Сценарій заходу "Цивільна оборона"

Про матеріал
Сценарій виховного заходу для учнів початкової школи. Мета: навчання учнів діям в надзвичайних ситуаціях.
Перегляд файлу

І. Організаційний момент

1 слайд.  «Цивільна оборона. Дії  населення під час цивільної оборони».  Команди «експертів – науковців» з числа займають місця за столами  з табличками «Штаб ЦО»,

 «Хто здоровий, той сміється».

- Здоровенькі були, любі діти і всі присутні!

Доброго Вам здоров'я! Правда, чудові ці фрази! Вони зближують людей, дають нам добрий настрій.

А хороший настрій - це запорука чого?

- Здоров'я!

- Отже з хорошим настроєм, бадьорістю, завзяттям розпочнемо наше  заняття.

  • Увага на екран!

1 слайд. «Закон України про цивільну оборону України» від 03.02.1993р.

«Кожен громадянин має право на захист свого життя і здоров я від наслідків аварій, катастроф, пожарів, стихійного лиха та гарантування забезпечення реалізації цього права».

2 слайд.  «День цивільної оборони».  Звучить сигнал тривоги  «Увага всім!»

-  Такий сигнал означає «Увага всім!» Сьогодні він звучить з навчальною метою, адже у нашій школі «День цивільної оборони».

ІІ. Повідомлення теми, мети, завдань уроку; актуалізація опорних знань.

Вчитель: Сьогодні у нас, діти, заняття з цивільної оборони.                      

ІІІ.  Що таке ЦО?  

Попросимо дати відповідь наших науковців.

Учень: ЦО – державна система органів управління, сил і засобів, що створюється для організації і забезпечення захисту населення від наслідків надзвичайних ситуацій техногенного, екологічного, природного та військового характеру. (сл. 3)

Вчитель: Один раз на рік в кожному навчальному закладі проводиться день ЦО. Щоб бути завжди готовими та вміти правильно діяти. І ось сьогодні ми з вами узагальнимо наші знання про існуючі надзвичайні ситуації; згадаємо правила користування індивідуальними засобами захисту.

- Які ви знаєте індивідуальні засоби захисту? (Протигази, ватно-марлеві пов’язки, респіратори, захисні костюми).

 ІV. «Завдання цивільної оборони».

 - Які завдання ЦО в обороні України?

4 слайд.  (Запобігання виникненню надзвичайних ситуацій; оповіщення населення про загрозу і виникнення надзвичайної ситуації; захист населення; організація і проведення рятувальних робіт в районах лиха; організація життєзабезпечення населення під час надзвичайних ситуацій; навчання населення діям в надзвичайних ситуаціях).

5 слайд.  «Міні конференція. Журналісти і науковці про надзвичайні ситуації».

- Що таке надзвичайна ситуація?

(Це порушення нормальних умов життєдіяльності людей, що призводить до людських або матеріальних збитків).

- Які надзвичайні ситуації ви знаєте?

(Стихійні лиха, катастрофи, епідемії, пожежі, аварії, озброєний напад, війна).

- Що таке стихійне лихо?

(Це катастрофічні процеси і явища природи, що носять надзвичайний характер, призводять до порушення нормальної діяльності людини, загибелі; пошкодженню та знищенню матеріальних цінностей).

- Які стихійні лиха ви знаєте?

(Землетрус, пожежа, підтоплення, ураган, зсуви, сніжні заноси, селеві потоки, обвали, засуха).

- Які причини стихійного  лиха?

 (Дії сил природи або бездумна діяльність людей (наприклад: виробничі аварії).

- Як дізнатися, яка надзвичайна ситуація сталася?

(Після отримання звукового сигналу необхідно увімкнути телевізор або радіоприймач і уважно прослухати інформацію про обстановку, що сталася, та вказівки штабу ЦО).

Висновок:  прослухавши інформацію штаба ЦО треба діяти без паніки у строгому порядку до рекомендацій штаба.

VІ. Надзвичайні ситуації

Рекомендації штаба ЦО». (повідомлення готують учні).

(Лунає сирена).

Вчитель: Діти, що може означати цей сигнал?

(Для звернення уваги населення в екстрених випадках (надзвичайних ситуаціях) для передачі інформації включаються сирени, а також інші сигнальні засоби (гудки фабрик, заводів, кораблів), які тривають 5 хвилин. Цей сигнал означає: «Увага всім!»

 « Береженного і Бог береже, необережного й лихо стереже».   

-    Увага,  вам необхідно впізнати надзвичайну ситуацію, а науковці із штабу ЦО дадуть рекомендації , як діяти в тій, або іншій ситуації, щоб зберегти життя і здоров я.

6 слайд. «Землетрус».

Дії при землетрусі.

Якщо землетрус застав вас у будинку, найкраще протягом 15-20 секунд вибігти на відкриту місцевість. Не можна стояти поблизу будівель, високих стін; не користуйтесь ліфтом. Якщо неможливо вибігти на вулицю сховайтесь під стіл, в шафу або відчиніть двері і станьте у дверний отвір. Обличчя закрийте руками, щоб не поранитися склом. Тримайтесь подалі від вікон та скляних перегородок.

Якщо підземні поштовхи застали вас на вулиці – відійдіть далі від будівлі, ліній електропередач. Не торкайтесь обірваного дроту – він може бути під напругою. В автобусі не треба зчиняти паніку, бити вікна, рватися до дверей. Водій зупинить автобус і відкриє двері.

7 слайд.  «Повені».

Дії при повенях.

Якщо вода застала вас у полі, лісі, треба вийти на підвищені місця або вилізти на дерево. Можна використати всі предмети, які зможуть триматися на воді (дошки, уламки дерев). Якщо ви знаходитеся у домі, треба перенести необхідне майно на вищі поверхи або в ті місця, які не затоплюються водою. Обов’язково вимкнути газ. електрику, взяти документи, теплі речі, їжу.

 

8 слайд. «Буря», «Гроза»

Як можна підготуватись до бурі.

Щільно закрити вікна, двері, віконне скло, захистити віконницями або щитами.

Двері та ворота міцно зачинити.

Пам 'ятайте! Метушня і паніка недопустимі.

Чому?

(Треба діяти швидко і організовано, а паніка і метушня  приводить до неорганізованих дій).

Як поводитись під час грози.

Все залежить від того, де вона вас застала.

Вдома. Закрити всі вікна і двері.

Вимкни всі електроприлади.

Надворі. Негайно йди додому або в приміщення.

У лісі. Не ховайся під високим або поодиноким деревом. Найкраща схованка - кущі.

У полі. Не лягай на мокру землю. Не заривайся у скирту.

Знайди улоговину, стань на коліна і нахили голову.

У воді. Негайно вийди на берег

9 слайд. «Пожежа». «Дії при пожежі».

Палаючий будинок залишають накрившись з головою мокрою ковдрою або верхнім одягом. В задимлених приміщеннях треба рухатися поповзом або пригнувшись. Якщо пожежа застала вас в степу або в лісі, кордон вогню слід переходити проти вітру, прикривши обличчя та голову одягом.

Правила пожежної безпеки.

Забороняється:

- розводити багаття в лісах, заростях очерету, поблизу хлібних полів;

- не можна палити сірники та кидати їх, не загасивши в полі, лісі.

Правила поведінки вдома.

Обережно користуватися вогнем, нагрівальним, електричним, газовим приладдям, не забувати вимикати після користування.

10 слайд. Тест  «Не запали сірничок»

Якщо відповідь неправильна, сірничок вмить спалахує

  1. За яким телефоном викликають пожежників?

 а)101    б)10 2   в)103

  1. Якщо через велике задимлення під час пожежі вийти з квартири не можливо ти:

а) заховаєшся під стіл ;

б) вийдеш на балкон і покличеш на допомогу ;

в) заховаєшся у ванну і закриєш щільно двері.

3. Якщо загорівся електроприлад, ти ...

а) заллєш вогонь водою,

б) будеш намагатися задути вогонь;

в) пробуєш відключити електроприлад від мережі.

4. Якщо ви вирушили з батьками до лісу, то розведете багаття:
а) поряд з наметом;

б) на відкритій місцині;

в) під деревами.

5. Діти можуть запалювати сірники :

а) біля Новорічної ялинки;

б) біля скирти з сіном чи соломою;

в) біля легкозаймистих.

VІІ. Узагальнення і систематизація знань.

Вчитель: Як узнати, що сталася якась надзвичайна ситуація? (Звучить звуковий сигнал, який триває 5 хвилин «Увага всім!»).

- Як цей сигнал може звучати в школі? (Довгий дзвоник).

- Як дізнатися, яка надзвичайна ситуація сталася? (Увімкнути телевізор або радіоприймач).

- Які засоби гасіння пожежі ви знаєте?

11 слайд. Гра «Відгадай слово».

1). Огнеаскивгни (вогнегасники).

2). Відра з доовю (водою).

3). Сокіп, ямлзе (пісок, земля).

Вчитель: Які засоби захисту ви знаєте?

1). Овсхщаи (сховища).

2). Індивідуальні засоби:

- гапрозити (протигази).

- еспіраторра (респіратори).

- ватно-марлева в’язпоак (пов’язка).

- захисні юмкосит (костюми.)

А зараз  -  мультфільм.  Продивіться уважно і скажіть, яка його головна думка? Які правила безпечної поведінки повинен знати кожен учень?

 «Мультфільм «Пожежа»»

Підсумок  заняття.

- Як ти дізнаєшся про те, що сталася надзвичайна ситуація?

а) по книзі;

б) по телевізору;

в) почувши сирену;

г) з газети.

- У випадку надзвичайної ситуації ти будеш діяти згідно:

а) поради друзів;

б) вказівкам штабу ЦО;

в) нікого не буду слухати.

- У разі землетрусу ти:

а) будеш дивитися у вікно;

б) вийдеш на відкриту місцевість;

в) зайдеш у ліфт і спустишся вниз.

- У випадку пожежі ти:

а) залишиш приміщення;

б) сховаєшся у шафі.

- Які засоби захисту тобі відомі?

а) гарний одяг;

б) протигаз;

в) солодощі;

г) ватно-марлева пов’язка.

- Що необхідно взяти з собою у випадку надзвичайної ситуації?

а) іграшки;

б) документи;

в) одяг;

г) цукерки і печиво.

- Пригадаємо яких правил протипожежної безпеки треба дотримуватись.

  •      Не вмикай на кухні газ - раз!
  •      Не клади на піч дрова - два!
  •      В лісі сірників не три - три!
  •      Не лишай вогонь в квартирі це - чотири!
  •      Не лягай при свічці спати - п'ять!
  •      Іскра впала на підлогу - погасіть - шість!
  •      Зачиніть вікно, коли в небі грім - сім!

Скажіть, що найголовніше у надзвичайних ситуаціях?

  • Зберегти здоров я.
  • А здорові люди веселі. Вони сміються і співають

- Пригадаємо яких правил протипожежної безпеки треба дотримуватись.

  •      Не вмикай на кухні газ - раз!
  •      Не клади на піч дрова - два!
  •      В лісі сірників не три - три!
  •      Не лишай вогонь в квартирі це - чотири!
  •      Не лягай при свічці спати - п'ять!
  •      Іскра впала на підлогу - погасіть - шість!
  •      Зачиніть вікно, коли в небі грім - сім!
  •      У грозу під деревом не стійте в лісі - вісім!
  •      Сильнодіючі отруйні речовини (СДОР).

СДОР – хімічні з’єднання, які пагубно впливають на здоров’я людей, тварин і навіть рослин. На виробництві дуже часто застосовують хімічні речовини. Якщо неправильно їх використовувати можна отруїтися. З’являється тошнота, блювота, слабкість, головний біль, неприємні відчуття в очах та гортані. Треба промити водою очі, ніс, ротову порожнину. Вийти на свіже повітря та звернутися по допомогу до лікаря.

VІІІ. Підсумок

 Продовж речення:

- Я навчився…

- Тепер я знаю, що…

- Я вмію…

- Тепер я завжди буду…

- Тепер я ніколи …

- Молодшим учням я розповім …

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Волкова Світлана Миколаївна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
21 квітня 2019
Переглядів
1813
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку