Сценарій виховного заходу ". Права дитини."

Про матеріал
Довести до відома учнів права та обов'язки дитини ,ознайомити з Конституцією України , вчити відрізняти права від обов'язків ,закріпити їх у пам'яті учнів . Розвивати культуру дітей ,ввічливість , чесність ,людяність.
Перегляд файлу

Сценарій виховного заходу « Права дитини «

Мета. Розповісти учням про права та обов’язки  дитини , ознайомити з Конституцією України , вчити відрізняти права від обов’язків , закріпити їх у пам’яті учнів . Розвивати культуру дітей , ввічливість , чесність , людяність .Виховувати дисциплінованість , повагу до товаришів.

Обладнання . Конституція України для школярів , брошура «Знай  свої  права » , ілюстрації.

Хід заняття.

Ми говоримо : права дитини . А хто така дитина ?

( Дитина – це така людина , якій ще не виповнилося 18 років ).

Кожна держава повинна піклуватися про своїх громадян: про чоловіків і жінок , багатих і бідних , про людей усіх національностей, будь – якого кольору шкіри , у тому числі про маленьких громадян .

У кожній демократичній державі є Конституція , яка захищає людину , гарантує її права.

А що таке Конституція ?

Конституція – Основний  Закон будь якої держави. У ній записані  усі правила , за якими повинні жити люди цієї країни . І правила ні в якому  разі не можна порушувати !

За допомогою Конституції держава піклується про своїх громадян. Але в усіх малих громадян є ще й своя Конституція. Вона називається « Декларація прав дитини »

Чи чули ви про документ « Декларація прав дитини » ?

10 грудня 1948 року проголосили Декларацію , завдяки якій запобігли 3-ій світовій війні. Вона має 46 статей , які включені до нашої Конституції . У цьому документі вперше  були зазначені права дитини.

Буратіно . Виходить , що наша держава повинна піклуватися про своїх дітей?

Мальвіна.  О , Ви робите незвичайні успіхи , Буратіно ! І  лише одна – однісінька країна відмовилася Це Країна Дурнів.

Буратіно. А цікаво ,що це за права , які начебто я маю ?

Мальвіна. Ну ось , наприклад : « Ніхто не має права ображати іншого,принижувати його , карати » . Як це робив , наприклад , Карабас – Барабас .

Буратіно.  Ух ти!  Здорово ! А ще !

Мальвіна. А ще кожна дитина має право ходити до школи  і вчитися безкоштовно , щоб стати грамотним ,розумним і вихованим.

Буратіно. Подумаєш ! А якщо я не хочу вчитися ?

Мальвіна.  Значить , Ви порушуєте виконання Конституції.  Адже крім прав , кожна дитина повинна пам’ятати і про свої обов’язки. Ходити у школу  , Буратіно , --- це Ваш обов’язок.

Буратіно . Я так і знав ! Зразу палки у колеса ! Я думав , якщо мені дають права , це значить , можна робити , що завгодно !

Мальвіна. Ви не маєте жодних здібностей до правознавства. Усі люди народжуються вільними і рівними , усі мають однакові достоїнства і права. Усі наділені розумом і повинні ставитися один до одного ,як брати і сестри , незважаючи на колір шкіри .

Буратіно.  Та це дурість якась написана ! Люди не можуть народжуватися  однаковими , рівними: наприклад  , мій сусід , хлопчик , коли народився , важив 3 кг. , а його братик  - 4 з половиною.

Мальвіна. Послухай :народжуватися рівними --- це не значить народжуватися однаковими на зріст і вагу або однаково сильними чи красивими. Це значить --- народжуватися людьми. Адже ж ніхто ще не народився на світ міністром  з портфелем  або генералом   з погонами .

А  зараз  ми  поговоримо про ті казки , де  були порушені  права  людей .

У  книзі О . С. Пушкіна  « Казка про царя Салтана » дорослими людьми був зроблений ганебний вчинок. « В бочку  з  сином  посадили , Засмолили , покотили.Та й пустили в Океан---- Мов велів так цар  Салтан ».

Чи мали право ці  люди таке чинити із царицею  і  дитиною ?

Я думаю , що це було дуже жорстоко , чи не так ?

У  Конституції  записано: « Головне право кожної людини – право на життя» .  І маленька  дитина теж має право жити . А вона могла загинути у хвилях океану  !

Снігова королева з казки  І. К. Андерсена « Снігова королева » викрала  хлопчика Кая , що мешкав у маленькому  будиночку з бабусею ,  і відвезла його у свій величезний льодовий  палац  .Вона обіцяла йому  подарувати увесь  світ ! І пару ковзанів на додачу .  Хто  знає , можливо вона хотіла хлопчикові добра ?

А чи мала вона право забирати , викрадати  Кая з рідної  домівки ? Діти  мають право на  життя зі  своїми рідними , і нікому не  дозволено  їх розлучити  .

У казці  Ш . Перро  « Попелюшка »  дівчина весь час працює   і тільки  працює.  І тут усіх  запросили  на  бал.

Матінко , --- сказала  вона , чи не  можна мені  хоч одним  оком  подивитися  на  бал ?. « Ха –ха –ха ! що тобі , замазуро ,робити у  королівському  палаці ?» Відповіла мачуха.

Хто тут неправий ?

Попелюшка  була дитиною. Дитина  має  право відпочивати , пограти  і повеселитися .

Жодна  дитина не повинна  бути  примусово  залученою  до  праці.

 

            ЗНАЙ  СВОЇ  ПРАВА

Всі  діти  мають  право  на  любов  і  піклування.

Діти є  рівні  у  правах.

Всі  діти  мають  право  на  повноцінне  харчування.

Мають  право  на  освіту.

Мають  право  на  відпочинок  і  дозвілля.

Мають  право  на  медичну  допомогу.

Жодна  дитина  не  повинна  бути  примусово  залученою  до  праці.

Жодна  дитина не  повинна  бути  скривджена  і зневажена.

Жодна  дитина  не  повинна  бути  жертвою  насильства  війни.

Жодна  дитина  не  повинна  бути  об’єктом  сексуальних  домагань.

Діти  мають  право  вільно  висловлювати  свої  погляди.

Діти  мають  право  на  свободу  совісті , думки  і  релігії.

Діти  мають  право  на  вільне  спілкування.

Діти  мають  право  на  інформацію.

Особлива  турбота  дітям  без  сімей.

Особлива  турбота  дітям – інвалідам.

Особлива  турбота  дітям ,  які  перебувають  у  конфлікті  із  законом.

 

ВИЗНАЧЕННЯ  ОБОВ’ЯЗКІВ  УЧНІВ .

1.Будь  чесним  , добрим , чуйним , людяним.

2.Не  бийся ( бійка показує , що ти не можеш по – дорослому вирішити  проблему  ).  Спробуй  переконати  товариша .

3.Допомогай  друзям.

4.Не  кричи , вислухай  товариша.

5.Людина починається  з  добра.

 

Вірш  « ТВОРИ  ДОБРО»

Ти добро лиш твори повсюди.

Хай тепло твої повнить груди.

Ти посій і доглянь пшеницю.

Ти вкопай і почисть криницю.

Волю дай , погодуй пташину.

Приласкай і навчи дитину.

Бо людина у цьому світі ,

Лиш добро повинна творити  !

     АНКЕТУВАННЯ

1.Якщо мені треба когось покликати , я не кричу на весь клас.

2.Не ображаю  учнів .

3.Мирно граюся  з друзями.

4.Поважаю  працю  чергових.

5.Завжди вітаюся  з товаришами.

6.Не  гніваюся , коли програю у грі.

7.Чемно розмовляю  з  однокласниками.

8.Готовий  допомогти товаришеві.

( Учні підраховують кількість позитивних і негативних відповідей , роблять висновки )

 

Підсумок.

Які  ви  знаєте  права  учнів ?

Які  обов’язки  учнів  ви  знаєте ?

Як  впливають недобрі стосунки  на  здоров’я  дітей ?

 

 

docx
Додано
16 січня 2021
Переглядів
518
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку