Позакласний захід «Запобігти, врятувати, допомогти»
Мета: з допомогою ігрових моментів перевірити знання учнів по наданню ПМД потерпілим при термічних та хімічних опіках, електротравмах, непритомності, перегріваннях та переохолодженнях, ударах, переломах, розтягуванні зв’язок, кровотечах.
Виховувати готовність в любий момент прийти на допомогу потерпілому.
Розвивати логічне мислення.
Хід заняття
Як добре, коли все в житті добре, коли здоровий, коли не болить зуб, не пече тільки-но зідране об асфальтовану доріжку коліно, після невдалої їзди на велосипеді, коли ти не знаєш як незручно носити гіпсову пов’язку чи вчитися ходить на мильницях після невдалого приземлення без парашута з дерева чи і зовсім вже банального – послизнутися на льоду чи то на банановій шкірці.
Від таких неприємностей ніхто не може бути застрахований. І тому вміння полегшити страждання людини, яка потерпіла від нещасного випадку – це гуманна задача кожного. Тож наскільки ви готові надати допомогу іншим ми зараз і перевіримо.
Для цього клас об’єднаємо в 2 команди. Кожна з них повинна обрати капітана.
Гра складається із 8 турів, кожен із яких буде оцінюватися певною кількістю балів. Нагородою команді-переможцю, відповідно будуть вищі оцінки.
Тож починаємо гру.
I тур. Швидше, швидше.
Завдання для першої команди:
1. Стан фізичного, психічного та соціального благополуччя, високої працездатності і соціальної активності.
(Здоров’я)
2.Ушкодження деяких частин тіла, що спричиняється дією низьких температур.
(Обморожування)
(Капіляри)
(Автоматія серця)
(Кровотеча)
(Термічний опік)
(Вивих)
(Рана)
(ПМД)
(Сонячний удар)
Запитання для 2 команди.
(Хвороба)
(Хімічні опіки)
(Артерії)
(Серце)
(Кровоносні судини)
(Травматичний шок)
(Артеріальна)
(Перелом)
(Пов’язка)
(Тепловий удар)
II тур. Ситуаційні завдання.
Завдання для 1 команди (на картках)
Ви встановили, що ваш сусід увімкнув електроприлад у мережу, де були оголені дроти, і дістав ушкодження електричним струмом. Під час огляду ви побачили, що він рукою міцно тримає оголені дроти, у судомах, блідий, укритий холодним потом, зіниці широкі, не дихає. Ваші дії в цій ситуації.
Завдання для 2 команди.
Ви відпочиваєте біля річки. У цей час на берег витягли з води утопленика. Як надати медичну допомогу потерпілому?
III тур. Відгадай хворобу.
Завдання для 1 команди (на картці)
Ви супроводжуєте ходячого хворого до рентгенівського кабінету. Раптом хворий, злякавшись, завважив, що у нього в очах мерехтять метелики, шум в вухах, кволість. Хворий сів, зблід, укрився потом і впав.
(Хворий знепритомнів)
Завдання для 2 команди.
Спекотного літнього дня людині, яка була разом з вами на пляжі, раптом стало погано. Виникли головний біль, запаморочення, задишка, серцебиття, шум в вухах, кволість, млявість, підвищення температури тіла, почалося блювання. Дихання часте. Пульс 120 за 1 хв. Діагноз?
(Сонячний удар)
IV тур. Записати ознаки.
1-ша команда – записати ознаки життя людини.
2-га команда – записати ознаки смерті людини.
V тур. Конкурс капітанів.
Кожному капітану потрібно по-одному учаснику із команди для допомоги.
Завдання: Кожен капітан повинен якомога швидше і краще накласти шину і закрутку (на передпліччя).
VI тур. Показуха
Завдання для 1 команди:
- серце;
- бинт;
- перелом;
- артеріальна кровотеча;
- удар електрострумом;
- хвороба;
Завдання для 2 команди:
-кровоносна судина;
- джгут;
- кровотеча;
- пульс;
- сонячний удар;
- здоров’я
VII тур. Таємний ящик.
(Манометр)
(Джгут)
(Аптечка)
(Аптечка)
(Шприц)
VIII тур. Морський бій.
Назва категорії |
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
ПМД |
А |
|
|
|
|
|
Ознаки хвороб |
Б |
|
|
|
|
|
Ступені |
В |
|
|
|
|
|
Поняття |
Г |
|
|
|
|
|
I категорія. ПМД
А.1. ПМД при переломах.
А.2. ПМД при зупинці дихання.
А.3. ПМД при враженні блискавок.
А.4. ПМД при опіках.
А.5. ПМД при отруєнні чадним газом.
II категорія. Ознаки хвороби.
Б.1. Ознаки паренхіматозної кровотечі.
Б.2. Ознаки отруєння харчовими продуктами.
Б.3. Ознаки теплового і сонячного удару.
Б.4. Ознаки струсу мозку.
Б.5. Ознаки переломів.
III категорія. Ступені.
В.1. Назвати ступені термічних опіків.
В.2. Назвати послідовність надання ПМД.
В.3. Ступені обмороження.
В.4. Фази травматичного шоку.
В.5. Ступені хімічних опіків.
IV категорія. Поняття.
Г.1. Рана.
Г.2. Перелом.
Г.3. Кровотеча.
Г.4. ПМД.
Г.5. Сонячний удар.
ІІІ. Підведення підсумків. Визначення переможців.
ІV. Заключне слово вчителя.
Здоров’я — розкіш для людини,
Найбільша цінність у житті.
Як є здоров’я день при днині,
Можливість є йти до мети.
Тоді є радість, щастя, диво,
Краса у крапельці роси.
Тоді людина йде щасливо
Серед безмежної краси
Й чарівність світу відчуває.
Для неї в хмурість — дні ясні.
Вона всі труднощі долає
Й співає радісні пісні.
Вона — здорова! Це чудово,
Бо їй нічого не болить.
Вона добро творить готова.
І це прекрасно! Можна жить!
(Надія Красоткіна)