Криворізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №110
Криворізької міської ради Дніпропетровської області
Погонець Лариса Михайлівна
вчитель початкових класів
50089, Кривий Ріг, вул. Доватора, 31
МАТЕМАТИКА
РАЗОМ З ДРУГОМ
Практичний посібник для вчителя
2022
Зміст
Вступ……………………………………………..............................3
Дієві поради вчителю…………………………………………….4
Порівняння чисел в межах1000
Гра «Діаманти для Марени»………………………….……...5
Розкладання трьохцифрових чисел на розрядні доданки
Гра «Приготуй смачне тістечко»………………………….…9
Усне додавання і віднімання трьохцифрових чисел
Гра «Суші для Дракоші»………………………………….....14
Гра «Ягоди для бегемотика»………………………………..18
Розв‘язування рівнянь на знаходження
Невідомих компонентів дії додавання та
віднімання в межах 1000
Гра «Жираф Джеральд смакує ягідками»…………………..23
Інтернет-джерела………………………...…………………..28
Вступ
«Щоденні 3» - педагогічна технологія навчання математики, яка включає такі діяльності: математика самостійно, математика разом з другом, математика письмово. Мета «щоденних 3» - зацікавити учнів математикою.
Навчальна активність «математика разом з другом» є переважно кінестетичною діяльністю і базується на маніпулюванні різними предметами. Зазвичай це математичні ігри, у які учні грають самостійно, в групі чи в парі.
Впровадження в освітній процес «щоденних 3» поставило перед вчителем завдання змістовного добору навчального матеріалу у новому баченні викладання математики.
Практичний ілюстрований посібник містить власні педагогічні ідеї - оригінальні методичні розробки ігрових активностей «математика разом з другом» у 3 класі до теми «Тисяча» як один із кроків формування наскрізних умінь та ключових компетентностей учнів початкових класів Нової української школи.
Сторінки з малюнками потрібно роздрукувати, вирізати, заламінувати. Настільна гра для учнів готова. Можна скористатися магнітною стрічкою для організації гри на класній дошці.
Рекомендовано для використання в роботі педагогам, вихователям ГПД, асистентам учителів, дбайливим батькам.
Дієві поради вчителю
Доцільно провести базовий міні-урок «щоденних 3» - «Вибираємо та прибираємо матеріали», з яким учні знайомі ще з 1 класу. Під час цього міні-уроку учні вчаться самостійно вибирати та повертати матеріали для математичних ігор і вправ. Разом з учнями попрактикуйтеся, як вибрати, використовувати та повертати матеріали на місце.
Повторюйте ці кроки щоразу, коли у класі будуть з’являтися нові математичні матеріали та ігри.
Створіть математичний куточок з назвами діяльностей та назвами математичних ігор та вправ. Таким чином дітям буде легше обирати.
Діяльність «математика разом з другом» вводимо лише тоді, коли діти впевнено практикують інші дві діяльності: математика самостійно, математика письмово.
Для діяльності «математика разом з другом» учні вже вміють обирати партнера.
Нагадуйте учням, як домовлятися.
Урізноманітнюйте математичну діяльність ваших учнів:
https://www.facebook.com/groups/594615061740260
(розв‘язування рівнянь на знаходження невідомих
компонентів дії додавання та віднімання в межах 1000)
Інтернет-джерела
За матеріалами курсу «Едера»
https://www.youtube.com/watch?v=Pc-gqUlsiR8
Спільнота освітян «МАТЕМАТИКА 3-4 КЛАС НУШ. Щоденні 3»
https://www.facebook.com/groups/594615061740260
Ідеї малюнків
1