Сценарний план уроку з географії для 6 класу на тему: "Хмари. Форми хмар, хмарність".

Про матеріал
Як для учнів, так і для вчителя, урок цікавий тоді, коли він ігровий, пошуковий, творчий, активний, діяльнісний. Нова тема уроку в сучасних умовах — розв’язання проблем, що виникають у навчальному процесі, самими дітьми на уроці через самостійну активну пізнавальну діяльність. Чим захопливіша, самостійна діяльність учнів, тим краща, оскільки діти набувають уміння розв’язувати проблеми. Навіть роботу з підручником на уроці можна розглядати як розвиток інформаційної компетентності учнів під час роботи з текстом. Пропоную сценарний план уроку для 6 класу з географії на тему: "Хмари. Форми хмар, хмарність".
Перегляд файлу

Тема: Хмари. Форми хмар, хмарність.

Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів:

Знаннєвий компонент: учні наводять приклади хмар, різних за формою;

Діяльнісний компонент: спостерігають і фіксують зміни елементів погоди: хмар, хмарності; добирають відповідні джерела географічної інформації для ознайомлення з атмосферними процесами;

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

Обладнання: мультімедійне обладнання, ілюстрації та малюнки з зображенням хмар, відеофрагменти, підручник автор: Т.Г. Гільберг, Л.Б. Паламарчук.

Хід уроку:

І. Організаційний етап. (перевірка готовності до уроку, привітання)

ІІ. Психолгічне налаштування на урок.

Добрий день, діти.  За віконечком мороз, а в нашому класі сонячно і тепло від вашого настою. Вірно? Нехай Сонце - символ тепла і світла супроводжує нас на уроці і дарує нам гарний настрій, активність, енергію, взаємоспілкування. (вчитель розміщує на дошці паперовий макет Сонця)

ІІІ. Мотивація і стимулювання навчальної діяльності.

Хочу розпочати із загадки. Слухайте уважно і спробуйте відгадати тему нашого уроку.

Спробуй, друже, відгадати,

Що за стрій у небесах:

Чи клубки пухкої вати,

Чи то пір’я з крупних птах,

Чи біжить овець отара?

Ні, пливуть це білі … (Хмари)
Тема: Хмари. Форми хмар, хмарність.

(зробіть запис в зошиті)

Перед початком кожної нової теми ми з вами проводимо самооцінювання.  Запишіть відповіді чи поставте собі оцінку з питань:

1. Я знаю ________________________________________________________

2. Я хочу дізнатись ________________________________________________

3. Я дізнався (-лась) ________________________________________________

Мета і задачі на уроці: 

отримати знання з нової теми, знати, що таке хмари, вміти розрізняти форми хмар та ступінь хмарності; розвивати спостережливість та практичні навички для складання прогнозу погоди на наступному уроці;

Ми сьогодні не просто з вами будемо вивчати нову тему, а здійснимо незвичайну подорож  подорож хмарам. Ми піднімемось по хмарах, як по сходах і дізнаємось про них багато нового і цікавого. У вас на партах  знаходяться паперові макети хмаринок, на яких ви будете виконувати завдання, яке буде оцінено. Підпишіть свою хмаринку. У мене теж є паперові хмари із питання, які в процесі роботи на уроці будуть розміщено біля нашого Сонечка настрою. Тож, перша хмарка "Розумники" із завданням: Географічний диктант, щоб з"ясувати на скільки ви готові до подорожі.

ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів 

Географічний диктант (діти пишуть відповіді на макеті хмари).

(критерії оцінювання: за кожну правильну відповідь - 1 б, мах. - 6 б) Інші додаткові бали ви отримаєте з наступними завданнями під час уроку

1. Повітряна оболонка Землі, що захищає нашу планету від перегріву сонячним променям вдень та переохолодження вночі називають...

2. Горизонтальний рух повітря з обласні високого тиску в область низького - це ....

3. Сила, я якою повітря тисне на одиницю площі земної поверхні та всі премети, які на ній знаходяться називається ...

4. Наука про повітряну оболонку Землі це...

5. Процес переходу речовини з рідкого або твердого стану в газоподібний називається...

6. Кількость  водяної пари в повітрі - це...

Взаємооцінювання. Пам"ятайте. що взаємооцінювання – це партнерська взаємодія, коли допомагають один одному покращувати свої навчальні результати, виявляйте повагу до партнера

(на дошті вчитель дає правильгі відповіді, учні обмінюються зошитами і перевіряють, виставляють оцінку)

1. атмосферою

2. вітер

3. атмосферним тиском

4. метеорологія

5. випаровування

6..вологість повітря

Продовжуємо нашу подорож. Піднімаємось до наступної хмарки. Прийом "Приваблива мета"

Вам доводилось спостерігати за чарівними, вигадливими формами хмар? Вони постійно змінюються. Прошу подивитись на екран. (відео "Незвичайні хмари")

https://www.youtube.com/watch?v=v5XUQnf2qYQ&ab_channel=%D0%B3%D0%B5%D0%BE%D0%9B%D0%90%D0%99%D0%9A

Бувають хмаринки подібні на вітер,

На ніжну пір’їнку, на сонячні квіти.

На коників білих, на зайчика й рибку,

На човен з вітрилом, що плаває швидко.

Давайте ми зараз туди помандруєм,

Де небо рожеве, де сонце ночує.

Давайте в хмаринки ми будем пірнати,

В веселки барвистої разом з’їжджати.

                                                     Наталія Свойкіна

ІV. Вивчення нового матеріалу.  

Розповідь учителя.

Мабуть кожному із нас подобається спостерігати, як пливуть у небі хмари. Ці маленькі пухкі клаптики приваблюють наші погляди та змушують підняти голову догори. Легенький вітерець несе на блакитному небі легкі, білосніжні, а іноді і кумедні на погляд хмаринки.

Запишіть в зошит. Скупчення дуже дрібних крапель води або кристалів льоду на високій висоті над землею внаслідок охолодження насиченою водяною парою називають хмарами. Новий географічний термін, який слід запам"ятати.

Продовжуємо подорожувати хмарами. Наступна хмарка "Дослідники" (робота в парах)

Вашій увазі відео та підручник §33, стор.133. Завдання 2: дати відповідь на запитання, як утворюються хмари? (на завдання 2 хв.) Відповідь запишіть на вашій паперовій хмарці. (вчитель кріпить на дошті другу хмарку)

Утворення хмар     https://www.youtube.com/watch?v=oT4uXwmWt5g&ab_channel=%D0%9C%D0%B0%D0%B9%D1%8F%D0%A0%D0%BE%D0%BC%D0%B0%D0%BD%D0%BE%D0%B2%D0%B0

Перевірка виконаних робіт. Проведіть самооцінювання власної діяльності. Критерії: правильна відповідь 2 б. 

(Утворення хмар залежить від висоти та температури. В результаті охолодження водяної пари на висоті в атмосфері утворюються дрібні краплі води або кристали льоду. Вони настільки малі, що висхідним потокам повітря насилу вдається підтримувати їх, не дозволяючи впасти на землю)

Наступна хмарка №3 "Спостерігачі" Ви будете працювати з підручником і презентацією, що я кинула вам в нрупу дистанційного навчання. (робота в групах).

Об"єднайтесь в групи по 6 чоловік (три парти) Не забувайте, як працювати в групі.  Пам"ятайте, Я ділюся своїми думками і ідеями. Я слухаю моїх однолітків з повагою. Оберіть старшого групи. який буде оголошувати результати вашої спільної діяльності. Оцінку, яку отримає старший групи, отримають і всі члени групи, якщо на те буде згода кожного. Старші груп підійжіть, щоб отримати номер групи і завдання.

Учитель: Здається, звичайна собі хмаринка, такі собі елементи з водяної пари. Та якщо добре придивитися, то можна побачити і дракона, і африканського слоника, і корабель з повітряними вітрилами, які несуть його у незвідані світи. Вони ніби розірвані шматочки чогось великого, таємничого.  І не можуть уже поєднатися, зустрітися. А ми так і не дізнаємось, що то було з самого початку.
Джерело: https://dovidka.biz.ua/tvir-opis-hmara/

Завдання 3. Заповнити таблицю. Час на виконання 3 хв. Перевірка (усне опитування) Максимальна оцінка 3 б.

Форми  хмар

https://www.youtube.com/watch?v=FsjoArh37vo&ab_channel=%D0%9F%D1%80%D0%B5%D0%B7%D0%B5%D0%BD%D1%82%D0%B0%D1%86%D1%96%D1%97%D0%B7%D0%B3%D0%B5%D0%BE%D0%B3%D1%80%D0%B0%D1%84%D1%96%D1%97

Хмари мають різноманітну форму і здається, що жодна з них не схожа на другу. .Наприкінці 19 століття була прийнята міжнародна класифікація хмар. Ця класифікація являє собою поділ тропосферних хмар на роди, види, різновиди 

Номер групи

Назва хмар

Висота

Погода

Група № 1

Купчасті та купчасто-дощові

 

 

Група № 2

Перисті

 

 

Група № 3

Шаруваті

 

 

Група № 4

Шарувато-купчасті

 

 

Учитель:

1. Пропоную трішки пограти в гру «Пазли». Я роздаю вам картки на яких наклеєно фотографію або малюнок хмар одного з вивчених типів. Працюєте в групах та складаєте свої картки разом. Гра продовжується, доки картки не будуть зібрані та визначено назву хмар. Час 2 хвилини

2. Наступна гра "Метеорологи". Давайте з вами станемо проведемо спостереження з фіксацією даних. Подивіться у вікно. Як ви розумієте хмарність? Як ми її можемо визначити? (діти дають свої відповіді-роздуми)

Визначте щільність хмарного покриву у відсотках від площі неба та класифікуйте хмарний покрив.

Учитель підводе підсумок обговорення: навіть найдосвідченіші спостерігачі інколи відчувають труднощі, намагаючись відрізнити розсіяну хмарність від хмарності з проясненнями. Рекомендуємо виходити з таких критеріїв: якщо ви бачите більше блакитного неба, ніж хмар, хмарність вважається розсіяною. Якщо ж у поле зору потрапляє більше хмар, аніж блакитного неба, хмарність вважається розірваною

VІ. Закріплення. Прийом "Мікрофон" - закінчи речення 

Ось і закінчилась наша подорож хмарами. Давайте заповнимо самоаналіз і дамо відповідь на:

3. Я дізнався (-лась)

Я дізнався..... Мені сподобалось..... Я запам"ятав......Тепер я знаю.....

Всі ваші хмарки я збираю, що поставити вам оцінки в журнал паперовий і електронний.

Ми сьогодні піднімались з вами вгору по сходинакам до успіху. Нехай і ваше життя буде таким це насиченим, цікавим, лише вгору до УСПІХУ!

VІІ. Домашнє завдання.  §33  Дякую за урок.

1

 

doc
Додано
11 лютого
Переглядів
231
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку