ТРЕНІНГ ТЕМА: „ПРОФЕСІЙНЕ ВИГОРАННЯ – ГОЛОВНА ПРИЧИНА ПСИХОЛО- ГІЧНОЇ ТА ДУШЕВНОЇ ПЕРЕВТОМИ ОСОБИСТОСТІ”

Про матеріал

ТРЕНІНГ

ТЕМА: „ПРОФЕСІЙНЕ ВИГОРАННЯ – ГОЛОВНА ПРИЧИНА ПСИХОЛО-

ГІЧНОЇ ТА ДУШЕВНОЇ ПЕРЕВТОМИ ОСОБИСТОСТІ”

МЕТА: формування вмінь самодіагностувати вияви „професійного вигорання” та фактори, які його зумовлюють, створити стратегію запобігання „професійному вигоранню вчителя”.

Перегляд файлу

ТРЕНІНГ

ТЕМА: „ПРОФЕСІЙНЕ ВИГОРАННЯ – ГОЛОВНА ПРИЧИНА ПСИХОЛО-

               ГІЧНОЇ ТА ДУШЕВНОЇ ПЕРЕВТОМИ ОСОБИСТОСТІ”

 

МЕТА: формування вмінь самодіагностувати вияви „професійного вигорання” та фактори, які його зумовлюють, створити стратегію запобігання „професійному вигоранню”.

 

ОБЛАДНАННЯ: картки з завданнями, плакати, канцелярські прилади.

 

                                       Х І Д    Т Р Е Н І Н Г У:

 

ВСТУПНЕ СЛОВО ТРЕНЕРА: Чи тільки ектремальні умови можуть змінювати взаємини між людьми? За даними психологічних досліджень, у деяких людей під час, здавалося б, спокійної роботи стиль спілкування змінюєтся, як під час стресу. Виникає „професійне вигорання”, головною причиною якого є психологічна, душевна перевтома особистості. Особливо швидко і непомітно психологічна перевтома настає за надмірного навантаження в людей, що працюють у сфері „людина-людина”. Тому „професійне вигорання” все частіше зустрічається серед учителів, тобто професіоналів спілкування, які покликані й навчені чемно і душевно обслуговувати інших людей.

 

ВПРАВА 1 „ЗНАЙОМСТВО”

Учасники тренінгу сидять в колі, кожний називає своє ім я, 1-2 риси характеру, які починаються з літер імені.

 

ВПРАВА 2 „ПРАВИЛА ГРУПИ”

Щоб наш тренінг був ефективним, треба прийняти правила роботи групи. Вони у нас сьогодні зашифровані. Кожному правилу відповідає українське народне прислів я. Я зачитую прислів я, а ви здогадайтеся, яке правило тут зашифроване.

Українські народні прислів я:

1.Вік живи – вік учись.

2. Як тут говорити, коли не дають і рота розтулити.

3. Треба знати, що і де сказати.

4. У роботі швидко час минає.

5. Не допікай іншим, бо знайдуться такі, що й тобі допечуть.

6. Розкажи другу – піде по кругу.

Правила тренінгу:

  1. Будь відкритий до нових знань, ідей.
  2. Не перебивай іншого, говори по черзі.
  3. Намагайся дотримуватися теми обговорення.
  4. Дотримуйся регламенту.
  5. Не критикуй і не засуджуй жодних висловлювань учасників.
  6. Дотримуйся конфіденційності роботи групи.
  7. Протягом тренінгу зберігай веселий настрій.

Якщо у вас немає заперечень, то ми приймаємо такі правила роботи.

 

 

ВПРАВА 3 „ОЧІКУВАННЯ”

Учасники тренінгу на клейких папірцях пишуть свої очікування від тренінгу, потім розташовують їх на плакаті „Мої очікування”

 

ВПРАВА 4 „МОЗКОВИЙ ШТУРМ”

Учасники тренінгу об єднуються у 4 групи (осінь, зима, весна, літо), кожна група отримує інформаційну картку „Чинники, що впливають на розвиток синдрому „вигорання” у професіях типу „людина-людина”:

 

1 ГРУПА: Соціально-демографічні чинники, що спричиняють „вигорання”, - це вік, стать, сімейне становище, досвід роботи, освітній та кваліфікаційний рівень, соціальне походження, етнічна та расова приналежність.

 

2 ГРУПА: Особистісні чинники ризику „вигорання”: низька соціальна активністьі адаптованість, соціальна несміливість, реактивність, низька чи надмірно висока емпатія(здатність зрозуміти емоційний стан інших людей, співчувати), авторитарність, агресивність, низький рівень самоповаги й самооцінки, підозрілість, висока тривожність, низька комунікативна компетентність,імпульсивність.

 

3 ГРУПА : Статусно-рольові чинники ризику „вигорнання”: рольовий конфлікт, незадоволенність професійним та особистісним зростанням, низький соціальний статус, рольові поведінкові стереотипи, що обмежують творчу активність, негативні статєворольові установки, що обмежують права й свободу особистості.

 

4 ГРУПА: Професійно-організаційні чинники: умови праці, понаднормова робота, обмеженність часу, емоційно насичене ділове спілкування, дефіцит часу, тривалість робочого дня, зміст праці, глибина контакту, участь у прийняті рішень, високі вимоги до постійного саморозвитку й підвищення професійної компетентності, висока відповідальність за справу.

 

Кожна група обговорює отримане інформаційне повідомлення, а потім презентує матеріал  учасникам тренінгу.

 

ВПРАВА 5  „ПОДАРУНКИ”

Нехай кожен із вас по черзі зробить подарунок своєму сусідові ліворуч. Подарунок треба зробити мовчки(невербально), але так, щоб ваш сусід зрозумів, що ви йому даруєте. Поки всі не отримують подарунки говорити не можна. Коли коло замкнеться – обговорюємо, чи ми всі зрозуміли, що саме нам подарували.

 

ВПРАВА 6 „ВЕРБА-ТОПОЛЯ”

Ця вправа формує навички саморегуляції. Учасники стають у коло. Їм пропонують розтавити ноги на ширину плечей, злегка нахилити корпус, опустити голову, розслабити та опустити руки вздовж тулуба. Ви плакучі верби, гілки, яких плавно розгойдує вітерець. Потім плавно піднімаємо руки вгору, прогнулися, випросталися, зробили глибокий вдих. Поставили п ятки ніг разом і  носки нарізно. Тепер ви –струнка гнучка тополя, яка не боїться ні вітрів, ні бурі – вона сильна, могутня.

Учасники обговорюють свої почуття під час виконання цієї вправи.

 

 ВПРАВА 7 „Риси та вміння ефективного спілкування”

Учасники об єднуються у пари, обговорюють та записують 3-4 риси ефективного спілкування. Після цього перелік записується на плакаті.

 

ВПРАВА 8 „МОЇ ОЧІКУВАННЯ ....”

Кожний учасник висловлює своє враження від тренінгу.

 

ВПРАВА 9 „ПРОЩАННЯ”

Учасники стають в коло тренер запалює свічку, передає її іншому учаснику зі словами добрих побажань і т.д.

 

 

 

 

doc
Додав(-ла)
Бараннік Ірина
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
11 грудня 2018
Переглядів
678
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку