Математичний вечір
Підготувала і провела вчитель математики Дмитришина Тетяна Іванівна
КУ «Пологівської ЗОШ Ⅰ - ⅠⅠⅠ ст. №4»
м. Пологи
Запорізька обл.
Мета заходу: підвищити пізнавальний інтерес до математики, показати практичну цінність даного предмету.
Хід заходу
1уч. В урочний день в неурочну годину ми дуже раді бачити вас веселих, кмітливих учнів.
Сідайте швиденько зручненько, беріть ви в руки олівець, бо починаєм вечір наш.
2 уч. Наші юні друзі! Сьогодні ви прийшли в цей зал щоб відпочити, поміркувати і переконатися в тому, що «Математика – цариця всіх наук.»
1 уч. Зараз ви побачите різноманітні фокуси, зможете розгадати математичні загадки.
2 уч. Першим номером нашої програми буде коротка довідка із історії виникнення математики.
1 уч. Велике значення математика (арифметика) має в житті людини. Без рахунку, без уміння правильно додавати, віднімати, множити або ділити не могло розвиватися суспільство.
Чотири арифметичні дії, правила усного та письмового обчислення починають вивчати ще з початкових класів. Всі ці правила не були придумані однією людиною. Математика розвивалася поступово і довго, поки не стала такою, якою вона є тепер.
2 уч. Був час, коли людина рахувала до двох, а коли було більше предметів, то говорили просто «багато». Лише поступово людина навчилася рахувати до 3-х, до 5-ти, до 10-ти і т.д.
Пальці рук та ніг- найперша рахувальна машина. На них людина навчилася відкладати доволі великі числа, потім з’явилися рахівниці, далі-невеликі обчислювальні прилади (на підприємствах, бо вони дорого коштували), які називалися арифмометрами. А в теперішній час дуже багато обчислювальної техніки, яку винайшло людство.
1 уч. А тепер настав час конкурсів, фокусів, загадок.
Завдання №1
Виконайте обчислення
111111111 * 111111111 = 12345678987654321
Завдання №2
Перевірте числову піраміду та заповніть порожні клітинки
1 * 8 = 9
12 * 8 = 9 8
123 * 8 = 98 7
1234 * 8 = 987 6
12345 * 8 = 9876 5
123456 * 8 = 98765 4
1234567 * 8 = 987654 3
12345678 * 8 = 9876543 2
123456789 * 8 = 98765432 1
Завдання №3
Вписати числа в квадратики, щоб по діагоналі в стовпчику та рядку при додаванні утворилось число 15.
1.
З 1 по 9 включно!
4 |
9 |
2 |
3 |
5 |
7 |
8 |
1 |
6 |
Вписати числа в квадратики, щоб по діагоналі в стовпчику та рядку при додаванні утворилось число 30.
2.
Парні з 2 по 18 включно!
8 |
18 |
4 |
6 |
10 |
14 |
16 |
2 |
12 |
Вписати числа в квадратики, щоб по діагоналі в стовпчику та рядку при додаванні утворилось число 33.
3.
Не парні з 3 по 19 включно!
17 |
7 |
9 |
3 |
11 |
19 |
13 |
15 |
5 |
Завдання №4
1. Заповніть червоні кружечки числами, які закінчуються нулем, щоб сума цифр в кружечках однієї сторони трикутника дорівнювала 200.
2. Заповніть червоні кружечки числами, які закінчуються нулем, щоб сума цифр в кружечках однієї сторони трикутника дорівнювала 200.
Завдання №5
А тепер до вашої уваги загадки
5 + 5 + 5 = 550 (545+5 = 550)
Яма
Сир твердий (чим більше отворів у сирі, тим меншу вагу він має)
Мільйон(1000000)
Вовк: Віслюче, скільки тобі років?
Віслюк: А тобі скільки?
Вовк: Мені 15
Віслюк: Ну тоді я в 3 рази старший + ще .
Скільки років віслюку?
60 років
1 + 2 + 3 + 4 + 5
1м. Лисиця
2м. Вовк
Відповідь: Клоун 6 розташувався зліва та став на голову. Утворилося число 975, а воно ділиться на 13.
На цьому конкурс загадок закінчився і ми приступаємо до наступного конкурсу.
Завдання №6
Існує декілька способів, щоб відгадати день вашого народження.
Перший спосіб:
Наприклад, учень народився 16 травня
Пропоную кожному учневі записати день свого народження (тільки число). Наприклад: 16.
Перші дві цифри – це число вашого дня народження, а дві інші – місяць.
Другий спосіб
Пропонуємо кожному учневі на листку записати число коли він народився. (16.05)
(5+35=40; 1965+40=2005)
Результат кажемо вголос.
Ви фокусник, в голові віднімаємо 400 від оголошеного результату
(2005-400=1605 – це 16 травня)
Перші дві цифри – це число вашого дня народження, а дві інші – місяць.
Завдання №7
Фокус
(Дівоча хитрість)
Принцеса взяла 20 дівчат для того, щоб вони допомагали по господарству та розташувала їх у 8 кімнатах свого будинку так, як показано на малюнку:
Кожного вечора принцеса ходила по будинку і перевіряла, щоб в кімнатах на кожній стороні було по 7 дівчаток.
Одного разу до дівчаток в гості прийшли 4 подружки і залишилися у них ночувати, при тому що всі 24 дівчинки розташувалися в кімнатах так, що у вечері принцеса нарахувала в кімнатах на кожній стороні по 7 дівчаток.
Наступного дня 4 дівчинки пішли проводжати своїх 4 подруг і додому не повернулися. Ті 16 дівчат, що залишилися, розташувалися так, що знову ввечері принцеса нарахувала в кімнатах з кожної сторони будинку по 7 дівчат.
Як розташувалися дівчата по кімнатах в двох останніх випадках?
1 випадок
2 випадок
1 уч. На такій позитивній нотці ми хочемо завершити наш математичний вечір. Я думаю, що кожному учневі сподобалось те, як він провів свій час. На цьому наша зустріч закінчилася.