Урок розроблено відповідно програми О.Я Савченко. Тема уроку :Що таке корисні копалини і як ти можеш їх досліджувати?
Урок 38
ТЕМА УРОКУ Що таке корисні копалини і як ти можеш їх досліджувати?
КОМПЛЕКСНА ДИДАКТИЧНА МЕТА :
НАВЧАЛЬНА формувати елементарні поняття « Гірські породи»,
« корисні копалини»
формувати навички критичного мислення: через ознайомлення з інформацією, дослідницьку діяльність
РОЗВИВАЛЬНА розвивати вміння розрізняти тверді, рідкі й
газоподібні корисні копалини, розрізняти окремі корисні копалини;
ВИХОВНА виховувати естетичне сприймайння об’єктів природи
( краси гірських порід), прагнення усвідомлювати потребу
збереження корисних копалин, гордість за природні
багатства своєї країни , дбайливе ставлення до скарбів
Батьківщини
Очікувані результати :
Після уроку учні зможуть:
-пояснювати поняття «гірські породи», «корисні копалини»
-робити висновки
Обладнання : електронна презентація до уроку, підручник для 3 класу Я ДОСЛІДЖУЮ СВІТ І.Грущинська,З.Хитра 2020 Оріон, колекції корисних копалин, завдання –інструкції
Тип уроку : урок формування знань, умінь та навичок з використанням методів та прийомів критичного мислення
Форма проведення: урок з використанням мультимедійних
технологій, з проведенням групової форми робити
Структура уроку:
І. Організація класу ( 1 хв.)
РАНКОВЕ КОЛО
Привітання
- Добридень, сонце золоте!
- Добридень, небо голубе!
- Добридень ,моїй землі!
- Добридень мені і тобі!
-Візьмінь один одного за руки.Так як ми тримаємо одне одного за руки, так і будемо працювати, об’єднані однією роботою.
- Подаруйте,будь ласка, одне одному посмішку. Посміхніться сусідові праворуч, підморгніть сусідові ліворуч. Побажаймо всім гарного дня!
(учні вибравши картку розсідаються по групах)
Щоденні новини
- Яка пора року?
- Який місяць?
- Який день тижня?
Хвилинка “ Календаря природи”
- Яким було вранці небо, коли ми йшли до школи?
- Що стосовно опадів?
- Кому відома температура повітря?
- Яке число за календарем?
А ви знаєте, що саме сьогодні 9 грудня у світі відзначають день різдвяної листівки. Її історія почалася в Британії. Англійський винахідник Генрі Коул, який сам писав вітання своїм друзям та родичам, одного дня в 1843 році вирішив щось змінити, щоб прискорити процес написання привітань. Тому за його проханням Джон Калькутто Хорсі створив першу у світі різдвяну листівку. На ній поряд із заможною родиною, що мала вдосталь їжі, були зображені бідаки, які отримували в Різдво подарунки їжу та одяг.
Отже, сьогодні день нагадує що скоро наближаються новорічні свята і заздалегідь ми власноруч можемо починати виготовляти свої різдвяні листівки. Адже, найкращий подарунок - це той,який виготовлений своїми руками.
ІІ. Перевірка домашнього завдання ( 7 хв.)
– індивідуальне опитування вежки Лего
Зелений ТАК Червоний НІ
- На минулих уроках ми з вами вивчали тему Води та повітря.
Пригадаємо раніше вивчений матеріал у грі «Так чи ні». Де вам необхідно показати зелену цеглинку – істинне твердження, а червону –хибне.
Згадаємо про що дізналися з попереднього уроку.
Фізкультхвилинка «Добре те,що вітер віє»
Сьогодні наше головне завдання - дізнатися, що таке корисні копалини- безцінне багатство України, що їх запаси вичерпуються, тому корисні копалини потребують економного їх використання та охорони. Для рішення цього питання ми повинні з ними( корисними копалинами) познайомитися.
ІІІ- Вивчення нового матеріалу
1.Перегляд та прослуховування Країни мрій Корисні копалини
- Чому корисні копалини називають КОРИСНИМИ?(бо вони служать людині і з них виготовляють різноманітні речі.)
- Місця у яких залягають корисні копалини у великій кількості називають ЯК?- (родовищами)
-Хто займається відкриттям родовищ корисних копалин? (геологи)
2.Опрацювання презентації
3.Фізкультхвилинка.
4.Робота з підручником стор.61
- Зачитайте з тексту підручника ЩО ж таке корисні копалини?
- А що таке родовища?
-Хто вивчає і відшукує родовища корисних копалин?
- Як люди видобувають корисні копалини-розглянемо фото у підручнику.
УІ. Осмислення отриманих знань . Закріплення нового матеріалу
Ознайомлення з кар»єром нашого міста
Групи отримавши конверти відкривать і самостійно читають для подальшого озвучення інформації та демонстрації корисної копалини
Вивішування слів на стіну слів
Торф- корисна копалина , яка утворилася на місці висушених боліт. Це тверде , крихке тіло, бурого кольору, полум’я не дає, виділяє тепло та дим,не блищить. Добувають відкритим способом, використовують як паливо, як добриво та підстилку для тварин на фермах. Виготовляють ліки та горючі гази Торфові родовища є на Україні на Волині
Кам’яне вугілля – корисна копалина , яка утворилася мільйони років тому з рослин, дерев. Тверде тіло, яке можна розбити на дрібні кусочки, чорного кольору, горить яскравим полум’ям, дає багато тепла, блищить Добувають глибоко під землею у шахтах.Використовують як паливо для опалення будинків, використовують на електростанціях, заводах. Виготовляють ліки, парфуми, кокс-який необхідний для мартенівських печей . Великі родовища унас в Донбасі
Нафта – корисна копалина, рідке тіло, чорного кольору, масляниста речовина, горить яскравим полум’ям. Добувають глибоко під землею, для чого бурять скважини( отвори ) глибоко під землю –до 1тисячі метрів.з неї добувають гас, бензин,солярку, керосин, машинне масло. З нафти виготовляють пластмасу, гуму ( резина) тканини, фарби, ліки (фото) На Україні залежів нафти немає.
Природний газ- корисна копалина, газоподібне тіло, безбарвне, має запах горить яскравим синім полум’ям Добувають глибоко під землею. Дуже важливе паливо. Використовують для опалення будинків. Крім того, з нього виробляють волокно, гуму, пластмасу. Газові родовища є на Україні, в Карпатах, в Криму. ( фото)
|
|
1. Нафта - це гірська порода, яка перебуває у
а) рідкому стані;
б) газоподібному;
в) твердому
2. Пісок - це гірська порода, яка перебуває у
а) твердому стані;
б) рідкому стані;
в) газоподібному.
З’єднай стрілочками корисну копалину і для чого її використовують
Кам’яна сіль
|
як паливо |
Природний газ
|
на будівництві |
Пісок |
як добавку під час приготування їжі
|
5. Гірські породи, які люди видобувають із глибини землі і використовують для своїх потреб – це ________________________
6. Людина, яка вивчає і шукає гірські породи – це _____________
УІІ. Підсумок уроку
-Про що ми з вами сьогодні говорили?
_ які корисні копалини ви запам»ятали?
-Яку користь приносять корисні копалини?