Сценарій виховного заходу на тему: "Всесвітній день прав дітей"

Про матеріал
«Продовжувати формувати уявлення про права дитини. Ознайомити учнів з поняттям «право», «Конституція», «Декларація», «Конвенція». Акцентувати увагу на правах дитини, які порушуються в родині, у школі. Розвивати увагу, старанність. Виховувати повагу до своєї сім'ї, друзів, оточуючих, почуття дисциплінованості.
Перегляд файлу

Сценарій виховного заходу на тему:

"Всесвітній день прав дітей"

«Продовжувати формувати уявлення про права дитини.

Ознайомити учнів з поняттям «право», «Конституція», «Декларація», «Конвенція».

Акцентувати увагу на правах дитини, які порушуються в родині, у школі.

Розвивати увагу, старанність.

Виховувати повагу до своєї сім'ї, друзів, оточуючих,

почуття дисциплінованості.

 

Хід свята

 

Ведуча. Доброго дня, друзі!

 

 

 

Ми зібрались сьогодні для того, щоб поговорити про права дітей, тобто про наші права.

 

Ведучий.  І саме з цієї нагоди проходить сьогоднішній наш захід та для Вас

 

дорогі наші друзі звучить пісня у виконанні _учнів 2-В кл. та 4 –В кл.

 

Пісня « Малюки»

 

1. І знову сонце прокидається, немов кораблики пливуть хмарки,

 

І перехожі озираються, бо ми співаємо, ми - малюки!

 

 

 

А нам, веселій дітворі, всі каруселі вже малі,

 

Немов дзвіночки голоси, і посміхаємось усі!

 

 

 

П-в: Каруселі закружляють навесні,

 

І прийдуть в оселі самі добрі дні, 2 р

 

 

 

2. І знову сонце прокидається і посміхається нам з висоти,

 

Що забажаєш - те і станеться, якщо по справжньому захочеш ти!

 

 

 

А нам, веселій дітворі, всі каруселі вже малі,

 

Немов дзвіночки голоси, І посміхаємось усі!

 

 

 

П-в: Каруселі закружляють навесні,

 

І прийдуть в оселі самі добрі дні, 2 р

 

 

 

2. І знову сонце прокидається і посміхається нам з висоти,

 

Що забажаєш - те і станеться, якщо по справжньому захочеш ти!

 

 

 

А нам, веселій дітворі, всі каруселі вже малі,

 

Немов дзвіночки голоси, І посміхаємось усі!

 

 

 

П-в: Каруселі закружляють навесні,

 

І прийдуть в оселі самі добрі дні, 2 р

 

 

 

Соло лалалалала

 

Приспів  2р

 

 

 

Ведуча. Давним-давно, ще у стародавні часи, у людей виникла необхідність відстоювати свої права. Спочатку це ро­били силою. Слабка людина не мала жодних прав, якщо в неї не було сильного покровителя, що бажав би допомогти їй у ви­рішенні спорів.

 

Ведучий. Тривалий час діяв неписаний закон «Хто сильний, той і правий». Але коли виникли перші держави, правителі яких прагнули встановити загальний справедливий порядок і нор­ми життя для усіх громадян, у людське суспільство прийшов закон права. Тепер держава ставала на захисті й сильного, й слабкого. Головним критерієм права стала справедливість, а не сила.

 

Ведуча. З тих пір минуло чимало століть. Держави ство­рювалися, розросталися, процвітали або гинули. Чому? Як свідчить історія, правителі й уряд не завжди піклувалися про свій народ. Так, оголошуючи сусідній країні війну чи прий­маючи яке-небудь політичне рішення, правитель прагнув за­довольнити лише свої інтереси й зовсім не замислювався над долею простих людей.

 

Ведучий. Отже, людству потрібно було щось при­думати, знайти такого захисника, який міг би примусити дер­жаву поступитися своїми інтересами заради інтересів своїх громадян і постійно піклуватися про них.

 

1-й  учень

 

Я хочу жить, я маю право

 

  Я маю право, на права,

 

  Я маю право на журнал,

 

   Газету, комік і книжки.

 

2-й  учень

 

   Я маю право жить в добрі.

 

  Я хочу їздить в табори

 

   Я маю право, я - дитина.

 

  А ще я хочу бути здоровою.

 

  Я маю право на житло,

 

   Батьків, освіту, і на друзів.

 

3-й  учень

 

Найбільше я хочу,

 

Щоб мир був на світі,

 

Як небо — у зорях,

 

А сад наш — у цвіті.

 

4-й  учень

 

Найбільше я хочу,

 

Щоб сонце щоранку

 

Зі мною віталось,

 

Присівши на ґанку.

 

5-й учень

 

Найбільше я хочу,

 

Щоб рідна матуся

 

Всміхнулась мені,

 

Коли я усміхнуся.

 

 

 

 

 

Учень.

 

Спів радісний під небом лине,

 

Летить в блакить парад пісень,

 

Нехай же стане днем дитини

 

У всьому світі кожен день.

 

 

 

Учень.

 

Хай струни святково бринять знову й знову,

 

І радість не гасне у юних серцях,

 

Промінчиком сонце торкне веселково

 

І щастю дитини не буде кінця.

 

 

 

Ведуча. А зараз під ваші аплодисменти пісня  «МИ - ЩАСЛИВІ ДІТИ»

 

МИ - ЩАСЛИВІ ДІТИ

 

1. На нашій планеті прекрасній

Лиш милий один серцю край

Небо блакитне і зіроньки ясні

Ти гарна земля, наче рай

Приспів:

Я і ти, я і ти

Ніде правди діти

На своїй землі святій –

ми щасливі діти

2. Хай в цілому білому світі

Панує краса і любов

За все, що дала нам земля наша рідна

Ми дякуємо знов і знов

Приспів.

3. Давайте ми всі, любі діти,

посіємо щастя зерно

тут нам жити, тут нам любити,

тут нам творити добро

Приспів. 2 рази

 

 

 

Ведучий. Місію такого захисника взяла на себе міжнарод­на організація ООН.

 

 

 

1-й учень. 1945 року, після закінчення Другої світової війни — найжахливішої і найжорстокішої війни за всю іс­торію людства — народи багатьох країн вирішили, що задля збереження миру їм слід об'єднатися. Навіщо?

 

2-й учень. Для того, щоб будь-які конфлікти та суперечки між країнами в подальшому вирішувались не воєнним шляхом, а мирним, за столом пере­говорів. Саме з цією метою 1945 року була створена Органі­зація Об'єднаних Націй (ООН). До речі, одним із її засновни­ків була Україна.

 

3-й учень. А 1948 року держави, що увійшли до ООН, підписали Загальну декларацію прав людини — документ, у якому вони пообіцяли одна одній і своїм народам забезпечи­ти громадянські права й свободи, рівність усіх перед законом, особисту недоторканність, свободу совісті, можливість дотри­муватись своєї релігії й багато іншого.

 

4-й учень.  Загальна декларація прав людини — важливий і корисний документ. Але в ньому говориться про людей за­галом — і жодного слова про дітей. Але ж діти потребують особливої уваги й захисту з боку держави.

 

5-й учень. Саме тому 20 листопада 1989 року ООН прийняла окремий документ під назвою «Конвенція про права дитини». У ній держави беруть зобов'язання дотримуватись прав кожної дитини. І наша держава також під­писалася під цим документом, а значить — пообіцяла світові піклуватися про своїх маленьких громадян.

 

6-й учень.

 

Конвенція — це угода, договір між державами з певних питань. У даному випадку — з питань прав дітей. Підпи­савши цей документ, уряди домовилися охороняти права дітей, які живуть на територіях цих держав.

 

7-й учень.

 

У Конвенції визначено, що дитиною вважається лю­дина, якій ще не виповнилося 18 років, що всі діти наро­джуються вільними і рівними у своїх правах і що не мож­на їх піддавати дискримінації через національну, етнічну, релігійну, расову ознаки, а також через стать, політичні переконання.

 

Учень.

 

Всміхається сонце привітно й ласкаво,

 

Цей день на планеті хай щастям сія.

 

Час радісно лине, змістовно й цікаво,

 

Добробутом повниться кожна сім'я.

 

 

 

Учень.

 

Хай війни стихають від сміху дитини,

 

Душа очищається, серце співа,

 

А розум підносить крізь будні людину,

 

Порядність всю Землю нехай обійма.

 

 

 

Ведуча. А наше свято продовжує  танець «Ми маленькі діти»

 

 

 

Ведучий. Дитина має право на освіту і обов'язок держави забезпечити доступну для кожної дитини безкоштовну обов'язкову початкову освіту.

 

Учень.

 

         Учися, дитино, Бог буде з тобою,

 

         З Любов'ю тебе шануватиме світ,

 

         Учися, щоб сіять добро поміж люди, -

 

         І житимеш вічно, не згине твій слід!"

 

 

 

Ведуча. Життя кожної дитини є найціннішим не тільки для батьків. Кожна країна має забезпечувати гідне життя та здоровий розвиток дітей своїх маленьких громадян. Ніхто не може бути свавільно позбавлений життя. (Вірш "Мамо")

 

 

 

Учениця.

 

Мамо, ти чуєш, мамо!

 

Я вже живу віднині:

 

Мамо вже б'ється серце

 

В мене, у новій людині.

 

Чуєш, як кров пульсує

 

В мені із твоєю, мамо.

 

Разом із твоїм серцем

 

Моє стукотить так само.

 

Учениця.

 

Мамо, я хочу жити,

 

Рвуся до сонця, світла,

 

Чую, як сходить жито,

 

Чую - земля розквітла.

 

Мамо ти чуєш, мамо,

 

Я хочу на тебе дивитись,

 

я так поспішаю, мамо,

 

Для тебе на світі з'явитись.

 

Учениця.

 

Я хочу дивитись в очі,

 

Я хочу тебе любити,

 

Невже я багато хочу,

 

Мамо я хочу жити!

 

Я хочу в життя прийти...

 

І раптом... та, що це, мамо?!

 

Мамо!... невже це ти?!                            

 

За що ти вбиваєш, мамо?!

 

Учениця.

 

Мамо! Та зачекай...

 

В мене ж ще сил нема.

 

Мамо, пусти у рай.

 

Мамо, мамусю, мА...

 

Здригнеться земля уся

 

І камінь застогне з муки

 

Будь проклятий той,

 

В кого у крові дитячій руки.

 

І земля в небесну даль

 

І сонцю не дасть світити

 

Оте стоголосе "мамо!"

 

Якому на дали жити!

 

Пісня «Мама»

 

Хто мене зігріє в темну ніч,

Хто мені тихенько заспіває?

Ми з тобою, мамо, віч - на - віч.

Знаю я, що кращої немає.

Хай минають дні, летять роки

I, нехай, складне стає так просто.

Може вже й доросла я.

Я не буду казати, та знай ми блукаємо між світами.

Але там, де у неба є край, чути пісню моєї мами.

Я не буду казати, та знай ти у мене одна єдина.

Тільки ти чекай. Мамо, я до тебе лину.

Хто мене зігріє в темну ніч?

Доля, мов ріка, така глибока.

Тільки ми з тобою віч - на - віч

Ніжна моя мамо синьоока.

Хай минають дні, летять роки

I, нехай, складне стає так просто.

Може вже й доросла я.

Я не буду казати, та знай ми блукаємо між світами.

Але там, де у неба є край, чути пісню моєї мами.

Я не буду казати, та знай ти у мене одна єдина.

Тільки ти чекай. Мамо, я до тебе лину.

Я не буду казати, та знай ми блукаємо між світами.

Але там, де у неба є край, чути пісню моєї мами.

Я не буду казати, та знай ти у мене одна єдина.

Тільки ти чекай. Мамо, я до тебе лину

Ведучий. Діти мають право на медичну допомогу за вищими стандартами, які реально може забезпечити держава і жодна дитина не може бути позбавлена доступу до ефективної охорони здоров'я.

 

Сценка.  Айболит

 

Добрий день малята. Ось бинти і вата

 

Хто поранений у нас 123,і все гаразд

 

А тепер я від’їжджаю вам здоров’я всім бажаю.

 

На здоров'я і на ліки

 

Мають право усі діти. 

 

Ведуча. Діти мають право на житло, відпочинок, довкілля та участь у культурному та творчому житті.

 

Сценка. Зайчик, Лисичка, Ведмідь

 

Зайчик

 

Раз,два,три,чотири,п’ять

 

Вийшов зайчик погулять!

 

В мене є смачна цукерка,

 

Є скакалка, є люстерко(показує)

 

Лисиця

 

Йди сюди, малюк вухастий!

 

Мусиш все мені віддати!

 

Дай скакалку! Дай цукерку!

 

Тай на що тобі люстерко?

 

Це мені воно згодиться,

 

Я ж красунечка Лисичка!

 

Ведмідь

 

Конвенції,Лисице,

 

Ти звичайно не читала

 

Є такий закон на світі,

 

Це – серйозна дуже справа.

 

Ображать не маєш права

 

Слабших себе і малих!

 

Тож віддай все малювові,

 

Бо такий закон для всіх!

 

Ти,зайчисько, пам’ятай

 

Про права все добре знай,

 

Про дитинство, про щасливе

 

Думаю, що це можливо.

 

7-й учень

 

Я маю право жити на землі.

 

Творити, дихати, учитись,

 

Примножувать багатства всі її.

 

Своєю Україною гордитись.

 

8-й учень

 

                              Я маю право на здоров’я охорону

 

                              Яка б не трапилась біда,

 

                               Щоби завжди в моєму домі –

 

                               Спокійною була моя сім’я.

 

 

 

 

 

9-й учень

 

У школі всіх наук джерела

 

Зібрані зі всього світу.

 

Обіцяю добре вчитись

 

Я маю право на освіту.

 

10-й учень

 

                                 На чисту воду і на хліб духмяний

 

                                 Я маю право раз і на завжди

 

                                  Всім дітям достатнє харчування

 

                                  Потрібне, щоб здоровими росли

 

11-й учень

 

Я маю право на веселку і весну,

 

На щедру осінь і на тепле літо,

 

На зиму, так безмежно чарівну,

 

І на лани із стиглим житом.

 

12-й учень

 

                                   На золотаве сонце в небесах,

 

                                   Що щедро Україну зігріває,

 

                                   На соловейка спів в гаях,

 

                                    І на любов батьків, безмежну і безкраю.

 

13-й учень

 

Тому я щиро всім в житті бажаю

 

Зростати гідно справжніми людьми.

 

Бо всі ми українці маєм право.

 

 

 

Учень.

 

На цій землі і жити, і рости.

 

Я під сонцем багатства не знаю,

 

Що затьмарило б душу мою,

 

Лиш земля моя бачиться раєм,

 

Я на ній повним зростом стою.

 

Солов'їних переспівів стільки,

 

Що злітає душа від краси.

 

 

 

Учень.

 

Хай світанки твої, Україно,

 

Сонце сяйвом мережить своїм,

 

Щира пісня земна в простір лине,

 

І всміхається щастям наш дім.

 

Кожну квітку я хочу відчути

 

І стеблинку всім серцем своїм.

 

 

 

Учень.

 

Щоб в житті найдорожче збагнути

 

Щоб під сонцем моя Україна

 

Величавим розмаєм цвіла,

 

Й працьовита велика родина

 

У добрі і достатку жила.

 

Ведучий. Ось після таких красивих слів,звучить пісня «Ти моя Україно»

 

Пісня «Ти моя Україно»

 

Нас розкидає життя по всьому світу,

Але всі ми України рідні діти.

І коли вже ностальгія душу крає

Мені пам’ять Україну повертає.

 

Україно, прихилюся я до тебе,

Помолюся за твоє безкрайнє небо.

Твоя мова калинова, солов’їна.

Зігріває моє серце Україна. Україна!

 

Ти моя Україна, і до тебе я лину,

Бо моє тут коріння, бо моє тут ім’я.

Ти моя Україна, я для тебе дитина,

 

 

Я для тебе дитина, я частинка твоя.

 

Ти мене поклич і я тебе почую,

Твої болі, твої радощі відчую.

Повертатися до тебе буду знову,

Бо в житті моєму ти не випадкова, Україна!

 

Ти моя Україна, і до тебе я лину

Бо моє тут коріння, бо моє тут ім’я

Ти моя Україна, я для тебе дитина.

Я для тебе дитина, я частинка твоя.

 

Ведуча. Чи любите ви казки? Їх люблять і діти, і дорослі. Отже, до нас на свято завітала казка.  Але казка наша незвичайна, вона більш сучасна. Послухаємо наших героїв.

 

Сценка

 

Буратіно: Виходить, що наша держава повинна піклуватися про своїх дітей?

 

Мальвіна: О, ви робите незвичайні успіхи, Буратіно! І лише одна – однісінька країна відмовилася. Це Країна Дурнів.

 

Буратіно: А цікаво, що це за права, які начебто я маю?

 

Мальвіна: Ну, ось, наприклад: «Ніхто не має права ображати іншого, принижувати його, карати» . Як це робив Карабас – Барабас.

 

Буратіно: Ух ти! Здорово! А ще!

 

Мальвіна: А ще кожна дитина має право ходити до школи і вчитися безкоштовно, щоб стати грамотним, розумним і вихованим.

 

Буратіно: Подумаєш, а, якщо я не хочу вчитися?

 

Мальвіна: Значить, ви порушуєте виконання Конституції. Адже крім прав кожна дитина повинна пам’ятати про свої обов’язки. Ходити в школу, Буратіно, - це і ваш обов’язок.

 

Буратіно: Я так і знав! Зразу палки в колеса! Я думав, якщо мені дають права, це значить, можна робити що завгодно!

 

Мальвіна: Ох, який же ви негідний хлопчисько! Усі люди народжуються вільними і рівними, усі мають однакові достоїнства і права. Усі наділені розумом і повинні ставитись один до одного, як брати і сестри, незважаючи на колір шкіри.

 

Буратіно: Та це дурість якась написана! Люди не можуть народжуватись однаковими, рівними: наприклад, мій сусід, хлопчик, коли народився, важив 3 кг, а його братик – 2 з половиною…

 

Мальвіна: Послухай: народжуватись рівними – це не значить народжуватись однаковими на зріст і вагу або однаково сильними чи красивими. Це значить – народжуватися людьми. Адже ж ніхто ще не народився на світ міністром з портфелем або генералом з пагонами!

 

 

 

«Казкова правова вікторина».

 

Ведучий. Які права порушив Вовк у казці „Червона Шапочка”?

 

Учень. Порушено право на життя і житло

 

Ведуча. Які права порушено у казці «Гидке каченя»

 

Учень. Порушено право на ім’я

 

Ведучий. Яке право порушено у казці  про царя Солтана

 

Учень. Діти мають право жити зі своїми батьками, і нікому не дозволено їх розлучати.

 

Ведуча. У казці Андерсена „Дюймовочка” який злочин вчинили окремі персонажі проти Дюймовочки?

 

Учень. Діти мають ставлення як до рівних

 

Ведучий. Які права порушені у казці «Три ведмеді»

 

Учень.Порушення права на відпочинок

 

Ведуча. Які права порушені у казці «Лисичка і Журавель»

 

Учень. Порушено право на харчування.

 

Ведучий. Які права Попелюшки порушувала Мачуха в  казці?

Учень. Кожна дитина має право на любов турботу і сім’ю

 

Ведуча. Які права порушені у казці «Білосніжка»

 

Учень. Кожна дитина має право на життя

 

Ведучий. Ось і підходить наше свято до кінця. Всі ви, учні, маєте певні права і повинні їх дотримуватись.

 

Ведуча. Дитина  незалежно від її раси, національності, кольору шкіри, статі, мови, релігії, етнічного чи соціального походження майнового стану, стану здоров?я, незалежно від її батьків та законних опікунів має:

 

Право на життя.

 

Право на ім’я та отримання громадянства.

 

Право знати своїх батьків.

 

Право на любов і піклування.

 

Право на житло.

 

Право на повноцінне харчування.

 

Право на освіту.

 

Право на відпочинок і дозвілля.

 

Право на медичну допомогу.

 

Право на об’єднання.

 

Право на власну думку.

 

Право на інформацію.

 

Право на повагу власної гідності і усіх форм насильства.

 

Право на захист від зловживання наркотиків.

 

Право  на захист від незаконного чи свавільного позбавлення волі, свободи.

 

Особлива турбота дітям-інвалідам, дітям-сиротам.

 

Жодна дитина не повинна бути жертвою насильства або війни.

 

 

 

Ведучий.

 

Діти були і залишаються найдорожчим скарбом, гордістю і   надією держави. Ми хочемо, щоб наші діти були здоровими, щасливими і розумними, жили в мирі, радості й були впевнені в завтрашньому дні.

 

14-й учень

 

Що треба для щастя й усмішки дитини?

 

—Щоб сонце ласкаве нас гріло щодня.

 

—Оселя затишна й чуйна родина,

 

—Мамина пісня щоб завжди жила.

 

—Щоб зорі вночі у вікно зазирали,

 

—Сади буйним цвітом цвіли навесні,

 

—Пташки від зорі до зорі щебетали,

 

—Бажання збувались великі й малі.

 

—Щоб небо не плакало з горя важкого,

 

—Земля не здригалась від туги й жалю.

 

—Бажаємо щастя простого й земного,

 

—В добрі хочу бачить Вкраїну свою.

 

15-й учень

 

Під мирним небом можна в щасті жити,

 

Сади ростити, мріяти й творити,

 

Нехай війни не знають діти,

 

І неляка тривожна мить.

 

16-й учень

 

Нехай злітає зграя голубів

 

Як символ миру у блакитне небо.

 

Бажання кожного без зайвих слів

 

Всі разом.

 

Ми хочемо миру! Нам війни не треба!

 

Ведуча.  Пісня «Ми за мир»

 

«Ми за мир»

 

1.Злітають до неба рядками дитячі листи-журавлі…

 

І чути молитву мами про мир на своїй землі.

 

2. І в золоті ниви колосся… а світ онімів від зла…

 

І діти, раптом, стали дорослі, - до нас увірвалась війна.

 

 

 

Приспів:

 

Нам потрібне мирне небо,

 

Синє-синє, світле-світле,

 

Миру нам сьогодні треба!

 

 

 

3.А кожен герой – він не воїн, він батько, він син у пітьмі…

 

Не знає він сну і спокою, і лиш запитання німі.

 

4.А скільки коштують сльози? Чи знаєш ціну життя?

 

Чи є та причина заради якої не стане у мами дитя?

 

 

 

5. Дай руку, бо разом ми сила, і серце запалим своє.

 

Це наше майбутнє, це наша країна, вона в наших душах є!

 

6. Ми вільні! Така наша доля. У нас є правда своя.

 

Не будемо жити ніколи в неволі! Ми сильні! Єдина сім’я!

 

 

 

Приспів:

 

 

 

Ти росіянин, румун, українець,

 

Німець, поляк, вірменин чи єврей.

 

В кожного з нас є тут своя родина,

 

Та Україна одна для людей!

 

 

 

В нас Україна одна,

 

Ми в цій країні єдині,

 

Боже, храни Україну!

 

Побажання дітей друзям, батькам, вчителям, гостям

1. Я бажаю здоров’я, радості, знань усім тим, хто ліворуч від мене, (повертається ліворуч)

2. Я бажаю щастя, успіхів, добра тим, хто праворуч від мене,

(повертається праворуч)

3. Я бажаю наснаги і процвітання тим, хто попереду від мене, (повертається вперед)

4. Я бажаю здоров’я, благополуччя всім людям, які живуть у моєму місті ; (руки підняти вгору)

5. Я бажаю здоров’я, щастя, злагоди всім людям України (руки в сторони).

6. Всі: Ми бажаємо здоров’я, щастя і миру всім людям на планеті Земля. (вверх руки, рухати долонями)

 

Ведучі: Дякуємо за увагу !

docx
Додано
4 листопада 2021
Переглядів
1824
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку