Семінар - тренінг «Психологічний клімат колективу»

Про матеріал

Тренінг розроблений для покращення психологічного клімату в колективі; створення позитивної атмосфери, розвитку довірливих і щирих відносин, взаєморозуміння.

Перегляд файлу

Семінар - тренінг

Тема: «Психологічний клімат колективу»

Мета: покращити психологічний клімат в колективі; створити позитивну атмосферу; сприяти розвитку довірливих і щирих відносин, інформувати про соціально-психологічні характеристики колективу; сприяти взаєморозумінню.

Об'єкт: вчителі ЗОШ №13 (кількість: 2 групи по 14 осіб).

Обладнання: папір формату А-4, ручки, блокноти, папка з розда­вальним матеріалом, скотч, кольорові папірці, ножиці, клей, файли, ватман-Зшт., маркер-2шт, бейджики, конверти, картки.

Час: 2години.

Методи: рольові ігри; комунікативні ігри; мозковий штурм; групова дискусія.

Структура тренінгового заняття

1. Привітання. Ознайомлення з темою семінару-тренінгу. Представлення мети семінару.

2. Вправа «Знайомство.

3. Правила роботи в групі.

4. Вправа «Очікування».

5. Вправа «Асоціації».

6. Оцінка рівня інформованості. Актуалізація проблеми. Мозковий штурм. Діагностування проблеми.

7. Вправа (на закріплення матеріалу).

8. Інформаційний блок.

9. Набуття практичних навичок (2 вправи ).

10. Підведення підсумків. Рефлексія.

План-конспект

1.Привітання (5хв.)

Тренерський вступ. Ознайомлення з поняттям тренінг (форма роботи).

Коротке представлення теми, мети семінару.

Форма роботи: соціально-психологічний тренінг - метод активного і групового психологічного впливу з метою розвитку компетентності у сфері спілкування. Тренінгова робота допомагає відкрити значущість зворотного зв'язку в міжособистісному спілкуванні, в роботі Т-групи успішність залежить від досвіду самої групи (від учасників).

Мета тренінгу: покращити психологічний клімат в колективі, створити позитивну атмосферу; інформувати про соціально-психологічні характеристики колективу.

Завдання:

1. Здобути нову інформацію з тематики.

2. Підвищити рівень поінформованості та усвідомлення проблематики.

3. Діагностування клімату в колективі.

4. Сприяти обміну досвідом учасниками групи з даної теми.

5. Розвиток необхідних вмінь та навичок для установлення сприятливого психологічного клімату.

2. Вправа «Знайомство» («Сніжний ком») (5хв.)

      Я пропоную нашу роботу почати із знайомства. Зрозуміло, що ви добре знаєте один одного, але зараз я пропоную кожному з вас назвати своє ім'я, так як би ви хотіли, щоб до вас звертались саме в цій групі (ім'я найприємніший звук для  нашого  підсвідомого);  і одну якість, яка найбільше вас характеризує в цей момент. ( Активність, толерантність).

3. Вправа « Правила роботи» (7хв.)

Давайте ознайомимося із правилами роботи та спілкування на нашому тренінгу для того, щоб досягти атмосфери довіри, поваги та співробітництва.

4. «Очікування» (8 хв.)
Мета:

- усвідомлення і висловлення присутніми того, що вони сподіваються отримати від заняття;

- сконцентрувати     увагу     присутніх     на     проблемі «психологічний клімат в колективі».

- Чи приймали ви участь в подібних семінарах? Що ви чекаєте від нашого заняття?

- Що саме ви хочете почути щодо теми«психологічний клімат в колективі»?

- Чи є на вашу думку ця тема (проблема) актуальною, для вашого колективу?

- Про що ви хочете дізнатися, щоб ця зустріч була для вас корисною, відповідала вашим сподіванням?

5. Вправа «Інформативність і комфортність» (роздатковий  матеріал) (3хв.)

За допомогою роздаткового матеріалу визначаємо рівень інформативності (знання з вивчаємої теми) і комфортності (емоційні відчуття на занятті) учасників на початку заняття.

6. Мозковий штурм «Визначення психологічного клімату» (15хв.)

(розподіл по групам: «Назвати три улюблених фрукта».)

Робота в трьох групах.

На великих листочках кожна група дає відповіді на питання:

1.Що таке психологічний клімат?

2.Від чого залежить психологічний клімат в колективі (складові психологічного клімату).

7. Інформаційний блок (роздатковий матеріал) (7хв.)
Визначення соціально-психологічного клімату.

таблиця «Соціально-психологічний клімат колективу», схема «Складові психологічного клімату», схема «Соціально-психологічні характеристики колективу».

8. Вправа «Символіка» (5хв.)

І частина. Просимо кожного з вас провести асоціацію на психологічний клімат (емоційний настрій) який склався в вашому колективі (наприклад: акваріум; вулик з бджолами; важкі змагання; сім'я; зоопарк; святковий стіл; клітка з тиграми; новорічний ранок).

9. Діагностика психологічного клімату в колективі (роздатковий матеріал) (10хв.)

10. Гра «Пісенний вернісаж»
Мета: згуртувати колектив.

Розподіл по групам. Кожна група готує по 3 питання із пісні і свою пісенну відповідь. Наприклад: «Где это было, когда это было?» «На крыше дома твоего»; «Ах почему, почему мой светофор зеленый?» «Потому что нельзя быть на свете красивой такой».

11. Інформаційний блок «Індивідуальні якості членів колективу, як складові психологічного клімату».

 Ведучий та учасники тренінгу розглядають такі особистісні показники:

- темперамент;

- характер;

- типи сприйняття.

Обговорення в групах . (10хв.)

12. Вправа «Типи темпераменту» (10хв.)

      Обговорення   психологічної  сумісності   в   колективі   за типами   темпераменту   Кожна   група  дає   визначення   і представляє   один-  з   типів   темпераменту   (флегматик, холерик, сангвінік, меланхолік). Обговорення позитивних і   негативних   сторін   кожного   з   типів   темпераменту. Визначення типів темпераменту по карткам.

13. Гра «Гарячий стілець» (15хв.)

Мета: бачення себе в колективі очима інших. Кожен   учасник   отримує   конверт   і   набор   карток   з якостями, кожний дає одну картку учаснику на «гарячому стільці».   Обговорення:   яке   враження   ,   яке   місце   ми займаємо в цьому колективі.

14. Вправа «Символіка» ( 15хв.)

II частина. Поділити учасників на дві групи. Кожна група готує символ і девіз, який буде відрізняти ваш колектив від інших. Учасники порівнюють асоціації на початку заняття і свої творчі пропозиції наприкінці. Обговорення.

15. Вправа «Інформативність і комфортність» (роздатковий матеріал) (Зхв.)

За допомогою роздаткового матеріалу визначаємо рівень інформативності (знання з вивчаємої теми) і комфортності (емоційні відчуття на занятті) учасників наприкінці заняття.

16. Завершення роботи.

Рефлексія (зворотній зв'язок від учасників тренінгу).

 

docx
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
10 грудня 2018
Переглядів
4352
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку