Я у світі 4 клас
Тема: Навчальний проєкт. Дослідження своїх витрат за тиждень (які товари та
послуги були потрібними і якісними, а на покупці яких можна було зекономити)
Мета: формувати в учнів уміння дбати про збереження майна та ощадливо використовувати сімейний бюджет; дослідити його складові.
2) розвивати пізнавальні інтереси в учнів, логічне мислення, продовжувати формувати вміння працювати з різними джерелами знань, порівнювати, узагальнювати, робити висновки;
3) виховувати творчу активність, самостійність у формуванні нових знань, сприяти професійній орієнтації учнів;
Сприяти формуванню ключових компетентностей:
соціальної (здатність налагоджувати взаємодію з іншими дітьми, працювати в команді, здатність критично мислити);
громадянської (усвідомлення своїх обов’язків, використання моделей поведінки, які відповідають нормам);
загальнокультурної (формування розуміння про важливість економії сімейного бюджету та здійснення відповідних заходів);
уміння вчитися (набути досвіду планування, збереження, ощадливого використання сімейного бюджету, робити нескладні дослідження);
інформаційно-комунікативної (осмислювати, аналізувати та використовувати інформацію з різних джерел, уміння вести елементи дискусії).
Обладнання: роздатковий та ілюстративний матеріал,
відеоматеріали, мультимедійна презентація, сувенірні гроші.
Тип уроку: урок формування практичних вмінь та навичок.
Форма проведення: урок-квест.
ХІД УРОКУ
І. Організаційний момент.
Зібратися разом - це початок,
Триматися разом - це прогрес,
Працювати разом - це успіх!
Ми зібралися,тримаємося разом і починаємо працювати. Бажаю успіху!
ІІ. Повідомлення теми і мети уроку
Сьогоднішній урок буде у формі квесту, ви будете виконувати цікаві завдання на дослідження витрат та послуг. Будете міркувати, аналізувати, а найголовніше те, що отримані знання і навички допоможуть вашій сім’ї заощадити. А на заощаджені гроші можна влітку гарно відпочити.
Гра буде командною, тому взаємодопомога та співпраця допоможе швидше подолати маршрут, а за правильно виконані завдання ви отримаєте гроші (сувенірні). Чим більше у вас буде грошей, тим легше зможете виконати фінальне завдання.
На вас чекають 6 станцій, а куди прямувати ви дізнаєтеся тоді, коли відгадаєте підказку.
ІІІ. Основна частина
Підказка
Платіжка за електроенергію і природний газ.
Розгляньте картинки й розкажіть, як можна зменшити рахунки за комунальні послуги?
За правильно виконане завдання команда отримує гроші.
Електроенергія вимірюється в кіловат-годинах. 1 кВтгод коштує 90 копійок.
Я вам дам стільки грошей, скільки коштують 100 кіловат-годин.
Підказка
Словникове слово, частина одягу, буває зовнішня, внутрішня.
Я пропоную вам переглянути відео «Кишенькові гроші». Дивіться уважно і запам’ятовуйте поради тітоньки сови.
http://youtube.com/watch?v=MkjyUqvHOTg
Винагорода за пройдену станцію.
Ви отримаєте третину від 210 гривень.
Підказка
Технологія «Займи позицію»
Твердження «До школи потрібно приїжджати на машині».
За Проти Не визначився
Діти займають позицію і обґрунтовують свою думку. Після завершення дискусію учні мають можливість змінити свою думку.
- Чи є у вашому переліку витрати на транспорт?
- Ваша думка щодо доцільності цієї витрати змінилася?
- Як можна заощадити на транспорті!
Висновок: кожна сім’я самостійно приймає рішення щодо цієї витрати.
За правильно виконане завдання команда отримує гроші.
Ви отримаєте стільки, скільки потрібно на проїзд у громадському транспорті на п’ятиденний робочий тиждень. Вартість квитка в одну сторону – 5гривень. Скільки грошей треба на поїздку туди і назад на 5 днів?
Підказка
Фото
Завдяки акції «Від серця до серця» закуплено медичне обладнання і передано в безоплатне користування в кожну область України. Це допоможе врятувати житття дітям з вадами серця. Одинока бабуся, яка не мала здоров’я, щоб посадити й викопати картоплю, матиме, що їсти на цілу зиму. Дівчинка, якій ми здавали гроші на операцію, щиро дякувала на сторінках нашої місцевої газети, учням Раківської школи.
Якщо є можливість, потрібно протягнути руку допомоги тому, хто її потребує. Взамін ви отримаєте набагато більше. Добро завжди повертається сторицею.
За проходження цієї станції ви отримаєте всі по 12 гривень. Яку суму я маю вам дати?
Підказка
Складіть пазл і дізнаєтеся назву наступної станції.
Витрати на одяг,
взуття й інші
речі
Прочитайте й проаналізуйте ситуації. Визначте – це економія чи марнотратство.
Ситуація1.
Сашко приходить додому й одразу переодягається в домашній одяг, а шкільні речі чистить і акуратно складає у шафу.
Запитання
Ситуація 2.
Іринці купили нові туфлі. Вони їй дуже подобаються і вона в них грається у дворі, ганяє з хлопцями у футбол. У дощову погоду теж в них іде до школи. Дуже гарні туфлі у дівчинки.
Запитання
Ситуація 3.
Аліна полюбляє ходити по магазинах. Їй подобається купувати все яскраве й нове. У дівчинки є безліч гумок, ручок, записників. А ще багато браслетиків, іграшок, резинок.
Запитання
Ситуація 4
Андрійко дуже хоче , щоб йому купили новий планшет і вирішив ходити у тісному взутті.
Запитання
Ситуація 5
Софійці купили дуже гарне й дороге випускне плаття. Воно їй задовге, але вона вирішила самостійно його підрізати, а потім підшити.
Запитання
За проходження цієї станції ви отримаєте 4 купюри по 20 гривень.
Підказка
Там можна знайти все, що вам потрібно. Для проходження цієї станції вам знадобляться всі зароблені гроші.
Завдання у конверті, діти їх самостійно розподіляють
Вам потрібно спланувати й здійснити покупку таким чином, щоб вистачило грошей.
ІІІ. Підсумок уроку
Ось і підійшов до кінця наш урок-квест. Сподіваюсь, що ви набули навичок, які допоможуть вам заощадити сімейний бюджет?
Протягом тижня ви записували свої витрати за тиждень. Вдома зафарбуйте зеленим кольором, що є необхідним і важливим. Червоним кольором зафарбуйте ті товари та послуги, без яких ви могли б прожити.
1