"Щоб здоровим бути, треба нам про сум забути"

Про матеріал
Проведення фізкультурно-оздоровчих годин та спортивних свят у початковій школі
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

«Щоб здоровим бути,

треба нам про сум забути»

 

Проведення фізкультурно-оздоровчих годин та спортивних свят

у початковій школі

 

 

Методичні рекомендації

 

 

 

 

 

 

 

 

 


75.4(4Укр)

Б 12

 

«Щоб здоровим бути, треба нам про сум забути»

Проведення фізкультурно-оздоровчих годин та спортивних свят у початковій школі

 

Автори:

Бабкіна О.Я. – вихователь, спеціаліст першої категорії, Булік О.А. – вихователь, спеціаліст першої категорії,

Курило О.В. – вчитель початкових класів, спеціаліст першої категорії

 

 

Рецензенти:

Возняк Л.Л.- заступник директора Маяківського НВК з навчально-виховної роботи у 1-7класах, вчитель початкових класів, «спеціаліст вищої категорії»;

Яручик Т.В.- заступник директора  Маяківського  НВК з навчальної роботи, учитель-методист.

 

   У методичній розробці запропоновано теоретичні та практичні поради щодо організації і проведення спортивних заходів  в позаурочний час з учнями початкових класів.

Схвалено методичною радою  Маяківського  НВК

(протокол № 3 від 23.03.2015 року) та рекомендовано для участі у конкурсі дидактичних і методичних матеріалів «Творчі сходинки  педагогів Волині»

 

   

 

Зміст

Вступ………………………………………………4

Педагогічне та оздоровче значення фізкультурно – оздоровчих годин………………………………….6

Фізкультурно-оздоровча година «Дитинство – весела пора»………………………………………10

Фізкультурно-оздоровча година «Веселі – спритні – здорові»………………………………………….18

 

Спортивне свято  «Щоб здоровим бути, треба нам про сум забути»……………………………………31

Комплекс загальнорозвивальних вправ………..38

Комплекс вправ для розвитку дрібної моторики з волоськими горіхами……………………………...40

Комплекс вправ із м’якими іграшками…………..41

http://vos-ds18-ulybka.edumsko.ru/images/users-files/vos-ds18-ulybka/0t6zfbmwp6c.jpgЛітература.…………………………………………44

 

 

 

 

 

 

Вступ

 

Здоров’я людей – показник добробуту суспільства, тому його збереження є завданням державного рівня. Особливої уваги потребують діти і молодь, бо вони – наше майбутнє. Важливим є усвідомлення юними громадянами цінностей здоров’я, розуміння визначальної ролі здорового способу життя та формування на цих засадах індивідуальної поведінки.

Якщо дитина веде здоровий спосіб життя, вона розуміє наслідки своїх вчинків, уміє відмовлятись від сумнівних пропозицій, може відстоювати свої права, здатна отримувати й використовувати інформацію, необхідну для збереження власного здоров’я.

Загальноосвітні заклади є ідеальним місцем для проведення заходів щодо зміцнення здоров’я підростаючого покоління, пропаганди здорового способу життя та виховання культури здоров’я.

Педагогічне та оздоровче значення фізкультурно-оздоровчих годин

Добре здоров’я, відчуття повноти, невичерпності фізичних сил - найважливіше джерело життєрадісного світосприймання,оптимізму, готовності переборювати будь-які трудності.

В.О.Сухомлинський

Фізкультурно-оздоровча робота – важлива частина педагогічного процесу. Зростання навантаження на школярів, збільшення кількості хворих дітей, несприятливі екологічні умови, гіподинамія – все це негативно діє на розвиток дитячого організму.

Однією з головних умов збереження, зміцнення здоров'я та всебічного фізичного розвитку дитини є дотримання нею відповідного рухового режиму. Рухи, і передусім спеціально підібрані (тобто фізичні вправи, спортивні та рухливі ігри), є необхідною умовою розвитку всіх систем дитячого організму.

З метою збільшення рухової активності учнів  запровадили щоденне проведення фізкультурно-оздоровчих годин, їх значення полягає в раціональному чергуванні розумової та фізичної діяльності, зміцненні здоров'я дітей засобами фізичної культури, підвищенні рівня фізичної підготовленості молодших школярів.

 Особливість організації та методики проведення занять: невимушеність, висока емоційність, розважальний характер.

Використовуючи різноманітні фізичні вправи та рухливі ігри, як засіб активного відпочинку учнів, вихователь одночасно мусить піклуватися і про те, щоб діти отримали від них як фізичну, так і моральну насолоду.

Заняття проводиться на свіжому повітрі. Особливість методики проведення – загальний ігровий характер. Складові частини: підготовча, основна і заключна.

Кожне заняття розпочинається з організації групи учнів. Для цього треба використовувати стройові вправи. Вони є добрим засобом формування правильної постави, дисциплінованості, готовності швидко й чітко виконувати команди і розпорядження вчителя.

Загальнорозвиваючі вправи дають можливість вибірково розв’язувати освітні, виховні та оздоровчі завдання. Під час гри розширюється емоційний фон дитини, що допомагає їй краще розуміти світ своїх почуттів та почуттів інших дітей, навчитися керувати своїм настроєм та психічним станом.

В ході основної частини розвиваються такі рухові якості, як швидкість, спритність, сила, витривалість, удосконалюються набуті на уроках фізичної культури знання, уміння і навички. У процесі виконання спільних дій в учнів формуються організованість, дисциплінованість, культура поведінки.

Більшість часу, виділеного на проведення «годин здоров'я», займають ігри. Вихователь проводить з дітьми кілька організованих ігор або виконує серію ігрових завдань на формування певних фізичних якостей та вдосконалення рухових навичок. На початку тижня, коли організму школяра властивий відносно високий рівень відновлення, проводяться ігри та естафети, спрямовані на розвиток сили й швидкості. В середині тижня, у період стійкого стану високої працездатності, обираються ігри, спрямовані на розвиток швидкісно-силових якостей та спритності. Наприкінці тижня, коли спостерігаються ознаки втоми, використовуються переважно ігри на витривалість.

Структура фізкультурно-оздоровчої години:

Перша частина – підготовча (10-15хв.) починається  відразу ж після приходу дітей на ігрову площадку. Її зміст: шикування, організаційні вказівки вихователя, ходьба і повільний біг 300-500м площадкою в колоні по одному, загальнорозвиваючі вправи чи під час ходьби, чи в колі, чи в грі типу «Командир».

Ходьба і біг на початку фізкультурно– оздоровчої активності  використовується, як ефективний засіб активізації тренування діяльності серцево-судинної,  дихальної систем, який сприяє більш швидкому насиченню крові киснем, знімає застійні явища за рахунок  покращення крово- та лімфообігу. Крім того, ходьба, біг, загальнорозвиваючі вправи є засобом підготовки організму до наступних рухових дій дітей.

Другу частину фікультурно-оздоровчої години (30- 40хв.) можна назвати основною. Вона в свою чергу складається і загальних для всього класу рухливих ігор, естафет, спортивних розваг і самостійних рухливих ігор і спортивних розваг дітей.

Самостійні ігри дітей і спортивні розваги у парах, невеликих групах повніше задовольняють індивідуальні нахили дітей до різноманітних рухових дій, сприяють дальшому їх відпочинку.

Третя частина заключна (5-7хв.) спрямована на організоване  закінчення активного відпочинку школярів. До неї входить загальне шикування школярів, спокійна ходьба майданчиком або декілька вправ на увагу з тим, щоб надати організму  дітей відносно спокійний, при якому можлива ефективна дальша навчальна діяльність (самопідготовка).

Фізкультурно-оздоровча година обов’язково передбачає організований прихід дітей на ігровий майданчик і відхід у школу.

Структура фізкультурно-оздоровчої години, як будь-якого заняття фізичними вправами, продиктована мотивами психофізіологічного і педагогічного характеру.

Деякі організаційні моменти активного відпочинку, такі як: проведення обов’язкової ходьби і бігу для всіх здорових дітей, загальних для всіх учнів рухливих ігор, естафет і т. д. організований прихід і відхід з ігрового майданчика і ін., пов’язані з тим, що молодші школярі ще не мають достатніх знань і вмінь для самостійних занять фізичними вправами, не мають достатнього запасу знань рухливих ігор і ще не володіють організованими навичками для їх проведення.

Для активного відпочинку необхідний спортивний інвентар.  Без нього фізкультурно-оздоровча година не досягає потрібного ефекту, а самостійні ігри і розваги дітей неможливі.

http://www.zanimatika.narod.ru/Fizra_detsad.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Фізкультурно-оздоровча година

 «Дитинство – весела пора»

Завдання:

  1. Розучити рухливу гру «Чапля».
  2. Повторити  ігри «Рибалки», «Білки, горіхи, шишки».
  3. Розвивати спритність, увагу, координацію рухів.
  4. Виховувати дисциплінованість, активність, почуття колективізму.

Інвентар: 2 футбольні м’ячі.

 

Зміст навчального матеріалу

 

 

Дозу-вання

Організаційно-методичні вказівки

Підготовча частина

  1. Шикування в одну шеренгу, привітання.

 

  1. Інструктаж із техніки безпеки під час виконання фізичних вправ та ігор.

– Уважно слухати вказівки вихователя.

– Дотримуватися правил гри.

– Не нищити спортивний інвентар.

– Вміти програвати і вигравати.

1 хв.

 

 

1 хв.

 

 

 

 

Перевірити готовність учнів до фізкультурно-оздоровчої години.

Нагадати правила безпеки

3.Повідомлення завдань.

 – Сьогодні на уроці ми розучимо нову гру «Чапля» і пограємо в ігри «Рибалка», «Білки, горіхи, шишки»

 

Налаштувати на виконання завдань основної частини уроку.

4.Організуючі вправи: а)команди «Рівняйсь!», «Струнко!», «Вільно!».

б)повороти праворуч, ліворуч.

 

1 хв.

Стежити за поставою.

5.Розминка «Вправи-жарти»:

  «Бігун» (повільний біг по колу);

  «Обережна ходьба» (ходьба на носках, руки на поясі);

  «Кривоніжка» (ходьба, не згинаючи одну ногу в коліні);

«Півник» (різкі відведення рук у сторони – вниз, що слід супроводжувати кукуріканням);

  «Тупотіння» (ходьба, притупуючи стопами);

  «Веселий сурмач» (стійка ноги разом, наслідувати гру на сурмі, роблячи дрібні рухи пальцями рук перед собою та промовляючи: «Ту, ту, ту!»;

  «Косар» (стійка ноги нарізно, дещо зігнути руки та підняти перед грудьми, пальці в кулаки. Повертаючи тулуб праворуч і ліворуч, наслідувати рухи косаря та промовляти: «Ж-у х! Ж-у-х!);

    «Годиннички» (стійка ноги нарізно. Розмахуючи прямими руками вперед і назад, промовляти: «Тік -так! Тік- так! Тік-так!»);

«Зайчик»(присідання, згинаючи руки до плечей долонями вперед, промовляти: «Фр- фр-фр!»);

  «Чапля» (ходьба на прямих ногах);

 «Паровоз» (ходьба на місці, роблячи поперемінні рухи зігнутими руками та примовляючи: «Ч-у-х! Ч-у- х! Ч-у-х!»)

4-5 хв

 

20-30с

 

20-30с

 

 

20- 30с

 

 

20-30с

 

 

 

 

20-30с

 

20-30с

 

 

 

 

 

 

 

20-30с

 

 

 

 

 

 

 

 

 

20 - 30с

 

 

 

 

 

20-30с

 

 

 

 

20-30с

 

 

 

20-30с

Після пояснень і демонстрації вчителя. Увагу приділити вправам для розігрівання гомілковостопного, колінного та плечового суглобів, правильному диханню учнів. Іти якомога тихіше.

У повільному темпі.

Узгоджувати рухи та вигукування.

 

Не вдаряти п’яткою в підлогу.

 

В індивідуальному темпі.

 

 

Із великою амплітудою

 

 

 

Руки примати прямими.

 

 

 

 

Промовляти на видиху.

 

 

 

Ноги примати прямими.

 

 

 

 

Змінювати темп рухів.

 

 

Комплекс загально- розвивальних вправ.

(с.39)

 

 

 

 

 

Основна частина

1.Повторення раніше вивченої гри «Рибалки».

Усі діти - «риби», а двоє – «рибалки». «Рибалки», взявшись за руки , бігають за «рибами» і намагаються, зімкнувши вільні руки, їх упіймати. Кожна спіймана «риба» приєднується до «рибалок», і «невід» наповнюється.

Гра закінчується, коли залишається одна «риба».

2. Вивчення нової гри «Чапля».

Обирають ведучого – «чаплю». Решта «жаби».

Лічилка для вибору «чаплі»

Тікав заєць через міст,

Довгі вуха – куций хвіст.

А ти далі не тікай!

Рахувати почитай.

Раз, два, три – вийди ти!

Поки «чапля» спить (нахилившись вперед і спираючись руками на прямі ноги), решта гравців стрибають навшпиньки, на слідуючи рухи «жаб». Раптом «чапля» прокидається і починає ловити «жаб».

Той, кого зловили, змінює «чаплю».

3. Рухлива гра «М‘яч – сусідові».

Гравці утворюють кого обличчям до центру на відстані кроку одне від одного. Двоє гравців, які стоять одне навпроти одного, тримають у руках м’ячі.

За сигналом гравці починають передавати м’яч праворуч або ліворуч по колу (в одному напрямку) так, щоб один м’яч наздогнав інший. Той у кого виявляється два м’ячі залишає гру.

4. Рухлива гра «Білки, горіхи і шишки».

Діти утворюють коло і розраховуються на перший – другий – третій. Кожен учасник запам’ятовує свій номер. Перші номери – це «білки», другі – «горіхи», а треті – «шишка». Кожна трійка має взятися за руки і утворити коло. Один з гравців ведучий. Він встає в середині кола. За командою «Білки, міняйтеся!» усі «білки» міняються місцями, а ведучий намагається зайняти одне з вільних місць. Якщо він зуміє це зробити, він стане «білкою», а колишня «білка» залишиться без місця і стане ведучим.

Потім звучить команда «Горіхи міняйтеся!» або «Шишки, міняйтеся!» за якою перебігають названі гравці. 

6 хв.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7-8 хв.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5 хв.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6 хв.

Ігровий метод діяльності.

Ловити «рибу» розірваним «неводом» не можна.

 

 

 

 

 

 

 

«Чапля» переслідує «жаб» великими кроками, але обов’язково на прямих ногах (не згинаючи колін). «Жаби» ратуючись від «чаплі», стрибають навшпиньки. Хто стане на повний зріст або вистрибне за межі майданчика, стає «чаплею».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

М’ячі потрібно передавати в одному напрямку. Гравець, який упустив м’яч залишає гру. М’ячі можна починати передавати лише за сигналом.

Переможцями вважають п’ять гравців які залишились останніми у колі

 

 

 

 

 

 

 

Кількість гравців має бути кратною трьом. Керівник гри повинен уважно стежити за тим, хто залишився без місця і чи всі кола заповнені гравцями.

У розпалі гри можна несподівано скомандувати «Білки, шишки, горіхи, міняйтеся!». За цією командою всі мають помінятися місцями, що зумовить плутанину, веселощі та сміх.

Заключна частина

1. Вправи на відновлення дихання:

- підняти руки вгору через сторони, відвести їх назад (вдих), опустити вниз (видих);

- повільно підняти плечі (вдих), опустити (видих);

2.Підбиття підсумків уроку

3. Організаційне залишення залу.

 

до 1 хв.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

до 1 хв.

 

до30сек.

 

 

Узгоджувати руки з диханням

 

 

 

 

 

 

 

Відзначити найкращих учнів.

 

У колону по одному.

 

Фізкультурно – оздоровча година

«Веселі – спритні – здорові»

Завдання: 

  1. Ознайомити учнів із правильним диханням  під час виконання фізичних вправ.
  2. Вчити правильному виконанню загально розвиваючих вправ з предметами.
  3.  Удосконалювати техніку виконання лазіння по гімнастичній лаві та гімнастичній стінці.
  4. Розвивати силу, спритність, швидкість в естафетах та рухливих іграх.
  5. Виховувати дисциплінованість, чесність, дружність бажання займатися спортом.
  6. Сприяти зміцненню дитячого колективу.

Інвентар та обладнання:  мішечки з сіллю, гімнастичні мати, гімнастичні лави,  м’які іграшки, колючі ковбики, українські віночки, м’ячі, дзвіночки, кольорові стрічки, магнітофон, аудіо записи дитячої та релаксаційної  музики.

 

Зміст навчального матеріалу, засоби

Дозу-вання

Організа-ційно – методичні вказівки

Підготовча частина ( 12хв)

1.Шикування в коло привітання.

Доброго дня! Діти, нахиліться вперед, опустіть руки й струсіть з себе поганий настрій, страх, образу, розчарування, невпевненість, біль… Випряміться, візьміться за руки, утворюючи разом коло єдності та взаємодопомоги. Посміхніться один одному.

Шикування в одну шеренгу.

2.Повідомлення завдань.

-                     Що треба робити, щоб бути здоровим? (займатися спортом, загартовуватись, дотримуватись режиму дня, гігієни, правильно харчуватися).

-                     Сьогодні на фізкультурно-оздоровчій годині ми виконаємо загальнорозвиваючі вправи з іграшками, повторимо вправи на гімнастичній лаві, пограємо в ігри. Година у нас незвичайна – ми вирушаємо в похід  до країни Спортландії.   На шляху у нас зупинки із завданнями.

Зупинки: «Музична», «Іграшкова», «Сміливих», «Спритних», «Козацька», «Спокою».

   Для того, щоб дійти до фінішу, ми повинні подолати  труднощі, набратися сили і зміцнити свої м’язи, покращити кругообіг в організмі. А зараз ми виконаємо вправи з горішками (с.40).

Перш ніж відправитися в похід, потрібно повторити:

Правила безпеки на фізкультурно-оздоровчій годині.

  1.               Спортивна форма і взуття обов’язкове.
  2.               Без дозволу вчителя учням забороняється користуватися спортивним обладнанням та інвентарем.
  3.               Учням забороняється виконувати вправи на спортивних знаряддях без присутності і страхування вчителя.
  4.               Під час виконання вправ на спортивних знаряддях  бути дисциплінованими, уважними, чітко виконувати вказівки вчителя.
  5.               Без команди вчителя не переходити від одного знаряддя до іншого.
  6.               Під час виконання не заважати один одному.
  7.               Слухати команди вчителя.
  8.               Якщо погано себе почуваєш, обов’язково скажи про це вчителю.             

На занняті ми використовуємо кричали. Слухайте мої команди.

-            Час вирушати!

-            Клас на місці кроком руш!

-            В обхід по залу кроком руш!

Кричалка (під крок):

Ми сильні, ми сміливі

Слабких у нас нема

В Спортландію веселу

Рушає дітвора.

Зупинка «Музична»

-            Взяли мішечки і поклали на голову.

1 хв

Шикування біля бокової лінії

 

Отримати зворотну інформацію про розуміння учнями завдань на урок.

 

2. Різновиди ходьби:

-            ходьба на носках ( руки на пояс. Йдемо на носках. Спинки рівненько. Йдемо як «лисички»);

-            ходьба на п’ятах ( руки на пояс);

-            на зовнішній стороні стопи (покладіть руки за спину в замочок і йдемо на стороні стопи, як «ведмеді»);

-            ходьба з високим підніманням колін, як «конячка» (підійміть зігнуті руки на рівні поясу, доторкніться коліном руки);

-            ходьба у напівприсяді, як «їжачки»;

-            звичайною ходьбою: 1,2,3,4.

-            Поклали мішечки.

2хв

Формувати правильну поставу, уміння правильно дихати.

 3. Різновиди бігу:

-  біг звичайний ( по залу повільним темпом бігом руш!);

-  біг з високим підніманням стегна;

-  звичайний біг (перейти в звичайний біг);

-  біг із закиданням гомілок (руки за спиною, біжимо закиданням вздовж тулуба: 1,2,3,4.

 Спинку тримати рівно, не опускати голови.

1,5 хв

Фронтально-потоковий метод організації діяльності учнів.

Формува-ння уміння правильно дихати під час бігу.

4. Вправи розслаблення та дихальні вправи.

-       Руки вгору – зробіть вдих, опустіть вниз і скажіть голосно «видих».

 Звичайним кроком руш, візьміть по ходу по два «султанчики» з лавки. Направляючий на місці стій! Раз, два!

Зупинка «Іграшкова»

Кричалка:

Раз, два,раз, два –

Кроком, кроком дітвора!

Ми йдемо всі по порядку

Починаємо зарядку.

30с

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1хв

 

Глибокі вдихи та видихи.

 

 

 

Виконувати команди.

 

 

5. Перешикування з колони по одному в колону по три.

-            Через середину кола по три кроком – руш!

 На місці стій! Раз, два! Ліворуч! 1,2.

Перша шеренга крок – крок вперед.

Третя шеренга – крок назад.

Від направляючого вліво на витягнуті  руки – розімкнись!

Підрівняйсь у колонах і шеренгах.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

     6.Комплекс    розвиваючих вправ з іграшками (с.41)

- Поклали іграшку на підлогу. Ходьба на місці. Руки через сторони вгору (вдих), вниз (видих).

        Рухлива гра

Діти кладуть іграшку на підлогу по колу на одну менше, ніж кількість учасників. Під музичний супровід учні бігають підскоками по колу в колону один за одним. Коли музика припиняється. Учні беруть  іграшку до рук. Ті, які не встигли взяти іграшку, входять в коло та виконують 5 присідань   (в колі і залишаються). Учитель забирає іграшку кожного разу, коли музика припиняється.

-            Взяли іграшки.

-            Праворуч! На місці кроком, руш! В обхід по залу, руш! Покласти іграшку на лаву. Кроком по залу, руш!

-            Наліво по два, руш! Розімкнутися.

-            Хлопчики поставили гімнастичні лави. Пам’ятайте про техніку безпеки.

Зупинка «Сміливих»

Сьогодні ми будемо виконувати вправи на гімнастичній лаві і гімнастичній стінці. Вправи виконувати парами. Кожна пара виконує    вправу за свистком.

1) Лазіння на гімнастичній лаві, стоячи в упорі на колінах

- лазіння по гімнастичній стінці вільним способом

2) Лазіння по гімнастичній лаві, підтягуючись лежачи на животі - лазіння по гімнастичній стінці із перелітанням на сусідній прольот.

Зупинка «Спритних»

Закріпимо лазіння по гімнастичній лаві.

 Девіз змагань:

 Перемагати!-

А програв – не сумувати.

Будьте чесними і дружніми.

  1. Бігова естафета – пробігти над гімнастичною лавою, ноги нарізно, добігти до дівчинки з дзвіночком, торкнутися дзвіночка, повернутися бігом, передати естафету.
  2. Естафета «Стрибунці» – сидячи подолати вздовж гімнастичну лаву, тримаючи м’яч в руках, добігти до дівчинки з дзвіночком, доторкнутися дзвіночка, повернутися бігом, передати м’яч наступному.
  3. Естафета «Силачі» – пролізти по гімнастичній лаві лежачи на животі, підтягуючись, торкнутися дзвіночка, повернутися назад бігом, передати естафету.

Підрахунок кольорових стрічок. Вивчення переможців. (Хлопчики ставлять гімнастичні лави на місце).                                                                           

Зупинка «Козацька»

    Діти в якій країні ми живемо?

    Які символи нашої держави ви знаєте?

    Як називається український танок?

    Зараз ми пограємо в українську народну гру «Гопак».

    Українська народна гра «Гопак».

Учні шикуються в два кола, кладуть руки на плечі один одному по команді присідають (команда, яка швидше присяде, та і перемогла).

Кричалка про козака:

Козак не боїться

Ні тучі, ні грому.

Козацькому     роду

Нема переводу.

(хлопчики кладуть мати, дівчатка поправляють      іграшки)

Шикування в шеренгу.

Розподіл на 1-4.

-       На нашому шляху зупинка «Спокою», де ми працюємо в четвірках.

Зупинка «Спокою»

    Сіли в позу «лотоса». Розслабтесь. Уявіть себе у чудовому осінньому лісі. Пройдіть між деревами, відчуйте їх запах, торкніться руками. У траві серед лісу є стежка, йдіть по ній. Ця стежка веде до одного з найкрасивіших дерев цього лісу – берези. Підійдіть до неї, розгляньте її, відчуйте її дотиком. На стовбурі берези є напис «здоров’я». Прочитайте – здоров’я. Здоров’я понад усе. Сонячне світло наповнює теплом все навколо. Ви відчуваєте, що тепло наповнює все ваше тіло. Ваш погляд знаходить лісову стежку. Ось ви легкою ходою крокуєте з цього чарівного лісу у простір нашої спортивної зали. Я вас люблю і завжди чекаю на зустріч з вами. Розплющуйте очі.

    Пропоную вам поділитись враженням про нашу уявну подорож.

    Чи зуміли ви побачити осінній ліс?

    Яке ви бачили дерево?

    Що було написано на стовбурі?

    Яке відчуття вам принесло сонячне світло?

Домашнє завдання

    Вдома намалюйте те, що вам вдалося побачити під час уявної подорожі.

  1. Шикування в одну шеренгу
  2. Підсумок години.

-       Діти, сьогодні ми мандрували в країну Спортландію, багато завдань виконали по дорозі. Спортландія – це наша спортивна зала, де ми провели цю чудову годину, навчились підтримувати товариша, коли йому важко, підставляли своє плече «допомоги». Ви ще раз показали, які ви дружні, веселі. Нагадали, що спортом потрібно займатися щодня, бо це здоров’я.

Заключна частина

-       На цьому нашу годину закінчено.

-       Праворуч! На місці кроком, руш!

-       По залу з піснею, руш!

Пісня:

Щоб рости і розвиватись

По годинах, не по днях

Фізкультурою займатись

Необхідно завжди нам.

І ми уже сьогодні

Сильнішаєм щодня

    Фізкульт - ура! Фізкульт - ура!  Фізкульт –ура!

6 хв

 

 

 

 

 

2 хв.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1 хв.

 

 

 

 

7 хв.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5 хв.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3 хв.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2 хв.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1 хв.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1 хв.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2 хв.

 

 

Іграшку тримати двома руками

 

 

 

Слідкувати за виконанням правил гри

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Лазіння по гімнастичній стінці до визначеної рейки.

Звільнені слідкують за виконанням вправ.

 

 

 

Капітани отримують кольорові стрічки за кожну перемогу.

Звільнені тримають дзвіночки.

Наступний учень при передачі естафети вже сидить на гімнастичній лаві.

 

 

Звільнені в українських віночках виконують танцювальні вправи

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Лунає релакса-ційна музика без слів

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Відмітити учнів, які найкраще працювали

 

Спортивне свято

«Щоб здоровим бути, треба нам

 про сум забути!»

Мета: виховувати любов до фізкультури та спорту, розвивати руховий апарат, фізичні уміння та навички, зміцнювати здоров'я. Виховувати почуття дружби, колективізму, взаємовиручки. Прищеплювати прагнення до

занять фізкультурою. Формувати колектив класної родини.

F:\Бабкіна О.Я\19.11.13\DSCN0666.JPGМісце проведення: спортивний зал.

Інвентар: м’ячі для фітнесу,

 обручі,  футбольні м’ячі,

 м’які іграшки, повітряні кульки,

різнокольорові стрічки.

У змаганнях бере участь дві команди: «Рухливчики» і «Сміливчики». Спортивний зал прикрашений різнокольоровими стрічками, кульками, прислів’ями про спорт.

Хід свята

І.Інсценівка «Зі спортом дружи, здоров’ю поможи».

До залу заходять  дві дівчинки і бабуся.

1дівчинка.     Ми зі спортом не дружили,

                       Ми зарядку не любили.

2дівчинка.      Тільки спали, тільки їли

                         І за партою сиділи.

F:\Бабкіна О.Я\19.11.13\DSCN0670.JPGБабуся.           Що ж тепер такі сумні?

   Може, ви щасливі?

Дівчатка. Ні!

Бабуся.       То чому ж, скажіть мені?

1дівчинка.      Ми не вмієм доганяти,

       Ми не вмієм присідати.

    А іще, що дуже прикро,

    Не навчились танцювати.

Бабуся.         Я обом допоможу,

           Покажу і розкажу.

             Щоби вам не червоніти,

           То потрібно спорт любити.

           Як люблю його і я,

           Спорт – розрада моя.

(Запрошує всіх дітей виконувати спортивні вправи за нею).

 

1. Хлопчики й дівчатка, зробимо зарядку.

F:\Бабкіна О.Я\19.11.13\DSCN0675.JPG Руки в боки, вгору, вниз,

1, 2, 3 – не помились,

    У долоні хлоп – хлоп,

 І ногами топ – топ.

 Мов годинник зробим так:

 Тік – так, тік – так.

 

 

2.Руки всі розвели, підвели їх догори.

 Кулачками потрусили, руки знову опустили.

 Опустили і присіли, хай рівненькі будуть спини.

 Головою покрутили вліво – вправо, повторили.

 

3. Руки вгору підняли, повітря вдихнули.

 Через рот хутчіш назад його повернули.

 Вниз – угору, вгору – вниз руками змахнемо.

 Потім підемо у ліс, там гриби зберемо.

 Нахилились, піднялись, у кошик поклали.

Ось грибочок, ще один, безліч їх зібрали.

 А тепер йдемо назад, повітря вдихаєм,

 Пострибаємо до школи, пісеньку співаєм.

 

4.Ось ведмедиця іде, ведмежа купать веде.

 1-2 – нахилились, зі струмочка гарно вмились,

 3-4 – походили, лапки у воді помили.

 Похитали головою і притупнули ногою.

 А на 5 – всі дружно встали

 І назад помандрували.

F:\Бабкіна О.Я\19.11.13\DSCN0713.JPGІІ.Естафети

  1. «Вершник».

Завдання: по команді

ведучого проскакати

на м’ячах для фітнесу

F:\Бабкіна О.Я\19.11.13\DSCN0727.JPGдо фішки і назад.

  1. «Павучок».

 Завдання: прийняти  позу

 «павучка» і пронести

м’яку іграшку на животі

F:\Бабкіна О.Я\19.11.13\DSCN0737.JPGбез допомоги рук до

фішки і назад.

 3.«Перекоти м’яч”.

Завдання: за допомогою обруча  прокотити м’яч

 навколо фішки.

F:\Бабкіна О.Я\Веселі старти\DSC04562.JPG4.Конкурс капітанів «Збери кеглі».

Завдання: по колу

 розставити кеглі.

Капітан повинен позбирати

їх у мішок.

F:\Бабкіна О.Я\19.11.13\DSCN0754.JPG5.«Дожени м’яч”.

Завдання: перекинути через

натягнутий шнурок м’яч,

спіймати його і передати

наступному гравцеві.

 

6.«Передай далі».

F:\Бабкіна О.Я\Веселі старти\DSC04577.JPGЗавдання: команди шикуються

в колони на витягнуті руки

один проти одного. Перший гравець

F:\Бабкіна О.Я\Веселі старти\DSC04585.JPG передає одну за одною шість м’яких іграшок. Перемагає команда, яка перша передасть усі іграшки останньому гравцеві.

7.«Принеси стрічку».

Завдання: по залу  приклеєні скотчем

 стрічки чотирьох кольорів

(по 10см довжини). Кожна команда

обирає колір стрічки, який буде збирати.  По команді ведучого всі гравці  розбігаються по залу і шукають свої стрічки. Яка команда за 1хв  назбирає більше стрічок, та і переможе.

  1. F:\Бабкіна О.Я\Веселі старти\DSC04610.JPG«Кулькобол».

Завдання: обидві команди

шикуються  по обидва боки

 сітки або шнурка. Кожен

учасник

отримує повітряну кульку. По команді ведучого усі під музику перекидають кульки суперникам. Коли музика зупиниться, підраховують кульки. На стороні якої команди буде більше кульок, та і програла.

ІІІ. Підбиття результатів.

ІV. «Танець спокою» під заспокійливу музику.

 

 

F:\Бабкіна О.Я\19.11.13\DSCN0836.JPG 

F:\Бабкіна О.Я\19.11.13\DSCN0841.JPG 

 

 

 

 

 

Комплекс загальнорозвивальних вправ.

1)В.п.-о.с.

1-руки вгору,назовні, праву ногу назад на носок,

потягнутись(видих); 2-в.п.(вдих)

3-руки вгору, назовні, ліву ногу назад на носок, потягнутись (вдих);

4-в.п. (видих).

 2) В.п.- стійка ноги нарізно,руки на поясі.

1-нахил уліво (видих);

2-в.п. (вдих);

3-нахил управо (видих);

4-в.п. (вдих).

3) В. п.- стійка ноги нарізно.

1-руки в сторони (вдих);

2-руки вперед (видих);

3-руки вгору (вдих);

4-руки через сторони у вихідне положення (видих).

4) В. п.- стійка ноги нарізно.

1-4-колові оберти

руками вперед;

5-8-колові оберти руками назад.

5) В. п.- стійка ноги нарізно, руки на поясі.

1-присідання на всій ступні, руки вперед (видих);

2- в.п. (вдих).

6) В. п.-о. с.,руки в сторони.

1-стрибок, ноги нарізно, сплеск руками над головою;

http://pimpik.org/wp-content/uploads/2012/11/devochka_soskakalkoi.jpg2-стрибок, ноги разом, руки в сторони.

 

 

 

 

http://panorama.pl.ua/uploads/posts/2010-09/1285779980_orexi.jpgКомплекс вправ для розвиткої дрібної моторики з волоськими горіхами

  1. Беремо два горішки у руку. Стискання пальців у кулак і розтискання пальців обох рук одночасне, потім по черзі.
  2. Волоський горіх покладемо між долонями, робимо кругові рухи, поступово збільшуючи натиск і темп.
  3.  Натискання долонею з горіхом однієї руки напівстислим  кулаком з горіхом іншої, перекочуючи один через інший.
  4. «Кігтики» - сильне напівзгинання і розгинання кулаків із горішками.
  5. «Футбол» - забивання горішків спочатку правою, а потім лівою долонею.

F:\Бабкіна О.Я\IMG_8139.JPGF:\Бабкіна О.Я\IMG_8141.JPG 

 

 

 

 

Комплекс вправ  із м’якими іграшками

  1. В.п. – о.с., іграшка внизу;
  1. руки вгору прогнутися, праву ногу на носок назад;
  2.  в.п. те саме, ліву ногу назад;
  3.  в.п.

II. В.п. – о.с., іграшка внизу;

  1. доторкнутися іграшкою правого плеча;
  2.  в.п.
  3.  те саме, лівого плеча;
  4.  в.п.

III. В.п. – ноги нарізно, іграшка в правій руці;

  1. руки в сторони;
  2. руки вгору, перекласти іграшку в ліву руку;
  3. руки в сторони;
  4. в.п.
  5. те саме в іншу сторону.

IV. В.п. – ноги нарізно, іграшка вперед;

  1. поворот тулуба праворуч;
  2. в.п.
  3. поворот тулуба ліворуч;
  4. в.п.

V. В.п. – ноги нарізно,іграшка внизу;

  1. підняти іграшку вгору;
  2. нахил тулуба вперед, торкнутися іграшкою підлоги;
  3. в.п.

VI. В.п. – о.с., іграшка внизу;

  1. випад правою ногою, іграшка вперед;
  2. в.п.
  3. випад лівою ногою, іграшка вперед;
  4. в.п.

VII. В.п. – о.с., іграшка внизу;

  1. присісти, іграшка вперед;
  2. В.п.

VIII. В.п. – стійка  ноги нарізно.

  1-2 нахил уперед, руки назад (вдих);

     3-4  в.п.(видих).

VIII. В.п. – іграшку тримати між колінами, руки на поясі;

     1-4.- послідовні стрибки праворуч;

     5-8.- те саме, ліворуч.

F:\Бабкіна О.Я\DSCN0575.JPGF:\Бабкіна О.Я\DSCN0579.JPG 

 

 

 

 

F:\Бабкіна О.Я\IMG_8144.JPG 

 

 

 

 

 

Література

1.Абетка вихователя ГПД / Упорядник М. Голубенко. - К.: Ред. загальнопед. газ., 2004р. – (Бібліотека «Шкільного світу»)

 

2.Бех І.Д. Дитина в процесі особистісно-зорієнтованого виховання.-Зб. Наук. праць.- К.: Пед. Думка, 1999.

3.Ведмеденко Б. Ф. Теоретичні основи і практика виховання молоді засобами фізичноі культури: Навчальний посібник. –К.,1993.

4.Корда Г.С. Фізкультурно –оздоровча робота за місцем проживання.- К.: здоров’я.-1985.

5.Навчально-виховні заняття в ГПД // Класний керівник. – Ранок. – НТ,

2007р.

 

6.Рухливі ігри та естафети в школі. Кругляк Ю. – Тернопіль: Підручники і посібники, 2004 р.

 

7.Свириденко С., Ващенко О. Організація здоров’язберігаючої діяльності ГПД

//Початкова освіта. - №8, 2008р.

8.Цьось А.В. Українські народні ігри та забави. – Луцьк: Надстир’я, 1994

9.Фізичне виховання учнів 1-3 класів в групах продовженого дня.

10.Фесюкова Л.Б. Виховуємо та навчаємо.- К.: Оберіг, 1991.

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRwjK64DsYE6iPtLsLZ1T6uxCFp9juqxgrsOO1gHKI5iLN5XYstog11.Фесюкова Л.Б. 300 розвивальних ігор для дітей.

 

 

 

 

 

 

Для краси і здоров’я необхідні не лише освіта в галузі науки і мистецтва,

а й заняття фізичними вправами, гімнастикою.
                                                 Платон

 

3914090_0_3b7a4_95513aad_orig (700x494, 231Kb)/3914090_0_4e758_afaa08d8_orig (700x650, 259Kb)Гімнастика, фізичні вправи повинні міцно увійти в повсякденне життя кожного, хто хоче зберегти працездатність, здоров’я, повноцінне і радісне життя.
                                               Гіппократ

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Кухар Галина
    Дякую за корисні методичні рекомендації !
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додав(-ла)
Курило Оксана
Додано
8 жовтня 2023
Переглядів
180
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку