Тема:Що робити коли на дворі дощ?
Мета: формувати уявлення про те, звідки береться дощ;закріпити знання про стани води, види хмар, колообіг води у природі;формувати вміння висловлювати власну думку;збагачувати активний словник відповідно до тематики тижня;удосконалювати вміння працювати з простим медіатекстом;активізувати пізнавальну діяльність дітей;розвивати самостійне мислення, уміння досліджувати, уяву, доказове та зв’язне мовлення, пам’ять, увагу, дрібну моторику, критичне мислення, навички вільного спілкування;виховувати пізнавальний інтерес, естетичний смак.
Обладнання:підручник О. Волощенко, О. Козак, Г. Остапенко “Я досліджую світ” 3 клас (частина 2);робочий зошит № 2 “Я досліджую світ”;роздруківка “Хмара слів «Дощ»”;звичайний зошит;кольорові олівці.
Хід уроку
I.Мотивація навчально-пізнавальної діяльності.
1.Емоційне налаштування
2.Ранкове коло.
А зараз ми з вами стаємо в ранкове коло.
-Хто сьогодні мої помічники?(Даринка)
-Яке сьогодні число?(20)
-Який день тижня?(вівторок)
-Яка погода?
Молодець!
Вірш Андрія Малишка “Дощик”
Дощик
Вихопивсь дощик поміж заграв:
Чоботи сині, синя сорочка,
Сині мелодії понапинав
З неба широкого аж до листочка;
Синіми стрілами закресав,
Сині листочки дрібно писав —
Людям, озерам, лукам за обрій,
Ох і смішний же!
І добрий-добрий!
І запроторились водні гущі,
І посміхнулися темні пущі,
Навіть дуби із важкої породи
Чухали голови від насолоди.
…Вихопивсь дощик поміж заграв.
-Про яке природне явище написав Андрій Малишко у вірші?
-Яким ви уявляли дощ, коли слухали вірш? Чому?
-Який у вас настрій після читання вірша?
-Який настрій у вас буває під час дощу? Чому?
Вправа “Дай відповідь”
Коли жевжоліт пролітав над Черкасами, Пузлик побачив в ілюмінатор, що пішов дощ. “Звідки він береться?” — поцікавився жевжик. Як ви йому відповіли б? (підр. с. 108, завд. 1).
II.Оголошення теми та мети уроку.
-Чи здогадалися ви, про що говоритимемо сьогодні на уроці?
Ми разом із жевжиками продовжуємо мандрівку Черкащиною. Дізнаємося, звідки береться дощ, і поміркуємо, що робити, коли надворі дощ.
2.1Хмара слів “Дощ”
Заповніть хмару слів (див. роздруківку “Хмара слів «Дощ»”).
-Попрацюйте в парах. Прочитайте хмару слів свого сусіда / своєї сусідки. Чи є у вас однакові слова?
-Якими словами ваші хмари різняться? У ваших хмарах більше спільного чи відмінного? Як ви думаєте, чому?
Запишіть синоніми до слова дощ.
III.Фізкультхвилинка
3.1 Вправа “Знайди пояснення”
Прочитайте фразеологізми та доберіть до них пояснення.
Дощ як із відра — сильний дощ
Курячий дощ — дощ у сонячну погоду
Золотий дощ —бажаний дощ
Як свиня в дощ — брудний
З дощу та під ринву — від однієї небезпеки до іншої
3.2Відеопояснення “Як утворюється дощ”
-Уважно перегляньте відео.
-Хто може пояснити, як утворюється дощ?
-Які факти вас зацікавили?
3.3 Спостереження “Крапля води”
-Як ви гадаєте, на що схожі краплі води?
-То на що ж схожі краплі води?
-З чим їх можна порівняти?
IV.Засвоєння нових знань умінь і компетентностей.
4.1Вправа “Вартість покупки”
Олеся дуже любить гуляти надворі, коли накрапає дощ. Мама купила доньці гумаки й дощовик. Визначте вартість покупки (підр. с. 108, завд. 3)
А) 522 грн
4.2Вправа “Доповни”
Зоя запитала друзів, що вони роблять, коли надворі дощ. Прочитайте їхні відповіді й доповніть своїми варіантами (підр. с. 109, завд. 4).
Напишіть або намалюйте, що ви робите, коли надворі дощ (зош. с. 53, завд. 1)
4.4 Вправа “Поміркуй”
Олексій розповів друзям, що планує виготовити лепбук про Тараса Шевченка, оскільки Черкащину вважають Шевченковим краєм. Як ви гадаєте, чому? (підр. с. 109, завд. 5).
V.Підсумок.Рефлексія.
-З яким настроєм ви закінчуєте урок?
Вправа “Обома руками”.
Наведіть малюнок обома руками. Розмалюйте його тими кольорами, які передають ваш настрій (зош. с. 53, завд. 3)
-Які відкриття ви зробили під час сьогоднішньої подорожі?
-Про які цікавинки сьогоднішнього уроку розкажете своїм рідним?