Scratch ігровий урок для учнів 5 класу

Про матеріал
Цей урок знайомить учнів 5 класу з середовищем програмування Scratch та навичками створення цікавих анімацій. З запрошенням казкового героя Чубастика (в ролі учня старшої школи) робить процес навчання більш цікавим та захоплюючим.
Перегляд файлу

Конспект уроку інформатики для 5 класу з завданнями від Чубастика на тему "Скретч"

Тема: Скретч: Створення анімованих історій

Мета:

  •                 освітня  – ознайомитися з середовищем програмування Scratch;
  •                 розвивальна – розвивати причино наслідкові зв'язки ;
  •                 виховна – виховувати відповідальність, самостійність, інформаційну культуру учнів.

Очікувані результати : учні знають  правила поведінки у комп'ютерному класі; уміють працювати в середовищі програмування

Тип уроку: вироблення умінь та навичок

Обладнання та ППЗ: графічний редактор Paint.NET середовище програмування Scratch, роздатковий матеріал.

Хід уроку:

1. Організаційний момент

  •                   Привітання учнів.

В клас заходьте,

Знання здобувайте,

Разом світ пізнавайте.

Будьте активні,

Не бійтеся мрій,

Досягайте вершин!

Діти, перед тим, як ми розпочнемо наш урок, давайте згадаємо деякі важливі правила безпеки в класі.

Правила класу інформатики:

Учитель: У кабінеті інформатики...

Учні: ...заходити лише з дозволу вчителя.

Учитель: Не можна...

Учні: ...їсти, пити, жувати жуйку.

Учитель: Сидіти за комп'ютером потрібно...

Учні: ...рівно, на відстані 50-70 см від екрану.

Учитель: Не можна...

Учні: ...торкатися екрану монітора, системного блоку, проводів.

Учитель: Працювати на клавіатурі та миші потрібно...

Учні: ...чистими та сухими руками.

Учитель: При виявленні несправності комп'ютера...

Учні: ...негайно повідомити вчителя.

Учитель: Після завершення роботи за комп'ютером потрібно...

Учні: ...закрити всі програми, вимкнути комп'ютер і прибрати робоче місце.

Учитель: Дотримуючись цих правил, ми зможемо...

Учні: ...зберегти своє здоров'я, уникнути травм та пошкодження комп'ютерної техніки.

  •                   Перевірка присутності.
  •                   Оголошення теми та мети уроку.

Тема уроку: Скретч: Світ, де оживають мрії!

 

2. Вступ

Сьогодні ви вирушите у захопливу подорож до дивовижного світу, де ваші ідеї оживуть на екрані!

Ваш провідник у цій подорожі - Чубастик, веселий і пухнастий персонаж, який допоможе вам опанувати мову програмування Scratch. (Чубастик заходить до класу)

  •                   Чубастик розповідає про те, що таке Scratch, для чого він використовується та що можна створювати за його допомогою.
  •                   Чубастик демонструє учням приклади проектів, створених у Scratch, наприклад, анімовані історії, ігри та інтерактивні презентації.

3. Пояснення нового матеріалу

  •                   Вчитель знайомить учнів з основними елементами середовища програмування Scratch: сценою, спрайтами, блоками коду та палітрою команд.
  •                   Вчитель пояснює, як створювати спрайтів, додавати їм костюми та звуки.
  •                   Вчитель демонструє, як використовувати блоки коду для керування спрайтами, додавати їм анімацію та взаємодію.
  •                   Чубастик доповнює пояснення вчителя, додаючи цікаві факти та історії про Scratch.

4. Практична робота

  •                   Вчитель розбиває учнів на групи по 2-3 особи.
  •                   Кожній групі дається завдання створити просту анімовану історію за допомогою Scratch.
  •                   Чубастик ходить по класу, допомагаючи групам з завданням та відповідаючи на їхні запитання.
  •                   Після того, як всі групи завершили свої історії, вчитель з казковим гостем організовують перегляд та обговорення проектів.

5. Підведення підсумків

  •                   Вчитель підводить підсумки уроку, повторюючи ключові моменти.
  •                   Чубастик дає учням поради щодо створення цікавих та оригінальних проектів у Scratch.
  •                   Вчитель виставляє оцінки за роботу на уроці.

6. Домашнє завдання

Учням дається завдання створити власний проект у Scratch, використовуючи те, що вони навчилися на уроці.

  •                   Чубастик пропонує учням поділитися своїми проектами з однокласниками або опублікувати їх в Інтернеті.

Завдання від Чубастика для команд:

  •                   Завдання 1: Створіть анімовану історію про вашу улюблену тварину.
  •                   Завдання 2: Створіть інтерактивну гру за допомогою Scratch.
  •                   Завдання 3: Створіть анімовану презентацію про цікаву тему.
  •                   Завдання 4: Створіть власний спрайт і додайте йому анімацію.


Квест Чубастика: Подорож до Зачарованого Лісу

Чубастик: Привіт, друзі! Я - Чубастик, ваш пухнастий провідник у світі Scratch! Сьогодні я запрошую вас у захоплюючу подорож до Зачарованого Лісу! Але щоб потрапити туди, нам потрібна ваша допомога. Ви готові до квесту?

Ваша місія: Програмувати Чубастика, щоб він подолав перешкоди, розгадав загадки та знайшов шлях до Зачарованого Лісу.

Етап 1: Перехід через міст

Чубастик опинився перед глибоким каньйоном. Єдиний спосіб перебратися через нього - це хиткий міст. Вам потрібно запрограмувати Чубастика, щоб він обережно йшов по мосту, не впавши.

Підказки:

  •                   Використовуйте блоки "Іти на" та "Змінити кут", щоб Чубастик йшов по мосту.
  •                   Слідкуйте за тим, щоб Чубастик не відхилявся від курсу.
  •                   Ви можете використовувати блоки "Якщо" та "Коли", щоб Чубастик зупинявся, коли міст хитається.

Етап 2: Розгадування загадки

Чубастик знайшов старий сувій з загадкою. Щоб прочитати його, вам потрібно розшифрувати текст.

Загадка:

Я можу бути коротким або довгим, Я можу бути простим або складним, Я можу бути сумним або смішним, Я можу бути правдивим або вигаданим.

Що я?

Підказки:

  •                   Відповідь на загадку пов'язана з тим, що Чубастик може робити.
  •                   Подумайте про те, як Чубастик може спілкуватися та ділитися своїми думками. (Історія)

Етап 3: Знаходження ключа

Щоб відкрити ворота до Зачарованого Лісу, Чубастику потрібен ключ. Вам потрібно запрограмувати його, щоб він знайшов ключ, який захований десь на карті.

Підказки:

  •                   Використовуйте блоки "Іти на" та "Сказати", щоб Чубастик слідував за підказками.
  •                   Будьте уважні до деталей на карті, де можуть бути заховані ключі.
  •                   Ви можете використовувати блоки "Якщо" та "Коли", щоб Чубастик відчиняв скрині та інші предмети, де може бути захований ключ.

Етап 4: Перемога над драконом

На шляху до Зачарованого Лісу Чубастик стикається з лютим драконом. Вам потрібно запрограмувати його, щоб він переміг дракона, не завдаючи йому шкоди.

Підказки:

  •                   Використовуйте блоки "Сказати", щоб Чубастик спілкувався з драконом.
  •                   Подумайте, як Чубастик може перехитрити або переконати дракона пропустити його.
  •                   Ви можете використовувати блоки "Якщо" та "Коли", щоб Чубастик реагував на дії дракона.

Фінал: Зачарований Ліс

Вітаємо! Чубастик завдяки вашій допомозі дійшов до Зачарованого Лісу! Тепер ви можете вільно досліджувати цей чудовий світ, створювати нові пригоди та ділитися своїми творіннями зі мною та іншими учнями.

Пам'ятайте:

  •                   Використовуйте свої знання Scratch, щоб вирішувати проблеми та долати перешкоди.
  •                   Будьте креативними та не бійтеся експериментувати.
  •                   Співпрацюйте один з одним, щоб допомогти Чубастику досягти мети.

Я вірю в вас! Разом ми проведемо незабутню подорож до Зачарованого Лісу!

 

docx
Додано
19 квітня
Переглядів
54
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку