Урок – квест з математики
«Що є найціннішим скарбом для людини?»
3 клас
Тема. Арифметичні дії з числами на основі десяткового складу числа. Рівняння, у яких права частина подана числовим виразом. Розширена задача на спосіб зведення до одиниці.
формувати ключові компетентності:
*уміння вчитися – викликати інтерес до навчання; формувати почуття відповідальності за виконуване завдання, готовність самостійно працювати , мати власну думку, обґрунтовувати її, навички самоконтролю та самооцінки;
*соціальна – вчити налагоджувати взаємодію з іншими дітьми, працювати за правилами у команді;
*громадянська – розвивати критичне мислення, навички приймати правильне рішення,
*загальнокультурна – вчити толерантності, мовленнєвій культурі;
*інформаційно-комунікативна – вдосконалювати вміння добувати, осмислювати, аналізувати та використовувати інформацію з різних джерел, здійснювати комунікацію у групі та колективі;
формувати предметні компетентності:
*навчальна -ознайомити учнів з розв’язуванням рівнянь, у яких права частина подана числовим виразом, формувати вміння розв’язувати розширені задачі на спосіб зведення до одиниці, вдосконалювати обчислювальні навички, вчити правильно висловлюватись, аналізувати, узагальнювати, робити висновки;
*розвивальна -розвивати творчі задатки школярів, мовлення, мислення, увагу, спостережливість;
*виховна -виховувати любов до математикиі.
Обладнання: аудіозапис пісні «Бременські музики», карта подорожі, картки, опорні схеми.
Хід уроку
І. Організація класу.
1. Привітання
2. Поділ на групи. Обрання капітана групи
3. Правила роботи в групі
Ми впораємося з усіма труднощами, якщо будемо дружно працювати у командах. То ж давайте повторимо правила роботи в команді.
4. Не галасуйте, не сваріться.
4. Інформація про оцінювання
В кінці уроку діти оцінюють свою роботу і роботу своїх товаришів у групі.
ІІ. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності.
Тема сьогоднішнього уроку: Арифметичні дії з числами на основі десяткового складу числа. Рівняння, у яких права частина подана числовим виразом. Розширена задача на спосіб зведення до одиниці.
Урок у нас сьогодні незвичайний, ми проведемо урок-квест.. Нас чекають безмежні космічні простори, цікаві пригоди, непрості завдання, виконавши які ми зможемо дати відповідь на запитання:
Що є найціннішим скарбом для людини?
ІІІ. Основна частина.
Ми будемо подорожувати на космічних кораблях
І команда
93 |
59 |
21 |
89 |
15 |
25 |
44 |
99 |
61 |
К |
Г |
О |
Й |
П |
М |
А |
И |
А |
15 |
21 |
25 |
44 |
59 |
61 |
89 |
93 |
99 |
П |
О |
М |
А |
Г |
А |
Й |
К |
И |
ІІ команда:
49 |
98 |
11 |
34 |
50 |
73 |
79 |
82 |
94 |
Е |
И |
В |
С |
З |
Н |
А |
Й |
К |
11 |
34 |
49 |
50 |
73 |
79 |
82 |
94 |
98 |
В |
С |
Е |
З |
Н |
А |
Й |
К |
И |
ІІІ команда:
19 |
49 |
50 |
69 |
83 |
94 |
67 |
25 |
35 |
Р |
І |
В |
И |
К |
И |
Н |
Я |
Т |
19 |
25 |
35 |
49 |
50 |
67 |
69 |
83 |
94 |
Р |
Я |
Т |
І |
В |
Н |
И |
К |
И |
ІV команда:
25 |
44 |
21 |
15 |
89 |
93 |
61 |
93 |
59 |
З |
У |
О |
Р |
И |
К |
Н |
К |
М |
15 |
21 |
25 |
44 |
59 |
61 |
89 |
93 |
99 |
Р |
О |
З |
У |
М |
Н |
И |
К |
И |
2. Ракети готові до старту.
Щоб вирушити в далеке плавання, нам необхідно мати карту.Карта у нас є, але вона під замком. Щоб її отримати вам потрібно розв’язати приклади. Відкриє замок та команда, яка першою виконає завдання.
60+50 70+80 130-40 160-80 140-80 120-90
3. Нам потрібно дістатися до Безіменної планети.
Та у мене для вас є неприємна звістка. Щойно у пошуках скарбів відправився корабель космічних піратів. Але я впевнена, що ми впораємось швидше, бо нам допоможуть міцні знання, кмітливість та взаємодопомога.
3.Остання перевірка готовності космічних екіпажів перед польотом.
Усний рахунок
325 609 999 430 848 123
І- назвати числа
ІІ- скільки сотень у числі?
ІІІ – скільки десятків у числі?
ІV - скільки одиниць у числі?
4. А щоб веселіше було летіти давайте заспіваємо.
«Бременські музики»
Кращого нема нічого в світі,
як по світу з друзями бродити!
Тим, хто дружить, не страшні тривоги, —
Дорогі нам будь-які дороги!
Дорогі нам будь-які дороги!
5.Планета «Задачна»
- Ви повинні розв’язати задачі. Будьте уважні. Від правильного розв’язання задачі залежить наш шлях далі.
Столяр за 4 год виготовив 12 стільців. Його учень за 1год виготовляв на 2 стільці менше. Скільки стільців виготовив учень за 4 год?
6.Планета Х
«Вітаю вас, земляни! Я, Агент K, потребую вашої допомоги. У мене зник мій товариш Агент Х. Я зафіксував сигнал від нього,який іде з космосу.Але я не можу встановили планету, з якої він відправлений. Послання закодовано. Над його розшифровкою мучаться кращі з наших агентів, але їм не впоратися без вас. У нас є окремі частини повідомлення, але без допомоги ми не можемо відтворити весь його зміст. Негайно приступайте до пошуку всього тексту! Не забувайте про те, що доля Агента у ваших руках! До зв’язку!”
Ланцюжки прикладів
60+1: 1-3х 0= (61)
4х10+20:5х1= (44)
100+0х5-3:3 =(99)
5+5:5+(97-97)= (6)
+3806 61449906
Розв’язавши приклади, діти розкодовують номер телефону Агента Х. і отримують від нього завдання.
Квадрат розрізаний на 7 частин. Складіть з цих частин фігуру, що нагадує силует кішки, зайця, риби ...
7. Планета Відпочинку
Фізкультхвилинка
8. Загадкова планета
Наступна планета по курсу якась дивовижна. Вона без назви, але тут я знайшла якесь незвичайне рівняння.
Що це за рівняння і як його розв’язати? (пояснення)
Розв’язати рівняння, у яких права частина подана числовим виразом.
Рівняння різні, а відповідь одна у всіх рівняннях. Відповідь вказує на кількість зірочок для кожної команди.
Зірочки ви повинні приклеїти на листок. Числа на зірочці повинні співпадати з числом на папері. І подивимось що вийде.
(ДРУЖБА)
Так це слово дружба і планета Дружби!
Дружба — безкорисливі взаємовідносини між людьми, засновані на довірі, щирості, взаємних симпатіях, спільних інтересах і захопленнях. Найголовніше в дружбі — це і взаємодопомога. Друг завжди без користі прийде на допомогу та ніколи не підведе.
Дружба –найцінніший скарб. Ось який скарб ми сьогодні шукали. Недаремно планета дружби знаходиться поруч з сонечком. Бо там де дружба –там завжди тепло, ясно, світло і затишно. А ще там де є дружба, там є
Довіра
Радість
Увага
Жвавість
Безкорисливість
Активність
Молодці! Я вами пишаюся і дякую вам за урок.
IV. Підсумок уроку.
Які завдання сподобалися найбільше?
Розв’язування яких завдань у вас викликали труднощі?
Вправа «Оплески».
Ми сьогодні з вами добре попрацювали. І на завершення я пропоную вам уявити на одній долоні посмішку, а на іншій – радість. А щоб вони не пішли від нас, їх треба міцно-преміцно з’єднати в оплески.(Вправа «Оплески»)