Вікторина "Бережись вогню" може бути використана для ознайомлення учнів з правилами протипожежної безпеки; розвивитку навичок самозбереження, свідомої поведінки вдома, на природі, у громадських місцях; виховання творчих здібностей, поваги до працівників пожежної безпеки.
СЦЕНАРІЙ
ВІКТОРИНИ-ЗМАГАННЯ З ПОЖЕЖНОЇ БЕЗПЕКИ
“Бережись вогню”
(Досвід роботи з дітьми з вадами слуху комунального закладу “Черкаський навчально-реабілітаційний центр
“Країна добра Черкаської обласної ради„.
Підготували:
Вінат І.Г.;
Мотильова І.С.
Мета: ознайомлення учнів з правилами протипожежної безпеки; розвивати навички самозбереження, свідомої поведінки вдома, на природі, у громадських місцях; виховувати творчі здібності, повагу до працівників пожежної безпеки.
Обладнання: мультимедійна презентація, картки з малюнками, картки з назвами екстренних служб України, розрізані картинки (пазл), магнітна дошка
Змагання пропонується для 5-9 класів.
Учасники: команди по 5 чоловік.
- Доброго дня, учні, учителі і гості, які завітали на наше свято! Ви знаєте, що зараз у нас проходить тиждень охорони праці та безпеки життєдіяльності.
Найбільша цінність – людина, її життя та здоров’я. Але постійно збільшується кількість нещасних випадків, пожеж, які впливають на здоров’я людей. І все через те, що люди не виконують правил пожежної безпеки.
Але важко собі уявити життя людини без вогню.
Вогонь – друг людини. Але якщо він потрапить у невмілі руки, то може стати ворогом.
Пам’ятайте! Вогонь стає ворогом, якщо з ним поводитись необережно. Наслідком неправильного і необережного поводження з вогнем є пожежі.
Пожежа – оце стихійне лихо, під час якого вогонь виходить з-під контролю людей і призводить до великої шкоди, а часто й до загибелі людей. Щоб не виникла пожежа, треба знати і виконувати правила пожежної безпеки.
Тож сьогодні ми перевіримо, на скільки добре ви знаєте і виконуєте правила пожежної безпеки. До участі запрошуємо дві команди .
1 команда «Рятівники»
2 команда « Пожежники»
А які ж змагання без журі. Вони і перевірятимуть ваші знання.
І тур.
- Вам будуть запропоновані запитання, на які ви повинні дати відповідь. Відповідаєте по-черзі, команда, яка не відповіла, передає запитання іншій команді. За кожну правильну відповідь 1 бал.
- Молодці! Продовжуємо далі.
ІІ тур
- Наступне завдання вам потрібно встановити відповідність (Номер телефону та назва служби закріплені на магнітній дошці в хаотичному порядку)
101 |
Пожежна охорона |
102 |
Поліція |
103 |
Швидка медична допомога |
104 |
Аварійна служба газу |
– Ви – молодці. Впорались.
ІІІ тур
Мозковий штурм
– Зараз я ставитиму вам запитання, на які ви повинні дати відповідь. Відповідаєте по черзі, швидко, за кожну правильну відповідь – 1 бал. Починаймо.
1. Чи можна залишати багаття в лісі?
2. Що треба зробити, якщо в квартирі чути запах газу? (104)
3. Що потрібно під час пожежі рятувати в першу чергу – гроші, документи чи себе?
4. На що можна встановлювати праску? (На металеву підставку)
5 Чи можна ховатися в шафі або під ліжком під час пожежі ?
6. Що потрібно зробити перед тим, як вийти з дому? (Все вимкнути з мережі).
IV тур
- Ви отримуєте завдання на картках. Вам необхідно обрати причину пожежі та чим гасять пожежу (На картках зображені малюнки. Дітям треба вибрати, що спричинює пожежу і чим можна її загасити. Вогнегасник, відро з водою, телевізор, ящик з піском, розетка, праска, шолом пожежника, запальничка, газова плита, телефон).
-А поки команди працюють, запитання до глядачів. Відповідати потрібно «так» або «ні».
1. Гратися з сірниками можна?
2. Дітям можна запускати феєрверки самостійно?
3. Можна гратися із запаленими свічками?
4. Можна залишати в лісі непогашене вогнище?
- Молодці! Продовжуємо далі.
V тур
- Вам потрібно скласти пазл. (Пазл – пожежена машина, вогнегасник).
- Скажіть, що це і для чого це нам?
Журі підводить підсумки, визначає переможців, нагороджує їх.
- Молодці! Ви сьогодні добре позмагалися! Отримали нові знання. Дякуємо за участь! До побачення!