З метою поглибити знання учнів про казки, розвивати вміння впізнавати казки та їх героїв; розвивати творчу уяву, асоціативну пам'ять; виховувати потребу в читанні книг народів світу було створено цей сценарій.
Сценарій «Казковий феєрверк»
Мета: узагальнити знання учнів про казки, розвивати вміння впізнавати казки і їх героїв; розвивати творчу уяву, асоціативну пам'ять; виховувати потребу в читанні книг, любов до усної народної творчості, до казок.
Обладнання: книжкова виставка дитячої літератури, плакати з малюнками казкових героїв, чорний ящик, ноутбук.
Тип заходу: вікторина.
Хід заходу
На сцену виходять ведучі:
1-й Ведучій у костюмі Віні Пуха, 2-й – Шапокляк.
Віні Пух: Добрий день, шановні друзі! Ми раді вітати всіх вас у цьому класі.
Шапокляк: Добрий, добрий! (Нахиляється і шепоче вбік своїй крисі: Зараз щось зроблю….)
Віні Пух: Сьогодні ми відправимось у світ казок!
Шапокляк: Дозвольте представити вам членів журі:
Віні Пух: І сьогодні на вас чекає захоплююча гра – це вікторина – «Казковий феєрверк».
Шапокляк: Наш конкурс буде проходити за принципом вікторини: короткі чіткі запитання – короткі чіткі відповіді, на обміркування яких ви матимете 30 секунд. За кожну правильну відповідь - 1 бал.
(перегляд ролика «На балу у казок).
- Перша казка в вашому житті?
1 тур
Віні Пух:
1. Вона потворна, мокра та зелена, живе на болоті, але це тільки зовні. Хто це? (Царівна жаба).
2. Вона маленька, народилася з квітки, як її звуть?
(Дюймовочка).
3. У неї кістяна нога і мешкає вона на болотах?
(Баба Яга)
4. Все життя він пас свиней. Хто це?
(Свинопас)
5. У неї було золоте волосся?
(Золотовласка)
6. Унучка Берендеєв, донька Мороза і Весни?
(Снігуронька)
7. Блакитне волосся і пес Артемон?
(Мальвина)
8. Вона мала повернутися додому о 12?
(Попелюшка)
9. Хлопчика з персика звуть?
(хлопчик-Персик)
10. Дівчинка на ім’я – Червоний…
(Капелюшок)
11. У нього виросли вуха віслюка….
(Пінокіо)
12. Сеньйор, на ім’я – Червоний….
(помідор)
13. Вона прожила 300 років на болоті….
(черепаха Тортіла)
14. В якій казці дівчина бачила одразу 12 місяців?
(12 місяців)
15. Як ім’я самого кмітливого парася?
(Наф-Наф)
16. Як звали дівчинку, що народилася у Канзасі?
(Еллі)
17. В індійській казці він був царем тварин, до того ж він був синій….
(Синій шакал)
18. Як звали товариша Герди?
(Кай)
19. Дівчина заради своїх братів в’язала з кропиви їм сорочки?
(Еліза)
20. Ім’я чоловіка, який подорожував на печі?
(Ємеля)
2 тур
1. Те, що лежить у чорному ящику – народилося на Далекому Сході, його завжди бере з собою Оля Лукоє. Що це? (Парасолька)
1. Чорний ящик містить те, що втратила Попелюшка, коли бігла додому. Що це? (Черевичок).
3 тур
Віні Пух: Уявіть, що ви потрапили у казку, для того щоб повернутися додому ви повинні відповісти, в яку саме казку ви потрапили. За доповнення відповіді командою суперницею можна отримати додаткові бали (за рішенням журі) (30 секунд на роздум). Правильна відповідь – 5 балів.
1. Життя у чаклунки – зустріч з вченим вороном – зустріч принца з принцесою – розбійники – знайомство з маленькою розбійницею – похід на Північ – зустріч з лапландкою – фінкою – палац снігової королеви.
(Снігова королева).
2. Вони переходили з міста до міста і їх компанія складалася з тварин: Віслюк, Пес, Кіт. Яка це казка?
(Бременські музики)
4 тур
Шапокляк: А тепер, навпаки, вам слід назвати автора, прослухавши певну казкову ситуацію:
1. «У давні часи жили на світі король із королевою. Дітей у них не було, а їм дуже хотілося мати спадкоємця. І от нарешті народилася в них донечка. Батьки були такі щасливі, що влаштували пишні хрестини й навіть запросили в гості сімох фей. Був розпал веселощів, коли залою раптом пролетів холодний вітер і вогонь у каміні замерехтів. Шум і музика стихли. Біля дверей несподівано з'явилася восьма фея, вдягнена в усе чорне. її чомусь забули запросити».
(Спляча красуня)
2. «І собака до нього прийшла:
- Ой, мене покусала бджола!
І придибав до лікаря лис:
- Курка дзьобом ударила в ніс!»
(Айболит)
3. «Тата свого Пеппі ще не забула. Він був капітаном і плавав по широкому морі. Пеппі також плавала з ним, аж поки одного разу під час бурі велика хвиля забрала його з палуби, і він зник. Але Пеппі була впевнена, що колись він повернеться. Вона не вірила, що тато втонув. Вона вважала, що він поплив на острів, де живе повно негрів, став їхнім королем і тепер ходить собі серед них із золотою короною на голові.
- Моя мама - ангел, а мій тато - негритянський король! Не всі діти мають таких гарних батьків,- любила похвалитися Пеппі.- А тільки-но мій тато збудує корабель, він припливе по мене, і я стану негритянською королівною. Гей-гоп, ото буде життя!»
(Пеппі Довгапанчоха)
Віні Пух: Ось і підійшла наша казкова вікторина до кінця! Молодці, всі, багато читаєте! До нової зустрічі, друзі!
Журі підводить підсумок.
Нагородження призами переможців.