УРОК 21
(6 клас)
Тема: Види і наслідки конфліктів
Мета: Ознайомити учнів з видами конфліктів та з прийомами конструктивного розв’язання конфліктів, відпрацьовувати навички самоконтролю. Виховувати толерантне ставлення до оточуючих.
Обладнання: Підручник для 6-го кл. загальноосв. навч. закл. / І. Д. Бех, Т. В. Воронцова, В. С. Пономаренко, С. В. Страшко. — К.: Видавництво «Алатон», 2014. — 200 с., наочність.
Тип уроку: урок-тренінг
Терміни: «конфлікт», «конфлікт поглядів», «конфлікт інтересів».
Очікувані результати
Після цього уроку учні зможуть:
ХІД УРОКУ
І. Організаційний момент
Привітання
Стали, діти ,всі рівненько.
Посміхнулися гарненько.
Настрій на урок взяли
Й працювати почали.
Вправа «Я тебе знаю».
Мета: Познайомитися краще та зблизитися з учнями.
Обладнання: стікери, кольорові листочки
Час: 10 хвилин.
Хід вправи:
Діти отримують завдання: написати на аркушах свої імена, після чого вчитель збирає їх, складає у коробку і перемішує. Потім кожен з учнів навмання дістає з коробки папірець з чиїмось ім’ям. За п’ять хвилин діти мають подумати над тим, які риси характеру обраного однокласника роблять його цікавим та добрим товаришем.
Перш ніж розпочати нашу роботу повторимо правила роботи на уроці- тренінгу.
(На дошці правила тренінгу)
● Говорити по черзі, а не всі водночас.
● Не перебивати того, хто говорить.
● Критикувати ідеї, а не особу, яка їх висловила.
● Дотримуватися «правила піднятої руки».
● Поважати всі висловлені думки.
● Заохочувати всіх однокласників до роботи.
ІІ. Актуалізація опорних знань
Вправа на об'єднання у групи.
Обладнання: кружечки та трикутники виготовлені заздалегідь у кошику.
Хід вправи:
Учні по черзі обирають собі геометричну фігуру, яка знаходиться у кошику і яку вони заздалегідь не бачать. Дані фігури сформовані таким чином, щоб утворилися пари на кількість учасників.
Стартове завдання
1. Об’єднайтесь у пари і розкажіть одне одному ситуацію, коли ви сварилися або сперечалися з друзями чи іншими дітьми.
- Що спричинило суперечку? Як це відбувалося?
2. Наведіть приклади дій, які можуть спричинити суперечку (обзивання, нетактовні висловлювання, поширення пліток, заперечення чиєїсь думки...).
3. Назвіть почуття, що виникають в учасників конфлікту (гнів, образа, розчарування...).
4. Подумайте, які наслідки для здоров’я можуть мати конфлікти (образи, бійка, розрив дружби...).
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
Мозковий штурм: «Які дії можуть спричинити суперечку?»
ІV. Вивчення нового матеріалу. Повідомлення теми уроку.
Конфлікт. Види конфліктів
Конфлікт- (лат. conflictus - зіткнення, сутичка) - зіткнення протилежних інтересів і поглядів,напруження і крайнє загострення суперечностей, що призводить до активних дій, ускладнень, боротьби.
Конфлікти, спричинені розбіжностями у поглядах, смаках чи уподобаннях людей, називають конфліктами поглядів. Коли конфлікти виникають внаслідок зіткнення інтересів чи бажань людей — це конфлікти інтересів. Розв’язують ці конфлікти по-різному.
Обговорення історії про футбольних уболівальників
Два товариші — Володя і Раміль — дуже добре ладнають між собою, а сваряться тільки тому, що Володя вболівальник київського «Динамо», а Раміль — донецького «Шахтаря». Ці сварки пригнічують їх обох. Трапляється, що вони по кілька днів не розмовляють. Іноді сперечаються мало не до бійки. Кожен намагається довести переваги улюбленої команди і переконати товариша вболівати за неї. Та чи варто це робити? Краще визнати право друга вболівати за команду, яка йому подобається, утримуватися від нападок на неї і обговорювати те, що чим краще гратимуть обидві
команди, тим цікавіше буде дивитися матчі національного чемпіонату і тим сильнішою буде збірна України.
Пригадай подібну ситуацію зі свого життя.
Вправа «Гра в банан»
Мета: зняти напруження у групі, посміятися, підняти настрій.
Час: 10- 15 хвилин
Хід вправи:
1.Тренер вибирає якийсь предмет: банан, в’язку ключів тощо.
2. Всі учасники стають у коло, тримаючи руки за спиною.
3. Один доброволець стає в середину кола.
4.Тренер обходить учасників і таємно вкладає предмет комусь у руки. 5.Участнікі починають його передавати за спиною з рук у руки.
6.Задача добровольця в середині — вгадати по обличчю, хто тримає предмет, і помінятися з ним місцями.
7. Гра повторюється знову.
Конструктивне розв’язання конфліктів
1. Об’єднайтесь у 4 групи. За допомогою мал. 46 підготуйте повідомлення про способи і наслідки розв’язання конфліктів. Поміркуйте, який із способів є найкращим у більшості життєвих ситуацій.
2. Обговоріть, які способи розв’язання конфлікту описано у наведених ситуаціях.
Ситуація 1. У санаторії Олена живе в кімнаті з Вітою. Віта не прибирає своє ліжко і розкидає речі. За це їхня кімната постійно отримує зауваження. Олена спочатку терпіла, а потім не витримала і нагримала на Віту. Дівчата посварилися.
Ситуація 2. Марина і Оксана — подруги. Оксана майже завжди поступається Марині. Та часом вона відчуває невдоволення і розчарування через те, що її інтереси не враховуються.
3. Розгляньте мал. 47 і визначте, які способи розв’язання конфліктів між братом і сестрою зображено на ньому.
V. Закріплення знань учнів
Завдання
1. Що таке конфлікт?
2. Чому виникають конфлікти?
3. Чому важливо розв’язувати конфлікт конструктивно?
4. Як впливають конфлікти на стосунки і здоров’я людей?
Вправа мікрофон. По черзі продовжити фразу: «Уміння розв’язувати конфлікти допоможе мені...»
Вправа «Подарунки»
Ця вправа виконується наприкінці тренінгу.
1. Імена всіх учасників пишуть на листочках і кладуть у коробку.
2. Учасники витягують чиєсь ім’я (не своє). Їм надається час, щоби вигадати подарунок, який би вони подарували цій людині.
3. Кожному надається можливість представити й подарувати уявний подарунок іншому учаснику тренінгу.
VІ. Домашнє завдання
1. Опрацювати § 23
Підсумки
1