Семінар-педагогічна гра "Інноваційні технології, форми та методи роботи як засіб вдосконалення професійної компетентності педагога-організатора"

Про матеріал
Велика роль у виховані компетентного випускника відведена педагогам-організаторам, які мають стати професіоналами-інноваторами, що орієнтуються в сучасних технологіях, вміють підібрати форми і методи роботи з учнівськими лідерами.
Перегляд файлу

Тема: «Інноваційні технології, форми та методи роботи як засіб вдосконалення професійної компетентності педагога-організатора».

Мета: узагальнити, систематизувати знання та вміння з питання інноваційної діяльності;обмінятись  власним досвідом роботи з питання інновацій.

Учасники: педагоги-організатори шкіл громади

Підготувала: Ковтун Ірина Володимирівна , методист Будинку творчості дітей та юнацтва Красилівської міської ради

 

Хід семінару.

1. Вправа «Бейдж-знайомство».

Мета: знайомство, зняття тривожності в учасників семінару, підвищення  рівня  самооцінки.

Виконання. На беджах всі учасники пишуть своє ім’я, нижче – рису, якою в собі пишаються. На наступному етапі всі стають в коло і за 3 хв. знайомляться між собою і розповідають, чим вони у собі пишаються.

2. Вступне слово методиста.

Ствердження: «Перед кожним із нас  два шляхи: жити минулими,

хоча і великими заслугами, заплющивши очі на кардинальні зміни в світі,

прирікаючи своїх вихованців на життєву неуспішність,

або пробувати щось змінити  в своєму ставленні до інноваційних освітніх  технологій».

Методист. Сучасний світ настільки динамічний, що вимагає від нас постійної адаптації й постійних внутрішніх змін, аби відчувати себе потрібними, затребуваними, професіоналами на рівні.  А яка ж основна умова цієї затребуваності та професіоналізму? (мозковий штурм). Так, постійний саморозвиток і самореалізація, як особистісна, так і професійна. Сьогодні до нас, освітян, суспільство висуває нові вимоги, одна з яких: формування особистості дитини, яка спроможна ефективно налагоджувати взаємини, ухвалювати неординарні рішення; активність, творчість, здатність адаптуватись до стрімких змін – ці риси дуже важливі на сучасному етапі історичного розвитку. А їх формування потребує нових підходів до процесу навчання і виховання.

  Наразі, згідно ЗУ «Про освіту», ми маємо відмовитись від авторитарного стилю  на користь гуманістичного підходу і застосування нових методик, форм та методів , що сприятимуть розвитку творчих засад особистості з урахуванням її індивідуальних особливостей.

3. Повторення понять.

Методист. Сучасний випускник повинен не лише мати знання. Він повинен володіти певними компетентностями, які допоможуть йому бути конкурентоспроможним на ринку праці. Компетентності – це динамічна комбінація знань, умінь,  цінностей та ставлень на їх основі, які визначають здатність ОСОБИСТОСТІ успішно розв’язувати життєві проблеми, провадити професійну та подальшу навчальну діяльність.  

Компетентнісний підхід у навчанні й вихованні  - це не обсяг опанованої дитиною інформації,  це здатність школяра діяти у різних життєвих ситуаціях. Перелік компетентностей НУШ ґрунтується на «Рекомендаціях Європейського парламенту та Ради Європи щодо формування ключових компетентностей»: 

Ключові компетентності НУШ:


  • Спілкування державною мовою;
  • Спілкування іноземними мовами;
  • Математична грамотність;
  • Компетентності в природничих науках і технологіях;
  • Інформаційно – цифрова;
  • Уміння вчитись упродовж життя;
  • Соціальні та громадянські компетентн6ості;
  • Підприємливість;
  • Загальнокультурна грамотність;
  • Екологічна грамотність і здорове життя.

 

Такий компетентнісний підхід   передбачає наступну модель випускника НУШ, компетентного громадянина:

 

    +      +     =      

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Методист: Велика роль у виховані компетентного випускника відведена педагогам-організаторам, які відповідають у школах за участь учнів у шкільному самоврядуванні. За умови правильної організації учнівського самоврядування та активній участі в ньому , кожний школяр має можливість розвинути в собі певні  лідерських якостей, набути вміння  та навички  лідерської роботи,  розвинути та вдосконалити організаторські  здібності.

Аби допомогти учням виховати в собі лідера, активного громадянина українського суспільства, який зможе в майбутньому легко адаптуватися в соціумі та  активно, плідно  працювати на благо своєї країни, кожній школі потрібний сучасний педагог-організатор, професіонал-інноватор,   який орієнтується у сучасних технологіях, вміє підібрати форми і методи роботи з дітьми, і головне – має бажання працювати по-новому.

Саме тому, педагог-організатор повинен постійно  працювати над підвищенням свого самоосвітнього рівня, вдосконалюючи свою професійну майстерність. Ця норма визначена  Законом України «Про освіту» (прийнятий  05.09.2017. Набрав чинності 28.09.2017 )

Стаття 54. Права та обов’язки педагогічних, науково-педагогічних і наукових працівників, інших осіб, які залучаються до освітнього процесу.

П 2. Педагогічні, науково-педагогічні та наукові працівники зобов’язані постійно підвищувати свій професійний і загальнокультурний рівні та педагогічну майстерність.

 

 І одним із факторів професійного росту є застосування  у своїй педагогічній діяльності інновацій. У кожного з нас своє власне бачення щодо цього. І сьогодні ми в інтерактивній грі «Банк інновацій» узагальнимо, систематизуємо те, що знаємо і вміємо, ознайомимось із новим і головне  - поділимось власним досвідом з цього питання.

Педагогічна гра «Банк інновацій».

Методист.  Сьогодні ми всі разом створимо свій банк. Банки є комерційні,  а ми створимо педагогічний. Отже, Банк… За всіма законами, аби банк функціонував,  необхідні дві речі. Як ви думаєте які?

 

Вправа 1. «Мозковий штурм». (5 хв.)

Учасники семінару обговорюють проблему, всі відповіді записуються на фліпчарт та узагальнюються.

Методист підводить підсумок: отже, для діяльності будь-якого банку необхідні дві складові:

основний капітал та інвестиції  (вклади).

 

Методист.  Давайте спробуємо визначити, що для педагогів є капіталом, а що інвестицією.

Для цього об’єднаємося в групи (по 4-5 учасників).

 

Вправа 2. Робота в групах (15 хв.)

Обладнання: фліпчарт із написом  «Основний капітал», фліпчарт із написом Інвестиції», маркери.

Завдання для груп:

-  Визначити, що є капіталом педагогів та основною педагогічною інвестицією, яку можемо покласти в наш педагогічний банк, аби він запрацював?

Учасники працюють у групах,  всі напрацювання озвучуються і методист записує їх на фліпчартах.

Методист узагальнює напрацювання педагогів-організаторів і підводить до висновку, що основний капітал  педагога – професіоналізм,  основна  інвестиція -  застосування інновацій.

 

Вправа 3. «Дерево пізнання». Індивідуальна робота (10 хв.)

Обладнання: 2 фліпчарт  з зображеннями дерев з написами:  «Педагог» та «Інновація», маркери, великі стікери.

Методист. Педагоги-організатори – творчі люди, які здатні нестандартно мислити.  Тому,  давайте  включимо свою уяву, творчість і попрацюємо з образами. Під час попередньої вправи ми зробили висновок, що  основний капітал  педагога-організатора  - це професіоналізм, основна  інвестиція -  застосування інновацій. Давайте  спробуємо це усвідомити через образ, через поняття, через символ. Що для кожного з нас означає бути педагогом-професіоналом і чим у сприйнятті кожного з нас є інновації.  Це лише ваш образ, він є самобутнім, неповторним. Через образ ви відповідаєте на ці важливі запитання, передусім для себе. І відповідаєте не розумом, а серцем, почуттями. Коли виконаєте завдання,  прикріпіть свої символи на деревах «Педагог»  та «Інновація». 

Завдання. Зосередьтеся і намалюйте:

  • на одному стікері  «образ-символ сучасного педагога-організатора»;
  • на другому стікері – «образ-символ інновації».

Методист підводить підсумок вправи.

 

Вправа 4. «Головна  інвестиція». Теоретичний блок (10 хв.)

Обладнання: проектор, екран

Методист : як ми вже з’ясували, головною інвестицією банку є ІННОВАЦІЯ. І тепер ми переходимо від емоційного визначення понять «педагог» та «інновація» до раціонального.

Що, на вашу думку,  означає «інновація»?

Відповіді часників семінару.

Методист. Згадаймо визначення інновацій.  У перекладі з грецької «інновація» означає «оновлення, новизна, зміна». Вперше це поняття з’явилося у 19 ст. в зарубіжних дослідженнях з техніки, коли виникла необхідність введення  деяких елементів одних галузей в інші.

Найпоширеннішим є визначення американського дослідника К.Роджерса, який стверджує, що «новизна – це ідея, яка є для конкретної особи новою, і не має значення, чи є ідея об’єктивно новою, чи ні, ми визначаємо її в часі, який минув з моменту її відкриття або першого використання».

Сучасні ж вітчизняні  вчені розглядають інновацію, як  нововведення, яке має високу результативність. Тобто це використання нових способів (нововведень) для розв’язання певних педагогічних проблем, завдань, які досі розв’язувались по-іншому.

Інновація як процес часткова або масштабна зміна діяльності людини.

Інноваційна діяльність – цілеспрямована педагогічна діяльність із метою досягнення більш високих результатів, отримання нового знання, впровадження іншої педагогічної практики.

Виховні інноваційні технологія  (інновації)  мистецькі засоби і прийоми впливу педагога на свідомість особистості учня з метою формування в нього особистісних цінностей.

Педагогічні інноваційні технології – це якісно нова сукупність форм, методів, форм і засобів навчання, виховання й управління, що вносять суттєві зміни в  результат педагогічного процесу.

Навчальна інноваційна технологія  комплекс таких операційних дій з учнем, в результаті виконання яких посилюється мотивація до навчання, формується нова якість – навчання стає життєвою цінністю.

Управлінські інноваційні технології – технології, які створюють умови для ефективного прийняття керівником управлінського рішення.

Критерії оцінювання інноваційних процесів:

  • Актуальність (відповідність інновацій соціокультурній ситуації розвитку суспільства);
  • Новизна (ступінь оригінальності інноваційних підходів, комбінування відомого, що в сукупності представляє новизну);
  • Педагогічна значущість (ступінь впливу  інновацій на розвиток особистості дитини);
  • Корисність (практична значущість);
  • Можливість реалізації (реалістичність інновацій й керованість інноваційним процесом).

 

Методист. А чи володієте ви інноваційною компетентністю? Наявність інноваційної компетентності у педагога визначають такі чинники як:

- здатність творчо створювати нові ідеї;

- відкритість новому;

- високий освітній та культурно-естетичний рівень;

- гнучкість та широта мислення;

- здатність моделювати їх у практичній педагогічній діяльності.

Головним в інноваційній діяльності  є кінцевий результат.  Адже всі ми працюємо на результат. Яким може бути результат інноваційної  діяльності педагога-організатора?

(мозковий штурм).

 

Методист. Звичайно, це – виховання компетентної особистості. Для того, аби досягнути цього результату, змінити свою діяльність, осучаснити її, потрібно багато працювати над підвищенням свого самоосвітнього рівня,  знайомитися з освітніми новинками, опрацьовувати нові технології, форми, методи роботи з учнями.

Я пропоную розглянути  педагогічні та виховні інноваційні технології і тими з них, які, на вашу думку, є ефективними в роботі, ми наповнюватимемо наш  БАНК.

Практичний блок.

Вправа 5.  Робота в парах «Головна інвестиція» . (15 хв.)

Обладнання: картки з описами технологій і формами роботи (додатки 1,2), фліпчарт , на якому намальований БАНК .

Методист. Отже, зараз ви будете знайомитись із  головною інвестицією і формуватимете

ПЕДАГОГІЧНИЙ БАНК.

Завдання. Кожна пара отримує опис двох технологій, знайомиться з ними, обговорює і моделює по дві форми  роботи з учнівськими лідерами та учнями школи за цією технологією, за напрямком  патріотичного виховання.

 

Презентація напрацювань груп.

Педагоги-організатори презентують педагогічні технології, форми роботи і залежно від того, ефективним вони є в роботі педагога-організатора чи ні (на їх думку), прикріплюють на зображення Банку. Таким чином проходить наповнення  «Педагогічного Банку інновацій».

 

6. Обмін досвідом. Вправа "Я не хвалюсь, але це я роблю так…" (15 хв.)

Кожний педагог-організатор презентує  форму або метод роботи, який він використовує у своїй діяльності з лідерами учнівського самоврядування. Всі разом педагоги-організатори опрацьовують ці форми та методи практично.

 

7. Підсумок гри "Банк інновацій" за методом "Шість капелюхів Де Боно"(додаток 3 )

Кожний педагог-організатор висловлює свої враження від семінару, одягнувши на голову капелюх того кольору, який підтверджує його настрій та слова.

 

Додаток 1

Інноваційні технології

Технологія особистісно-орієнтованого виховання.

Автор. І Бех.

Особистісно-орієнтоване виховання вибудовується на діалогічній основі, передбачає взаємодію учасників виховного процесу. Воно ґрунтується на розумінні, прийняті та визнані дитини як повноправної особистості.

Принципи особистісно-орієнтованого виховання:

  • цілеспрямоване створення емоційно збагачених виховних ситуацій;
  • використання співпереживання як психологічного механізму у вихованні особистості;
  • систематичний аналіз вихованцем власних та чужих вчинків.

Технологія допомагає  розвивати ціннісно-смислові сфери особистості дитини, допомагає  в соціалізації дитини.

Технологія проблемного навчання й виховання.

Автор: М.Махмутова.

Сутність технології складає ланцюг проблемних ситуацій у різних видах діяльності,  управління їх розумовою (пошуковою)діяльністю щодо засвоєння нових знань шляхом самостійного (колективного) розв'язування проблем.

Проблемне навчання й виховання орієнтоване на забезпечення активного ставлення учнів до набуття знань, розвиток їх самостійної, пізнавальної діяльності, та індивідуальних творчих здібностей.

Пошукова діяльність розпочинається з постановки питань, розв’язання проблеми і проблемних питань, роз’яснення педагогом матеріалу та самостійної роботи дітей.

За проблемної технології відбувається поєднання міжпредметних знань і вмінь, різноманітних видів діяльності. Учень сприймає предмети і явища цілісно, різнобічно, системно, в нього з’являється власний "образ світу”.

Технологія  інтерактивного навчання  й виховання

Автор. О.І. Пометун.

Суть. Інтерактивне навчання й виховання ґрунтується на концептуальній ідеї співробітництва,  взаємонавчання, діалогу. Вона має на меті – створити комфортні умови для навчання, за яких кожний відчує свою успішність, інтелектуальну спроможність.

Цілі і завдання технології:

  • розширення пізнавальних можливостей учнів;
  • можливість перенесення отриманих вмінь, навичок та способів діяльності на різні предмети та позашкільне життя;
  • формування глибокої внутрішньої мотивації.

Процес пізнання відбувається за умови постійної активної взаємодії всіх учнів.  Інтерактивні технології активно використовуються у виховній роботі.

Методи інтерактивного виховання і навчання: "Мозковий штурм", "Займи позицію", розігрування ситуацій, ток-шоу, "Робота в парах", "Робота в групах", та ін.

Інтерактивна технологія допомагає активізувати пізнавальну діяльність учнів, формує вміння та навички, ціннісно - смислові орієнтації.

Проектна технологія.

Автори: Джон Дьюї,  В. Кілпатрік.

Проектна технологія орієнтує на  дієвий спосіб здобуття знань в контексті конкретної ситуації та їх використання на практиці.

Робота над проектом – творча діяльність. Вона є проблемною за формою відкриття нових знань , практичною – за сферою їх застосування, інтелектуально насиченою – за змістом.

Проектна технологія допомагає формувати ключові компетентності, розвиває ініціативність та самостійність учнів.

Типи проектів:

  • Творчі
  • Ігрові
  • Інформаційні
  • Практико-орієнтовані.
  • Дослідницькі.

Ігрові технології.

Автори розробники:Д.Ельконін, Б. Нікітін, П. Підкасистий, М. Стронін та ін.

Гра в умовах конкретної ситуації спрямована на засвоєння соціального досвіду, в якому формуються й удосконалюються вміння і навички учнівського самоврядування.

Структура гри:

  • цілепокладання (вміння поставити мету, завдання);
  • планування (вміння передбачити розвиток подій, процесів);
  • реалізація цілей  (вміння реалізувати ігровий задум);
  • аналіз отриманих ситуацій (вміння проаналізувати набутий ігровий досвід).

Використовуються різноманітні ігри, під час виконання яких формуються вміння розв’язувати завдання на основі компромісу .

Види ігор.

Ігри-театралізації, сюжетно-рольові,пізнавальна гра, ігри-марення, гра-праця (ігри у види праці:  "працюють" на фабриці іграшок, майстерня книг, ательє мод, перукарня. Через гру закріплюють знання про специфіку професій, формують у собі позитивні якості (співпраця, допомога, взаємодія), необхідних для успішної соціалізації).

Ділові ігри.  Діловий театр. В них діти виступають в різних ролях для придбання певного соціального досвіду, досвіду подолання конфліктів, ухвалення рішень.

Імітаційні ігри (імітують діяльність якоїсь організації, підрозділів.) До прикладу: засідання ради лідерів  - розгляд питань про певні правила учнів тощо…)

Народні ігри.

Комп'ютерні ігри.

Мета ігор патріотичного виховання: покращення знань про традиції та звичаї, виховання патріотичних почуттів та переконань.

Принципи: народність, виховання особистості в колективі, культуровідповідність, автентичність, етнізація.

Технологія колективного творчого виховання.

Автор: Іван Петрович Іванов.

Суть. Формування особистості дитини в процесі роботи на користь інших людей, в організації певного способу життя колективу, де все ґрунтується на засадах моральності та соціальної творчості.

Девіз технології: "Кожній дитині знайдеться справа для душі, яку вона може організувати, зробити краще, ніж інші".

Завдання  технології :

  • забезпечувати соціальне замовлення на людину нового демократичного суспільства, якій притаманна активна життєва позиція;
  • оволодіння вихованцями суспільно цінним досвідом;
  • виховання та самовиховання як учнів, так і педагогів;
  • в процесі колективної творчої справи (КТС) розвиток  таких сторін особистості, як: пізнавально-світоглядної, емоційно-вольової, діяльнісної.

Основна умова виховної ефективності технології  КТС (КТВ):

  • єдність життєво-практичного та виховного спрямування для поліпшення життя всередині колективу та навколишнього життя;
  • творчий характер кожної справи;
  • єдність окремих стадій організації кожної справи.

Види КТС:

  • громадські;
  • пізнавальні;
  • оздоровчі;
  • художньо-естетичної творчості;
  • спортивні;
  • трудові.

 

Інформаційно-комп’ютерні технології.

Суть. Відбувається діалог «людина – машина», учні вчаться здобувати знання за допомогою різноманітних комп’ютерних програм. Застосування  інформаційно-комунікаційних технологій сприяє реалізації особистісно-орієнтованого підходу до учнів.

Використання цієї технології дозволяє не лише сформувати в учнів вміння працювати з інформацією, а й розвивати творчість, вміння працювати в команді.

Мета: набуття учнями поглиблених знань у сфері культури певної держави, її надбань та досягнень.

Принципи: поєднання педагогічного керівництва з ініціативою та самодіяльністю учнів, гуманізм.

 

Щоу-технології.

Дійства запозичені з телебачення. Всі вони за успішного і доцільного  впровадження можуть успішно працювати на досягнення мети патріотичного виховання.

 

Технологія формування творчої особистості

Автори -розробники технології – Ю. Богоявленська, В. Паламарчук, О.Пєхота.

Суть. Розвиток  творчого  мислення школярів. Творчість – це завжди побудова нового та оригінального, нестандартне бачення в звичайному нових можливостей.

Ця технологія забезпечує умови для того, щоб кожен школяр міг реалізувати себе, свої індивідуальні здібності, свої схильності та інтереси; передбачає використання  навчально-творчих і творчих завдань, розвиток пізнавальної діяльності;  створення психологічних умов для творчої діяльності.

 

 Технологія "Створення ситуації успіху".

Автор-розробник: А.Бєлкіна.

Суть. Ситуація успіху – психологічний стан задоволення результатами фізичного або розумового напруження виконавця праці, творця явища. Усвідомлення успіху учнем, розуміння її значимості виникає після подолання бар'єрів страху бути не таким як усі, труднощів невпевненості, незнання, невміння.

Завдання педагога — допомогти особистості ди­тини зрости в успіху, дати відчути радість від здолання труднощів, створити ситуацію успіху для розвитку особистості дитини. Організація ситуації успіху розв'язує багато проблем щодо агресивності дитини, неслухняності , ізольованості в групі.

Допоможуть наблизити успіх до кожної дитини наступні прийоми: "Невтручання" ,"Сходинки до успіху", " Даю шанс" ,"Сповідь" ,"Емоційний сплеск","Обмін ролями", "Створення ситуації змагань" , "Допомога друга".

 

Додаток 2

Інноваційні форми роботи з патріотичного виховання:

вікторина; змагання, театралізація, тренінг, турнір ерудитів; аукціон знань; конкурс робіт; тематичний диспут; година мужності та пам'яті (пісень, оповідань); благодійна акція; клуб цікавих зустрічей; театральна вистава; заочна подорож; інтерв'ю, прес-конференція, квест, флешмоб, відкритий мікрофон, конференція, сократівські бесіди, тематичні вечори, вечори запитань та відповідей, публічні лекції, ігри патріотів, військово-спортивні ігри, створення мультфільмів, дебати, дискусія, випуск шкільної газети, волонтерські акції, зустрічі з відомими людьми краю, літературні вікторини, екскурсії до місць пам’яті, пов’язаних із військовою звитягою Українського народу, дискусійний майданчик, заняття-презентація, заняття з елементами історичної реконструкції, круглий стіл (семінар) з питань вивчення воєнно-політичної історії України та історії українського війська, відео-заняття з обговоренням, аукціон історичних ідей, літературна майстерня , усний журнал, брейн-ринг; заняття-диспут , віртуальна подорож ( екскурсія), урок-реквієм, присвячений захисникам рідної землі, їхнього бойового подвигу; конкурс плакатів, блог, презентація, пошук, інтернет-подорож, доповідь.

Додаток 3

Опис методу "Шість капелюхів Де Боно"

Метод шести капелюхів, це метод мислення, м метод ведення дискусії.

За допомогою капелюхів ми можемо легко переходити у різні режими дискусії.

Кожний колір капелюха – певний режим (напрямок) дискусії.

Синій капелюх – капелюх організації та контролю. Його використовують для мислення про мислення, враховуючи всі важливі думки. Ним розпочинають і закінчують зібрання.

Перший синій капелюх пояснює причину зібрання, окреслює проблему, завдання, мету, якої ми хочемо досягти.

Другий синій капелюх повинен коротко вказати на результати, висновки, задум, методи вирішення і подальші кроки. Чого ми досягли? Що треба зробити ?

Червоний капелюх. Ця шляпа дозволяє кожному висловити своє ставлення до теми, ситуації. Емоції. Почуття. Інтуїція. Передчуття. Саме це головне у дискусії червоного капелюха.

Використання  понять: нейтральне, не визначився, сумнівно, неоднозначно.

Жовтий капелюх. Капелюх роздумів, оптимізму, висловлення позитиву. Одягнувши його, потрібно запропонувати свій план дій та шляхи вирішення проблеми.

Використання понять. Переваги. Чому це треба робити? Чому це спрацює?

Чорний капелюх. Це капелюх критичних суджень, застережень, зауважень. Використовується для окреслення труднощів та перепон на шляху вирішення проблеми.

Використання понять. Обережність. Оцінка. Чи це справді так? А чи спрацює це? В чому недоліки? Що тут неправильно?

Зелений капелюх – капелюх енергії, розвитку та нових ідей. Він дозволяє приймати нестандартні рішення проблеми. Одягнувши її, кожний повинен або внести свою ідею, або зберігати чиюсь ідею

Використання понять. Творчість. Різні ідеї. Нові ідеї. Пропозиції. Які шляхи вирішення проблеми. 

Білий капелюх. Вимагає під час розв’язання завдань достовірних фактів, цифр, аргументів, статистичних даних, характеристик. Забороняється висловлювати припущення, судження, почуття, особисту думку (чиюсь - можна).

Використання понять. Інформація. Питання. Якою ми володіємо інформацією. Яка інформація нам потрібна.

 


Література.

1. Звичайні форми роботи – новий підхід : розвиваємо ключові компетентності: метод. Посібник./ Дмитренко К.А., Коновалова М.В., Семиволос О.П., Бекетова С.В. - Х.: Вид. група  «Основа», 2018.- 119 ст.

2.  Педагогічні технології: інструментарій, механізми, технологічна карта/ Коновалова М.В. Куликова Ю.О., Семиволос О.П. . – Х.: Вид. група  «Основа», 2016. – 96 ст.

3. Серйозні ігри для серйозних людей/ Галіцина Л., Шатохіна О. – К. : Шкільний світ, 2007. – 120 ст.

 

docx
Пов’язані теми
Педагогіка, Інші матеріали
Додано
4 листопада 2019
Переглядів
2906
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку