Семінар «Державний стандарт шкільної математичної освіти. Організація, проведення та результати моніторингового оцінювання»

Про матеріал
Державний стандарт шкільної математичної освіти. Організація, проведення та результати моніторингового оцінювання Державні стандарти загальної середньої освіти – це вимоги до обов’язкових результатів навчання та компетентностей здобувача загальної середньої освіти відповідного рівня. Технологія організації та проведення моніторингових досліджень якості шкільної освіти
Перегляд файлу

Полтавський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти

ім. М.В. Остроградського

 

 

 

 

Відділ природничо-математичних дисциплін

 

 

 

Семінар

 «Державний стандарт шкільної математичної освіти.

Організація, проведення та результати моніторингового оцінювання»

 

 

 

 

 

 

 

 

Виконала:  Стаднік Юлія Валеріївна,

Філія «Білицька загальноосвітня

школа І-ІІ ступенів №3» опорного

закладу «Білицька загальноосвітня

школа І-ІІІ ступенів №1 Кобеляцької

районної ради Полтавської області»,

 спеціальність математика

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ПОЛТАВА

2019

Державний стандарт шкільної математичної освіти. Організація, проведення та результати моніторингового оцінювання

Державні стандарти загальної середньої освіти – це вимоги до обов’язкових результатів навчання та компетентностей здобувача загальної середньої освіти відповідного рівня. 

Документи визначають загальний обсяг навчального навантаження та форми державної атестації здобувачів освіти на відповідному рівні загальної середньої освіти, характеристики змісту навчання, принципи організації освітнього процесу, систему управління змістом освіти, змістові лінії та очікувані результати навчання за освітніми галузями. 

Державні стандарти розробляються на теоретичному і світоглядному фундаменті класичної та сучасної педагогіки України і світу, на основі аналізу впровадження провідних українських та світових інноваційних практик в освіті задля реалізації головної цілі загальної середньої освіти. 

Метою повної загальної середньої освіти є всебічний розвиток, виховання і соціалізація особистості, яка здатна до життя в суспільстві та цивілізованої взаємодії з природою, має прагнення до самовдосконалення і навчання впродовж життя, готова до свідомого життєвого вибору, самореалізації, відповідальності, трудової діяльності та громадянської активності.

Відповідно до пункту 3 статті 12 Закону «Про освіту» повна загальна середня освіта має три рівня освіти – початкова освіта, базова середня освіта та профільна середня освіта. Тому в рамках реформи загальної середньої освіти розробляються:  

Державний стандарт початкової загальної освіти;

Державний стандарт базової середньої освіти;

Державний стандарт профільної середньої освіти.

Державні стандарти затверджується постановою Кабінету міністрів України і переглядаються не менше одного разу на 10 років. Зміна змісту й обсягу Державних стандартів загальної середньої освіти іншими органами виконавчої влади не допускається.

Заклад загальної середньої освіти створює умови для досягнення здобувачами результатів навчання та забезпечує відповідність рівня загальної середньої освіти Державним стандартам.

На основі Державних стандартів розробляються:

Базовий навчальний план (є складовою частиною стандарту);

Типові освітні програми (затверджує МОН);

Типові навчальні плани (затверджує МОН);

Освітня програма (схвалюється педагогічною радою закладу освіти та затверджується його керівником у разі розробки документа на основі типових освітніх програм);

Робочий навчальний план закладу освіти (схвалюється педагогічною радою закладу освіти та затверджується його керівником).

 

Технологія організації та проведення моніторингових досліджень якості шкільної освіти

 Т. О. Лукіна, доктор наук з держ. управління, Інститут педагогіки АПН України, лабораторія оцінювання якості освіти

 Моніторинг якості освіти, як відомо, є інформаційною основою управління будь-якого рівня - від інституційного до загальнодержавного, національного і навіть міжнародного. Проте забезпечити управлінські структури надійною, достовірною і своєчасною інформацією моніторинг здатен лише у випадку, якщо виконавці будуть чітко дотримуватися всіх вимог технології організації та проведення моніторингового дослідження і послідовності технологічних етапів і операцій. У разі порушення умов застосовування або реалізації будь-якого з етапів, зменшується достовірність даних дослідження, статистична значущість їх, а отже, й стає неможливим розглядати одержану інформацію як управлінську, тобто як інформаційну основу для вироблення та прийняття управлінського рішення стосовно розвитку освітньої системи або будь-якого її компонента.

Проведені нами теоретичні та емпіричні дослідження, результати яких широко представлені у численних публікаціях, дають підстави стверджувати, що, незалежно від об'єкта дослідження та рівня проведення моніторингу (міжнародний, національний, регіональний, муніципальний, інституційний та внутрішньокласний) загальний алгоритм організації та проведення будь-якого моніторингового дослідження у галузі оцінювання якості освіти повинен мати єдину структуру і складатися з послідовності таких етапів: І етап. Цілепокладання і планування дослідження:

 1. Виокремлення і формулювання освітньої проблеми, що вивчатиметься.

2. Визначення мети і завдань конкретного дослідження.

3. Визначення об'єкта (ів) дослідження.

4. Розрахунок і формування вибірки, оцінка її репрезентативності. На інституційному рівні (в окремому навчальному закладі) побудова репрезентативної вибірки за загальними статистичними правилами проводиться не завжди, тому що обмежена загальна кількість учасників. Побудова репрезентативної вибірки на цьому рівні можлива при проведенні наскрізного єдиного дослідження із залученням усіх категорій учнів, учителів і батьків.

5. Побудова графіка дослідження:

 а) визначення термінів і процедур дослідження;

 б) підбір та підготовка (навчання) координаторів дослідження.

6. Визначення показників і критеріїв оцінювання.

7. Вибір методів дослідження.

II етап. Розроблення інструментарію:

1. Розроблення інструментарію відповідно до визначених попередньо методів і завдань дослідження:

а) створення тестів, експертиза та апробація їх, одержання стандартизованого тесту;

б) розробка анкет, експертиза та апробація їх з наступним коригуванням за результатами апробації;

в) підготовка інших інструментів вимірювання відповідно дооб'єкта дослідження і завдань (планів інтерв'ю, кваліметричних моделей тощо).

 2. Підготовка інструктивно-методичних матеріалів для координаторів дослідження усіх рівнів та учасників дослідження.

3. Вибір статистичних і математичних методів обробки та обчислення одержаної інформації.

III етап. Проведення дослідження:

1. Пілотне дослідження (опрацьовування технологій, послідовності процедур, підготовка учасників, проведення інструктажу).

2. Основне дослідження (збір інформації, яка буде в основі аналітичних висновків, і прийняття управлінського рішення про об'єкт).

IV етап. Збір та обробка результатів.

 V етап. Аналіз та інтерпретація результатів дослідження:

1. Узагальнення статистичної інформації, її аналіз та інтерпретація.

2. Виявлення та оцінка зовнішніх і внутрішніх факторів впливу.

 3. Вироблення рекомендацій щодо організації корекційної роботи, спрямованої на усунення негативних факторів, визначення шляхів і напрямів розвитку системи освіти певного рівня, формування освітньої політики тощо.

Планування напряму і мети кожного окремого моніторингового дослідження має бути пов'язане із загальною стратегічною метою і планом дослідження проблем освітньої системи певного рівня. Цінність результатів моніторингового дослідження залежатиме від того, наскільки корисними будуть вони для дальших досліджень, для вироблення узагальнюючих висновків і прогнозування моделей розвитку досліджуваної системи. У зв'язку з цим ми бачимо доцільним організовувати діяльність центру моніторингу якості освіти будь-якого рівня за такими напрямами: педагогічний, психологічний, соціологічний, медичний, статистичний, ресурсний, кадровий, управлінський.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Список використаних джерел

  1. Лукіна Т. О. Технологія організації та проведення моніторингових досліджень якості шкільної освіти/Анотовані результати науководослідної роботи інституту педагогіки за 2008 рік . — К. Педагогічна думка, 2009. – 424 с. - С. 119 -121.
  2. Державні стандарти загальної середньої освіти https://mon.gov.ua/ua/osvita/zagalna-serednya-osvita/derzhavni-standarti

https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145-19/paran186#n186

  1. Загальні освітні програми

https://mon.gov.ua/ua/osvita/zagalna-serednya-osvita/navchalni-programi

  1. Навчальні плани

https://mon.gov.ua/ua/osvita/zagalna-serednya-osvita/navchalni-plani

docx
Додано
24 травня 2020
Переглядів
426
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку