Сценарій виховного заходу з елементами ділової гри у 5 класі (присвячений місячнику право виховної роботи)

Про матеріал
Конспект виховного заходу з елементами ділової гри у 5 класі (присвячений місячнику право виховної роботи)
Перегляд файлу

Міністерство освіти і науки України

Криворізький державний педагогічний університет

 

 

 

кафедра психології

 

 

 

 

 

 

 

 

Сценарій виховного заходу з елементами ділової гри

у 5 класі

(присвячений місячнику право виховної роботи)

 

 

 

 

Виконала:

студентка ІV курсу

групи ЗАМ-17

факультету іноземних мов

під час проходження практики

у КЗЗСО І-ІІІ ступенів №10

Жовтоводської міської ради

Іщенко Д.І.

 

Перевірив:

методист кафедри педагогіки

кпн, доцент

Потапенко О.Б.

 

 

 

 

 

м. Кривий Ріг

2021р.

Тема: «Права свої знай та про правила та обов’язки свої не забувай»

Дата проведення:_________________                                                      Клас: 5

Мета:

- розширити знання дітей про свої права та підвести їх до розуміння того, що в них є не тільки права, але й  обов’язки, які вони повинні сумлінно виконувати;

- навчити тому, що в школі є правила, яких необхідно дотримуватися;

- виховувати повагу до вчителів, однолітків та старших людей;

- сприяти розвитку мислення, уяви, пам’яті, самостійності;

- поважати один одного;

Обладнання: комп’ютер, презентація, телевізор, картки, слово вчителя.

ХІД ЗАХОДУ

І. Організаційний момент

1) Привітання та повідомлення теми заходу:

Добрий день, шановні п’ятикласники. Давайте познайомимося. Мене звати Мері Попінс і я вітаю вас у казковій країні Прав та Обов’язків. Як ви вже здогадалися, сьогодні ми поговоримо з вами про те, що кожна людина має свої права, на які ніхто не має зазіхатися і, в свою чергу, кожен з вас має обов’язки, які потрібно виконувати. Для того, щоб помандрувати нашою країною, ви повинні будете виконувати завдання. Виконавши усі завдання у графстві Прав, ви зможете продовжити свою мандрівку до графства Обов’язків, а виконавши завдання й там, ви потрапите до столиці нашої країни і отримаєте право бути його мешканцями.

Для того, щоб потрапити до графства Права, вам необхідно ознайомитися з тим, що ж собою являють такі поняття як «Права» і «Обов’язки».

-Хто з вас знає, що таке права?

(відповіді учнів)

Дуже, добре, давайте підсумуємо усе те, що ви сказали.

Слайд 1

Права́ люди́ни — комплекс свобод і юридичних можливостей, обумовлених існуванням людини в суспільстві.

Право виступає мірою свободи і зміст його в тому, щоб узгодити свободу окремої людини зі свободою інших членів суспільства, дотримуючись принципу рівності. Право виступає як засобом забезпечення свободи, так і істотним засобом обмеження неузгоджених з суспільними потребами і уявленнями людей про добро і справедливість рівня свободи й обсягу влади.

-А хто підкаже мені, що таке обов’язки?

(відповіді учнів)

Дуже, добре, давайте підсумуємо усе те, що ви сказали.

Слайд 2

Обо́в'язок — це сукупність моральних зобов'язань людини перед іншими. Він виступає як нормативна категорія, що регламентує соціальні обов'язки, котрі повинен виконувати індивід у силу суспільної необхідності. 

А як називається документ у якому прописані ці правила?

(Конвенція про права дитини)

Сподіваюся, ви зрозуміли, що таке права, а що таке обов’язки. Але так як ви потрапили до моєї країни, я не можу вас відпустити просто так. Я пропоную Вам зі мною трошечки погратися, тому що ви діти і я знаю, що ви дуже любите грати.

Граючись, ми не будемо забувати про те, що в нас є правила. Давайте я вас з ними ознайомлю.

Слайд 3

1)У грі ми всі рівні та однакові;

2)Кожен має право на висловлення думок;

3)У нашій грі немає неправильних відповідей;

4)Ми поважаємо один одного;

5)Якщо в нас щось не виходить, ми допомагаємо один одному;

6)Ми ввічливі;

7)У нас є правило «піднятої руки» - якщо ми хочемо щось запитати чи попроситися, або доповнити, ми підіймаємо руку і говоримо

Зрозуміли?

Ну, що ж починаємо нашу гру?

Гра 1 «Асоціативний кущ»

Так як ми з вами одна команда, будемо працювати разом! Перед вами картки з інформацією, у яких зашифроване одне з прав людини. А також, ви маєте картки, на якій є  перелік цих самих прав. Для того, щоб правильно їх зпіввіднести, необхідно уважно прочитати і, найголовніше, працювати у команді. Ну, що, почнемо?

Не меркнуть зорі,
Йдуть у небуття,
Бо мають право вік світити.
Я гідно мушу жити.

Право на життя

Як маленьке немовля
У світ двері відчиня.
То дарують йому слово,
Слово це – його ...

Право на ім’я

У сім'ї ми маєм право
На добре харчування.
Від того, що і як їмо,
Залежить і здоров'я, і навчання.

Право на повноцінне харчування

Відпочинок дуже важливий для організму.
Якщо ж погано стало нам,
Батьки заб'ють тривогу.
Для цього право є у нас
На…

Право на медичну допомогу

Змалку бувайте в науці й освіті,
Змалку розширюйте ум,
Бо доведеться у світі
Всяких назнатися дум.
Бо всім відомо, що без школи,
Без знань, шо мусиш там набуть,
Не станеш у житті ніколи
Тим, ким з дитинства мрієш буть.

Право на освіту

Сім'я – це слово дороге.
У слові цім тепло і ласка,
Нехай же уряд захистить
Дитяче і сімейне щастя.
Сім'я – це родина,
У родині – дитина.
А для України –
Сім'я головна.
 

Право на любов і піклування

Трішки ми попрацювали,
Наші сили підупали.
Отже, слід нам відпочити,
Знову сили відновити.

Право на відпочинок і дозвілля

 1. Право на життя
Не меркнуть зорі,
Йдуть у небуття,
Бо мають право вік світити.
Я гідно мушу жити.
- Про яке право йде мова?
Правильно! Життя кожної людини  є найціннішим. І ніхто не може бути свавільно позбавлений життя. Отже, перше найголовніше, невід'ємне право – на життя.
2. Право на ім'я.
Гомер казав: «Немає між живих людей та й не може бути безіменних».
Тобто кожна дитина після народження має бути зареєстрована в державному органі з одночасним визначенням її походження та присвоєнням прізвища, імені та по батькові.
Ім'я має велике значення в житті кожного з нас, воно супроводить усіх, мов вірний друг.
Як маленьке немовля
У світ двері відчиня.
То дарують йому слово,
Слово це – його … .
3. Право на повноцінне харчування.
У сім'ї ми маєм право
На добре харчування.
Від того, що і як їмо,
Залежить і здоров'я, і навчання.
- Як ви думаєте, про яке право розповіли діти?
4. Право на здоров'я та медичну допомогу.
- Відпочинок дуже важливий для організму.
Якщо ж погано стало нам,
Батьки заб'ють тривогу.
Для цього право є у нас
На ...
5. Право на освіту.
Змалку бувайте в науці й освіті,
Змалку розширюйте ум,
Бо доведеться у світі
Всяких назнатися дум.
Бо всім відомо, що без школи,
Без знань, шо мусиш там набуть,
Не станеш у житті ніколи
Тим, ким з дитинства мрієш буть.
6. Право на любов і піклування.
Сім'я – це слово дороге.
У слові цім тепло і ласка,
Нехай же уряд захистить
Дитяче і сімейне щастя.
Сім'я – це родина,
У родині – дитина.
А для України –
Сім'я головна.
7. Право на відпочинок і дозвілля.
Трішки ми попрацювали,
Наші сили підупали.
Отже, слід нам відпочити,
Знову сили відновити.
- Відпочили? Всі веселі? От чудово. А тепер до праці знову.
- Яке право ми щойно використали?

 

Молодці! Справилися. Тепер я з впевненістю можу сказати, що в своїх правах ви орієнтуєтесь. Пропоную вам ще одну гру, яка має назву «Пошта казкових героїв»

Діти, поки ви відпочивали на адресу нашого класу прийшли якісь незвичайні телеграми.

   Прошу вас розібратися, що це за телеграми. Від кого вони? І про які права іде порушення казкових героїв?

Діти беруть до рук згорнуті телеграми у рулон, відривають їх та починають зачитувати

Телеграма 1.  Вельмишановні діти! Допоможіть!

                        Вовк хоче з'їсти моїх козенят! 

              (Кізонька – мати, «Вовк і 7 козенят», - право на життя)

Телеграма 2.  Мудрим школярам! Рятуйте!

                        П'єро та Мальвіну ображає Карабас  Барабас.

     ( Буратіно. «Золотий ключик», - жорстоке ставлення, насильство)

Телеграма 3.  Я зайчисько, я маленький, хатку мав собі гарненьку, та  

                         прийшла коза рогата, і нема у мене хати.

                        Ой, хутчіш допоможіть, мої права ви розкажіть.

              ( «Коза-дереза», право на родинну оселю)

Телеграма 4.    Роботи багато!

                          Не встигну ніяк!

                          Та й що одягну я!

                          Це ж свято! Це бал!

                          А, може, мені допоможете ви

                          Так хочу сьогодні на бал я піти.

   ( «Попелюшка», - на відпочинок, на дозвілля, на свободу і особисте життя, на свободу думки і слова, на володіння і користування своєю власністю)

   Телеграма 5. « В бочку з сином посадили

                             Засмолили, покотили.

                             Та й пустили в океан –

                             Мов велів так цар Салтан».

(Королева, А. С. Пушкін «Казка про царя Салтана», - право на життя.)                                                                     

Телеграма 6.      Діти! Прошу у вас я допомоги! Як бути?

                            Що робити? Не всилі я уже терпіть.

                            Гидким мене всі називають, всі ображають

                            та щипають.

               («Гидке-каченя», - право на гідність, повагу.)

Телеграма 7.      Благаю у вас я допомоги! Сиджу на дереві старому. А зла

                            Змія Яга його вже майже догриза. Як не поможите мені,

                             мене засмажать у печі.

                («Івасик-Телесик»,- право на життя.)

Телеграма 8.      Любі друзі! Поможіть!

                            Дід з бабою спалили моє гніздечко!

                             Як мені бути?

           ( «Кривенька-качечка», - право на особисті речі, на життя)

Молодці, і з цим завданням справилися! Казкові герої вам дуже вдячні!!

Графство Права ми з вами обійшли і можемо впевнено рухатися до графства Обов’язків. Але спочатку пропоную вам ознайомитися з правами, які має кожен житель нашого графства.

1. Поважати і любити близьких та друзів.

2. Бути толерантним до людей.

3. Дотримуватись режиму харчування.

4. Сумлінно навчатись.

5. Активно працювати на уроках.

6. Старанно виконувати домашні завдання.

7. Дотримуватись норм і правил поведінки.

8. Цінувати і дбати про своє здоров'я.

9. Дотримуватись правил етикету.

10. З повагою ставитися до людей, які піклуються про нас.

11. Не ображати і не принижувати оточуючих.

Ну, що, ще трошечки й тут пограємо?

Гра буде називатися «Сумлінно виконуй свої обов’язки»

Ви будете зачитувати уривки з мультфільмів або казок і визначати, які обов’язки персонажі виконували, а які – ні.

1. О. Толстой «Золотий ключик, або пригоди Буратіно»

«Рано – вранці Буратіно поклав абетку в торбинку і підстрибом побіг до школи… До школи треба було повертати праворуч, музика лунала ліворуч. Буратіно почав спотикатися. Ноги самі повертали до моря, де грала музика.

- Школа ж нікуди ж не втече ж, - сам собі голосно промовив Буратіно, - я тільки погляну, послухаю – і бігцем до школи!

Що є духу він кинувся бігти до моря.»

(Перший обов’язок усіх дітей це учитися, систематично та глибоко оволодівати знаннями та навиками. Буратіно цього обов’язку не виконував)

2. Народна казка «Котик та півник»

«Були собі котик та півник, і були вони у великій приязні. Котик, було, йде їсти добувати, а півник сидить та хату глядить.

То котик наказує:

- Ти ж нікого не пускай та й сам не виходь, хоч би хто й кликав.

- Добре, добре – каже півник.

Навідала півника лисиця та й надумала його підманити. Прийшла раз уночі, насипала півникові під вікном золотої пшенички, а сама засіла під кущем.

Зранку глянув півник у віконце – бачить: нікого нема, тільки пшеничка попід вікном розсипана.

- Піду – но я трошки подзьобаю – нікого нема, ніхто мене не побачить, то й котикові не скаже.

Тільки – но півник за поріг, а лисичка його хап! – та й помчала до своєї хати.»

(Обов’язок усіх дітей – слухатися старших - батьків, учителів. Дотримуватися моральних та етичних норм. Півник забув про свою обіцянку Котикові, зачинитися у хатці і не виходити, не послухався його)

3. О. Толстой «Золотий ключик, або пригоди Буратіно»

« Буратіно сів до столу, підгорнувши під себе ногу. Мигдалеві тістечка він запихав до рота цілком і ковтав, не розжовуючи.

У вазу з варенням він заліз просто пальцями і з насолодою їх обсмоктував.

Коли дівчинка відвернулася він схопив кофейника і випив усе какао з носика. Захлинувся й пролив какао на скатертину.»

(Обов’язок усіх дітей – поводитися чемно за столом та в громадських місцях. Дотримуватися моральних та етичних норм. Буратіно не виконував і цього обов’язку)

4. Н. Забіла «Про ліниву дівчинку»

«Почула миша, що дівчинка плаче, підійшла до неї нишком та й говорить солодким голосом:

 - Якщо хочеш – будеш сита,

Я сама тебе навчу…

Лізь по дубу вгору – вгору,

Аж у білчину комору,

Там горіхи і гриби

Забери усі собі.

Та не забудь зі мною поділитися в подяку за добру пораду.

«Ой, як же так? Хіба красти можна? Може, краще з голоду пропасти?» - подумала дівчинка.

Але це вона тільки подумала, а сама полізла до білчиного дупла… Хутко скинула дівчинка фартушок, зробила з нього мішок та й забрала всі ягоди, гриби й горішки, не залишила білкам анітрішки!»

(Дівчинка не взяла до уваги заборону закону (вкрала у білочок запаси на зиму) Потрібно дотримуватися вимог законодавства України)

5. M. Носов «Пригоди Незнайка та його друзів»

«Незнайко з цікавістю дивився на все. Найбільше його вразила надзвичайна чистота. По всіх дворах працювали малючки. Одні підстригали ножицями траву, щоб вона була рівненька, інші, озброївшись мітлами, підмітали доріжки, треті вибивали пилюку з довгих підстилок. Цими підстилками в Зеленому місті застеляли не тільки підлоги, а навіть тротуари на вулицях.»

(Тут малючки виконують обов’язок , який говорить про те, щоб берегти природу, шанувати своє місто і опікуватися ним)

Молодці! І з цим завданням впоралися. Можемо впевнено вирушати до столиці Прак та Обов'язків – місту Правил!

Але перед тим, як туди потрапити, я пропоную вам продивитися невеликий відеоролик про права та обов'язки дітей.

(перегляд відеоролику)

Ось ми і дібралися до столиці. Відкрию вам невелику таємницю. Я, Мері Попінс, і є головною правителькою нашої країни Прав та Обов'язків. Я спеціально вирушила з вами у цю подорож, для того, щоб впевнитися у тому, ви справді зможете навчитися новому і оволодівши ціми знаннями. Тепер ви стали повноцінними жителями нашої країни! Вітаю вас з цим правом!

Шановні діти. Дякую вам за те, що ви виконали усі завдання. Тепер, з впевненістю можу вам сказати, що ви знаєте, що маєте права та будете виконувати свої обов’язки

До нових зустрічей

 

 



 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
22 липня 2022
Переглядів
596
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку