Що таке сенкан і як його писати

Про матеріал

Даний матеріал містить пояснення, що таке сенкан, для чого на уроці , саме в початковій школі, писати такі вірші. Подані приклади написання сенкану на різні теми.

Сенкан – це вірш, що складається з п’яти рядків. А ще це один з найвідоміших та найдієвіших навчальних прийомів, який дуже подобається учням. Цей жанр було започатковано у ХХ столітті, а за роки існування він обріс безліччю підвидів. Наразі існують такі види сенканів як традиційний, зворотній, дзеркальний, дидактичний «корона», «гірлянда», «метелик» тощо. Використовуючи їх, ви легко зможете створити вірш на будь-яку тему, наприклад, сенкан про школу.

Зміст документу та рекомендації до застосування

У пропонованому матеріалі ви знайдете детальну інструкцію з написання сенканів, що допоможе впоратися із завданням усього за кілька хвилин. Головне, добре попрактикуватися та підібрати теми для віршів, які будуть цілком відповідати навчальній меті.

У пропонованому документі ви знайдете приклади сенкану про мову, природу, Україну, родину, математику, літературу, школу, казки і навіть про Тараса Шевченка. Ці сенкани можна використати:

  • для організації цікавих та динамічних уроків;
  • для проведення виховних годин;
  • для зацікавлення та залучення дітей до поетичної творчості.

Використовуючи наведену нижче памятку, написати сенкан зможе кожен, а які використовувати образи та якій тематиці надавати перевагу - це вже виключно ваш вибір!

 

Перегляд файлу

Що таке сенкан? Як його написати?

Сенкан – це вірш, що складається з пяти рядків.

Слово »сенкан» походить від французького слова «пять» і означає вірш у пять рядків.

 

  1. Перший рядок – тема (іменник).
  2. Другий – опис теми (два прикметники).
  3. Третій – називає дію, пов’язану з темою, складається з трьох дієслів.
  4. Четвертий рядок – фраза, переважно з 4-х слів, висловлює ставлення до теми, почуття.
  5. Останній рядок – одне слово – синонім до слова(теми), ніби висновок вірша.

 

   Сенкан допомагає узагальнити інформацію, формулювати щось складне декількома словами. Як правило, на його написання багато часу не потрібно, його пишуть кілька хвилин.

   При роботі з даним прийомом вчитель вирішує відразу безліч найважливіших завдань:  вивчений на занятті матеріал набуває якогось емоційного забарвлення, що сприяє його глибшому засвоєнню,  відпрацьовуються знання про частини мови,  знання про речення,  уміння дотримуватись певної інтонації,  значно активізується словниковий запас дітей, удосконалюється навик використання в мові синонімів, антонімів,  активізується і розвивається розумова діяльність, удосконалюється уміння висловлювати власне відношення до чого-небудь.                               

    Простота форми  цього прийому, що  здається на перший погляд, насправді приховує сильний, багатогранний інструмент для  рефлексії.  Адже оцінювати  інформацію, викладати думки, відчуття і уявлення в декількох словах, насправді, не так вже й легко. Але це складна і плідна робота, як для вчителя, так і для дитини. Звичайно ж,  уміння вигадати сенкан вимагає від дитини певної підготовки, а від вчителя ретельно продуманої, планомірної роботи. Доцільно спочатку пропонувати дітям для прослуховування готові сенкани. Наприклад, сенкан про Україну:

 

 

Україна

Рідна, незалежна.

Розквітаєш, зростаєш, милуєш.

Ти моя рідна земля.

Батьківщина.

 

 

Мама

Добра, красива.

Любить, пестить, голубить.

Моя найрідніша у світі людина.

Сонечко.

 

 

Мова

Українська, веселкова.

Єднає, дзвенить, лунає.

Вона – наш великий скарб.

Бесіда

 

 

Школа

Велика, розумна.

Захоплює, вчить, виховує.

Навчає мене отримувати знання.

Рідний дім.

 

Математика

Цікава, пізнавальна.

Доводить, навчає, переконує.

Математика – цариця всіх наук.

Урок.

 

 

Сім’я

Дружна, рідна.

Згуртовує, радіє, розмовляє.

Це мої найрідніші люди.

Родина.

 

 

Природа

Красива, чарівна.

Милує, вабить, захоплює.

Мій куточок для відпочинку.

Перлина.

 

 

Квітка

Запашна, червона.

Тішить, чарує, пахне.

Люблю всі квіти на землі.

Подарунок.

 

Море

Бурхливе, спокійне.

Шумить, хвилюється, штормить.

Люблю море, коли немає хвиль.

Безмежна краса.

 

Лисиця

Хитра, руда, пухнаста.

Полює, ловить, бігає.

Любить поласувати чимось смачним.

Звір.

 

Калина

Червона, ніжна.

Росте, чарує, пишається.

Неможливо очі відвести від краси.

Символ України.

 

Казка

Чарівна,розумна.

Навчає, виховує, веселить.

Вчить, як на світі жить.

Добро.

 

Тарас Шевченко

Знаменитий, талановитий.

Надихає, любить, творить.

Ми завжди памятаємо поета.

Кобзар.

 

 

Козак

Сміливий, сильний.

Воює, захищає, навчає.

Любить свою рідну землю.

Воля.

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.9
Оригінальність викладу
4.7
Відповідність темі
4.9
Загальна:
4.8
Всього відгуків: 13
Оцінки та відгуки
  1. Золотавіна Олена
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Альона Алена Павлівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Петраковська Людмила
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Подолів Влад
    Загальна:
    4.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    3.0
    Відповідність темі
    4.0
  5. Кравченко Олена Вікторівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  6. Коряхова Валентина Борисівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  7. грабовецька ірина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  8. Степаненко Олександр
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  9. Гура Ірина Сергіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  10. Шувар Наталія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  11. Мірзоєва Тереза Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  12. Костюк Оксана
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
  13. Прокопенко Марина Володимирівна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 10 відгуків
docx
Додано
6 лютого 2018
Переглядів
861706
Оцінка розробки
4.8 (13 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку