Семінар -практикум " Вплив емпатії на психологічний клімат колективу"

Про матеріал

Емпатія педагога має значний вплив на формування психологічного клімату колективу. Семінар розроблений для психологів та соціальних педагогів як ЗЗСО так і для вихователів ЗДО.

Перегляд файлу

Семінар- практикум  « Вплив рівня емпатії членів колективу на соціально-психологічний клімат »

План

1.Вступ ( актуальність проблеми)

2. Теоретична частина. Презентація « Вплив емпатії на соціально-психологічний клімат  у педагогічному колективі».

3.Представлення результатів діагностики:

- « Діагностика рівня емпатійних здібностей » за В.В, Бойком

- Анкета « Оцінка психологічної атмосфери в колективі » за Фідлером.

   Практична частина.

 4.Перегляд фільму « Людина-посмішка» , обговорення, які емоції викликав фільм.

  5.Гра «Яскравий букет»

Мета: формує  відчуття  близькості  з  іншими  людьми,сприяє  прийняттю  людьми  один  одного, формує  почуття  цінності  інших  та  самоповаги.

 Хід вправи: Всі  педагоги  розташовані у колі,  кожен учасник отримує квітку, милується нею та промовляє: «Я гарний педагог тому що…», на дошці клеїмо квітки на ватман з вазою, щоб отримати букет.

6.Робота в групах. Створення короткої пам’ятки( розділити педагогів приблизно на 5 груп)

Мета:  розкрити одну із найбільш привабливих людських якостей і зробити із себе «особу, приємну у всіх «відношеннях».

Хід  вправи: групи отримують роздатковий матеріал про  якість та презентуючи роботу, доводять присутнім її цінність в педагогічному колективі.

Взаємна підтримка

Доброзичливість

Існує правило без дотримання якого успіх неможливий — наш успіх залежить від підтримки інших людей.

Дружелюбність

Не менше 85 % вашого успіху і щастя буде залежати від тих людей, якими ви зумієте себе оточити. Чим більше людей ви знаєте і чим більше знають вас із кращого боку, тим більше успіхів ви зможете досягти.

 Будьте обережні у виборі друзів. Навчіться уникати пліткарів,  людей запальних, завжди всім незадоволених, егоїстів. Ваші друзі або доповнять  ваш кругозір, або розвіють ваші мрії.

Чесність

Візьміть собі за правило бути чесними в роботі, навчанні, особистому житті. Ніколи не ставте під сумнів порядність і чесність.Якщо ви будете жити з честю і гідністю, люди будуть шанувати вас, довіряти вам, і це неминуче призведе до успіху в будь -якій справі.

Оптимізм

Більшість людей віддають перевагу спілкуватися з людьми оптимістичними, такими, що не тільки самі не втрачають віру у майбутнє, але й здатні інших підтримати у важких обставинах. Мова не про тих “оптимістів”, яким “ море по коліна”. Ми  говоримо про  людей, здатних не втрачати здорового глузду в будь-яких обставинах, думати і вирішувати будь-які проблем. Такі люди своєю впевненістю спонукають інших до вирішення проблем.

7.Вправа  «Будинок»

Мета:виявити розуміння учасниками поняття «колектив», обмін досвідом.

Обладнання: малюнок «Будинок»

 Завдання:    Кожній групі дається завдання побудувати «Будинок» і заселити його за поданим зразком (Додаток 1):

* фундамент  -  написати  своє поняття, що таке колектив;

* основна частина, цеглинки – форми і методи роботи, щодо згуртування колективу;

* вікно - фактори, що руйнують згуртованість колективу;

* двері відчинені - фактори, що допомагають покращити психологічний клімат в колективі;

* сонечко – риси педагога, що допомагають працювати в колективі;

* марки - поміркувати, що заважає працювати в колективі;

* дах - навести приклади творчості в роботі.

Після закінчення обговорення будинків.

Висновок. Співпраця – це головна умова існування колективу, тільки взаємодіючи і підтримуючи один одного, ми можемо досягти успіхів в діяльності, а як зробити щоб бути не просто членом, а учасником команди ви бачите.

8. Вправа « Хмарочос».

Обладнання: папір, в кожного 1 листок А4.

Завдання : кожній групі потрібно домовитися, як зробити найвищий хмарочос без підручних матеріалів.

Обговорення виконаного завдання. Які труднощі з’явилися під час виконання. Чи були вчителі, які не проявили ініціативу.

 

9. Вправа. Мій колектив.

Обладнення : папір, олівці.

Завдання : кожному вчителю індивідуально, намалювати, як він бачить колектив в якому працює. Це може бути вулик з бджілками, акваріум, червоне вітрило, глина, квітучий сад…

Обговорити виконане завдання.

10. Вправа . Підведення підсумків. Рефлексія.

Які емоції викликав семінар. Що сподобалося, що не сподобалося.

 

 

 

docx
Додано
2 листопада 2021
Переглядів
450
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку