СЦЕНАРІЙ СВЯТА
«ПРОЩАВАЙ, БУКВАРИКУ»
Мета заходу: повторити алфавіт, удосконалювати навички виразного читання; розвивати мовлення, мисленняучнів; заохочувати співпрацю дітей, виховувати повагу до рідного слова і любов до книги як до джерела знань.
Обладнання: паперові літери, презентація з теми, фонограми пісень, картки із словами, , розрізані картки, кольорові наклейки, набір книжок, призи.
Попередня робота.
Учні об'єднуються у 5 груп за розрахунком (а, б, в, г, д). Кожна група отримує заготовку у вигляді книги, на яку вони будуть наклеювати кольорові наклейки, отримані за перемогу у іграх.
СЦЕНАРІЙ СВЯТА
«ПРОЩАВАЙ, БУКВАРИКУ»
Мета заходу: повторити алфавіт, удосконалювати навички виразного читання; розвивати мовлення, мислення учнів; заохочувати співпрацю дітей, виховувати повагу до рідного слова і любов до книги як до джерела знань.
Обладнання: паперові літери, презентація з теми, фонограми пісень, картки із словами, , розрізані картки, кольорові наклейки, набір книжок, призи.
Попередня робота.
Учні об’єднуються у 5 груп за розрахунком (а, б, в, г, д). Кожна група отримує заготовку у вигляді книги, на яку вони будуть наклеювати кольорові наклейки, отримані за перемогу у іграх.
Хід заходу
Ведучий : Увага! Увага! Увага!
В першім класі урочистий
День прощання з Букварем
Пригадай-но як колись ти
Був маленьким школярем.
День вітання і прощання
Свято перших букварів
Перша сходинка зростання
Для найменших школярів.
Ведуча: - В який дім ми б не зайшли, у якій родині не побували, скрізь обов’язково побачимо книги – у шафі, на столі, у шкільному ранці, а у декого, навіть під подушкою.
Але всі, хто вміє читати, спочатку тримали у руках книгу, без якої неможлива була б зустріч зі всіма іншими, – Буквар!
Рапорт
Учень: На свято прощання з Букварем зібралися усі учні 1-А та 1-Б класів. Відрапортувати готові.
Учень: За час навчання в 1 класі вивчено 33 літери українського алфавіту, що допоможе нам у майбутньому вивчити й інші мови світу.
Учень: Учнями нашого класу прочитано, не дочитано, зачитано до дірок 40 художніх книжок.
Учень: Списано, переписано, не дописано в зошитах багато десятків сторінок.
Учень: Загублено 5 поганих звичок, 20 авторучок, 16 олівців, 10 гумок, 6 ґудзиків.
Учень: Над важкими правилами поламано 8 голів, зламано 2 стільці і 7 замків у портфелях і ранцях.
Учень: На території школи розбито одну клумбу, 5 носів, 2 шибки, вибито 3 зуба
Учень: Живемо цікаво й дружно, не збираємось зупинятися на досягнотому.
Учень: Рапорт зданий!
Ведуча: Ой-ой-ой, оце навчилися ! Оце дожилися!
Учень: Та не журись, це ми навмисно, щоб веселіше було. Головна правда в тому ,що ми писати й читати навчилися.
Ведуча: Це 1 клас? А чи у вас сьогодні свято? Тоді отримайте листа. А якщо дозволите, то і я побуду у вас на святі.
Учень читає листа:
«Дорогі мої друзі, я в полоні. Мене викрав злий чарівник. Я зможу повернутися, якщо ви пройдете всі випробування, які послав вам чарівник через своїх посланців. Покладаю на вас надію. З нетерпінням чекаю визволення. Ваш Букварик.»
Ведуча: Щоб врятувати Букварика, потрібно скласти «Чарівну квітку». Кожна пелюстка – це завдання, яке потрібно неодмінно виконати. То що ж маємо робити? Допоможемо Букварику? Тоді заплющуємо очі і чекаємо до тих пір, доки буде лунати музика.
(Лунає «чарівна» музика, а коли діти розплющують очі, перед ними танцює Циганка, яка і надалі проводить свято).
Циганка: А ви хто такі?
Учень: Ми першокласники.
Циганка: Давайте я погадаю вам, які оцінки будуть у 2 класі.
Учень: Не треба нам гадати. Ми і без тебе знаємо, що оцінки у нас будуть тільки високого рівня. Краще скажи, яке завдання нам треба виконати, щоб отримати пелюстку.
Циганка: Яку пелюстку. Краще в карти зі мною пограйте.
Учень: А хіба дітям можна в карти грати?
Ведуча: Звісно – це не дитяча гра, але ж треба виручати Букварика, то ж доведеться спробувати. А якщо буде важко, то гості нам допоможуть. (Циганка дістає з рукавів карти з прикладами і показує дітям. Діти відповідають). ГРА 1
Циганка: Вгадали.
Учень: А ми не гадаємо, ми так усе знаємо. Віддавай пелюстку. (Циганка віддає дітям пелюстку. Знову звучить музика
Гра «Веселий вітер» 2
Завдання: вгадати, яка тваринка ні на крок не відходить від будинку.
ДМІВЕДЬ (ведмідь), ЦЬЗАЄ (заєць), ІЛБАК (білка). РАКЛИВ (равлик)
ГРА «ЗАГАДКИ» 3
Іменинники, стривайте,
Ви загадки відгадайте!
Йде по вулиці щасливий і поважний чоловік.
Він відкрив найбільше диво, хоч йому лиш сьомий рік.
Він долає першу в світі
Книжку мудрості- Буквар.
Ви його впізнали, діти,
Ну, звичайно, це…( школяр)
Є чарівник у школі в нас.
Ану, впізнайте, хто він.
Озветься, тиша йде у клас.
Озветься ще раз – гомін.
Щоб не спізнитись на урок,
Нам голос подає…(дзвінок)
У коробці спочивають
Спритні хлопці- молодці.
Убрання барвисте мають
І загострені кінці.
На папері слід лишають,
А зовуться…( олівці)
Не кущ , а з листочками
Не сорочка, а зшита.
Не людина, а розмовляє( книжка)
Пролунав шкільний дзвінок
Всіх покликав на…(урок)
Малюкам гукаю я,
Що уже не дошкільня!!!
А шкільний дзвінок співучий
Називає мене…(учень)
Цю найпершу в школі книжку
Знає будь-який школяр.
До усіх книжок доріжку
Прокладає наш…(Буквар)
Гра-руханка «Кольори» 4
Завдання: знайти на собі вказаний колір.
ВІРШІ ЛІТЕРИ
Ми літери відомі,
Ми кожному знайомі,
Але про кожну літеру
Ви знаєте не все.
Ми літери не звичні,
Ще й дуже симпатичні,
Бо кожна жарт чи віршик,
Чи загадку несе.
Учитель. Перекличка; раз, два, три!
Перша букво, говори!
А. Всім відомо: Буква «А» Алфавіту голова!
Б. Йшов баранчик з нами в ліс, На рогах травичку ніс,
В. Буква «Ве» така цікава: Стовпчик — зліва, дужки — справа.
Г. Буква «Ге» як кочерга, В неї є одна нога.
Ґ . «Ґе» вгорі ріжечок має, Кожен першокласник знає.
Д. Подивись: маленькій дім. Буква «Де» — як дах на нім.
Е. Далі після букви «Д» Йде зубаста буква «Е».
Є. «Язичок у мене є!» — Вихвалялася буква «Є».
Ж. Сніжинка не розтане вже, Бо ця сніжинка буква «Же».
З. Наче рідні дві сестри — Буква «Зе» і цифра три.
І. Буква «І» — як одиниця, Гостронога, наче спиця.
И. Намалюю палки три, От і вийде буква «И».
Ї. Це чиї крапки? «Мої!» — закричала буква «ї»
Й. «И» у шапочці новій Перетвориться на «ій».
К. Як пів букви «Же» — така Ця кумедна буква «Ка».
Л. Лис ласкає лисеня, А лосина лосеня, Лев ласкаво лапою Левеня поляпує.
М. Буква «еМ» — як дві гори, Що стоять, мов дві сестри.
Н. — Чи це буква, чи драбина? — Дивувалася дитина.
— Ну, якщо один щабель, То, звичайно, буква "еН".
О. Буква «О» така от кругла, Хто не бачив — подивись;
Наче сонця, наче бублик, Мов обручик — хоч котись.
П. На хокеї, на футболі, Буква «Пе» — ворота в полі.
Нам знайома буква ця — Ніби планка на стовбцях.
Р. Тигреня весь день ричало, Букву «еР» — воно вивчало.
С. Придивіться вночі до небес, Світить місяць там буквою «еС»
Т. Букву «Те» потрібно знати, З неї пишуть слово «тато».
У. Сказав горобчик: «Букву "У" Боюсь я дуже, татку!»
Татусь питає: «А чому?» — «У» — схожа на рогатку!
Ф. Що це? Ключик від замка? Ні! Це буква «еФ» така.
Х. Хрюша хрестики малює. Ну й художник — ха! ха! ха!
«Це не хрестик! — каже Хрюша. Я вивчаю букву "Ха"».
Ц. Буква «Це» — внизу гачок, Наче з краником бачок.
Ч. «Че» з четвіркою так схожі! Хто їх розрізнити зможе?
Ш. Три стовпці, внизу межа - От і вийшла буква «Ша».
Щ. Букву «Ща» впізнає кожен, «Ща» на щітку трохи схожа.
Ь. Я не шість, я — м'який знак, Це повинен знати всяк.
Ю. Буква «Ю» — вона така: Бублик став коло кілка.
Я. — Я і буква, Я і слово! — Вихвалялась буква «Я». —
Та чомусь у алфавіті Стала аж позаду я.
ГРА 5
Якщо ви правильно будете відповідати, то станете моїми друзями і отримаєте свою пелюстку. Відповідайте: -так або – ні!
Відповідай, коли мастак,
Єдиним словом «ні» чи «так»!
– Треба гарно вам читати? Так.
– Треба менших ображати? Ні.
– На перерві пострибати? Так.
– А всі парти пописати? Ні.
– Друга треба виручати? Так.
– А треба слухати матусю? Так.
– Тоді, даруйте, хоч бабусю? Так.
– У школі вибийте шибки? Ні.
– Учительці робіть все навпаки? Ні.
– Брудне взуття носіть у школу? Ні.
– Завжди старших поважайте! Так.
– І малюків не ображайте! Так.
– Чи хочете друзями моїми стати?
– Та я ж вас краще вчительки буду навчати!
Гра має назву «Це все я, це все я, це компанія моя». 6
Якщо це про вас — відповідаєте словами «Це все я, це все я, це компанія моя», якщо ні — то «Це не я, це не я, не компанія моя».
Хто співає, веселиться і роботи не боїться?
Хто із вас такий хороший — засмагати йде в калошах?
Хто із вас хоч раз хворів через те, що зошит з'їв?
Хто із вас, скажіть лишень, зарядку робить кожен день?
Чи багато серед вас невмивах приходить в клас?
Хто пройти ладен півсвіту, щоб Букварика зустріти?
Ведуча: А зараз урочиста мить. Приготуватись до прийняття клятви школяра.
Клятва
Буду я в школі вчитись читати,
гарно писати і рахувати.
Буду в альбомі своїм малювати
Твори писати, вірші вивчати.
Учні. Клянусь!
Обіцяю не лінитись,
добросовісно трудитись.
Вчителів всіх поважати
І оцінки гарні мати.
Учні. Клянусь!
Книги й зошити любити
Берегти, а не губити.
Акуратним завжди бути,
Щоб нічого не забути.
Учні. Клянусь!
Буду вчитись я сумлінно
І поводитись відмінно,
Щоб батьки могли радіти,
Що такі в них гарні діти!
Учні. Клянемось!
Ведуча: Хай Бог охороняє всіх від злого,
Хай світить Сонце і колосяться жита.
Щоб були всі здорові й щасливі.
На многії, многії літа.