Семестрова контрольна робота

Про матеріал
Кожен тест складається з: – окремих тестових завдань, що є локально незалежними; – правил їх виконання; – оцінок за виконання кожного тестового завдання; – рекомендацій щодо інтерпретації результатів тестування. Тести містять в собі завдання закритої та відкритої форм.
Перегляд файлу

СЕМЕСТРОВА КОНТРОЛЬНА РОБОТА

І СЕМЕСТР

 

І рівень (по 0,25 бали за кожне завдання – 3 бали)

Обрати одну правильну відповідь

Завдання І рівня мають по одній правильній відповіді, кожна з них оцінюється в 0,5 бала.

  1. Основоположником вчення про біосферу був український вчений:
    1. В. Вернадський;
    2. С. Навашин;
    3. М. Пирогов;
    4. Ч Дарвін.
  2. Позначте метод, який застосовується під час опрацювання результатів дослідження:
    1. порівняльний;
    2. описовий;
    3. статистичний;
    4. експериментальний.
  3. Вкажіть властивість живої системи, що зумовлює відтворення собі подібних:
    1. рівневість;
    2. розмноження;
    3. подразливість;
    4. обмін речовин
  4. Подрібнення ліпідів називають:
    1. гліколізом; 
    2. емульгацією;
    3. ренатурація;
    4. реплікація.
  5. Мономерами складних вуглеводів є:
    1. нуклеотиди; 
    2. амінокислоти;
    3. жирні кислоти;
    4. моносахариди.
  6. Вітамін С виконує функцію:
    1. регулює обмін солей;
    2. забезпечує зсідання крові;
    3. є антиоксидантом;
    4. впливає на функцію зору.
  7. Назвіть організм, який належить до прокаріот.
    1. вірус грипу;
    2. кишкова паличка;
    3. опеньок;
    4. амеба.
  8. Назвіть властивість організмів передавати свої ознаки своєму потомству.
    1. мінливість;
    2. алельність;
    3. рецесивність;
    4. спадковість
  9. Процес пристосування живих організмів до дії факторів навколишнього середовища
    1. гомеостаз;
    2. екологічна пластичність;
    3. адаптація;
    4. делеція.
  10. Відтворення собі подібних, що є основою безперервності існування виду:
    1. трансплантація;
    2. регенерація;
    3. репродукція.
  11. Назва процесу злиття жіночої та чоловічої статевих клітин:
    1. оогенез;
    2. гаметогенез;
    3. запліднення;
    4. сперматогенез.
  12. Види з високою екологічною пластичністю, які можуть успішно жити в різноманітних умовах середовища
    1. гетеротрофи;
    2. стенобіонти;
    3. редуценти;
    4. еврибіонти.

 

ІІ рівень (3 бали)

Встановити відповідність

Завдання ІІ рівня передбачають встановлення відповідності. До кожного рядка, позначеного ЦИФРОЮ, доберіть один відповідник, позначений ЛІТЕРОЮ.

  1. Установіть відповідність між функціональним процесом і рівнем організації живої матерії:

1. біокаталіз     А. екосистемний

2. мітоз і мейоз     Б. популяційно-видовий

3. нервова регуляція функцій  В. організмовий

4. кругообіг речовин й енергії   Г. клітинний

                                                                     Д. молекулярний

  1. Установіть відповідність між групою вищих рослин і представниками.

А. Справжні мохи    1. молодильники, баранець

Б. Папороті     2. сфагнум, політрих

В. Хвойні      3. тис, туя, кипарис

Г. Квіткові     4. магнолія, робінія

                         5. щитник, орляк

  1. Установіть відповідність між процесами обміну речовин та структурами еукаріотичної клітини, що їх здійснюють.

А. реплікація     1. хлоропласти

Б. гліколіз     2. гладка ЕПС

В. біосинтез ліпідів    3. гіалоплазма

Г. фотосинтез     4. шорстка ЕПС

                   5. ядро, нуклеоїд

 

ІІІ рівень (3 бали)

Тестові завдання з вибором правильної комбінації відповідей

Завдання ІІІ рівня передбачають вибір правильної комбінації відповідей.

  1. Пов’язане зображенняВиберіть ознаки, що характеризують зайця білого (Lepus timidus).

 

 

 

 

А Рівень

Б Належність до групи

В Спосіб живлення

1 молекулярний

1 амфібії

1 хижак

2 клітинний

2 рептилії

2 паразит

3 організмовий

3 птахи

3 фітофаг

4 екосистемний

4 ссавці

4 сапрофаг

 

  1. Описание: Результат пошуку зображень за запитом "печінка"Укажіть ознаки, що характеризують зображений орган дорослої людини.

 

 

 

А Назва

Б Належність до системи

В Значення

1 нирка

1 травна

1 сечоутворення

2 шлунок

2 дихальна

2 біотрансформація

3 селезінка

3 видільна

3 кровотворення

4 печінка

4 кровоносна

4 газообмін

 

 

ІV рівень (3 бали)

Тестові завдання відкритого типу

Завдання ІV рівня передбачають тестові завдання відкритого типу. Необхідно надати розгорнуту відповідь на запитання.

  1. Хто такі археї?  Наведіть приклади архей.
  2. Що таке вітаміни?  Назвіть декілька особливостей вітамінів.

СЕМЕСТРОВА КОНТРОЛЬНА РОБОТА

ІІ СЕМЕСТР

 

І рівень (по 0,5 бали за кожне завдання – 3 бали)

Обрати одну правильну відповідь

Завдання І рівня мають по одній правильній відповіді, кожна з них оцінюється в 0,5 бала.

  1. Укажіть, що слід вважати тотожним за своїм змістом поняттю ненаправлена мінливість :
    1. модифікаційна;
    2. групова;
    3. індивідуальна;
    4. генотипна.
  2. Укажіть, хто з учених ввів термін мутація:
    1. Мендель;
    2. Г. Де Фриз;
    3. Коржинський.
  3. Укажіть, який з вказаних фізичних факторів не є мутагеном:
    1. гама-випромінення;
    2. ультрафіолетові промені;
    3. ультразвук.
  4. Укажіть, як називаються ділянки, які вирізаються під час дозрівання іРНК:
    1. екзони;
    2. інтрони;
    3. кластери.
  5. Укажіть, що в генетиці називають паралельною мінливістю:
    1. гомологічні ряди мутацій;
    2. зміни в кластерах генів, розташованих на певних ділянках хромосом;
    3. кодифікаційну мінливість.
  6. Укажіть, в чому суть ефекту гетерозису:
    1. різке підвищення життєвої сили у гібридів першого покоління;
    2. підвищення життєздатності у гібридів всіх поколінь;
    3. стерильність гібридів.

 

ІІ рівень (3 бали)

Встановити відповідність

Завдання ІІ рівня передбачають встановлення відповідності. До кожного рядка, позначеного ЦИФРОЮ, доберіть один відповідник, позначений ЛІТЕРОЮ.

  1. Установіть відповідність між синдромом і типом хромосомної чи геномної мутації:

1.

Синдром котячого крику

А.

Транс локація 21-ої хромосоми

2.

Синдром Дауна

Б.

Поламка 5-ї хромосоми

3.

Синдром Шерешевського – Тернера

В.

Поламка Y-хромосоми

4.

Синдром Клайнфельтера

Г.

X0

 

 

Д.

XXY

 

  1. Установіть відповідність між видом мутації і її проявом:

1.

Точкова мутація

А.

Зміна розміщення генів на хромосомі

2.

Хромосомна перебудова

Б.

Заміщення амінокислоти у білку

3.

Анеуплоїдія

В.

кратне збільшення числа хромосомних наборів

4.

Поліплоїдія

Г.

Амітотичний поділ клітин

 

 

Д.

Зменшення хромосомного набору на одну хромосому

 

  1. Установіть послідовність дій дослідника при вивченні індивідуальної мінливості в певній групі організмів: а) побудувати варіаційну криву; б) встановити діапазон мінливості ознак; в) побудувати варіаційний ряд; г) знайти особини з найменшим і найбільшим значенням ознак.

 

ІІІ рівень (3 бали)

Задачі

Завдання ІІІ рівня передбачають розв'язання задач. Кожна правильно розв'язана задача оцінюється в 1,5 бали

  1. Унаслідок схрещення високорослого помідора з карликовим всі рослини першого покоління мали високе стебло. Але в другому – серед 35800 одержаних кущів 8950 були карликовими. Скільки гомозиготних рослин є серед гібридів 2го покоління?
  2. У кролика звичайна шерсть домінує над подовженою ангорською, стоячі вуха – над капловухістю. Схрестили кролика зі звичайною шерстю і стоячими вухами та ангорського капловухого, у потомстві одержали 25% кроликів зі звичайною шерстю і стоячими вухами, 25% – зі звичайною шерстю, але капловухих, 25 % – ангорських зі стоячими вухами і 25 % – ангорських капловухих. Які генотипи батьків і гібридів?

 

 

ІV рівень (3 бали)

Тестові завдання відкритого типу

Завдання ІV рівня передбачають тестові завдання відкритого типу. Необхідно надати розгорнуту відповідь на запитання.

  1. Вегетативне розмноження, фенілкетонурія, штам, трансгенні організми.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Ростя Анна Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
20 грудня 2020
Переглядів
3890
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку