Що таке десятковий дріб? Порівняння десяткових дробів.

Про матеріал
Урок засвоєння нових знань у дистанційному режимі. Це перший урок теми "Десяткові дроби та дії з ними".Урок розроблено за підручником з математики для 5 класів закладів загальної середньої освіти (авт. Н. А. Тарасенкова, І. М. Богатирьова, О. М. Коломієць, З. О. Сердюк, Ю. В. Рудніцька)
Перегляд файлу

 

Технологічна карта уроку математика

Тема шкільного курсу:   Десяткові дроби та дії з ними

 

Урок №  125

ПІБ учителя: Васильєва Г.О.      Клас:  5-А

Тема уроку:  Що таке десятковий дріб. Порівняння десяткових дробів


Цілі уроку: 

Навчальні – повторити поняття звичайного дробу,іменовані величини,  сформувати у учнів розуміння поняття десяткового дробу, вміння читати і записувати десяткові дроби, називати розряди десяткових знаків у записі десяткового дробу.

Розвивальні – розвивати пам’ять, увагу,культуру мовлення, вміння організовувати свою працю для досягнення результату.

Виховні – виховувати кмітливість, самостійність, позитивне ставлення до рідної мови, культури.

 

Обладнання уроку: компьютер, презентація, підручник з математики для 5 класів закладів загальної середньої освіти (авт. Н. А. Тарасенкова, І. М. Богатирьова, О. М. Коломієць, З. О. Сердюк, Ю. В. Рудніцька)

 


Тип уроку:   урок засвоєння нових знань у   дистанційному  режимі.

 

Компетенції учнів на уроці:

Основні поняття

Основні знання

Основні вміння

Десятковий дріб

-          Десяткові дроби.

-          Поняття десятковогодробу. Запис десяткового дробу. Заміна запису звичайного дробу зі знаменником 10, 100, 1000, 10 000 ...на десятковий дріб.

 

-          Заміна запису десяткового дробу звичайним дробом.

-          Ціла частина десяткового дробу; дробова частина десяткового дробу.

-          Читання десяткових дробів. Запис десяткових дробів.

розуміє спосіб одержання десяткового дробу;

знає назви розрядів дробової частини десяткового дробу;

називає розрядні одиниці дробової частини десяткового дробу;

встановлює співвідношення між розрядними одиницями;

-          читає і записує десяткові дроби;

-          порівнює десяткові дроби;

-          розрізняє правильні та неправильні числові нерівності, що містять десяткові дроби;

-          перевіряє, чи є правильною числова нерівність, що містить десяткові дроби;

-          складає числові нерівності, подвійні числові нерівності, що містять десяткові дроби, за вимогою;

-          знаходить деякі розв’язки буквеної нерівності;

-          розміщує десяткові дроби на координатному промені;

-          зчитує дані із зображення координатного променя;

-          розуміє, що таке таблиця даних, шкала приладу;

-          будує таблицю даних, знятих зі шкали приладу;

-          зчитує дані з таблиці, які подано десятковими дробами;

 

Хід уроку

Етап уроку

Час

Завдання етапу

Зміст

Методи і прийоми

ФОНД*

Діяльність
учителя

Діяльність
учня
 

1.  Організація класу

1 хв

Створення сприятливого психологічного клімату на уроці. Перевірка готовності учнів до уроку.

«Додаток – Google Meet». 

 Почати зустріч зі слів:  « Давайте за допомогою відгуку поділимося своїм настроєм...». Оголошує правила роботи на уроці, інструктує.

Саморефле

ксія. Інструк-

ція до проведення уроку

 

Ф

Налаштовує учнів на роботу на уроці, пропонує поділитися настроєм через емоджи в додатку Google Meet .

  .

Учні сприймають інформацію від однокласни

ків і  емоційно налаштовуються на роботу, включаються в діловий ритм уроку. Записують число.

2.Обгрунтування навчання

 

 

 

 

2 хв

1. Визначення мети уроку.

 

 

 

2. Розвиток внутрішної мотивації до вивчення теми та предмета в цілому.

 Сьогодні наша мета -  повторити поняття звичайного дробу, сформувати у учнів розуміння поняття десяткового дробу, вміння читати і записувати десяткові дроби, називати розряди десяткових знаків у записі десяткового дробу.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Бесіда

Ф

 

 

 

 

 

 

Ф

 

 

 

 

 

 

 

Ф

Спонукає учнів до активної роботи, визначає мету уроку.

 

 

 

Мотивує учнів на навчальну діяльність

З’ясовують тему уроку, сприймають повідомлення вчителя.

 

 

Учні розуміють практичну значимість навчального матеріалу для кожного з них.

3.Актуалізація

5 хв

 

 

 

 

 

 

 

 

1. Пробуджен-

ня зацікавленості в учнів пригадати те, що вони знають

 

.

Усне тренування.

Опитування

Бесіда

Ф

 

 

 

 

 

 

 

Організовує ,   колективну роботу

 

 

Проводить опитування

Відповідають на питання,

Сприймають і   називають поняття чисельник та знаменник дробу, що вони показують, переклад іменованих величин

4. Усвідомлення змісту

5 хв

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2 хв

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2 хв

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.Вступне слово вчителя. З історії десяткових дробів.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3. Десятковий запис дробових чисел

 

 

 

 

 

 

 

4. Читання десяткових дробів

Десяткові дроби пов'язані з десятковою позиційною системою числення, яка має давню історію і знайшла широке застосування. Проте десяткові дроби лише в XV столітті увів видатний математик і астроном ал-Каші (повне ім'я — Джемшид ібн-Масуд ал-Каші) у праці «Ключ до арифметики». Він першим сформулював правила дій із десятковими дробами, навів приклади виконання дій.

У 20-і роки XV століття ал-Каші був провідним ученим найбільшої на той час у світі астрономічної обсерваторії, спорудженої під керівництвом видатного астронома Улугбека поблизу середньоазіатського міста Самарканд (Узбекистан). У цій обсерваторії проводили спостереження за рухом планет, зір, Сонця й виконували пов'язані з цим математичні обчислення.

Нічого не знаючи про відкриття ал-Каші, удруге «відкрив» десяткові дро би приблизно через 150 років фламандський математик та інженер Сімон Стевін. У праці «Децималь» (1585 p.) C. Стевін виклав теорію десяткових дробів. Він усіляко пропагував їх, підкреслюючи зручність десяткових дробів для практичних обчислень.

Відокремлювати цілу частину десяткового дробу від дробової пропонували по-різному. Так, ал-Каші цілу й дробову частини писав різним чорнилом або ставив між ними вертикальну риску. С. Стевін для відокремлення цілої частини від дробової ставив нуль у кружечку.

Прийняту в наш час кому запропонував відомий німецький астроном Йохан Кеплер (1571 - 1630).

 

 

Будь-яке число, знаменник дробової частини якого подається одиницею з одним або декількома нулями (тобто 10, 100, 1000 і т. д.) можна подати у вигляді десяткового запису або десяткового дробу. Комою будемо відокремлювати цілу частину від дробової. Чисельник дробової частини має містити стільки цифр, скільки нулів у знаменнику. Дроби зі знаменниками 10, 100, 1000 і т. д. у десятковому вигляді записують без знаменника. Спочатку записують цілу частину, а потім чисельник дробової частини.

 

Розглянемо слайд 5. Прочитайте дроби. А давайте на цих прикладах спробуємо вивести алгоритм читання десяткових дробів.

Алгоритм читання десяткових дробів:

1) назвати цілу частину;

2) назвати число після коми;

3) порахувати кількість знаків після коми;

4) з’ясувати, в якому числі після одиниці стоїть така кількість нулів.

Пам’ятаємо: 1 знак після коми (1 нуль – 10) - десяті, 2 знаки після коми (2 нулі - 100 ) - соті, 3 знаки після коми (3 нулі – 1000) - тисячні, 4 знаки після коми(4 нулі - 10000) - десятитисячні, 5 знаків після коми(5 нулів – 100000) – стотисячні, 6 знаків після коми(6 нулів – 1000000) - мільйонні. Чисельник дробової частини має містити стільки цифр, скільки нулів у знаменнику.

Виконання завдання 2(слайд 6)

 

Бесіда

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Бесіда, опитування

Виконання завдання(слайд 4)

 

 

 

 

 

 

 

 

Робота зі слайдом 5 Мозкова атака

Ф

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ф

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ф

 

 Розповідає історію виникнення десяткових дробів

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Дає поняття десяткового дробу

Просить навести приклади, де в житті нам зустрічаються десяткові дроби

 

 

 

 

 

Активує роботу учнів, корегує їх під час роботи, підштовхує до правильних висновків

 

 

 

 .

Задають питання за розповіддю вчителя

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Записують поняття десяткового дробу

Наводять приклади використання десяткових дробів

Виконують завдання(усно)

 

 

Читають дроби, складають алгоритм читання десяткових дробів, виконують завдання 2(усно)

5. Засвоєння нових знань та вмінь.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

15хв

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10хв

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.Робота за підручником (§ 27).

№ 1065–1068 усно, інтерактивна вправа(слайд 8)

Фізкультхвилинка

 

 

Письмово: 1069, 1070, 1072, 1074, 1078, 1080.

 

 

 

 

 

 

Експрес-контроль №55(посилання в Classroom)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ф,І

 

 

Ф,І

 

 

 

 

 

І

 

 

Повідомляє завдання

 

 

Організовує індивідуальну роботу, повідомляє завдання.

 

 

Організовує індивідуальну роботу, повідомляє завдання.

 

Виконують завдання усно

 

 

Виконують завдання в зошиті

 

 

 

 

Виконують самостійно завдання за посиланням

 

5. Рефлексія

 

2хв

Пояснення змісту опрацьова-

ного.Встановлення зв’язків між тим, що вже відомо і тим, що потрібно засвоїти

  1. Пригадати головне

 

 

 

 

2. – Я дізнався...

   - Я зрозумів...

   -  Я навчився...

   - Мене зацікавило...

   - Я відчув труднощі…

   - Мені сподобалося…

   - Я не вмів, а тепер умію…

   - Мене надихнуло на…

 «Мікрофон»

 

 

 

 

Бесіда

Ф

 

 

 

 

 

Ф

 

 

 

 

 

Ф

 

Повідомляє завдання

 

 

 

Організовує бесіду

 

 

 

Відповідають на питання

 

 

 

Учні аналізують те, що відбулось на уроці.

 

1 хв

Диференціа-

ція д/з

Знати теоретичний матеріал- § 27

Виконати № 1071, 1073, 1075, 1079, 1081.

Додаткове завдання: опрацювати матеріал рубрики «Дізнайтеся більше»,

№ 1098

 

Ф

І

Пояснює д/з

Учні самостійно обирають рівень д/з



 


 

docx
Додано
26 січня
Переглядів
223
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку