Сценарій виховного заходу "Ми чуємо тебе, Кобзарю, крізь століття"

Про матеріал

Мета заходу: вшанувати великого сина українського народу - Т.Г.Шевченка; узагальнити, доповнити й конкретизувати знання учнів про нього; продемонструвати красу і чарівність Шевченкового слова; розвивати акторські здібності в декламуванні віршів поета; виховувати почуття національної самосвідомості, патріотизму, повагу й шанобливе ставлення до поета та його спадщини.

Перегляд файлу

1

 

Відділ освіти виконкому Саксаганської районної у місті ради

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Виховний захід

Ми чуємо тебе, Кобзарю,

крізь століття

(конкурс знавців творчості Т.Г.Шевченка)

9 клас

 

 

Вчитель української мови та літератури КЗШ №17

Шевченко Наталя Володимирівна

 

 

 

 

 

м. Кривий Ріг

2018


Ведуча Доброго дня, любі друзі! Сьогодні ми зібралися, щоб вшанувати пам’ять нашого земляка, геніального поета Тараса Григоровича Шевченка.

1-й учень Щовесни, коли тануть сніги

  І на рясті засяє веселка,

  Повні сил і живої снаги

  Ми вшановуємо пам’ять Шевченка.

2-й учень  Ти, Тарасе, сьогодні

  Нас зібрав докупи

  І зійшлися у цій залі

  Шевченка онуки.

3-й учень  Хліб і сіль тобі, Тарасе,

  Сьогодні підносимо…

  Вшанувати цю гостинність

  Оплесками просимо.

4-й учень  Ти перед нами стоїш, як світоч,

   Ти перед нами гориш і світиш,

   Ти перед нами, ти серед нас,

   Бо допалав ти, але не згас..!

1-й учень У грудях народу – у кожній жилці,

2-й учень У гаях народних – у кожній гілці,

3-й учень У кожній хвильці твого Дніпра

4-й учень Цвіте твій голос і не вмира.

( учні підносять хліб і сіль до портрету Т.Г. Шевченка)

Ведучий Вшановуємо ми пам’ять грою ерудитів. У словнику Даля, де зібрано 2000 слів, на наше здивування, немає такого слова!

Ведуча Хто ж такі ерудити ?

Ведучий Це слово є в словнику іншомовних слів.

Ерудит – людина, що має глибокі різносторонні знання. Отже, людина ця широко обізнана, начитана.

Ведуча  Ми – старанні школярі,

  Любимо читати

  І вчимося залюбки:

  Хочемо все знати.

Ведучий До гри запрошуються ерудити 9-А та 9-Б класів (представлення команд)

Ведуча І –й тур – біографія Кобзаря

На запитання ведучих першою відповідає та команда, яка першою піднімає пелюсток, але не пізніше, ніж через 20 сек. Якщо команда дає неправильну відповідь, право відповіді переходить до команди-суперника. Правильна відповідь – 1 бал, дострокова – 3 бали.

1. Назвіть братів і сестер Шевченка.

(У нього було 2 брати і 5 сестер: Катерина, Марія, Микита, Ярина, Марія, Йосип, Марія)

2. Які пророчі слова вимовив, вмираючи, батько Тараса?

(«Синові Тарасу із мого хазяйства нічого не треба; він не буде абияким чоловіком..)

3. Навіщо малий Тарас років шести ходив з Кирилівки шукати залізні стовпи?

(Щоб подивитися, на чому усе-таки тримається небо)

4. Хто вважається першим учителем малювання?

( Майстер Ширяєв )

5. Як сталося, що Шевченко потрапив до Академії мистецтв ?

( Перемальовуючи статуї в Літньому саду, Шевченко зустрів земляка – художника Сошенка, який познайомив його з видатними діячами, в тому числі з К. Брюлловим)

6. Хто з російських діячів намагався закрити дорогу Шевченку в літературу ?

( Бєлінський, який вважав Україну бічною річкою, яка впадає у велику ріку російської історії, а поезію Шевченка « ряснотою найвульгарніших слів і виразів)

7. Що було справжньою причиною арешту Шевченка?

(Його революційні вірші: збірка «Три літа» і поема «Сон»;участь у Кирило-Мефодіївському товаристві )

8. Яким псевдонімом Т.Шевченко підписував твори на засланні, щоб спробувати їх надрукувати?

( Дармограй )

9. Як планував Шевченко влаштувати своє життя після заслання ? Чи вдалося це йому?

(Мав намір купити або взяти в аренду кілька десятин землі над Дніпром, побудувати хатину, одружитися і дожити віку в спокої та посильних трудах. Але його було заарештовано і відправлено до Петербурга)

10. Де поховано Шевченка ?

( Спочатку на Смоленському кладовищі в Петербурзі через три дні після смерті, а в травні труну перевезли на Україну і поховали на Чернечій горі біля Канева)

 

Ведучий Ну, що ж ви достатньо знаєте біографію Шевченка. Тепер слово за журі.

Ведуча ІІ – тур – виконання пісні на слова

                           Т. Шевченка.

  ( оцінюється по 5-ти бальній системі )

Ведучий ІІІ – тур –літературна спадщина поета.

Запитання ставлять командам по черзі і на роздуми дається 10 сек

1. Як називається перша збірка Шевченка і скільки творів туди ввійшло?

( « Кобзар», 8 творів )

2. Кому присвячена поема « Катерина» ?

( Василю Андрійовичу Жуковському )

3. Назвіть перший твір на історичну тематику. Кого він оспівує ?

( Поема « Іван Підкова» - оспівує І.Підкову, який очолював воєнні походи козаків)

4. З яких джерел брав Шевченко матеріал для поеми « Гайдамаки» ?

( Усної народної творчості, розповідей діда та старих людей )

5. Кому присвячена поема «Єретик» і чому ?

(Шафарикові – чеському вченому )

6. Якого звичаю дотримується Катерина з однойменної поеми Т.Шевченка ?

( Залишаючи назавжди свій край, люди брали жменю рідної землі, яку мали покласти в труну при похованні в чужій стороні. Цього звичаю дотримується і Катерина)

7. Як був написаний «Заповіт» ?

(У 1945р. гостював на Переяславщині, застудився і захворів запаленням легенів. Хвороба могла бути смертельною, тому треба було сказати людям останнє слово )

8. Назвіть причини написання « Кавказу».

(Поштовхом до написання стала смерть друга Шевченка – Яківа де-Бальмена, а ще одною причиною було те, що поет радів, що хоч один народ захищає свою волю )

Ведуча Журі, вам слово.

Ведучий ІV – тур –Шевченко-художник.

До кімнати заходить листоноша Пєчкін. В руках у нього бандероль, а через плече сумка.

Пєчкін Це турнір ерудитів ?

Ведуча Так.

Пєчкін А я – листоноша Пєчкін. Вам лист від дядька Федора ( читає )

"Шановні ерудити ! Дізнався про ваш турнір і вирішив поставити кілька запитань щодо живописної спадщини, бо якщо поетична спадщина – це понад 240 творів, то живописна – близько 1 200."

1. Які нагороди одержав Шевченко і за що – покажіть ці картини.

( 3 срібні медалі ІІ ступеня: за малюнок з натури, картини «Циганка-ворожка» і «Хлопець-жебрак, що дає хліб собаці» )

2. Чому Шевченко, бувши улюбленим учнем К. Брюллова і найкращим учнем Академії, одержав лише срібні медалі й не отримав жаданого для всіх живописців відрядження до Італії ?

( На екзамені він не представив обов’язкові тоді композиції на біблійні та античні сюжети, а намалював картини, названі попереду, які мали реалістичні сюжети )

3. Знайдіть перший малюнок Шевченка, зроблений у засланні.

(1 роботою вважається автопортрет, зроблений олівцем: у солдатському кашкеті з надписом «3р» ( третя рота )

4. Знайдіть картину, яка має однакову назву з поемою.

( «Катерина» )

Пєчкін А ще тут у мене є бандероль для вас (розкриває, дістає згорнуту картину К.Брюллова «Портрет Жуковського», показує членам команди і глядачам). А до неї прикріплена записка. Що в ній ? Ага ! Одного з ваших вболівальників цікавить, хто автор цієї картини і як він був пов’язаний із Шевченком?

Пєчкін Ой ! Тільки-но надійшла вам і телеграма ! Ось вона: « Ви гідні перемоги !» А слово за журі.

Ведучий V- тур – конкурс капітанів

  Перед вами 3 завдання :

1. Відгадайте твір, уривок з якого вам підготували читці команди суперника:

І. –« Сон» , «Якби ви знали паничі», «Плач Ярославни»

ІІ. –« Сон» , «Мені тринадцяти минало», « Катерина».

2. Вкажіть зайвий твір. Чому зайвий ?

1. «Іван Підкова», «До Основ’яненка», «Кавказ», «Гайдамаки».

( «Кавказ» - написаний в період «трьох літ», всі інші - рання творчість)

2 «Утоплена», «Причинна», «Тополя», «Катерина»

(«Катерина» - поема)

3. «Єретик», «Кавказ», «Мені однаково», « Сон»

( «Мені однаково» - написано в період заслання, інші – в період «трьох літ»)

4. «Кавказ», «Єретик», «Сон», «Наймичка»

(«Наймичка» - поема про жіночу долю, інші - піднімають народ на боротьбу)

3. Вкажіть, з яких творів ці герої ?

І.

  • Ганна, Марко, Трохим, Настя – «Наймичка»
  • Ян Гус –«Єретик»
  • Конфедерати – «Гайдамаки»
  • П’яниця, якому сниться хтозна-що – «Сон»

ІІ.

  • Галя, Назар, Хома, Стеха, Гнат – «Назар Стодоля»
  • Галайда - «Гайдамаки»
  • Три душі, три ворони, три лірники – «Великий льох»
  • Колонізатор – «Кавказ»

Ведуча Поки журі підводить підсумки конкурсу, у нас Музична пауза

( виконання пісні Шевченка на домрі )

Ведучий Останній VІ тур – театралізація твору Т.Шевченка (Домашнє завдання )

І. «Гайдамаки» ( прощання Яреми з Оксаною, смерть батька Оксани)

ІІ. «Назар Стодоля» ( сватання Галі, розкриття обману)

Ведуча Ну, а тепер час підводити підсумки. Слово надається журі.

Ведучий  Побільше, друзі, книг читайте,

  Знання глибокі з них черпайте.

  Їх за плечима не носити.

  Умійте мріяти й творити.

  Закінчуючи свято, хочеться сказати щирі слова:

1-й учень  Ми чуємо тебе, Кобзарю, крізь століття,

  І голос твій нам душі окриля.

  Встає в новій красі, забувши лихоліття,

  Країна наша – мрія Кобзаря !

2 – учень  Ми здійснили, наш Тарасе, твої заповіти :

  Вже немає більше пана у нашій країні.

  Вічне щастя, світлу долю здобули ми нині.

  Вже навіки Україна розігнала тучі.

  Сонце правди осяває і Дніпро, і кручі.

  І ніщо вже не затьмарить і краси, і згоди.

  І тебе в сім’ї великій, в сім’ї вольній, новій

  Ми врочисто споминаєм своїм вдячним словом !

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 57
Оцінки та відгуки
  1. Пихтіна Лілія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Лучинський Михайло
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Ревенко Елена
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Радченко Зоя
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Пономаренко Ольга
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  6. Жаннусик Жанна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  7. Zhadan Nastya
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  8. Орленко Кирилл
    Очень впечатлило!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  9. Shumelchuk Katerina
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  10. Гриценко Костя
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  11. Khonor Lady
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  12. Казак Валерий
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  13. Осокіна Кіра
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  14. Данко Наталія Вікторівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  15. Тупало Ольга
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  16. Shumelchuk Alla
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  17. Плугарь Максим
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  18. Яким Давид Петрович
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  19. Князьков Олександр Сергійович
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  20. Фурсова Анна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  21. Фодеева Виктория
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  22. Мунтяну Виолетта
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  23. Прудченко Иван
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  24. Бодя Фастийчук
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  25. franchuk misha
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  26. Шумельчук Ирина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  27. Паша Титаренко
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  28. гав гав
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  29. Cat Vika
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  30. Kazak Dashulya
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  31. Фурсова Ірина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  32. Чекалова Оксана Едуардівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  33. Морозов Владислав
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  34. Лапченко Юля Петрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  35. Вінницька Олена
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  36. Мешков Виталик
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  37. Сагайдак Яна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  38. Яким Наталя Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  39. Сєдова Юлія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  40. Сєдова Юлія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  41. Konina Katerina
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  42. Глоба Олексій Андрійович
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  43. лапченко игорь
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  44. Василь Лєсак
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  45. Корабльова Людмила Олексіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  46. Василенко Тетяна Василівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  47. Качуровский Костя
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  48. Гужеля Олександра Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  49. Осокина Валерия
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  50. Качуровский Олег
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  51. Лагутіна Ольга Вікторівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  52. Глоба Марина Анатоліївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  53. Жук Валентина Василівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  54. Шелудько Ніна Степанівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  55. Казак Олечка
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  56. Трухачова Ірина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  57. Подшивалова Наталя
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 54 відгука
doc
Додано
3 лютого 2018
Переглядів
3168
Оцінка розробки
5.0 (57 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку