16 квітня о 18:00Вебінар: Викладання трудового навчання в умовах карантину

Сценарій виступу агітбригади юних захисників довкілля «Українські ландшафти, бережи їх та дбай, і нащадкам красу цю земну передай!»

Про матеріал
Сценарій виступу агітбригади юних захисників довкілля «Українські ландшафти, бережи їх та дбай, і нащадкам красу цю земну передай!»
Перегляд файлу

                              Українські  ландшафти бережи їх і дбай!

 

( дзвоник, учні вбігають в клас, бігають, граються, заходить учителька)

Учителька – Доброго дня, діти!

Діти – Доброго дня, Маріє Іванівно!

Учителька – Тема сьогоднішнього уроку – дуже цікава – «Українські ландшафти, бережи їх та дбай, і нащадкам  красу цю земну передай!»  Я бачу, що ви вже налаштувалися на урок і навіть відповідні костюми приготували!

Діти – Так!

Учителька - Та перш ніж передавати красу нащадкам, треба зрозуміти, що таке «ландшафт»?  Лізо, прочитай , будь ласка, визначення ландшафту на сторінці 180!

Л – (читає) Ландшафт – це певна територія, що вирізняється однорідністю походження , спільністю географічного розвитку, єдиним тектонічним фундаментом,  однотипним рельєфом, грунтом та рослинністю…

Всі – О , Лізо, ти прочитала  щось таке складне, що ми не можемо збагнути!

Учителька – Дуже складно? Тоді застосуємо  метод «ажурна пилка».

Діти – Добре!

(Діти розповідають один одному під жваву музику)

Вчителька -  Ну, що тепер зрозуміло?

Діти – Так!  

Вчителька – Добре! Тоді вам більш складне, творче завдання: представити ландшафти України в піснях!

Діти – Ого! (радяться під жваву му)Ми готові! Починаємо із Заходу!

( пісня «Приїжджайте у Карпати» - діти зображують гори)

Вчителька – Так, на Заході України височіють Карпати! А що у нас на Півночі?

( пісня «Белый аист летит, над Полесьем, над тихим жнивьём…»)

Вчителька – Що ж, цікаве рішення! І хоч пісня білоруська, та і в Україні є своє Полісся!  А що про Південь заспіваєте?

(звучить пісня « Ялта, где растёт золотой виноград»)

Б – Ви розумієте, Маріє Іванівно, в словах  « там, где солнце палит, и, целуя гранит шумит прибой, морской прибой» йдеться про прекрасні Кримські гори і чарівне  Чорне море!

 Учителька – Звісно ж розумію! А пісня яка драйвова!   Ну, і залишився у нас Схід – які ландшафти на Сході України?

 (пісня «Вышел в степь Донецкую парень молодой» - поважно виходить хлопець у вишиванці, а інші діти підтанцьовують)

Учителька – Так, на Сході і Півдні України простираються степи!Дуже добре, діти!   Ви сьогодні молодці!

С – Маріє Іванівно, а у мене питання!

Учителька – Як це приємно, коли в учнів виникають питання!

С  – А  в нашому Новомосковську, який ландшафт?

Учителька – Якщо говорити  мовою науки , ми живемо в Лівобережно-Дніпровсько-Приазовському степовому краї!   Ну, що ж , а  тепер настала черга  відкритого мікрофону ! А питання до всіх таке: які найгостріші екологічні проблеми стосуються саме ландшафтів України? Вам хвилинка на роздуми!

(танок під тривожну музику)                                        

Учителька – Ви добре подумали – і хто перший  біля мікрофону?

А – Можна я?

Учителька – Будь ласка!

А – Я чула по телевізору про те, як нещадно вирубують   ліс-кругляк у Карпатах! Про Карпати  навіть говорять, що вони стали «лисими» через бездумну вирубку лісу!

Учителька – Так , це дійсно дуже болюча екологічна проблема! Тепер ти, Лізо!

                                                    

 3

Л  – Мене обурює  абсолютно дикунський  видобуток  бурштину в Рівненській області. Щоб дістати із землі цей сонячний камінь , копачі так спотворюють довкілля, що відновити його вкрай важко!

В – Так, на жаль, через видобуток бурштину постраждало  1000 га землі і 400 га лісу!  Ще  є бажаючі висловитися?

Б  -  Так! Я хочу розповісти про ситуацію в Західному Донбасі. Тут вугілля видобувається таким чином, що поверхня просідає на 5-7 метрів. Якщо не прийняти відповідних заходів, то після закриття шахт територія над ними буде затоплена і стане заболоченою.

Ж – Подібна ситуація спостерігається і в Кривбасі. Залізорудні кар*єри сягають глибини 500 метрів, а на поверхні рукотворні гори пустої породи, що непридатні до будь-якого життя! Ці порушення ландшафту змушені будуть виправляти прийдешні покоління! 

В – А що ви знаєте про екологічні проблеми в нашому місті!

С  -   На мій погляд – це сміттєзвалище! Його площа величезна – 11 гектарів.  Деякий час сюди привозили сміття навіть із Дніпра, населення якого – більше мільйона!

Л – Сморід від сміттєзвалища доходив навіть до центра Новомосковска!

 С - На жаль, сміттєзвалища – це проблема всіх міст України!

А – Екологічних проблем багато! Та якщо йдеться про ландшафти, то зверніть увагу, як людина  наступає на наш Самарський бір, перетворюючі  природний ландшафт на антропогенний, тобто освоєний людиною!

Учителька – Подивіться на карту – вона показує співвідношення природних та антропогенних ландшафтів. Яка ситуація щодо цього в Дніпропетровській області?

(демонстрація плакату «Ландшафти України»)

Б – Сумно, але наша область має дуже сильно перетворені ландшафти!

Ж – А оптимальне співвідношення природних та антропогенних ландшафтів – 60 % до 40 відповідно!

( танок  під тривожну музику, який ілюструє серйозні проблеми довкілля)

 Учителька – Що ж, проблеми зрозумілі ! Але що ми можемо зробити для їх вирішення?  З*ясуємо це  методом   «мозкового штурму»!

Л – А чому можемо? Ми вже робимо!

Ж  - Сортуємо  сміття  - відокремлюємо пластик і батарейки для електорприладів!

Л – Збираємо  макулатуру, щоб зберігти ліси – зелені легені планети!

С – Збираємо кришечки від пластикових пляшок, щоб з них  потім виготовили протези для інвалідів!

Б – Прибираємо та озеленюємо шкільне подвір*я!

А –  Готуємо і розвішуємо в мікрорайоні школи листівки  з просвітницькою  метою!

( роздають листівки)

Ж – А я мрію, щоб в нашому місті побудували сміттєпереробний завод!

Л – Так! І газову станцію для збирання біогазу, який виділяють органічні відходи. Адже  природний газ такий дорогий !

Учителька – Гарні ідеї, але завод і станція – це справа дорослих.  Діти, я вам Дякую за цікавий урок  і  також хочу подарувати вам пісню!

(пісня  «Україна єдина» )

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Екологія, Сценарії
Додано
23 січня
Переглядів
112
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку