Розробка містить сценарій виступу екологічної агітбригади для всеукраїнськогго конкурсу "Земля-наш спільний дім-2018" на тему "Раціональне природокористування". Актуальною є розробка для учнів 7-11 класів.
НВК « Рава-Руська школа-гімназія»
Сценарій виступу
агітбригади «Екодрузі»
Розробили:
учитель хімії, екології та основ здоров’я
Малоїд Марія Петрівна та
педагог-організатор
Муць Галина Олексіївна
Початок вихід з танцем під пісню «95 квартал»
1. Музика (Всі виходять під музику говорять слова і крок вперед)
-Увага, дорогенькі
- Великі і маленькі
-Вельмишановне панство
Та інший контингент
1-й учень. Всім! Всім! Всім!
2-й учень. Звертаємось до небайдужих!
3-й учень. Звертаємось до добрих серцем!
4-й учень. Звертаємось до чуйних!
5-й учень. Звертаємось до розумних!
6-й учень Звертаємось до однодумців
Вас вітає команда юних екологів НВК «Рава-Руська школа-гімназія»
Всі: Екодрузі
2 уч. Наш девіз: Природа наш дім, ми господарі в нім.
3 уч. Наше кредо: Люби, знай та оберігай свій рідний край.
Всі: Ми (разом)
Ерудовані, екологічно - підковані.
Креативні, комунікативні.
Обдаровані, організовані
Сміливі, справедливі.
Всі: В нашій команді:
4 уч. Я захоплююсь фотографуванням природи
5 уч. Я цікавлюсь елементами ландшафтного
6 уч. Моє улюблене заняття – вирощування квітів
1 уч. З задоволенням вирощую овочі на присадибній ділянці.
2 уч. Займаюся вивченням забрудненості водойм району
3 уч. Допомогаю дорослим в очищені міста від сміття
4 уч. В майбутньому після закінчення школи планую займатися міським туризмом.
Музика (Дівчата співають і танцюють)
Кожен новий день наступав для нас так,
Ми ішли до школи працювати для вас
Збирали інформацію про екологію,
І зараз вам розкажемо про демологію.
Пр.
Ми найкраща вкраїна
І багата земля
Збережемо красу,
Т у, що маєм ти і я
І не рви ти травинку
Не рубай деревце
Збережи для нащадків
Це багатство усе
Це найкраща вкраїна
В серці понад усе
Чорт 1. Всі говорять що ми злюки
Як тримає нас земл
Чорт 2. Ми природу геть не любим
Зникне геть вона уся!
Чорт 1 Ой, люлю, ой люлю
Я природу не люблю!(двічі)
( Потім чорти всідаються)
Чорт 1. Ну, друзі мої, розкажіть, похваліться. Яку підлість хто з вас зробив за минулий місяць?
Чорт 2. Я в нашій школі зламав молоденьке деревце , що учні 4 класу посадили.
Чорт 3. А я в нашу річку цілий мішок сміття викинув!
Чорт 1. Добру підлість ти придумав, нехай тепер річка брудною буде! Всі ви,друзі мої, добре потрудились. Багато шкоди нашій природі – матінці зробили, екологію попсували. А тепер ходімо подивимось на наслідки роботи.
( Ідуть зі сцени. Фото про безпорядки на природі.)
Дівчина виходить на сцену співає пісня «Шикидим»
Ой, мамо, що за дим, що за дим?
Ой, мамо, що за дим, що за дим?
Що то смердить? Чи ми горим?
Я побачила купу сміття
А вже горить і палає вона.
Не видно неба, закрив усе дим,
Чи може всі ми згорим?
Болить, палає моя душа
І серце стогне, не знає сну,
Хіба ж то можна палить сміття.
У центрі села серед життя?
(виходять чорти)
Дівчинка. Ой, чого це чорти такі засмучені?
Чорт 1. І все люди накоїли?
Чорт 2. Боже, та невже це люди? Нехай я чорт, підлість природі зробив, а їхня ж підлість набагато підліша?
Чорт 3. Люди добрі, схаменіться! Та в пеклі повітря краще, ніж у вас!
Дівчинка.
Увага! Увага! Настав уже час!
Всі хто присутній , послухайте нас!
Дасть вам корисні, суттєві поради
Юних екологів агітбригада
1-й учень. Хочемо нагадати!
2-й учень. Хочемо пояснити!
3-й учень. Хочемо достукатись до ваших сердець!
4-й учень. Природа нам - як рідний дім,
5-й учень Вона усім як мати,
6-й учень Щоб лад завжди був в домі тім,
Всі разом: Про це нам треба дбати всім
1-й учень. Тим хто природу оберігає.
2-й учень. Тим хто її шанує і поважає
3-й учень Тим кому щедро всміхаються квіти
4-й учень Тепло та лагідно сонечко світить
5-й учень Кожного дня і кожну хвилинку
Оберігаймо всяку тваринку,
Клаптик землі та всяку рослинку
6-й учень Тільки добра їм потрібно бажати
І намагатись не руйнувати.
Всі разом: Ми команда «ЕКОДРУЗІ»
( піднімають букви з яких утворюють назву )
Е- екологічно і свідомо мислимо;
К- користуємося природою розумно;
О – охороняємо вікові дерева;
Д – дбаємо про чистоту водойм нашого міста;
Р – раціонально використовуємо природні ресурси;
У- успішно організовуємо природоохоронні акції;
З- завзято і наполегливо доглядаємо за домашніми улюбленцями;
І- інспектуємо промислові підприємства нашого міста.
Пісня: Океан Ельзи «Обійми мене» танок.
Степи, мої в біді
І як зарадить вам
Простіть ви нас прошу
За майбутнє вам молю
Пр: Подивися, ти подивися,
ти подивись Палає степ, болем своїм
Подивися, ти подивися,
ти подивись
Дикий степ, бере за душу нас.
Мелодія продовжується:
Звучить музика.
Учень: За останні 100 років людина зробила багато відкриттів, прогрес йде семимильними кроками, розвивається промисловість.
Учень: Людина шалено захоплена своєю діяльністю і зовсім забула про те, що відбувається навколо неї. А навколо..
Учень: «Вода! В тебе немає ні смаку, ні кольору, ні запаху, тебе неможливо описати… мало сказати, що ти необхідна для життя: ти саме життя… ти найбільше багатство в світі» (Антуан де Сент-Екзюпері).
Учень: «Там, де вода, там і життя» - це надзвичайно проста істина, яка народилася на Сході, доволі повно відображає взаємозв’язок між водою та життям.
Звучить музика.
Учень: Усім відомо, що життя на нашій планеті розпочалося у воді. І все було добре, доки не з'явилася людина.
Разом: Зупинись.
Учень: Спочатку вона жила в печерах і не завдавала шкоди природі. А природа їй за це відкривала свої таємниці.
Разом:Поглянь.
Учень: Людина стала розумною і сильною. І відчула себе володарем землі: вигадала багато різних машин,
Разом:Зупинись.
Учень: побудувала тисячі фабрик і заводів, що чорною хмарою диму оповили планету,
Разом:Схаменись.
Учень: обплутала її павутинням залізниць і автомобільних магістралей.
Разом:Зупинись.
Учень: А щоб утвердитися у своїй силі, винайшла багато грізної зброї.
Разом:Зупинись.
Учень: Вже зараз вода розглядається не тільки як природний ресурс, сьогодні вона має ще й соціальну значимість, оскільки наявність достатньої кількості води належної якості є однією з основних чинників безпечних умов життя та розвитку держави.
Разом:Подумай.
Учень: Але це взагалі по Україні, а що ж відбувається в нашому рідному місті?
Учень: Наші річки та озера перетворилися на сміттєзвалища.
Разом:Зупинись.
Учень: Основними джерелами забруднення водоймищ є недостатньо очищені стічні води промислових і комунальних підприємств.
Разом:Допоможи.
Учень: Ми з вами знаємо, що водопостачання питної води міста Рава-Руська здійснюється із басейну річки Рата
Разом: Збережи.
Учень: Потрапляння у водойми сполук фосфору та азоту сприяє масовому розмноженню ціанобактерій, що призводить до «цвітіння води».
Разом: Увага
Учень: Основні забруднювачі води в нашому місті (Рава-Руська) - органічні речовини, сполуки азоту, важкі метали, феноли і нафтопродукти.
Разом:Увага.
Дівчата виходять і співають частівки
1 дівчина
Равчани вас вітають,
Щастя й радості бажають.
Ми приїхали на зліт
І зі сцени всім привіт.
2 дівчина
Землю люди отруїли,
Атмосферу забруднили.
Замість грунту в нас сміття
Отаке у нас буття.
3 дівчина
Щоб не сталося біди
Просимо вас дуже
Зупиніться, схаменіться!
Не будьте байдужі!
4 дівчина
Без води у цьому світі
Ми не проживемо
І тому краплину кожну
Пильно бережемо.
Музика.
Учень: Ґрунт – одне з найбільших багатств на Землі.
Учень: Ґрунт - це верхній родючий шар землі.
Учень: (піднімає руку)
Учень: Ти хочеш щось запитати?
Учень: Так. А з чого складається ґрунт?
Учень: Ґрунт – це пісок.
Учень: І повітря.
Учень: І гірські породи.
Учень: І глина,
Учень: Загалом, усе, що лежить у нас під ногами і те,
Учень: по чому ми ходимо - по суті є ґрунтом.
Учень: Однією з найважливіших властивостей ґрунту є родючість.
Учень: Україна багата на ґрунти.
Учень: На території України розрізняють 38 типів ґрунтів.
Учень: Найродючіший чорнозем.
Учень: А на Жовківщині, які ґрунти?
Учень: Сірі опідзолені,
Учень: Дерново-підзолисті,
Учень: Лучні,
Учень: Болотні,
Учень: І звичайно: чорноземи .
5-й учень-еколог Через вітрову ерозію щороку землі України втрачають близько 24 млн. тон гумусу.
6-й учень-еколог Природний темп відновлення родючого шару ґрунту – 1 сантиметр за 100 років цей процес дуже повільний , щороку з обороту випадає 5-7 млн. га різних земельних угідь.
1-й учень Тому охорона ґрунтів, раціональне використання, збереження та підвищення їх родючості - неодмінна умова дальшого економічного прогресу суспільства, основна народногосподарська проблема для всіх країн світу.
(Співають дівчата на мотив пісні «ОЙ у полі два дубки»)
Лісосмуги тут були
З місяченьком в танок йшли
А тепер тут кураї, кураї
Женуть вітри гультяї.
Зажурилися поля,
Бо без захисту земля.
Залишають нам роки,
Свіжозрубані пеньки
Ой у лісочку два дубки , два дубки
Залишились ще поки.
2-й учень
Ще природі в нас псують життя
Всюдисущі звалища сміття:
В лісосмугах, поблизу водойми...
Що робить з проблемою такою
3-й учень
А вся справа в тім, що, бачте, нині
Є в селі в нас люди, а є — свині,
Що про власну дбають «благодать»,
Їм на світ навколишній плювать,
Бо не тямлять, що у цьому світі
Їм самим і дітям їхнім жити.
А яким же буде це життя,
Коли навкруги ще є сміття?
(Пісня під мелодію “Ваше благородіє” співають хлопці)
Слухайте, панове,
Про земну поверхню,
Так, мені здається,
Оболонку верхню, -
Як її порили, - Господи, прости!(2 рази)
Треба залатати, в норму привести.
А сміття позбутися?
Теж – таки питання.
На землі є звалища -
проблема не остання
Ось вам переробка, не втрачайте шанс
Це - єдиний виданий на життя аванс
5-й учень
- Запрошуємо на хвилинку економіки!
1-й учень Вивіска перша «Прийом склотари»
- Намагайтеся купувати напої у скляних пляшках, які можна використати багато разів, здавати в магазин
2-й учень Вивіска друга «Магазин «секонд хенд»
- Одяг, який ви вже не носите, можна віддати нужденним
3-й учень Вивіска «Зім’ята бляшанка»
- Перш, ніж викинути консервні бляшанки, вимийте їх і зімніть
4-й учень Вивіска 4 «ПІНОПЛАСТУ-НІ!
- Намагайтеся не користуватися пінопластом, тому що він практично не розкладається в природі
5-й учень вивіска 5 малюнок дерево
- Посадіть дерево, зберігайте грунти від руйнування.
6-й учень
- І тоді в нашому домі буде завжди порядок!
4-й учень
Ми поки що не можемо самі вирішити екологічних проблем нашого невеличкого селища. Але дещо ми можемо зробити:
Це може зробити кожен:
(Учні виходять по черзі з гаслами)
Музика. Вакарчук «Не моя війна»
Сценка «Події на сході»
Учень: Зупинись на хвилинку, послухай…
Автор: Зойкнула Земля чаїним криком:
- Сину, вбережи і захисти!
Вийшла мати із іконним ликом:
- Йди синочку. Хто ж, коли не ти?
Спалахнуло небо, впало крижнем:
Сину, вбережи і захисти!
Вийшла жінка з немовлятком ніжним:
Йди коханий. Хто ж коли не ти?..
І уже ні сина, а ні мужа –
Лиш розверсті зоряні поля…
Та пліч – о – пліч постали біль і мужність,
Дух і воля, небо і земля.
Учень: Площа території України, де відбувалися військові дії приблизно 18 тисяч квадратних кілометрів.
Учень: На місці розриву снаряду утворюється воронка та відбувається забруднення ґрунту важкими металами.
Екологи Міжнародної благодійної організації «Екологія – Право – Людина» закликають жителів зони АТО та звільнених територій
Учень: не користуватися тими частинами городів,
Учень:де є воронки від розривів снарядів, для вирощування продуктів харчування.
Учень: Важкі метали небезпечні тим, що в організмі мають властивість накопичуватись та майже не виводяться,
Учень: Викликаючи захворювання нервової,
Учень: Репродуктивної,
Учень: Серцево-судинної систем,
Учень: Уражують печінку.
Учень: Нирки.
Учень: В довкіллі можуть зберігатися невизначену кількість років, їх засвоюють рослини,
Учень: а через рослини – тваринам та людині.
Учень: Після закінчення військових дій на території колишньої Югославії (1999 рік),
Учень:на державному рівні було зупинено сільськогосподарське виробництво на території площею 2,5 млн га через забруднення ґрунтів від розривів снарядів.
Учень:Природа відплачує нам поправу
За ту нерозумну страшну потраву,
Що люди вчинили на тілі землі
за рани її, за великі й малі.
під музику говорять слова
2-й учень-еколог
Прости нам , Природо, спалені ліси.
Прости ґрунти збіднілі й неродючі.
І атом той, що вирвався на волю,
Перевернув людську нелегку долю.
3-й учень-еколог
Прости нас,Природо, все ж таки прости,
Бо голова всьому живому, ти
Можливо, розум людства не засне,
І він проснеться, і тебе спасе.
4-й учень-еколог
- Для нас важливо, щоб на землі життя не спинилось,
5-й учень-еколог
- Щоб вранішнє сонце умившись в росі нам в очі дивилось.
2-й учень-еколог
Хочеться звернутися до ровесників.
Любі друзі!
Разом спробуймо врятувати Землю від екологічної катастрофи.
3-й учень-еколог
Ми молоді, сильні, будемо й мудрі. Давайте усвідомимо, що ми – частинка планети, що її доля в наших руках.
4-й учень-еколог
Врятуймо Землю! Якщо кожен із вас врятує маленьку Батьківщину – свій рідний край – то через десятки, а може і сотні років, він озветься в серцях вдячним дзвоном.
1-й учень-еколог
Ми молоде покоління, чисті душею і помислами, хочемо купатися у чистих річках, дивитися у чисте небо, пити чисту воду, їсти чисті продукти, вирощені на наших дорогоцінних родючих чорноземах.
2-й учень-еколог
Донесіть до відома високих чинів у Верховній Раді, що екологія – це наша спільна проблема і в битві з природою переможців немає.
Всі- МИ: Екодрузі
6-й учень-еколог
1-й учень-еколог
-Захисники природи, бережем грунти і води,
2-й учень-еколог
- І несемо слово в люди, хай воно повчальним буде.
3-й учень-еколог
-Хай чиюсь зупинить руку, хай всім стане за науку.
4-й учень-еколог
- Хай навчить на світі жити, світ прекрасний захистити
5-й учень-еколог
- Від людських жорстоких дій
Всі- Стань і ти із нами в стрій.
6-й учень-еколог
-І на творчім нашім злеті поможи своїй планеті
За нащадків ти подбай,
Всі- зроби кращим рідний край
Рава-Руська, процвітай!
Фінальна пісня з танцем «Це моя країна!»
1