Тема: Правова свідомість школярів
Мета: Познайомити учнів з поняттям «девіантна поведінка» Навчити учнів протистояти девіантній поведінці, ознайомити з технологією прийняття відповідальних рішень. Формування позитивні якості особистості, що сприяють інтелектуальному, морально-етичному, естетичному розвитку. Стимулювати учнів вести здоровий спосіб життя.
-
Організація початку виховної години
Учні, які народились влітку- тупніть ногою, восени- плесніть у долоні, взимку- покажіть, що вам холодно, навесні-покрутіться.
-
Оголошення теми
Правова свідомість школярів
-
Очікування результатів
На нашому уроці присутні гості- це два учня: 1-й вихований учень, 2-й учень з девіантною поведінкою.( Девіáнтна поведíнка— поведінка індивіда або групи, яка не відповідає загальноприйнятим нормам) Які характеристики вихованого учня? Які характеристики учня з девіантною поведінкою? (відповіді учнів)
Вправа «Мушля» У мушлі формується перлинка – це піщинка, яка обростає певними часточками і утворюється дорогоцінна прикраса. Так і ви народились як піщинки, а зараз стаєте перлинками і вихованими людьми. Які ваші очікування від уроку (Я стану уважнішим до однокласників, членів моєї сім’ї, добрішим…)
-
Планування
Дійсно, зростання неповаги до старших, жорстокість і грубість-це актуальні проблеми сьогодення. Тому ми познайомимось з поняттям «девіантна поведінка» і навчимося протистояти девіантній поведінці, ознайомимося з технологією прийняття відповідальних рішень. Будемо формувати позитивні якості особистості.
-
Правила поведінки на виховній годині
-
Бути активним.
-
Не викрикувати.
-
Піднімати руку, якщо хочеш щось сказати.
-
Бути доброзичливим.
-
Говорити відповідно до теми.
-
Основна частина
-
Вправа «Характеристики сучасного підлітка» Назвіть характеристики сучасного підлітка, що починаються з даних літер: П І Д Л І Т О К
-
Вправа «Конституція підлітків» Напишіть правила, які допоможуть підліткам позбутися девіантної поведінки. Наприклад: Бути завжди правдивим. Бути уважним на уроках. Дотримуватися ПДР. Дотримуватися правил особистої гігієни. Бути уважним до членів сім’ї. Відповідати за свої вчинки.
-
Зарядка «Тостер, тост» Об’єднайтесь у трійки- двоє беруться за руки, а третій учень стає у середину, цей учень називається «тост»; два учня, що взялися за руки- називаються «Тостер». Тости водять хоровод навколо своїх тостів. За командою «тости» кожен тост переходить до іншого тостера. За командою «тостери» тостери переходять до іншого тоста.
Обговорення вправи.
Чи відчували ви себе затиснутими у тостер?
Ви так само почуваєтесь у лікарні?
Чи подобається вам коли на вас тиснуть?
Чи часто ви тиснете на людей?
-
Вправа «Сила волі» Завдання: одному учневі потрібно переконати іншого учня не вчити д/з.
-
Кажіть впевнено «Ні.»
-
Повторіть тричі «Ні. Ні. Ні.»
-
Знайдіть причину відмови «Я отримаю двійку.»
-
Залучіть союзника.
-
Запитайте «Чому я повинен це робити»
-
Застосуйте погрозу «Я розкажу батькам/вчителю.»
Вправа «Сила волі2» Завдання: одному учневі потрібно переконати іншого учня виконати щось шкідливе.
-
Ми маємо позбутися всіх впливів девіантної поведінки для того, щоб стати вихованими людьми. Також потрібно дбати про своє здоров’я.
Вправа «Яблуко» Яблуко – наш символ здоров’я. Учні отримують яблуко і по-черзі говорять, що таке здоров’я в їх розумінні. (Здоров’я- це стан повного фізичного, духовного і соціального благополуччя.)
-
Вправа «Кроки» учні пишуть на відбитках стоп кроки, які вони будуть здійснювати на шляху до здорового способу життя. «Стопи» розташовуються на дошці у напрямку до яблука – символа здоров’я.
-
Заключна частина
-
Вправа «Електричний струм» Давайте станемо у коло і візьмемося за руки. Ті учні, які вважають, що треба жити за правилами «конституції підлітків» передайте один одному по-черзі потиск руки. Коли ви передасте його мені, то я буду щаслива, що ви виростите порядними, вихованими, добрими людьми.
-
Що нового ви на уроці дізнались?
-
Вправа «Учень, який хоче бути вихованим, але не знає що йому робити». Дайте йому поради.