцю
і ногу свинячу!
2. Хто там, сину,
в двері стукав?
То якийсь дідок.
Зовсім лисий, у куфайці,
у руках ціпок.
Він говорить, що приїхав
із села до нас,
що колись ходив з тобою
у четвертий клас.
-Йди кажи: немає татка.
То якесь брехло.
У четвертім нашім класі
Лисих не було.
3. Батько з малим сином обідають. Тато повчає:
-Коли я їм, я глухий і німий.
-А я ‒ нормальний, ‒ відповідає хлопчик.
4. На розпеченому пляжі
лає дама даму:
-Та яке ж це виховання?
Та яка ж ви мама?!
Та скажіть же ви що-небудь
вашому синочку ‒
він же кидає грязюку
на мою сорочку!
‒ То якраз не мій синочок,‒
дама гордо мовить.‒
Мій он вашим капелюшком
жабеняток ловить.
5. Де взялися ми? ‒ онуки
спитали в бабусі.
А бабуся пояснила
в старовиннім дусі:
‒ Тебе знайшли у капусті,
тебе ‒ в бараболі.
Тебе знайшли під вербою,
Тебе ‒ на тополі.
Тебе знайшов на соломі
біля клуні татко…
І тут раптом обізвалось
якесь онучатко:
‒ От сімейка, так сімейка!
Хоч тікай із дому!
Хоч би одне появилось
на світ по-людському…
(оплески)
Вчитель. Що козаки вміли неперевершено танцювати ‒ це загальновідомий факт. Але й наші майбутні козачата і козачки мають хист до танцю. Запрошуємо на сцену для третього, танцювального випробування!
(танець у виконанні дівчаток)
Вчитель. Дякуємо нашим дівчаткам! Четверте випробування має на меті перевірити вправність і силу духу. Потрібні 5 хлопців, виходьте до нас
___________________________________________________________________ .
Завдання полягає в тому, щоб за 1 хвилину надути не менше 10 великих кульок. Таймер ‒ починаймо!
Вчитель. Козаки любили співати, співали вони й у будні, й на свята, й навіть у походах. А ви, майбутні козачата, вмієте пісень співати? …. То заспівайте нам пісню, це й буде вашим останнім сьогоднішнім випробуванням.
(співають пісню_______________________________)
Вчитель. Наші пʼятикласники сьогодні свої знання показали, жартували, й танцювали, навіть пісень співали, силу духу свого показали. То ж чи можемо ми назвати їх «Козачатами»?
Слово надається директору школи____________________.
(вітає, під музику дарує їм значки)
Виходять ведучі.
Вед 1:Ось і закінчилося наше свято. Всі ви були молодці. Пам'ятайте, ви — майбутнє України. Тож своїми знаннями, працею, здобутками повинні підносити її культуру.
Вед 2:Будьте гідними своїх предків, любіть рідну землю так, бережіть волю і незалежність нашої держави, поважайте свій народ і нашу мелодійну мову.
Вед 1: Дорогі друзі! Хай же козацькому роду не буде переводу!
Хотілося б вам усім побажати:
Добра, і злагоди, й краси,
щоб для України ви росли.
Вед 2. Хай вам щастить завжди й у всьому,
Не піддавайте серце злому.
Хай Бог нам усім допомагає
І рідний край оберігає!
Слава Україні!
1. Петрик Коржик,
той, що ходить
до шостого класу,
листа в село накарлякав
дядькові Панасу.
«Добрий день вам,
дядьку й тітко!
Я ходжу до школи
й чув, що ви на тому тижні
свиню закололи.
Ми вас просимо у гості ‒
татко, я і мати,
і всі разом на вокзалі
будем зустрічати.
Я вас перший на пероні
між людьми побачу:
держіть в руках банку смальцю
і ногу свинячу!
----------------------------------------------------------------------------------------
2. Хто там, сину,
в двері стукав?
То якийсь дідок.
Зовсім лисий, у куфайці,
у руках ціпок.
Він говорить, що приїхав
із села до нас,
що колись ходив з тобою
у четвертий клас.
-Йди кажи: немає татка.
То якесь брехло.
У четвертім нашім класі
Лисих не було.
------------------------------------------------------------------------------------
3. Батько з малим сином обідають. Тато повчає:
-Коли я їм, я глухий і німий.
-А я ‒ нормальний, ‒ відповідає хлопчик.
-----------------------------------------------------------------------------------
4. На розпеченому пляжі
лає дама даму:
-Та яке ж це виховання?
Та яка ж ви мама?!
Та скажіть же ви що-небудь
вашому синочку ‒
він же кидає грязюку
на мою сорочку!
‒ То якраз не мій синочок,‒
дама гордо мовить.‒
Мій он вашим капелюшком
жабеняток ловить.
5. Де взялися ми? ‒ онуки
спитали в бабусі.
А бабуся пояснила
в старовиннім дусі:
‒ Тебе знайшли у капусті,
тебе ‒ в бараболі.
Тебе знайшли під вербою,
Тебе ‒ на тополі.
Тебе знайшов на соломі
біля клуні татко…
І тут раптом обізвалось
якесь онучатко:
‒ От сімейка, так сімейка!
Хоч тікай із дому!
Хоч би одне появилось
на світ по-людському…