Тема уроку: Що таке етика. Чим керується людина у вчинках та поведінці.
Мета уроку: перевірити основні поняття теми; систематизувати набуті впродовж вивчення теми знання про те, чим керується людина у своїх вчинках та поведінці; вчитися оцінювати приклади людської поведінки відповідно до впливу на них емоцій та етикетних правил, розвивати вміння керуватися в поведінці моральними нормами та цінностями, виховувати повагу та чуйність до інших, толерантність, милосердя, дружелюбність.
Тип уроку: урок систематизації та узагальнення знань.
Обладнання: індивідуальні картки, таблиці – схеми.
ХІД УРОКУ.
Епіграф: «Добре все, що несе добро».
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ.
Привітання вчителя. Перевірка готовності учнів до уроку.
ІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.
1. Вступна бесіда за запитаннями:
- вивчення якої теми ми завершили?
- про що дізналися, вивчаючи тему?
- як ви вважаєте, чи буде корисним для вас вивчений матеріал і чому?
ІІІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ , МЕТИ УРОКУ.
Сьогодні на уроці ми підведемо підсумок вивченого матеріалу; узагальнимо свої знання про те, чим керується людина у вчинках і поведінці, набуті впродовж вивчення теми.
Тема уроку «Що таке етика. Чим керується людина у вчинках та поведінці»
Мета уроку: перевірити основні поняття теми; систематизувати набуті впродовж вивчення теми знання про те, чим керується людина у своїх вчинках та поведінці; вчитися оцінювати приклади людської поведінки відповідно до впливу на них емоцій та етикетних правил, розвинути вміння керуватися в поведінці моральними нормами та цінностями, виховувати повагу та чуйність до інших.
IV. ПОВІДОМЛЕННЯ ОКРЕМИХ УЯВЛЕНЬ, ФАКТІВ, ПОДІЙ.
Розповідь вчителя: Аристотель першим застосував термін «етика». Він вважав, що етика – це наука про моральність та чесноти. Він був перший, хто поставив питання: «Що таке етика?». У чому різниця між життям людини, тварини, рослини. Аристотель вважав вихованою лише ту людину, яка вміла уникати крайностей (позитивне й негативне, біле й чорне), вміла знати «золоту середину».
ЖАДІБНІСТЬ
КРАЙНОСТІ «ЗОЛОТА СЕРЕДИНА»=ЩЕДРІСТЬ
МАРНОТРАТСТВО
V. ПОВТОРЕННЯ І УЗАГАЛЬНЕННЯ ПОНЯТЬ І ЗАСВОЄННЯ ЇМ
ВІДПОВІДНО СХЕМИ ЗНАНЬ.
1. Створення таблиці «Людські чесноти».
2. Перевір себе.
а) на цьому уроці ви дізнались, що таке
е |
т |
и |
к |
а |
б) цей термін вигадав
а |
р |
и |
с |
т |
о |
т |
е |
л |
ь |
в) чесноти людини – це:
ч |
е |
с |
н |
і |
с |
т |
ь |
с |
п |
р |
а |
в |
е |
д |
л |
и |
в |
і |
с |
т |
ь |
в |
и |
х |
о |
в |
а |
н |
і |
с |
т |
ь |
3) Створи портрет вихованої людини.
4) Створення таблиці.
VI. ПОВТОРЕНЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ОСНОВНИХ ТЕОРЕТИЧНИХ ПОЛОЖЕНЬ І ПРОВІДНИХ ІДЕЙ НАУКИ.
1. Експрес-опитування.
Робота з підручником.
2. Виконання завдань на індивідуальних картках.
VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ. ПІДСУМОК УРОКУ.
Вчитель: Завершивши вивчення теми «Візьмімо гарні вчинки за правило», ми зробили перше знайомство з захоплюючим світом етики. Попереду нас чекає багато цікавого.
Домашнє завдання: Скласти розповідь «Що означає бути щасливою людиною»
Додаток.
Виконання завдань на індивідуальних картках.
Картка № 1.
Картка № 2.
Картка № 3.
Картка № 4.
Картка № 5
Картка № 6.