Сценарій заходу "Математичний вечір"

Про матеріал
Сценарій математичного заходу для учнів 7-8 класу, присвячений тижню математики у школі
Перегляд файлу

Математичний вечір

Підготувала і провела вчитель математики Дмитришина Тетяна Іванівна

КУ «Пологівської ЗОШ Ⅰ - ⅠⅠⅠ ст. №4»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

м. Пологи

Запорізька обл.

Мета заходу: підвищити пізнавальний інтерес до математики, показати практичну цінність даного предмету.

Хід заходу

1уч. В урочний день в неурочну годину ми дуже раді бачити вас веселих, кмітливих учнів.

Сідайте швиденько зручненько, беріть ви в руки олівець, бо починаєм вечір наш.

2 уч. Наші юні друзі! Сьогодні ви прийшли в цей зал щоб відпочити, поміркувати і переконатися в тому, що «Математика – цариця всіх наук.»

1 уч. Зараз ви побачите різноманітні фокуси, зможете розгадати математичні загадки.

2 уч. Першим номером нашої програми буде коротка довідка із історії виникнення математики.

1 уч. Велике значення математика (арифметика) має в житті людини. Без рахунку, без уміння правильно додавати, віднімати, множити або ділити не могло розвиватися суспільство.

Чотири арифметичні дії, правила усного та письмового обчислення починають вивчати ще з початкових класів. Всі ці правила не були придумані однією людиною. Математика розвивалася поступово і довго, поки не стала такою, якою вона є тепер.

2 уч. Був час, коли людина рахувала до двох, а коли було більше предметів, то говорили просто «багато». Лише поступово людина навчилася рахувати до 3-х, до 5-ти, до 10-ти і т.д.

Пальці рук та ніг- найперша рахувальна машина. На них людина навчилася відкладати доволі великі числа, потім з’явилися рахівниці, далі-невеликі обчислювальні прилади (на підприємствах, бо вони дорого коштували), які називалися арифмометрами. А в теперішній час дуже багато обчислювальної техніки, яку винайшло людство.

1 уч. А тепер настав час конкурсів, фокусів, загадок.

Завдання №1

Виконайте обчислення

 

  • Виконайте ділення
  1. 777 : 7 = 111
  2. 777777 : 777 = 1001
  3. 777777777 : 77 = 1001001
  • Виконати множення

 111111111 * 111111111 = 12345678987654321

 

Завдання №2

 Перевірте числову піраміду та заповніть порожні клітинки

1 * 8 = 9

12 * 8 = 9 8

123 * 8 = 98 7

1234 * 8 = 987 6

12345 * 8 = 9876 5

123456 * 8 = 98765 4

1234567 * 8 = 987654 3

12345678 * 8 = 9876543 2

123456789 * 8 = 98765432 1

 

Завдання №3

Вписати числа в квадратики, щоб по діагоналі в стовпчику та рядку при додаванні утворилось число 15.

1.

З 1 по 9 включно!

4

9

2

3

5

7

8

1

6

 

Вписати числа в квадратики, щоб по діагоналі в стовпчику та рядку при додаванні утворилось число 30.


 

 

 

2.

Парні з 2 по 18 включно!

8

18

4

6

10

14

16

2

12

Вписати числа в квадратики, щоб по діагоналі в стовпчику та рядку при додаванні утворилось число 33.

3.

Не парні з 3 по 19 включно!

17

7

9

3

11

19

13

15

5

 

Завдання №4

 

1. Заповніть червоні кружечки числами, які закінчуються нулем, щоб сума цифр в кружечках однієї сторони трикутника дорівнювала 200.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2. Заповніть червоні кружечки числами, які закінчуються нулем, щоб сума цифр в кружечках однієї сторони трикутника дорівнювала 200.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Завдання №5

 А тепер до вашої уваги загадки

 

  1. Дописати рисочку, щоб утворилася правильна нерівність:

5 + 5 + 5 = 550 (545+5 = 550)

  1. Чим більше беремо, тим більша вона стає.

 

Яма

  1. Чим більше їх, тим менша вага.

 

Сир твердий (чим більше отворів у сирі, тим меншу вагу він має)

  1. Запис числа 100 складається з 3-х цифр і 3-х букв. Знайдіть число в записі якого кількість цифр співпадає з кількістю букв.

 

Мільйон(1000000)

 

  1. Зустрілися Вовк і Віслюк.

Вовк:   Віслюче, скільки тобі років?

Віслюк:   А тобі скільки?

Вовк:   Мені 15

Віслюк:   Ну тоді я в 3 рази старший + ще  .

 

Скільки років віслюку?

60 років

 

  1. Лисиця спіймала 15 карасиків і розклала їх на 5 купок так, що в кожній купці була різна кількість рибинок. Спробуй і ти так розкласти.

1 + 2 + 3 + 4 + 5

  1. Вовк і Лисиця змагалися з бігу. Хто яке зайняв місце, якщо відомо, що Вовк був одним з перших, а Лисиця була передостанньою?

1м. Лисиця

2м. Вовк

  1. Клоунів, імена яких 5 6 7, потрібно розташувати в один рядок так, щоб отримане число ділилося на число 13 без остачі!

 

Відповідь:  Клоун 6 розташувався зліва та став на голову. Утворилося число 975, а воно ділиться на 13.

 

На цьому конкурс загадок закінчився і ми приступаємо до наступного конкурсу.

 

Завдання №6

 

Існує декілька способів, щоб відгадати день вашого народження.

Перший спосіб:

Наприклад, учень народився 16 травня

Пропоную кожному учневі записати день свого народження (тільки число). Наприклад: 16.

 

 

  1. * 2 (16*2=32)
  2. До отриманого числа дописуємо 0 (320)
  3. + 73 (320+73=393)
  4. * 5 (393*5=1965)
  5. + номер місяця в якому народились (1965+5=1970)
  6. – 365 (1970-365=1605)

Перші дві цифри – це число вашого дня народження, а дві інші – місяць.

 

Другий спосіб

 

Пропонуємо кожному учневі на листку записати число коли він народився. (16.05)

 

  1. Помножити число на 20 (16-20=320)
  2. Суму +73 (320+70=393)
  3. Суму * на 5 (393*5=1965)
  4. Потім + порядковий номер місяця народження, збільшений на 35.

(5+35=40; 1965+40=2005)

 

Результат кажемо вголос.

Ви фокусник, в голові віднімаємо 400 від оголошеного результату

(2005-400=1605 – це 16 травня)

Перші дві цифри – це число вашого дня народження, а дві інші – місяць.

Завдання №7

Фокус

(Дівоча хитрість)

Принцеса взяла 20 дівчат для того, щоб вони допомагали по господарству та розташувала їх у 8 кімнатах свого будинку так, як показано на малюнку:

C:\Users\DCX\Downloads\1.jpg

 

Кожного вечора принцеса ходила по будинку і перевіряла, щоб в кімнатах на кожній стороні було по 7 дівчаток.

 

Одного разу до дівчаток в гості прийшли 4 подружки і залишилися у них ночувати, при тому що всі 24 дівчинки розташувалися в кімнатах так, що у вечері принцеса нарахувала в кімнатах на кожній стороні по 7 дівчаток.

 

Наступного дня 4 дівчинки пішли проводжати своїх 4 подруг і додому не повернулися. Ті 16 дівчат, що залишилися, розташувалися так, що знову ввечері принцеса нарахувала в кімнатах з кожної сторони будинку по 7 дівчат.

 

Як розташувалися дівчата по кімнатах в двох останніх випадках?

1 випадок

 

C:\Users\DCX\Downloads\2.jpg

2 випадок

 

C:\Users\DCX\Downloads\3.jpg

 

1 уч. На такій позитивній нотці ми хочемо завершити наш математичний вечір. Я думаю, що кожному учневі сподобалось те, як він провів свій час. На цьому наша зустріч закінчилася.

docx
Пов’язані теми
Математика, Сценарії
Додано
15 листопада 2019
Переглядів
865
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку