Сценарій заходу: творчий конкурс "Україна - космічна держава"

Про матеріал
Матеріал містить цікавий пізнавальний матеріал з мовно - літературної, природничої, технологічної,мистецької галузей. Призначений для виявлення та підтримки обдарованих дітей, які відтворюють свої уявлення про Космос засобами літератури і мистецтва.
Перегляд файлу

 

Україна і космос – нероздільні. Зв'язок цей міцно встановився на зорі космонавтики і викреслити його зараз неможливо. Українське походження мали творці теорії польотів у світовому просторі.

  1. Конкурс «Погрупуй імена».

Учасниками є дві команди. Завдання полягає в тому, щоб згрупувати імена видатних українців: конструктори і космонавти. Учасникам потрібно бути уважними, бо є пастки.

(Костянтин Ціолковський, Всеволод Нестайко, Микола Кибальчич, Юрій Кондратюк, Леонід Каденюк, Роман Демчук, Сергій Корольов, Олександр Засядько, Володимир Челомей)

За роки незалежності Україна впевнено посіла своє місце серед провідних космічних держав світу. Сьогодні ми випускаємо найрізноманітніші ракетоносії. Від «космічної малолітражки» - типу «Циклон-3» (супутники до 600кг), до важкої «космічної фури»   «Зеніт-2  SLB»,  здатної вивести на орбіту до 14 тонн.

  1. Конкурс «Все на літеру К».

Команди повинні у цьому цікавому конкурсі продемонструвати неабиякі вміння володіти словом. Завдання полягає у тому, щоб скласти коротеньку розповідь на космічну тему і всі слова, крім службових, мають починатися на літеру «К».

До прикладу:

Коперник казав: «Крутиться…»

Корольов конструював кермо, крила, космічний корабель.

У космосі красуються комети, ківш, Кассіопея.

Каденюк – космонавт. Круто!

Чудовим проявом міжнародного співробітництва в освоєнні Всесвіту, пізнанні його таємниць став політ українського космонавта Леоніда Каденюка на борту американського корабля «Шаттл», який стартував 19 листопада 1997року. Цей політ тривав 16 діб. Перший космонавт незалежної України повернувся з космічної мандрівки. Він бачив пишноту чорної ночі, чарівність і розмай барв нашої планети, дивовижні картини, що відкривалися з орбіти.

  1. Конкурс «Творимо красу Всесвіту»

Команди для своєї творчості використовують синельні дротики різних кольорів. Переможе у конкурсі та команда, яка за відведений час (3 хв) скрутить із синельних дротиків більше космічних предметів: зірки, планети, метеори, метеорити, сузір’я, супутники, космічні кораблі).

 

Зі свого невеликого космічного корабля наш Герой бачив велетенський космічний лайнер під назвою «Земля», на борту якого перебуває все людство. В ім’я людства і здійснюються космічні польоти. 

  1. Конкурс «Згадати все»

Командам необхідно пригадати пісні або поезії, де згадуються космічні тіла. Уривок пісні треба заспівати, а вірш – продекламувати.

До прикладу:

Т.Шевченко «…І блідий місяць на ту пору із хмари де-де виглядав …»,

Леся Укарїнка «…І до білої хатинки, немов мати до дитинки

 вийшло сонце, засвітило і хатинку звеселило»,

Богдан Лепкий «Місяць в річку задивився,

                            Як у дзеркало дівчина.

                            Місяцеві сон приснився:

                            Гори, море, верховина. »

Олександр Олесь «Місяць не чув.

                               Він купавсь в океані,

                               Грався, як злотний дельфін…»

Укр.нар. пісні «Ніч яка місячна», «Ой у  вишневому садку…», «Світить місяць, світить ясний …»,

О. Вінник «Вовчиця», С.Лобода «Супер-Звезда», В.Білоножко «Місячне колесо» і т.д.

Леонід Каденюк із спільною командою проводив біологічні експерименти з впливу космічних факторів на ріст і розмноження рослин. У підготовці цієї програми брали участь працівники Інституту ботаніки Національної Академії наук України. Піддослідними рослинами були соя, рапс і два види мохів.

  1. Конкурс  «Умілі ручки»

Два учасники мають на кольоровому картоні нитками вишити сузір’я. На виконання творчої роботи (5хв).  Жеребкуванням учасники вибирають своє завдання: Велика Ведмедиця, Мала Ведмедиця.

Природно, що на Землі теж паралельно проводилися роботи ідентичні космічним. І не тільки в «дорослих» наукових лабораторіях, а й у школах та коледжах як України, так і США. Педагоги разом з учнями проводили подібні експерименти і порівнювали класні досліди з космічними.

  1. Конкурс «Мозковий штурм»

Двоє учасників від команд отримують картки із епізодом турецької казки «Як Ходжа тягнув місяць» . Читають уривок і міркують над запитанням :

-Яке фізичне явище ввело Ходжу в оману?

Як Ходжа тягнув місяць (Турецька народна казка.Уривок)

Одного разу, пізно ввечері ,при світлі місяця Ходжа піднімав цеберко з колодязя. І тут він побачив, що в колодязь упав місяць. Щоб його витягнути, він прив’язав до мотузки гачок і опустив вниз. Випадково гачок зачепився за один з каменів, якими було викладено колодязь. І коли Ходжа зі всієї сили потягнув за мотузку, гачок зірвався, а Ходжа впав на спину. Він подивився вгору і побачив, що місяць на небі і з радістю вигукнув : «Намучився я доволі, зате місяць повернув на місце!»

Підказка. Відбивання світла.

Те, що раніше вважалося неймовірним, стало дійсністю. Хтозна, можливо коли ви станете дорослими, то зможете подорожувати космосом так само вільно, як і Україною. І якщо це трапиться, то ви маєте знати, що таке космос і що саме там можна відвідати.

  1. Конкурс «Пригадайко»

Командам необхідно правильно підписати схему «Планети сонячної системи»

 

 

 

docx
Додано
5 лютого 2021
Переглядів
511
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку