"Щаслива родина-сильна Україна" до Міжнародного дня сім'ї 15 травня.

Про матеріал
Дошкільний навчальний заклад на сьогоднішній день є суспільним інститутом, який регулярно і неформально взаємодіє з батьками вихованців і має можливість впливати на сім'ю. Організація взаємодії вихователів дошкільних навчальних закладів із батьками набуває особливого сенсу, оскільки і перші, і другі мають різні уявлення щодо її сутності. Батьки часто оцінюють ініціативи педагогів як втручання повчального характеру. Педагоги-практики часто нарікають на те, що батьків нічим не здивуєш. Частина батьків виявляє бажання бути спостерігачами в освітньому просторі. Є родини, які самостійно, без допомоги фахівців не можуть дати ради своїй дитині. Причини різні. Щоб діти гармонійно розвивалися, зростали не лише справжніми синами і доньками, а й ставали у майбутньому гідними громадянами нашої країни, батьки самі повинні постійно навчатися, розвиватися і як мами і тата, і як особистості.
Перегляд файлу

Опис : Картинки по запросу день семьи  Родинне свято

«Щаслива родина - сильна Україна»

 

Мета:

  •             розширення  знань дітей про своїх найдорожчих людей: маму й тата;

формування в них уявлення про те, що батьки піклуються про свою дитину;

виховування почуття любові до рідних, бажання їм допомагати, спілкуватися

з ними, приносити їм радість.

  •             виявлення позитивного досвіду сімейного виховання;  - обговорення проблеми виховання із зверненням до джерел народної педагогіки; сприяння формуванню основ батьківства і материнства в ході підвищення рівня педагогічної компетентності батьків з питань вибудовування взаємин з дитиною в родині.
  •             формування щирих і доброзичливих відносин між батьками і дітьми, педагогом та вихованцями, педагогом і батьками; встановлення системи взаємодії «педагог + батьки + дитина + співпраця».                                                                                     Завдання щодо дітей: розвивати невербальні навички спілкування, групову згуртованість, фантазію, уяву; виховувати  толерантне  відношення до невдач та помилок інших.

Завдання щодо батьків.

1. Розвивати активний інтерес батьків до виховання своєї дитини.

2. Розширювати педагогічні знання батьків з питань виховання та розвитку дітей в іграх.

3. Обговорити питання про організацію ігрового середовища в умовах сім'ї.

4. Узагальнити уявлення батьків про індивідуальні особливості своїх дітей, використовувати їх в процесі сімейного виховання; сприяти формуванню правильного ставлення батьків до індивідуальних особливостей дитини.

5. Залучити батьків до участі в житті дитячого садка через пошук і впровадження найбільш ефективних форм роботи;

6. Підвищити рівень педагогічної культури батьків;

7. Використовувати освітній потенціал батьків для навчання і виховання дітей.

 

Форма проведення: родинне свято.

Учасники: практичний психолог, вихователі групи, батьки, діти.

Місце проведення: музична зала ДНЗ.

 

Обладнання:

- столи розставлені по колу, на столах заготовки для візитних карток, «бейджиків»;                           

- проектор, магнітофон, відео сюжет, презентація (прислів'я, діаграми)  буклети «15 травня - Міжнародний день сім ї», Листи подяки батькам, бланк анкети  «Гра в нашій родині»,

- на окремому столі - картки та обладнання для творчої роботи батьків і дітей (великий аркуш білого паперу, який може бути розрізаний на сектори за кількістю учасників, різноманітні художні  матеріали «чарівні фарби», гуаш, пастель, акварель, фломастери, клей, маркери), елементи сценічних костюмів для розігрування гуморесок.

- м’яч, стрічка для гри,  будівельні модулі, заготовки для будиночка, піктограми «настрій»

 

План проведення:

1. Вступне слово психолога.

2. Бліц-опитування «Що таке щаслива сім'я?».

3. Вправа «До джерел народної мудрості»

4. Відеопрезентація роботи групи «Цілий рік без турбот».

5. Виконання практичного  завдання на тему «Чи знаєте ви свою дитину?».

6. Творча майстерня «Дім, який ми побудуємо!» (2 родини )

7. Рухлива гра «Стрічечка».

8. Парад гуморесок  «Вустами маляти».

9. Творча гра «Святковий поріг»

10. Вручення листів подяки та буклетів батькам.

12. Рефлексія.

13. «Гаряча лінія» - обмін думками, обговорення, плани.

14.  Колективний танок «В цьому залі друзі всі»

 

Очікуваний результат.

1. Розвиток комунікативних здібностей дошкільників, вільне спілкування з дорослими та дітьми.

2. Підвищиться прояв інтересу батьків  до змісту освітнього процесу в ДНЗ.

3. Зростатиме  активність батьків на батьківських зборах (частіше виникатимуть дискусії за ініціативи батьків, приклади з власного досвіду, підвищиться  активність при аналізі педагогічних ситуацій і ін).

4. Збільшиться кількість звернень за ініціативою батьків до практичного психолога, що стосуються внутрішнього світу дитини, його особистості.

 

Література:

1. Звєрєва О.Л., Кротова Т.В. Батьківські збори в ДНЗ. - М.: Айріс-прес, 2006.

2. Чиркова С.В. Батьківські збори в дитячому садку. - М.: ВАКО, 2011.

3. Винникот Д.В. Розмова з батьками. - М.: Клас, 2002.

4. ДороноваТ.Н. Дівчатка і хлопчики 3-4 років в сім'ї і дитячому саду: Посібник для дошкільних освітніх установ. -М.: Лінка-Прес, 2009.

5. Картинки сім'я: images.yandex.ru"

6. Хлопчики і дівчатка: диференційований підхід до виховання дітей. Старша група. /Упоряд. Т.В.Иванова. - Волгоград: ВТД «Корифей», 2008.

7. Обухова Л.Ф. Дитяча (вікова) психологія: Підручник. М., 1996

8.  Осипова Л.В, Батьківські збори в дитячому садку. Старша група. - М.: «Вид-во Скрипторій 2003», 2008.

Опис : Картинки по запросу день семьиОрганізація проведення сімейної зустрічі.

 

Підготовчий етап:

1. Провести анкетування батьків на тему «Сімейні традиції»

2. Підготувати спільно з дітьми запрошення на збори.

3. Провести інтерв'ю з дітьми на тему «Що таке сім'я?» Записати висловлювання дітей на відео.

4. Підготувати виставку дитячо-батьківського творчості на тему: «Моя сім'я»

5. Підготувати для батьків буклети.

6. Підготувати бейджики для кожного батька.

7. Підготувати презентацію.

8. Роздати запрошення на збори.

9. Розставити столи і стільці так, щоб вийшов відкритим центр групи і батьки могли бачити один одного.

10. Створити будинок з комірками і «цеглинки» з правилами взаємодії дітей і батьків.

11. Підготувати презентацію для проведення зустрічі.

 

Основний етап:

 

Хід заходу.

Поки батьки збираються, звучить тиха спокійна музика.

1. Вступне слово психолога.

Добрий вечір, шановні батьки! Ми раді бачити вас і  дякуємо, що у круговерті справ, праці, зайнятості ви знайшли час і прийшли до нас на зустріч. Щоб нам було легко і зручно спілкуватися, у всіх є бейджики з іменами. Листочки і олівці допоможуть вам записати якусь думку або питання, з яким ви хотіли б звернутися до батьків або до нас.

Отже, тема нашої зустрічі «Щаслива родина» невипадкова, 15 травня відзначається міжнародний день сім'ї. І, звичайно ж, у кожного з нас є свої дні сім'ї, який напевно всі пам'ятають і дехто навіть святкують його в колі сім'ї, залучаючи тим самим дітей до головних людських цінностей. Я думаю багато хто погодиться з тим, що людське щастя навряд чи можливо без сім'ї. Ні сама захоплююча робота, ні друзі не можуть дати те, що може дати сім'я.

2. Бліц-опитування батьків «Що таке щаслива сім'я?»

Вихователь. У словнику Ожегова написано: «Сім'я - це організована соціальна група, члени якої пов'язані спільністю побуту, взаємною моральною відповідальністю та соціальною необхідністю». Погодьтеся, звучить сухо, офіційно і не дуже привабливо. Так що ж таке, на вашу думку, сім'я? Пропоную пограти в гру з м’ячем. Поки звучить музика, м’яч котиться по руках, музика закінчилася - у кого в руках опинився м’яч, той висловлює свою думку «Що таке щаслива сім'я?» (3-4 думки батьків). 

Ми поставили це ж запитання дітям, давайте послухаємо, що вони скажуть. (відео сюжет думку 3-4 дітей).

      3. Гра «До джерел народної  мудрості».      Психолог. Сьогодні з вами ми звернемося до народної мудрості. На екрані  записані незакінчені прислів’я, які мають відношення до нашої теми. Ваше завдання закінчити їх.

1.   Яке дерево, такі в нього квіточки, Які батьки,.. (такі діточки).                                        2.   Який дуб, такий тин,.. (який батько, такий і син)                                                            3.   Нащо ліпший клад, коли… (у сім’ї лад).                                                                           4.   Коло батька чемно вітаються, коло матері — (вклоняються).                                   5.  Краще 100 раз побачити, ніж 100 разів почути.

4. Презентація роботи групи «Цілий рік без турбот».    Вихователь. Дитячий садок - це теж маленька сім'я. У ній теж бувають свята і веселощі, сварки і конфлікти. Увага на екран.

5.  Виконання практичного  завдання на тему «Чи знаєте ви свою дитину?».

Вихователь. Чи знаєте Ви свою дитину? Багато батьків вважають, що свою дитину вони знають дуже добре. Чим менше наша дитина, тим ми краще знаємо. Виберіть, будь, ласка із запропонованих кольорів долоньку улюбленого кольору вашої дитини.

6. До зали запрошуються діти. Вони тримають за спинками долоньки тих кольорів, які вони обрали.  Діти стають півколом.

      Дитина 1               Добрий день вам, люди добрі!

                                     Раді з святом вас вітати,

                                     Щастя і добра бажати.

     Дитина 2                 Красиво і світло у нашому залі –

                                     Гості навколо  сидять дорогі.

                                     Сьогодні у нас родинне свято,

                                     І хочеться всіх привітати мені.

Діти підходять до своїх батьків, зіставляють долоньки, перевіряють, які кольори обрали батьки.

 

7. Творча майстерня «Дім, який ми побудуємо!» (у мікрогрупах)

З модулів  збудувати будинок.. Кожен  модуль – цеглинка  підписані  (здоров’я, розуміння, любов,  посмішка, пусті  модулі підписують самі)

- Як говорилося раніше сім'я - це осередок суспільства, але якщо розглянути ближче, сама по собі сім'я - це будинок який теж складається з безлічі осередків, цеглинок, які в свою чергу допомагають у вихованні дитини - це сімейний досвід, цінності, традиції.                                                                                                   Зараз ми з вами спробуємо самі стати будівельниками і побудувати будинок, під назвою «СІМ'Я». Для цього нам треба розділитися на будівельні бригади. У кожної будівельної бригади є «фундамент», 4 цегли - для будівництва стін, дах.

Завдання: закласти фундамент, тобто вибрати те, що на вашу думку головне в будівництві сім'ї, потім  цегли - важливі поняття, які тримає і зміцнюють сім'ю. Але будівництво будівлі закінчується, коли зводиться дах. Прислухайтеся до себе, свого внутрішнього емоційного стану. Виберіть «піктограму настрою» і приклейте його на дах - підсумок вашої роботи. І приготуйте кілька пропозицій, щоб розповісти про свій  дім. 

На будівництво 3 хв. Захист 2 хв.

Отже, будинок побудований, сподіваємось, в ньому завжди будуть присутні і любов, і розуміння, і дружба, і гарний настрій! А ми продовжуємо далі!

 

8. Рухлива гра «Стрічечка».

Діти стають у коло. У центрі крута зі стрічки робиться коло. Поки звучить музика, діти бігають по колу. Як тільки музика перестане, потрібно підбігти до свої батьків і міцно всім обійнятися.

      Психолог. Я бажаю, щоб ваші обійми були завжди відкриті для ваших дітей, в які вони зможуть кинутися без страху й сумніву.

 

9. Конкурс гуморесок  «Вустами маляти».

 

Вихователь. Тато і мама. Чи є в світі тепліші слова? Ні! Батьки ведуть нас в життя, і така вже, бачте доля, і такий вже розумний лелека, що порозносив нас саме нашим мамі і таткові. Пропонуємо вам батьки веселі гуморески, Можливо, хтось пізнає себе.

 Діти виконують гуморески, батьки оплесками нагороджують кожного учасника.                                                                                                          

 

10. Вправа «Святковий пиріг»

Кожен учасник процесу створення групової  мандали  отримує  один сектор круга для подальшого  створення на ньому  малюнка. Кожен  малює те, що бажає, не домовляючись з іншими. З розмальованих секторів, викладається  круг и демонструється групі. Участники можуть висловитися з приводу  своїх почуттів та вражень, що виникли  в процесі роботи.

11. Вручення листів подяки.

Вихователь групи. Ми дякуємо всім батькам, за активну позицію в житті групи в навчальному році. І сподіваємося на подальше співробітництво. Хочеться відзначити найактивніші сім'ї….

12. Презентація буклетів

  Психолог. Буклети  містять поради психолога на кожен день. Ми ними часто користуємося у своїй родині. (роздати.)

 

13. Підсумок. 1 хв.  

Психолог. Спасибі, що ви прийшли сьогодні до нас. Бажаємо, щоб у ваших родинах завжди були мир, спокій, взаєморозуміння, щоб ви завжди розуміли своїх дітей, а коли вони виростуть, піклувалися про вас. 

 

14. Рухлива гра «В цьому залі друзі всі». За М.Шутем.

 

Заключний етап.  Успіхів вам у вихованні дітей і запрошуємо Вас на чаювання зі святковим українським пирогом. Під час чаювання відбувається обмін думками, обговорення заходу, плани на майбутнє.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

     

doc
Пов’язані теми
Дошкільна освіта, Сценарії
Додано
20 лютого 2020
Переглядів
2046
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку